zhovaral som sa prave o tomto zo sefom servisu Daewoo/Chevrolet v Piešťanoch a bolo mi povedané toto:
prechod z minerálu na polosyntetiku je možný ale musí sa dodržať pár vecí:
1 - olej by mal byť od toho istého výrobcu kvoli obsahu aditiv ktore v olejoch používa
2 - po výmene oleja skirátiť PRVÝ interval na 5000 - maximálne 6000 km. dalšie intervaly také ako su predpísané na slovensku je to 10000 a v cechah tusim az 15000 km
a teraz čo sa deje ked sa používa minerálny olej. Hlavná nevýhoda je v tom že sa nadmerne opotrebovava vačka a životnosť m,otora sa rapidne skracuje až na 80000 - 100000 oproti 200000 km pri minimalne polosyntetickom oleji
Dalej, čo sa týka rozdielov medzi 8V a 16V motormi.
8V - moze byt mineral ale stane sa to co je pisane hore
16V - nepouzivat mineral minimalne polosynteticky olej
Dufam ze vam to pomohlo
za pomoc dakujem sefovi servise v Piešťanoch
http://www.daewoo.sk/dw_ewocar.htm
http://www.daewoo.sk/dw_servis_daewoo.htm