Opticky snimac v rozdelovači
zeby cerpadlo?chci se zeptat jestli to je ta věcička, co ji v Krči prodávají pod názvem: zapalovací modul do rozdělovače (DESKA). Dceři začal Mates chcípat, pak už nešel ani nastartovat a v servisu jim diagnostika hodila hlášku optické čidlo rozdělovače. V chytré knížce - JAK NA TO - to je zase jako snímač otáček klikového hřídele.Doufám že jde o to samé. A po rozebrání rozdělovače jsem zjistil nefunkční víčko - úplně vysypaný uhlík a palec toho taky moc udělat nemohl. Nevím, jestli v tom případě taky chodí tahle hláška čídla rozdělovače.
No mne to robi nieco podobne...len ked ho necham vychladnut tak nastartujem a ide tak 5 minut a potom zacnu skakat otacky, rozsvecuje sa check kontrolka a skape a uz nenahodim......obcas to tak spravi ako by aj chcelo naskocit ale nic z toho. Pytam sa preto lebo palec aj viecko som uz vymenil a robi to stale. Proste nehadze iskru na sviecky . Tak mi z toho vychadza uz iba tetno snimac alebo RJ co by som bol velmi nerad.
No v té velké chytré knížce od KOPPa je to čídlo otáček klikového hřídele zakresleno právě u rozdělovače, taky jsem z toho jelen. No a to víčko s palcem mám objednaný v Krči. Je možný, že i když máme s dcerou stejný rok výroby, tak má rozdělovač DAC a já MANGO? Chtěl jsem na zkoušku prohodit to víčko s palcem a zjistit, jestli je to opravdu jen tím.
Ale nejde to, nepasuju navzajom
ten modul jsem už měnil po podobných problémech. Je to vlastně optické čidlo místo klasického kladívka, které dává impulzy do řj. potažmo cívce, kdy má "pálit". I když mi ho vyměnili cca za 3500,-Kč tak po zhruba týdnu se závada opakovala naštěstí jen chvilku a pak to dalo pokoj. Závada se projevovala jako když to čidlo dává impulzy jak chce a na nízké otáčky se s tím (když to šlo náhodou nastartovat) nedalo skoro jet jak to cukalo motorem. Ve vyšších otáčkách se to jakžtakž stratilo. Taky se to dalo poznat podle toho, že stačilo nechat zaplej klíček (bez nastartování) a benzínová pumpa zapla vypla a po chvíli zapla znovu. Dokonce to házelo i jiskru (na kabelu z cívky) při chcíplém motoru a zapnutém klíčku a na diagnostice to hlasilo ze motor běží
Tak nevím zda vám toto info bude něco platný.
Teď se mi občas stane, že nechce naskočit, tak několikrát zapnu na chvíli klíček aby pumpa natlakovala (2-3x) a naskočí, tak nevím zda nabude v tahu ještě pumpa nebo nějaký čidlo tlaku.
Robi mi to presne to iste..aj tie veci pri vypnutom motore...zacnu cvakat vstreky aj ventilator sa roztoci obcas.
Aspon viem co tomu pravdepodobne je...len ta cena...ach jaj! No ale jazdit musim.
Tak problem je vyrieseny....bol to ten opticky senzor a ja som o 5200 sk lachsi, taka blbost a kolko to stoji. Ale hlavne ze uz mozem v pohode jazdit.
palivovu pumpu mozes overit tak ze vytiahnes palivovu hadicku co ide do vstrekovacej listy a otocis klucik...mal by ti vytekat benzin hned na prvy krat. Ak to je v poriadku chyba moze byt aj v zapalovani(sviecky,kable, rozdelovac), alebo relatko este mozno.
podla Srvice Manualu su 2 typy elektrickych schem - pre SIRIUS D3 a pre FENIX 5MR.
U toho prveho (SIRIUS) je rucicka paliva riadena ECM-kom podla schemy a kontrolka je riadena z palivoveho cerpadla. Nechapem, odkial by ECM vedelo o stave nadrze, aby menilo polohu rucicky...
U toho druheho (FENIX) su aj rucicka, aj kontrolka riadene z cerpadla, co sa mi zda logicke
Este tak vediet, ktory typ mam ja (Matiz I r.v.99). Pritom cerpadla na oba Matizy (I aj II) su pribl. rovnake, obe maju plavak s rezistorom (ci co to je, ta polkruhova ryska z kontaktov) a este taky bazmek, taky valcek kovovy alebo co...
obmedzenie maximalnych otaciek na rozdelovaci
1 - cca 30,35
2 - 70
3 - 110,115
4 - 145
omezovač U 0.8 je při 6300 ot/min.
u 1.0 jsou max otáčky 5400, u 0.8 6300ot.