Výmena oleja ?

Diskusní forum Daewoo Nexia clubu.

Moderátoři: Blue Lanos, Admins

goror
Příspěvky: 587
Registrován: čtv úno 03, 2005 13:06
Bydliště: kezmarok

Příspěvek od goror »

cubafire píše:No tak počkat. Teď to už asi fakt nechápu. V prodejně i v servisu mi řekli, že přechod z minerálu na polosynt. je možný. Ale že doporučují motor vypláchnout před výměnou. Tak proč to nemůžu udělat. Navíc mi to doporučili i kvůli hydroštelům. :shock:
ty si mal v aute mineral???
chudinka nessinka :(
Espero 1,5 16v 74kw DOHC,tmavo modra met.,kridlo, folie, elektrony 7*15 Bravury 195/50R15 ET 27,
sportovy filter+vyfuk,chiptuning,podvozok gsi+kayaba
Reklama
 

Jarda69
Příspěvky: 227
Registrován: ned dub 03, 2005 13:04

Příspěvek od Jarda69 »

Já jsem mluvil s několika známými automechaniky, ani jeden z nich nedoporučil u "starších více jetých" motorů přechod na lepší olej. Proč to chceš měnit? Ty problémy co měl Fireman za to nestojí.
Nubira II-2000, 1.6/16V, 40000 km, v zimě nejezdí
goror
Příspěvky: 587
Registrován: čtv úno 03, 2005 13:06
Bydliště: kezmarok

Příspěvek od goror »

boha hadam do tych aut nedavali od vyroby mineral :shock: :shock:
Espero 1,5 16v 74kw DOHC,tmavo modra met.,kridlo, folie, elektrony 7*15 Bravury 195/50R15 ET 27,
sportovy filter+vyfuk,chiptuning,podvozok gsi+kayaba
cubafire
Příspěvky: 555
Registrován: pát led 14, 2005 07:58
Bydliště: Staré Město u UH, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od cubafire »

No asi jo, protože Já jsem to koupil v listopadu, v říjnu byl měněný olej v autor. servisu a je tam minerál.
Co se může stát, když to opravdu dobře propláchnu a dám tam polosynt.? :roll: Já tam ten minerál nechci nechat. :cry:
dřív: NEXIA 1.5 8V, GLE, LPG-BRC
dnes Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi :twisted:
Nexia = srdeční záležitost
goror
Příspěvky: 587
Registrován: čtv úno 03, 2005 13:06
Bydliště: kezmarok

Příspěvek od goror »

nic by sa nemalo stat ,ak to preplachnes a das polosyntetiku
Espero 1,5 16v 74kw DOHC,tmavo modra met.,kridlo, folie, elektrony 7*15 Bravury 195/50R15 ET 27,
sportovy filter+vyfuk,chiptuning,podvozok gsi+kayaba
cubafire
Příspěvky: 555
Registrován: pát led 14, 2005 07:58
Bydliště: Staré Město u UH, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od cubafire »

Mno mám ještě 14 dní na rozmyšlenou, než bude výplata, tak uvidím, ale asi to risknu a půjdu do toho. :?
dřív: NEXIA 1.5 8V, GLE, LPG-BRC
dnes Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi :twisted:
Nexia = srdeční záležitost
Habron
Příspěvky: 1498
Registrován: stř srp 11, 2004 18:16

Příspěvek od Habron »

Když to dobře propláchneš opravdu dobrým čisticím prostředkem a uděláš to přesně podle návodu a hlavně to všechno okamžitě po projetí vypustíš, tak by to mělo být v pohodě.
Záleží ovšem na tom, kolik je na to motoru naježděno a stejně bych si to raději nechal udělat v servisu, kde s tím mají zkušenosti, nebo aspoň převezmou záruku.
Uživatelský avatar
fireman
Příspěvky: 1464
Registrován: pát bře 25, 2005 05:30
Bydliště: TRNAVA - SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fireman »

1. motor co som som mal jazdil na mineral ja som dal polosyntetiku a za 3500 km motor v pi...
2. motor co som kupil tiez jazdil na mineral a aj teraz jazdi na mineral Castrol GTX3 a zerie olej
10 automechanikov neodporuca menit na kvalitnejsi nepomozu ani preplachy vzdy tam ta sracka ostane rozpusti sa zmeni sa na vazelinu ucpe cerpadlo a motor je v pi...
V Trnave si to ziadny servis nezoberie na zodpovednost a ked som bol teraz v Poprade za Radom Holoskom v sobotu poobede sme zhanali pre mna olej nam to neodporucali - 16V to neprezije
najskor ma caka motor c.3
Naposledy upravil(a) fireman dne stř čer 29, 2005 12:43, celkem upraveno 1 x.
NEXIA 1.5 16V 67kW DOHC
smajlici DELETED aby bol eMKas spokojny
Uživatelský avatar
eMKa Slovensko
Příspěvky: 2087
Registrován: úte zář 30, 2003 20:41
Bydliště: TN - NMnV
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od eMKa Slovensko »

zhovaral som sa prave o tomto zo sefom servisu Daewoo/Chevrolet v Piešťanoch a bolo mi povedané toto:

prechod z minerálu na polosyntetiku je možný ale musí sa dodržať pár vecí:
1 - olej by mal byť od toho istého výrobcu kvoli obsahu aditiv ktore v olejoch používa
2 - po výmene oleja skirátiť PRVÝ interval na 5000 - maximálne 6000 km. dalšie intervaly také ako su predpísané na slovensku je to 10000 a v cechah tusim az 15000 km



a teraz čo sa deje ked sa používa minerálny olej. Hlavná nevýhoda je v tom že sa nadmerne opotrebovava vačka a životnosť m,otora sa rapidne skracuje až na 80000 - 100000 oproti 200000 km pri minimalne polosyntetickom oleji


Dalej, čo sa týka rozdielov medzi 8V a 16V motormi.
8V - moze byt mineral ale stane sa to co je pisane hore
16V - nepouzivat mineral minimalne polosynteticky olej


Dufam ze vam to pomohlo

za pomoc dakujem sefovi servise v Piešťanoch
http://www.daewoo.sk/dw_ewocar.htm
http://www.daewoo.sk/dw_servis_daewoo.htm
LANOS eMKa Slovensko, http://www.lanosclub.com
Obrázek
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
Uživatelský avatar
mrk
Příspěvky: 2098
Registrován: pát led 23, 2004 19:51
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mrk »

moze byt, ale moje auto bude vynimkou tohoto pravidla t.j. dokazom jeho platnosti.

jazdim na mineral. prinajmensom o 13.000km mi krachne motor.
Daewoo Lanos 1.5
Škoda Octavia 1.6
Uživatelský avatar
]Rebro[
Příspěvky: 2350
Registrován: pát srp 06, 2004 10:39
Bydliště: Vsade dobre, doma najlepsejsie

Příspěvek od ]Rebro[ »

mrk píše:moze byt, ale moje auto bude vynimkou tohoto pravidla t.j. dokazom jeho platnosti.

jazdim na mineral. prinajmensom o 13.000km mi krachne motor.
No tak to sa mas :cry:
Je: Volvo V50
Bola: Nexia GL
Spotreba - 2 motory
POWERED by JRD McLAREN
Uživatelský avatar
eMKa Slovensko
Příspěvky: 2087
Registrován: úte zář 30, 2003 20:41
Bydliště: TN - NMnV
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od eMKa Slovensko »

mrk píše:moze byt, ale moje auto bude vynimkou tohoto pravidla t.j. dokazom jeho platnosti.

jazdim na mineral. prinajmensom o 13.000km mi krachne motor.
zacni setrit na novy, petrm pisal ze stoji okolo 85000 ceskych kaciek
LANOS eMKa Slovensko, http://www.lanosclub.com
Obrázek
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
Uživatelský avatar
mrk
Příspěvky: 2098
Registrován: pát led 23, 2004 19:51
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mrk »

novy by som urcite nekupoval
Daewoo Lanos 1.5
Škoda Octavia 1.6
Uživatelský avatar
fireman
Příspěvky: 1464
Registrován: pát bře 25, 2005 05:30
Bydliště: TRNAVA - SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fireman »

mrk píše:novy by som urcite nekupoval
tak nezabudni kupit pouzity druhy ktory tiez jazdil na mineral ako ja :lol: :lol: :lol:
NEXIA 1.5 16V 67kW DOHC
smajlici DELETED aby bol eMKas spokojny
mustang
Příspěvky: 64
Registrován: stř črc 23, 2003 13:30
Bydliště: Košice

Příspěvek od mustang »

Podobnu dilemu som riesil zhruba pred rokom a myslim ze aj tu som daval odkaz na vyjadrenie vyrobcu olejov Madit. Stalo tam, ze vsetko zavisi od toho aky olej sa pouzival predtym. Ak to bol kvalitny mineral, nie je nutne robit preplach, ak tam bol ale nekvalitny mineral, nedoporucuje sa na starsich autach jeho nahradenie ani po dokladnom vyplachu. Kedze ja som mal od nova Castrol GTX3 ktory je vseobecne povaovany za kvalitny olej, riskol som to aj napriek najazdenym cca 140 tis. km a nelutujem. Odvtedy som najazdil dalsich cca 30 tis. km a hlavne v zime to bolo naozaj citit...
Peter
Moja Ex: Daewoo Nexia Sedan GLE, zelená met., r.v.96, 185 tis. km
Odpovědět

Zpět na „NEXIA“