Přední světlomety - automatické rozsvícení

Moderátor: Blue Lanos

Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

fireman píše:vcera to islo a dnes uz nie :cry:
co naděláš,odpovím za tebe.NIC
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Reklama
 

Uživatelský avatar
fireman
Příspěvky: 1464
Registrován: pát bře 25, 2005 05:30
Bydliště: TRNAVA - SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fireman »

posli mi emila do SZ a ja Ti tu schemu poslem
NEXIA 1.5 16V 67kW DOHC
smajlici DELETED aby bol eMKas spokojny
Uživatelský avatar
peter NR
Příspěvky: 1081
Registrován: sob dub 30, 2005 22:25
Bydliště: Nitra

Příspěvek od peter NR »

Obrázek
pokus o napravu, mal som to vo formate bmp a neslo to zobrazit, sorry vsetkym
ex: Chevrolet AVEO SE pearl black
ex: Espero 1.5 16V
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

peter NR píše:Obrázek
pokus o napravu, mal som to vo formate bmp a neslo to zobrazit, sorry vsetkym
Peter NR,díky za plánek,ale jsem v autoeletrice částečný laik,potřeboval bych znát nějaké hodnoty těch diód.Dík za odpověď
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Uživatelský avatar
peter NR
Příspěvky: 1081
Registrován: sob dub 30, 2005 22:25
Bydliště: Nitra

Příspěvek od peter NR »

V.Brousek píše: Peter NR,díky za plánek,ale jsem v autoeletrice částečný laik,potřeboval bych znát nějaké hodnoty těch diód.Dík za odpověď
Diody mozu byt akykolvek univerzalny typ, napr. 1N4007, co sa tyka toho rele, uz som to tu niekde pisal- malo by mat vyssi odpor cievky, aby nim tiekol minimalny prud, nejake jazyckove a pod., existuju rele na 12V ktore su v puzdre ako int. obvod, maju vnut. odpor cievky asi 1000ohmov a spinaci prud 1A- idealne...
ex: Chevrolet AVEO SE pearl black
ex: Espero 1.5 16V
Johny
Příspěvky: 36
Registrován: pon led 31, 2005 16:03
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Johny »

Ja by som tam pridal vypínacie relé napájané od štartéra. Keď by si štartoval nesvietili by ti svetlá aspoň stretávacie a mal by si vtedy menšiu záťaž na batériu. Niečo ako keď sa ti pri štarte vypne rádio
Aveo 1,4, Biela farba
Uživatelský avatar
peter NR
Příspěvky: 1081
Registrován: sob dub 30, 2005 22:25
Bydliště: Nitra

Příspěvek od peter NR »

Johny píše:Ja by som tam pridal vypínacie relé napájané od štartéra. Keď by si štartoval nesvietili by ti svetlá aspoň stretávacie a mal by si vtedy menšiu záťaž na batériu. Niečo ako keď sa ti pri štarte vypne rádio
Ked sa este raz pozries na tu schemu, zistis, ze rele, ktore rozsvecuje svetla JE ovladane zo startera a svetla pri startovani nesvietia - ani parkovacky... Co sa tyka radia, neviem ako na inych daewach ale na espere pri startovani radio nevypina a ak ano, je to len tym, ze klesne napatie... Popis kablov 1,2,3,4 je na prvej strane tejto temy
ex: Chevrolet AVEO SE pearl black
ex: Espero 1.5 16V
Uživatelský avatar
Blue Lanos
Příspěvky: 4033
Registrován: pát srp 29, 2003 17:10
Bydliště: NMnV

Příspěvek od Blue Lanos »

tak na kazdom lanose sa radio pri startovani vypina mozes mat bateriu akukolvek :oops: Preto aj elektricka antena cvici jak sprosta, ked startujes pri zapnutom radiu. BTW nepomohlo by keby som k radiu potiahol samostatny kabel +12V od baterie?
http://www.cardomain.com/id/27101976
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
Obrázek
gadzo
Příspěvky: 131
Registrován: sob kvě 28, 2005 16:42
Bydliště: BA

Příspěvek od gadzo »

Mne sa najviac páči ten nápad s čidlom oleja. Keď nie je tlak, nebude svietiť.
Docent
Příspěvky: 1228
Registrován: ned bře 13, 2005 10:22

Příspěvek od Docent »

Tak zrovna tohle za nejlepší nápad nepokládám... Není tlak = neznamená, že neběží motor, ale může být v háji čidlo nebo vyběhanej motor a čidlo sepne až ve vyšších otáčkách (kdysi dávno jsem měl Š100, kde kontrolka zhasínala při rychlosti >80 km/hod.) - to tedy nebudeš svítit?
Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 1266
Registrován: úte srp 31, 2004 19:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert »

Není jednodušší si nainstalovat nějaký odporný vřískadlo, který po otoceni klicku a nasledným nastartování bude imrvére řvát, dokud nezapnete světla??? :D

Nebo ještě jedna varianta, že by se na B sloupek nainstalovalo kladivo, co Vás bude mlátit do hlavy, dokud to nezapnete :lol: :lol: :lol:

Mimochodem, já bych to asi zapojil na kontrolku dobíjení, nebo na kontrolku zapnutých pásů ;)
Uživatelský avatar
peter NR
Příspěvky: 1081
Registrován: sob dub 30, 2005 22:25
Bydliště: Nitra

Příspěvek od peter NR »

Blue Lanos píše:tak na kazdom lanose sa radio pri startovani vypina mozes mat bateriu akukolvek :oops: Preto aj elektricka antena cvici jak sprosta, ked startujes pri zapnutom radiu. BTW nepomohlo by keby som k radiu potiahol samostatny kabel +12V od baterie?
Neviem aku spinacku ma lanos, este to overim aj na tej mojej ale som si na 90perc. isty, ze 12V vystup, na ktorom je radio neodpadne pri startovani... Ale radio moze aj tak vypinat kvoli prudkemu poklesu na baterke pri starte, pokles moze byt aj na 8,5V. Mozno by trocha pomohlo, keby si mu natiahol "tvrdy" plus od baterky, ale musis ho dat na obidve napajacie svorky autoradia (B+,ACC) a teda ti radio nebude fungovat "s klucom" ale iba POWER ON/OFF :D
ex: Chevrolet AVEO SE pearl black
ex: Espero 1.5 16V
Vojta

Příspěvek od Vojta »

Já už jsem si tohle dávno vyřešil, psal jsem to i do fóra. Zapojil jsem blikající diodu falešného alarmu, dokud nerozsvítím světla, bliká. Je to vidět a je to protivný. Zároveň to slouží jako falešný alarm. A mám to bez složitého zapojování a za 40,-Kč. Rádio mi zapojovali v servisu a někdy při startování zhasne (většinou), někdy ne. Nevím proč.
Uživatelský avatar
peter NR
Příspěvky: 1081
Registrován: sob dub 30, 2005 22:25
Bydliště: Nitra

Příspěvek od peter NR »

Vojta píše:Rádio mi zapojovali v servisu a někdy při startování zhasne (většinou), někdy ne. Nevím proč.
...toto bude ono - radio nezhasne vzdy, pretoze to zavisi od toho aky pokles nastane - pri studenom motore ma starter a teda aj baterka vacsie problemy ako pri teplom... 8)
ex: Chevrolet AVEO SE pearl black
ex: Espero 1.5 16V
Uživatelský avatar
Blue Lanos
Příspěvky: 4033
Registrován: pát srp 29, 2003 17:10
Bydliště: NMnV

Příspěvek od Blue Lanos »

peter NR píše:
Blue Lanos píše:tak na kazdom lanose sa radio pri startovani vypina mozes mat bateriu akukolvek :oops: Preto aj elektricka antena cvici jak sprosta, ked startujes pri zapnutom radiu. BTW nepomohlo by keby som k radiu potiahol samostatny kabel +12V od baterie?
Neviem aku spinacku ma lanos, este to overim aj na tej mojej ale som si na 90perc. isty, ze 12V vystup, na ktorom je radio neodpadne pri startovani... Ale radio moze aj tak vypinat kvoli prudkemu poklesu na baterke pri starte, pokles moze byt aj na 8,5V. Mozno by trocha pomohlo, keby si mu natiahol "tvrdy" plus od baterky, ale musis ho dat na obidve napajacie svorky autoradia (B+,ACC) a teda ti radio nebude fungovat "s klucom" ale iba POWER ON/OFF :D
to je prave to ja vzdy vypinam radio klucom :P Bratrancovi na espere to tusim tiez nevypinalo :idea:
http://www.cardomain.com/id/27101976
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“