Uchycení vnitřního zpětného zrcátka má vůli

Vše co se týká techniky, zapojení, ND

Moderátoři: Blue Lanos, pejee, lomngi

Odpovědět
Uživatelský avatar
Slam
Příspěvky: 2768
Registrován: čtv úno 23, 2006 13:07
Bydliště: Hradec Králové

Uchycení vnitřního zpětného zrcátka má vůli

Příspěvek od Slam »

Ahoj, byl jsem dnes nucen vyměnit čelní sklo.

Na starém skle se na Nový rok (na stojícím autě - že by mráz?!) objevila prasklina, která začínala na hraně pod začátkem pravého stěrače, byla do necelé půlky levého stěrače a po následující jízdě pokračovala kolem levého stěrače a (naštěstí) zase vyjela ven na hraně vedle levého stěrače (viz foto). Naštěstí to bylo těsně kolem levého stěrače, takže to nevadilo ve výhledu a dokonce jsem s tím bez problémů prošel STK. 8) Nicméně jsem nechtěl riskovat (za deště/sněhu kolem praskliny zevnitř kondenzovala voda) a rozhodl se pro výměnu za nové sklo. Nejdříve jsem si ho objednal přímo (včetně těsnění vyšlo na 2 400 Kč), ale dorazilo se škrábancem nebo prasklinkou asi 4 cm a další sklo už neměli, takže jsem se ho objednal podruhé raději včetně montáže (sklo s těsněním vyšlo sice o více jak polovinu dráž, ale zase to bylo na pohodu).

A konečně k mému dotazu - sklo se dodává s již přilepeným držákem vnitřního zpětného zrcátka, já si dokonce pořídil zcela nové originální vnitřní zpětné zrcátko (vypadá stejně jako to staré), jenž po zacvaknutí do toho držáku na skle má vůli, takže za jízdy se hrozně klepe a nedá se do něj koukat. :oops: Pán se ho snažil podlepit páskou, ale to moc nepomohlo, stále se do něj nedá koukat. :(

Nemá s tím někdo zkušenosti a nezná nějaký fígl, jak ho tam pevně uchytit (ale tak, aby šlo v budoucnu sundat bez zničení)?
Mám i nový originální lepící držák, co jsem koupil se zrcátkem, ale strhávat stávající a dávat tam další nový bych chtěl zkusit až jako poslední možnost. :idea:

Obrázek


Pro zajímavost - zkoumal jsem podle označení původ skla a staré i nové bylo vyrobeno v Teplicích, akorát to "nové" je mnohem starší! :shock:
1946 – 1989: Sklo Union n.p. Teplice
1991 - 1997: Glavunion a.s. Teplice (o.z. Thorax)
1997 - 1999: Splintex a.s.
1999 - 2003: Splirec Czech s.r.o.
2003 - 2010: AGC (Asahi Glass Company) AVO Bílina s.r.o.
2010 - dosud: AGC (Asahi Glass Company) Automotive Czech a.s


Obrázek
Naposledy upravil(a) Slam dne čtv úno 14, 2019 18:15, celkem upraveno 2 x.
• EX: Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
• Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
• Renault Megane III Grandtour 1.6 (08/2015) • hnědá metalíza • 16V 81kW (K4MR8)
Reklama
 

Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: Uchycení vnitřního zpětného zrcátka má vůli

Příspěvek od Richard »

Ahoj,
pokud si pamatuju, tak zrcátko se na kámen (tak se říká tomu kusu železa, co je nalepený na skle) nasadí a dotáhne takovým malinkým šroubkem.... mám pocit že je to nejmenší imbus. Ale možná se to už změnilo, klepající zrcátko jsem takhle dotahoval na Pontiaku ( tedy na Raceru) ale Daewoo tolik neinovuje, tak by to mohlo být stejné ;)
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Slam
Příspěvky: 2768
Registrován: čtv úno 23, 2006 13:07
Bydliště: Hradec Králové

Re: Uchycení vnitřního zpětného zrcátka má vůli

Příspěvek od Slam »

Je tam! To je přesně ten "fígl", co jsem neznal a nevšiml si ho, díky: -i

Obrázek
• EX: Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
• Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
• Renault Megane III Grandtour 1.6 (08/2015) • hnědá metalíza • 16V 81kW (K4MR8)
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: Uchycení vnitřního zpětného zrcátka má vůli

Příspěvek od Richard »

Nemáš zač ;) hlavně že vidíš ......
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Odpovědět

Zpět na „Technická Sekce“