No, konečne som si našiel čas...
Demontáž alternátora a spätná montáž na parkovisku pred činžákom je teda zážitok...
Zhodenie zadného ložiska (pri komutátore - uhlíkoch) je asi nemožné, nikto v mojej blízkosti to nevedel, dokonca jeden "fachman" mi poškodil komutátor, ma nasral...
Tak som si oprášil moje strojárske zručnosti a som ho proste "odbrúsil"...
Nebol to ani moc problém, lebo ložisko bolo rozpadnuté a vnútorný krúžok neodolal hrubej sile brúsky (rotor bol zabalený v Tesco taške a prepichnutý len po komutátor). Zbrúsil som ho takmer až po osku a potom buchol s citom sekáčom a "prdol"...
No a potom to už išlo jedna báseň
Najprv som zrekonštruoval poškodený komutátor, potom nalisoval nové ložisko, zložil altík do pôvodného stavu, skúsil, či sa vrtí a bolo...
No, potom som šiel hrešiť na parkovisko...
Stálo ma to cca 600,- Sk z toho 80,- Sk ložisko. Menil som oba remene, plochý proste prehorel, keď ho zastavil altík a ten na klímu bol tiež naprd...
Čo ma zarazilo bolo, že klíma má šponovaciu kladku a altík nie, bolo by to pohodlnejšie, po cca 200 km som ho musel znova došponovať...
Dúfam, že teraz mi dá altík pokoj už na dlhšie
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)