Pomoooc otáčky nad 1500 idú samé hore bez ďalšieho stlačenia pedálu

Pokud se váš dotaz nehodí do žádné sekce pište jej sem

Moderátoři: Blue Lanos, mzprx, smire666

Odpovědět
marlo
Příspěvky: 2
Registrován: ned říj 08, 2017 10:50

Pomoooc otáčky nad 1500 idú samé hore bez ďalšieho stlačenia pedálu

Příspěvek od marlo »

Kde môže byť problém, keď pomaly zvyšujem otáčky motora a po prekročení 1500 RPM bez ďalšieho stlačenia pedálu otáčky ďalej stúpajú. Nedarí sa mi udržať otáčky motora na 2000 ot./min. Už som vymenil MAP senzor, škrtiacu klapku, nastavený senzor teploty vzduchu, skontroloval som odpor plynového pedálu. Ak máte niekto Orlando 1.8 skúste prosím na voľnobehu pomaly pridávať otáčky nad 1500 či aj vám to robí a podeľte sa o informácie. Ďakujem
Prikladám video
[youtube]https://youtube.com/watch?v=7-LaQFTco-E&feature=shared[/youtube]
Reklama
 

marlo
Příspěvky: 2
Registrován: ned říj 08, 2017 10:50

Re: Pomoooc otáčky nad 1500 idú samé hore bez ďalšieho stlačenia pedálu

Příspěvek od marlo »

Nikto nemá takýto problém na Orlande 1.8?
Uživatelský avatar
LordMMX
Příspěvky: 1539
Registrován: ned úno 20, 2011 05:06
Bydliště: Halič /SVK/
Kontaktovat uživatele:

Re: Pomoooc otáčky nad 1500 idú samé hore bez ďalšieho stlačenia pedálu

Příspěvek od LordMMX »

pýtal si sa to na fb na klube. sme rovnaká partia aj tam aj tu ;)
Daewoo Lacetti Premiere 2011 (Cruze)
Daewoo Leganza "Areum" CDX 2.0, central + alarm, el. okna, digi klima, dualbag, ABS/TCS
Daewoo nie je len značka... je to životný štýl !! :)
ex: Leganza, 2x Evanda, Lanos, Corsa, Nexia, Espero, Marea
Dave12
Příspěvky: 1
Registrován: stř srp 21, 2024 06:39

Re: Pomoooc otáčky nad 1500 idú samé hore bez ďalšieho stlačenia pedálu

Příspěvek od Dave12 »

Zdravím Marlo.

už jste vyřešil problém s otáčkami prosím? Mám ten samý problém.
Nejsem schopen udržet otáčky na 2000 RPM.
Měl jsem dost velký problém při emisísch.
Uživatelský avatar
milosh
Příspěvky: 6659
Registrován: stř črc 02, 2003 10:27
Bydliště: Ústecko

Re: Pomoooc otáčky nad 1500 idú samé hore bez ďalšieho stlačenia pedálu

Příspěvek od milosh »

Podle tvého popisu se jedná o problém s nechtěným nárůstem otáček motoru, kdy po dosažení 1500 RPM motor sám přidává plyn. Zaměřil bych se na následující oblasti:

Možné příčiny a co zkontrolovat:

Falešný vzduch (únik podtlaku)

Pokud se do motoru dostává falešný vzduch mimo řízený okruh, může to způsobovat nestabilní volnoběh a nečekané zvyšování otáček.
Zkontroluj podtlakové hadice, hlavně:
Hadici k posilovači brzd (někdy praskne nebo netěsní ventil).
Hadice k odvětrání klikové skříně (PCV ventil).
Sací potrubí a jeho těsnění.

Co vyzkoušet:
Nastříkej kolem hadic brzdovou čističku nebo startovací sprej při běžícím motoru – pokud otáčky kolísají, je někde netěsnost.

Vadný snímač polohy plynového pedálu (TPS) nebo plynový pedál

I když jsi měřil odpor potenciometru plynového pedálu, může být problém ve vnitřní elektronice snímače polohy škrticí klapky (TPS).
Pokud dává špatný signál, může ECU mylně přidávat plyn.
Někdy pomůže reset adaptací škrticí klapky.

Co vyzkoušet:

Napojit OBD2 diagnostiku a sledovat živá data snímače plynu – pokud má skokové hodnoty, je vadný.

Vadné snímače klikového nebo vačkového hřídele

Pokud dávají nekonzistentní hodnoty, může ECU chybně dávkovat palivo a řídit otáčky.
Motor si může myslet, že je v jiném režimu a přidávat plyn.

Co vyzkoušet:

Napojit diagnostiku a sledovat otáčky z klikového hřídele (CKP sensor) a polohu vačkového hřídele (CMP sensor).

Špatná adaptace škrticí klapky (Throttle Body Adaptation)

Pokud jsi měnil škrticí klapku, ale neprovedl reset adaptací, může ECU stále používat staré hodnoty.
Na některých autech se adaptace resetuje odpojením baterie na 30 minut, ale u Chevroletu Orlando se doporučuje:
Zapnout zapalování (bez startování) na 1 minutu.
Vypnout zapalování na 30 sekund.
Nastartovat a nechat běžet na volnoběh 3–5 minut.
Projíždět plynule mezi 1000–2500 RPM, aby se ECU naučila nové hodnoty.

Co vyzkoušet:

Reset škrticí klapky a adaptací ECU.

Vadná řídicí jednotka (ECU) nebo software

Pokud je vše ostatní v pořádku, může být problém v chybné kalibraci ECU.
Může pomoci flashnutí softwaru nebo aktualizace ECU v autorizovaném servisu.

Co vyzkoušet:

Zkusit jinou ECU (pokud máš přístup) nebo aktualizaci softwaru.

Shrnutí – co bych zkusil jako první:

Zkontrolovat hadice a netěsnosti (falešný vzduch)
Sledovat hodnoty TPS a plynového pedálu v OBD2
Resetovat adaptace škrticí klapky
Zkontrolovat snímače kliky a vačky přes diagnostiku
Pokud nic nepomůže – ověřit firmware ECU

Pokud máš diagnostiku (např. Torque Pro nebo OBD Eleven), podívej se na živé hodnoty škrticí klapky, pedálu a snímačů otáček. Mohou napovědět, co ECU špatně čte.
SLEDUJ MŮJ CHEVROLET-OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
Odpovědět

Zpět na „Orlando - Technická sekce“