Přední světlomety - automatické rozsvícení

Moderátor: Blue Lanos

Uživatelský avatar
Blue Lanos
Příspěvky: 4033
Registrován: pát srp 29, 2003 17:10
Bydliště: NMnV

Příspěvek od Blue Lanos »

toto som nasiel na polskom autokaciku

Obrázek

Popis:

Zatem oto mój automat do świateł.
Cechy jakie miał spałniac:
* zapalają się światła po uruchomieniu silnika
* gasną po zgaszeniu silnika
* jak najmniejsza ilośc połaczeń z oryginalną instalacją elektryczną samochodu (4 przewody)
* możliwośc załączania i wyłączania świateł niezależna od automatu
* dodatkowo układ sprawdza czy ładowanie jest prawidłowe czyli, czy napięcie po uruchomieniu osiąga zakładaną wartośc ( u mnie 13,8 V), kontrolka ładowania pokazuje jedynie że altetnator się wzbudził ale czy właściwie jest akumulator ładowany to już nie.

Układ jest bardzo prosty, komparator porównuje napięcie wzorcowe z diody zenera 5V1 z napięciem zasilania. Rezystor Rx tak dobieramy żeby uzyskac właściwy próg zadziałania np. 13[V]. Gdy napięcie przekroczy zadaną wartośc to na wyjściu komparatora pojawi się stan wysoki i wysteruje poprzez tranzystor cewkę przekaźnika.
Zewrą sie styki przekaźnia S1 i S2.
Styk S1 pełni rolę samopodtrzymania przekaźnika- ewentualny spadek napięcie w czasie jazdy(np. przy właczonych wszystkich odbiornikach prądu napięcie mogło by spaśc poniżej ustawionego progu) nie spowoduje nagłego wyłączenia świateł.
Styk S2 jest właczony szeregowo (przecinamy przewód lub wyciągamy z kostki i łaczymy) na wspólnym przewód oryginalnego wł świateł, który w czasie pracy naszego automatu jest w stanie załaczonym.

Dodatkowy włącznik WY. to zwykły włacznik na wypadek gdyby nasz automat zawiódł . Właczamy go i mamy normalnie jak bez automatu sterowanie światłami.

Przewód +12 podłaczamy tam gdzie mamy po przekręceniu kluczyka napięcie, ja podłaczyłem do przewodów gniazda zapalniczki.
http://www.cardomain.com/id/27101976
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
Obrázek
Reklama
 

Uživatelský avatar
peter NR
Příspěvky: 1081
Registrován: sob dub 30, 2005 22:25
Bydliště: Nitra

Příspěvek od peter NR »

Zaujimave, ale asi prilis zlozite zapojenie. Komparator strazi, ci je v sustave 12V alebo viac, ak je viac ako 13V znamena to ze alternator dobija a rozsvietia sa svetla - aspon tak som to pochopil ja... :)
ex: Chevrolet AVEO SE pearl black
ex: Espero 1.5 16V
Olda
Příspěvky: 649
Registrován: čtv bře 17, 2005 15:11
Bydliště: Holice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Olda »

Docent píše:Tak zrovna tohle za nejlepší nápad nepokládám... Není tlak = neznamená, že neběží motor, ale může být v háji čidlo nebo vyběhanej motor a čidlo sepne až ve vyšších otáčkách (kdysi dávno jsem měl Š100, kde kontrolka zhasínala při rychlosti >80 km/hod.) - to tedy nebudeš svítit?
Hundrtka měla mechanické čerpadlo, pokud svítí kontrolka oleje elektrické čerpadlo běží asi jen 5 sekund a pak se vypne :idea:
Nemažeš :arrow: nejedeš
Renault Laguna GT 98, modrozelená, 3.0 V6 24V, 140KW-ex automat-nyní manual, plná polní, žihadlo
Nexi 1.5 16V Red Sedan-se odstěhovala do prahy
Fiat Uno 1.5i-zvaný arcixindl-je v pánu
Renault Laguna combi 98-se odstěhovala se do zlína
Obrázek
Damek
Příspěvky: 876
Registrován: pát srp 06, 2004 15:31

Příspěvek od Damek »

Pred časom som čítal o univerzálnom zapínaní svetiel za cca 300korún.Keďže to bola len čierna krabička,tak neviem,čo vo vnútri obsahovala,ale okrem automatického zapínania mala vyriešené aj úmyselné vypínania a zapínania a to všetko v slušne vyzerajúcom kabáte,takže sa to pomerne vyplatilo
Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 1266
Registrován: úte srp 31, 2004 19:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert »

Taky si myslim, ze je lep¨si to koupit uz hotovy, nez neco doma bastlit. ;) Cenove to vyjde skoro na stejny penize, to maji ty firmy, co to vyrabi moc dobre spocitany 8)
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“