Robert píše:shaman píše:vedle nejakej kluk psal zkusenosti s chiptuningem na nexii, tak si to najděte. Je to dost zajímavé a stálo ho to motor...
Neverim tomu, ze diky chipu odejde motor. Chip spociva v tom, ze se nejak upravi RJ a ta da povel vstrikum na rychlejsi prubeh a lepsi smichani smesi.
Kdyz uz bych teda pripustil fakt, ze CHIP posere motor, chtel bych slyset, jak to ten motor podela a co se podela.
pokud to udela nejaky takyexpert, pak muzes znicit kliku, vacky, ojnice, pisty, krouzky, blok motoru, svicky, nemluve o zatezi na prevodovku, ktera na to nemusi byt stavena a nevim, jestli uz jsem zminoval spojku a taky poloosy, co na to reknou,
preci jen jedna vec je matezovi zatapet ve standardu (coz uz samo o sobe je obcas napul tyrani - ruku na srdce, kdo nevyzkousel trojku na max) a jeste mu dat takhle ...
todle vsechno _by nemel byt_ pripad, kdy matize chipnes o zminenych 12 koni (coz mimochodem je narust o temer 20%) a nedelas dalsi upravy ...
Robert píše:Navic, je tu jeste jeden fakt, kterej nelze opomenout. Vzdy, kdyz se provadi CHIP RJ, nikdy se necipuje na max. moznou hodnotu. Obecne by tam melo zustat asi 10-15% vykonostni rezervy
tak tos docela nabehl na smec - ono jde o to, ze to "kolik zbyva vykonostni rezervy" (mimochodem to neni vykonostni rezerva, ale imho spis konstrukcni limit dotcenych casti) vi pouze a jen oficialni upravci nebo vyrobce - zbytek (pokud nekoupil licenci, data - navic pokud vubec existuji) firem tu rezervu pouze odhaduje
Rado píše:Ale jak tak znam grafy cipnutych motoru, vetsinou se narust kona ve vyssich otackach
Ale ten tocak sa podla mna zdvihne uz aj v nizsich otackach.
Ja by som do toho mozno aj isiel, len keby tu bol niekto kto to uz ma na
Matizkovi a dal by nejake postrehy.....ci mu motor nevybuchol,alebo valce nevileteli
valce nevyleti, motor neexploduje, muzes ohnout kliku, odpalit pisty/ventily, atd viz vyse
kroutak se znatelne opravdu v drtive vetsine pripadu zvysuje ve vyssich otackach, dole je to spis symbolicke ...
Krtek píše:3 - přestanou tvrdit nesmysly, že se sníží spotřeba. Znam X čipnutejch motorů a spotřeba je vždycky vyšší. A to nepočítam, že na čuplej motor se víc šlape
motor muzes imho chipnout jak na vykon, tak na spotrebu, ale ne na oboji soucasne