Turbo
Moderátoři: Blue Lanos, Admins
- richiprofi
- Příspěvky: 760
- Registrován: stř lis 12, 2003 15:29
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
- Reklama
- richiprofi
- Příspěvky: 760
- Registrován: stř lis 12, 2003 15:29
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Zkousel sem hledat, co je H system a trochu je to posany v tomhle clanku (presneji H a X system):
http://www.automedia.com/Exhaust/X-Pipe ... 011101xp/1
http://www.automedia.com/Exhaust/X-Pipe ... 011101xp/1
Ludia spravte z toho niekto vycuc Az vedia aj ostatny o com to jePavelZ píše:Zkousel sem hledat, co je H system a trochu je to posany v tomhle clanku (presneji H a X system):
http://www.automedia.com/Exhaust/X-Pipe ... 011101xp/1
ex: Daewoo Nexia
now: BMW 7
now: BMW 7
- fireman
- Příspěvky: 1464
- Registrován: pát bře 25, 2005 05:30
- Bydliště: TRNAVA - SR
- Kontaktovat uživatele:
ty tiez rozumies co???kaso píše:Ludia spravte z toho niekto vycuc Az vedia aj ostatny o com to jePavelZ píše:Zkousel sem hledat, co je H system a trochu je to posany v tomhle clanku (presneji H a X system):
http://www.automedia.com/Exhaust/X-Pipe ... 011101xp/1
NEXIA 1.5 16V 67kW DOHC
smajlici DELETED aby bol eMKas spokojny
smajlici DELETED aby bol eMKas spokojny
Sice se tam zamerujou na americky 8-valce, ale pisou o tom, ze tyhle 8-valce maji bezne vyfukove potrubi jako 2 nezavisle systemy, kazdy pro 4 valce. Takze jako 2 4-valce. Zaroven pisi, ze pokud se spojuje vyfukove potrubi od nekolika postupne pracujicich valcu, tak proudici vyfukove plyny od nejakeho valce zpusobuji podtlak na sousednim a tim zlepsuji odvod vyfukovych plynu. Takze asi v 60-tych letech zkusili dat mezi ty 2 vyfukove systemy napric neco cemu rikaji vyrovnavaci truba (takze proto H system, podle 2 potrubi s jednou trubou napric). A pry prisli na to, ze to rozsiri krivku krouticiho momentu a snizi vnitrni hluk. Misto H systemu pak pry v 90-tych letech zacali pouzivat X-system. Jiny tvar spojeni tech dvou vyfukovych systemu, je pry vyhodnejsi, protoze v nem nejsou prave uhly. Na zaver uvadeji priklad ze na motoru Chevrolet 350 small-block jim to pri 3000 RPM pridalo kroutici moment o 20 lb/ft (asi 27Nm) a vykon asi o 13 HP.
Asi to neni uplne presny a je to hodne strucny, ale jen tak pro predstavu.
Asi to neni uplne presny a je to hodne strucny, ale jen tak pro predstavu.