CRUZE 1.8 ztráta výkonu
Moderátor: Blue Lanos
CRUZE 1.8 ztráta výkonu
Zdravím,
chtě bych vás požádat o radu s mým Cruze SW 1.8, v servise neví, podlě ních je vše v pořadku.
Mám problém s výkonem v rozmezi 2800 až 3500 otáček. V těchto otáčkách jakoby motor ztratil dech..prostě netáhne a nad 3500 otaček opět ožije a další výkonový kopanec je nad 4000 otáček. V otáčkách do 2800 nemám rovněž žádný problém. Je to velmi nepřijem, kdžy v rozmezí 2800 až 3000 otaček (zařazen 3. stpeň) auto zrychluje velmi nepatrně, mnohdy mě to donuti preradit na dvojku. Takže u mě znamená, že proces předjíždě probíhá tak, že na dvojku motor musím vytočit k 5000, aby při zařazení trojky byl motor nad 3500 otaček. V tomto případě motor dosáhne velmi solidniho zrychlení. Co jsem se dočetl, mohl by být problém s variabolním časováním ventilů, ale v servise mi řekli, že nevidí problém. Čerpdlo a palivový filtr bych vyřadil dělá mi to i na LPG. Občas se mi stává, že při akceleraci se motor dusí a nemá takový výkon, uberu plyn a auto přidá na zátahu, to ovšem pozoruji jen při jízdě na LPG. Nevím, jestli to může mít s tímto něco společného.Když servis nevidí problém, tak bych chtěl svépomoci měnit díl za dílem, ale potřeboval bych podporu někoho zkušeněšího, čím začít, řípadně, jestli někdo nemá obdobnou zkušenost. Co mě napadá, tak zaplovací lišta a váha vzduchu. Také jsem slyšel, že bývá špatny SW v ECU.
Díky.
Martin
chtě bych vás požádat o radu s mým Cruze SW 1.8, v servise neví, podlě ních je vše v pořadku.
Mám problém s výkonem v rozmezi 2800 až 3500 otáček. V těchto otáčkách jakoby motor ztratil dech..prostě netáhne a nad 3500 otaček opět ožije a další výkonový kopanec je nad 4000 otáček. V otáčkách do 2800 nemám rovněž žádný problém. Je to velmi nepřijem, kdžy v rozmezí 2800 až 3000 otaček (zařazen 3. stpeň) auto zrychluje velmi nepatrně, mnohdy mě to donuti preradit na dvojku. Takže u mě znamená, že proces předjíždě probíhá tak, že na dvojku motor musím vytočit k 5000, aby při zařazení trojky byl motor nad 3500 otaček. V tomto případě motor dosáhne velmi solidniho zrychlení. Co jsem se dočetl, mohl by být problém s variabolním časováním ventilů, ale v servise mi řekli, že nevidí problém. Čerpdlo a palivový filtr bych vyřadil dělá mi to i na LPG. Občas se mi stává, že při akceleraci se motor dusí a nemá takový výkon, uberu plyn a auto přidá na zátahu, to ovšem pozoruji jen při jízdě na LPG. Nevím, jestli to může mít s tímto něco společného.Když servis nevidí problém, tak bych chtěl svépomoci měnit díl za dílem, ale potřeboval bych podporu někoho zkušeněšího, čím začít, řípadně, jestli někdo nemá obdobnou zkušenost. Co mě napadá, tak zaplovací lišta a váha vzduchu. Také jsem slyšel, že bývá špatny SW v ECU.
Díky.
Martin
- Reklama
Re: CRUZE 1.8 ztráta výkonu
Mam ten istý motor v Chevrolet Orlando a mal som podobné priznaky,že presne v tých otáčkach 2500-2800, 3500 a 4500 bol citiť cukanie pri ťahu a pokles výkonu,
zrejme je na vine komplikované riadenie toho motora cez system VVTi , od ktorého riadiaca jednotka prijima spätnú väzbu a može byť aj chyba v elektroinštalacii, mne tieto príznaky trhania pominuli ,ked som jazdil dlhé trasy za prácou 1500 km.
Sú tu temy o tom,zagoogli "chyba P0014" chyba P0016 tam sa dočítaš,že by bolo treba vymeniť aktuatory vačkových hriadeľov, čo je dosť nakladna položka...
na začiatok by som odporučal odpojiť na noc akumulator, uvidiš, či sa niečo zmení
-vypisuje Ti nejaku chybu,resp.svieti check motora ?
- ked ide na LPG na volnobeh neskapína ?
-trha pri jazde aj na benzin, či len pri LPG ?
-tiež vyskušaj či bude trhať aj pri vypnutej klimatizacii, mam na mysli vypnutie vnutorneho ventilatora,ak pri vypnutom ventilatore prestane trhať ,tak chyba je v elektrike
zapalovaciu rampu + sviečkyvymeniť možeš,plynulejšiemu chodu motora to pomože , no obavam sa,že ten problém sa tým nevyrieši
pomožu len dlhé trasy aby sa RJ adaptovala na ine podmienky jazdy
zrejme je na vine komplikované riadenie toho motora cez system VVTi , od ktorého riadiaca jednotka prijima spätnú väzbu a može byť aj chyba v elektroinštalacii, mne tieto príznaky trhania pominuli ,ked som jazdil dlhé trasy za prácou 1500 km.
Sú tu temy o tom,zagoogli "chyba P0014" chyba P0016 tam sa dočítaš,že by bolo treba vymeniť aktuatory vačkových hriadeľov, čo je dosť nakladna položka...
na začiatok by som odporučal odpojiť na noc akumulator, uvidiš, či sa niečo zmení
-vypisuje Ti nejaku chybu,resp.svieti check motora ?
- ked ide na LPG na volnobeh neskapína ?
-trha pri jazde aj na benzin, či len pri LPG ?
-tiež vyskušaj či bude trhať aj pri vypnutej klimatizacii, mam na mysli vypnutie vnutorneho ventilatora,ak pri vypnutom ventilatore prestane trhať ,tak chyba je v elektrike
zapalovaciu rampu + sviečkyvymeniť možeš,plynulejšiemu chodu motora to pomože , no obavam sa,že ten problém sa tým nevyrieši
pomožu len dlhé trasy aby sa RJ adaptovala na ine podmienky jazdy
Re: CRUZE 1.8 ztráta výkonu
Tak jsi to popsal lépe než já. V těch vysokých otáčkách mám také pocit že to lehce pocukává. Já jezdím přiblině 20% město, 80% trasy cca 150 km.
Z toho moc radost nemám. Nevíš na jakém principu pracují ty aktuátory, že tak odcházejí? Nebo se spíše jedná o vadný návrh celého systému? Otázkou je, jestli výměna pomůže. Odpojit ty aktuátory vačky asi nepomůže..? Nic tim nezjistím..?
Odpojením baterie se resetne ECU, ale předpokládám, že adaptační hodnoty se nevymažou. Proč si myslíš, že to pomůže? Máš s tím nějaké zkušenosti?
Check mi nesvítí, tak jsem ani nepřipojoval kabel, takže bez chyby.
Na LPG na volnoběh a v nízkých otáčkách (podotáčkách) jede perfektně. Jen za studena teď v zimě, když přepne na plyn (30°C) a jsem v podotáčkách (pod 1500), tak při prudkém sešlápnutí plynu trošku, občas nepatrně škytne, ale to bych neřešil... to je dáno technickými možnostmi a provozním stavem.
To co popisuji dělá jak na LPG tak benzín. Při jizdě na LPG je to podstatně více cítit, jak se motor dusí při akceleraci a plném plynu. Dnes jedu (na LPG) do mírného kopce 110 km/h a sešlápnu plny až na podlahu a auto nezrychluje (motor se dusí). Následně jsem ubral na 2/3 plynu a zatah byl citelný. Při předjížění nebo potřebě rychlejších rozjezdů, nejezdím na plný plýn ale max. na ty 2/3 až 3/4 nebo musím potřadit a udržovat otáčky od 3500 do 5000. Na benzín, to dělá to samé, ale není to tak vyrazné (auto zrychluje, ale když uberu plyn akceleruje rychleji.
Prostě struně řečeno, cela výkonová křivka v závislosti na otačkách je extrémně nerovnoměrná. To u toho auta nebylo nikdy, ale postupně se to zhoršuje. Spotřeba se podle mě neměni (benzín: 8,5 benzín; LPG:9l LPG + 1l benzínu).
Děkuji za jakékoliv připomínky a nápomoc
MArtin
Z toho moc radost nemám. Nevíš na jakém principu pracují ty aktuátory, že tak odcházejí? Nebo se spíše jedná o vadný návrh celého systému? Otázkou je, jestli výměna pomůže. Odpojit ty aktuátory vačky asi nepomůže..? Nic tim nezjistím..?
Odpojením baterie se resetne ECU, ale předpokládám, že adaptační hodnoty se nevymažou. Proč si myslíš, že to pomůže? Máš s tím nějaké zkušenosti?
Check mi nesvítí, tak jsem ani nepřipojoval kabel, takže bez chyby.
Na LPG na volnoběh a v nízkých otáčkách (podotáčkách) jede perfektně. Jen za studena teď v zimě, když přepne na plyn (30°C) a jsem v podotáčkách (pod 1500), tak při prudkém sešlápnutí plynu trošku, občas nepatrně škytne, ale to bych neřešil... to je dáno technickými možnostmi a provozním stavem.
To co popisuji dělá jak na LPG tak benzín. Při jizdě na LPG je to podstatně více cítit, jak se motor dusí při akceleraci a plném plynu. Dnes jedu (na LPG) do mírného kopce 110 km/h a sešlápnu plny až na podlahu a auto nezrychluje (motor se dusí). Následně jsem ubral na 2/3 plynu a zatah byl citelný. Při předjížění nebo potřebě rychlejších rozjezdů, nejezdím na plný plýn ale max. na ty 2/3 až 3/4 nebo musím potřadit a udržovat otáčky od 3500 do 5000. Na benzín, to dělá to samé, ale není to tak vyrazné (auto zrychluje, ale když uberu plyn akceleruje rychleji.
Prostě struně řečeno, cela výkonová křivka v závislosti na otačkách je extrémně nerovnoměrná. To u toho auta nebylo nikdy, ale postupně se to zhoršuje. Spotřeba se podle mě neměni (benzín: 8,5 benzín; LPG:9l LPG + 1l benzínu).
Děkuji za jakékoliv připomínky a nápomoc
MArtin
Re: CRUZE 1.8 ztráta výkonu
Ty si tie temy nečital, čo som Ti odporučal pozrieť....
Aktuatory su ozubené kolesa,ktoré su prichytené na vačkových hriadeĺoch,ktoré pohaňa rozvodový remeň,
funguju na takom principe, že vnutri su komorky,ktoré ak sa naplnia olejom posunie to celé koleso a tým aj vačkovú hriadeĺ dopredu o niekolko stupńov, alebo aj dozadu, čím sa dosiahne to,že vyfukové ventily sa otvoria trošičku skor alebo aj neskor , stráži to produkciu emisii aby bola v limite, čím sa samozrejme obmedzuje výkon motora..Preto to cukanie a strata ťahu...
Ja hovorím,že to bol zmagorený d.eb.i.l čo to vymyslel..hoci musel byť zaroveň aj genius...
Je to velmi komplikovaný system,ktorý musí mať v poriadku vstupné hodnoty a tým bude aj proces riadenia motora v poriadku.
Ja si myslím,že je to nedokonalý system,ktorý nema niektoré detaily dotiahnute do dokonalosti..
Napriklad mne ten motor cuká od nova stale, hlavne ked dám nohu z plynu dole..
Tiež cuká , pri akomkoľvek prepínaní akýchkoĺvek elektrických ovládačov...
Teda mam silné podozrenie na zle fungovanie elektroinštalacie o čom svedčí aj chyba P0365 ktorá sa mi stale vyskytuje..
Nie som elektrotechnik a nemam šajn v tejto oblasti, no budem musieť dať prekontrolovať celú kablovačku na motore,a najsť kde je tá zrada...
Asi sa tak stane až pri vymene spojky,ked sa bude vyberať von motor a dam repasovať akumulátor.
Inak nič mi nebranilo nabehať na tom aute za 5 rokov viac ako 150 000 km...
Pre mňa je doležité,že stale funguje, na dialnici dáva rýchlosť do 170-180 km/ a to,že system VTi funguje len čiastočne a tým pádom je znížený výkon motora o nejakých 8-10 % ma trapi len vtedy,ked si uvedomim, že ta akcelerácia na III.stupni až po obmedzovač , nie je tak čistá a brutálna ako bola predtým, kým to ako tak fungovalo....
O aktuatoroch vačkových hriadeľov, o tom ako celý system funguje, čítaj aj na Renault fore,
tam to jeden maník rozoberá dosť podrobne...
Veľa šťastia a malo nervozity !
Aktuatory su ozubené kolesa,ktoré su prichytené na vačkových hriadeĺoch,ktoré pohaňa rozvodový remeň,
funguju na takom principe, že vnutri su komorky,ktoré ak sa naplnia olejom posunie to celé koleso a tým aj vačkovú hriadeĺ dopredu o niekolko stupńov, alebo aj dozadu, čím sa dosiahne to,že vyfukové ventily sa otvoria trošičku skor alebo aj neskor , stráži to produkciu emisii aby bola v limite, čím sa samozrejme obmedzuje výkon motora..Preto to cukanie a strata ťahu...
Ja hovorím,že to bol zmagorený d.eb.i.l čo to vymyslel..hoci musel byť zaroveň aj genius...
Je to velmi komplikovaný system,ktorý musí mať v poriadku vstupné hodnoty a tým bude aj proces riadenia motora v poriadku.
Ja si myslím,že je to nedokonalý system,ktorý nema niektoré detaily dotiahnute do dokonalosti..
Napriklad mne ten motor cuká od nova stale, hlavne ked dám nohu z plynu dole..
Tiež cuká , pri akomkoľvek prepínaní akýchkoĺvek elektrických ovládačov...
Teda mam silné podozrenie na zle fungovanie elektroinštalacie o čom svedčí aj chyba P0365 ktorá sa mi stale vyskytuje..
Nie som elektrotechnik a nemam šajn v tejto oblasti, no budem musieť dať prekontrolovať celú kablovačku na motore,a najsť kde je tá zrada...
Asi sa tak stane až pri vymene spojky,ked sa bude vyberať von motor a dam repasovať akumulátor.
Inak nič mi nebranilo nabehať na tom aute za 5 rokov viac ako 150 000 km...
Pre mňa je doležité,že stale funguje, na dialnici dáva rýchlosť do 170-180 km/ a to,že system VTi funguje len čiastočne a tým pádom je znížený výkon motora o nejakých 8-10 % ma trapi len vtedy,ked si uvedomim, že ta akcelerácia na III.stupni až po obmedzovač , nie je tak čistá a brutálna ako bola predtým, kým to ako tak fungovalo....
O aktuatoroch vačkových hriadeľov, o tom ako celý system funguje, čítaj aj na Renault fore,
tam to jeden maník rozoberá dosť podrobne...
Veľa šťastia a malo nervozity !
Re: CRUZE 1.8 ztráta výkonu
Inak,pokiaľ Ti ECU nevypisuje nijaku chybu, skus zlepšiť nasledovné detaily :
-vymeň zapaľovacie sviečky za výkonnejšie napr. za tieto
https://www.ngk.com/product.aspx?zpid=10221
čím intenzívnejšia iskra, tým lepšie bude fungovať motor,
budu niektorí voči tomu namietať ,že je to somarina, ale ver tomu,že práca motora s tými sviečkami sa zlepší
dalej možeš dať K&N filter do airboxu, motor tiež začne pracovať INAK a odozva na plyn sa tiež zlepší
čistý a priechodný kvalitny vzduchový filter dokaže ovplyvniť učinnosť motora dosť výrazným percentom
-vymeň zapaľovacie sviečky za výkonnejšie napr. za tieto
https://www.ngk.com/product.aspx?zpid=10221
čím intenzívnejšia iskra, tým lepšie bude fungovať motor,
budu niektorí voči tomu namietať ,že je to somarina, ale ver tomu,že práca motora s tými sviečkami sa zlepší
dalej možeš dať K&N filter do airboxu, motor tiež začne pracovať INAK a odozva na plyn sa tiež zlepší
čistý a priechodný kvalitny vzduchový filter dokaže ovplyvniť učinnosť motora dosť výrazným percentom
Re: CRUZE 1.8 ztráta výkonu
Po delší době se problém trochu ustálil a lépe specifikoval. Do 2500 ot/min. auto jede perfektně jak na benzín tak LPG. Jakmile točím motor nad tyto otáčky, tak nastává problém a ten se stupňuje s nárůstem vyšších otáček. Problem je ten, že pokud točím nad 2500 tak při sešlápnutí plynového pedálu nad jeho 1/2 rozsahu, tak auto ztrácí výkon. Při jízdě na LPG je tento problém podstatně znatelnější. Příkladem je, pro mě typická situace, že jedu 100 km/h a chci přidat na 120 km/h. V ten moment pokud sešlápnu plyn nad jeho 1/2, nedejbože až na podlahu, tak abych dosáhl požadované rychlosti 120 km/h, to si musím počkat, někdy je to dokonce nereálné. Jediné, co postačí, je dodržet sešlápnutí plynového pedálu do 1/2, to pak je tam 150 km/h bez problému. Dvakrát v servise a nikdo na nic nepřišel..
1/ Váha vzduchu je prý OK
2/ plynové trysky zvětšeny z 2,2mm na 2,3mm (beze změny)
3/ tlak na regulátoru LPG zvednut na 1,4 bar (beze změny)
4/ EGR ventil to nemá
5/ 2x nahrána nová mapa LPG
6/ obohacovala se směs o 5 procent (při vyšší hodnotě už řvala lambda)
7/ svíčky už 2x měněny, nejlépe se osvědčily ty původní: NGK ZFR6X-11 (odtrh 10-11 je nejlepší)
8/ k aktuátorům vačkové hřídele se v servise vyjádřili, že je vše v pořádku
No, už prostě nevím, ještě, že by řídící jednotka... to se ještě neřešilo. Ve 150 000 km (Nyní 135 000 km) budu dělat rozvody, třeba i to něco napoví.
Kdyby náhodou ještě někoho něco napadlo, budu rád za nakopnuti, co ještě řešit..
Auto jinak super, ale tohle mě štve. Prostě když chci předjet, potřebují maximální výkon, a ne v protisměru při předjíždění "štelovat" pedál plynu, tak aby to "zabralo". No už jsem celkem vytrénovaný, mám to v noze , ale... je to děs..
Díky.
Martin
1/ Váha vzduchu je prý OK
2/ plynové trysky zvětšeny z 2,2mm na 2,3mm (beze změny)
3/ tlak na regulátoru LPG zvednut na 1,4 bar (beze změny)
4/ EGR ventil to nemá
5/ 2x nahrána nová mapa LPG
6/ obohacovala se směs o 5 procent (při vyšší hodnotě už řvala lambda)
7/ svíčky už 2x měněny, nejlépe se osvědčily ty původní: NGK ZFR6X-11 (odtrh 10-11 je nejlepší)
8/ k aktuátorům vačkové hřídele se v servise vyjádřili, že je vše v pořádku
No, už prostě nevím, ještě, že by řídící jednotka... to se ještě neřešilo. Ve 150 000 km (Nyní 135 000 km) budu dělat rozvody, třeba i to něco napoví.
Kdyby náhodou ještě někoho něco napadlo, budu rád za nakopnuti, co ještě řešit..
Auto jinak super, ale tohle mě štve. Prostě když chci předjet, potřebují maximální výkon, a ne v protisměru při předjíždění "štelovat" pedál plynu, tak aby to "zabralo". No už jsem celkem vytrénovaný, mám to v noze , ale... je to děs..
Díky.
Martin
Re: CRUZE 1.8 ztráta výkonu
No, problém stále nevyřešen. Jen na co jsem teď nedávno přišel a co mne zarazilo, je to, že když odpojím lamdu, tak se nerozsvítí kontrolka na palubovce. Je to normální, že to řídící jednotka nedetekuje? Rovněž se nerozsvítí při odpojení snímačů polohy vaček (Variabilní časování ventilů). Odpojím-li MAP senzor, kontrolka se rozsvítí. Kdyby měl s tímto někdo zkušenosti, díky za reakci.
Martin
Martin
Re: CRUZE 1.8 ztráta výkonu
Jen pro doplnění, vyměnil jsem MAP senzor i lambdu před katem a stále nic. Tohle mi už hlava nebere..proč při plném plynu to nejede a ubraní to akceleruje.. Jak je možné, že nikde v servise na nic nemohou přijít..
Nevíte, zda existuje nějaký universální soft pro plynovou jednotku LOVATO? Original vyžaduje hardware key a ten nevím, kde sehnat (levně sehnat). Už si nevím rady a v servise též ne, tak si chci pohrát trochu s mapou LPG. Kdyby se našla nějaká dobrá duše, jak se k tomu připojit, byl bych vděčný.
Martin
Nevíte, zda existuje nějaký universální soft pro plynovou jednotku LOVATO? Original vyžaduje hardware key a ten nevím, kde sehnat (levně sehnat). Už si nevím rady a v servise též ne, tak si chci pohrát trochu s mapou LPG. Kdyby se našla nějaká dobrá duše, jak se k tomu připojit, byl bych vděčný.
Martin
Re: CRUZE 1.8 ztráta výkonu
Zdravím,
vzhledem k tomu, že můj plynař si nevěděl rady, tak jsem se do toho pustil sám. Po x hodinách studií, jak to vůbec funguje, jsem se pustil do nastavení. Problém byl v tom, že při plné akceleraci se krátkodobé korekce směsi zmrazí (nekoriguje se) a tudíž směs na LPG musí být naprosto přesně vylazena - nic se nevykoriguje. V mém případě to bylo při akceleraci moc bohaté. Navíc zde byl nepříjemný efekt, že benzínová jednotka míchá směs při plné akceleraci na lamda cca 0,85 až 0.89, což u LPG je hodnota, kdy se směs, na rozdíl od benzínu, špatně zapaluje. V této oblasti bylo náročné systém vyladit v tom, že se nelze vůbec řídit podle OBD (nevím proč, ale je to tak). Je zapotřebí se s autem projet a zkoušet nastavovat mapu, než se auto při plné akceleraci přestane dusit - bacha úplně stejně se to dusí a stejně se to projevuje, když je směs chudá.
Třeba to někomu k něčemu bude, kdyby byl zájem hodím mapu.
Martin
vzhledem k tomu, že můj plynař si nevěděl rady, tak jsem se do toho pustil sám. Po x hodinách studií, jak to vůbec funguje, jsem se pustil do nastavení. Problém byl v tom, že při plné akceleraci se krátkodobé korekce směsi zmrazí (nekoriguje se) a tudíž směs na LPG musí být naprosto přesně vylazena - nic se nevykoriguje. V mém případě to bylo při akceleraci moc bohaté. Navíc zde byl nepříjemný efekt, že benzínová jednotka míchá směs při plné akceleraci na lamda cca 0,85 až 0.89, což u LPG je hodnota, kdy se směs, na rozdíl od benzínu, špatně zapaluje. V této oblasti bylo náročné systém vyladit v tom, že se nelze vůbec řídit podle OBD (nevím proč, ale je to tak). Je zapotřebí se s autem projet a zkoušet nastavovat mapu, než se auto při plné akceleraci přestane dusit - bacha úplně stejně se to dusí a stejně se to projevuje, když je směs chudá.
Třeba to někomu k něčemu bude, kdyby byl zájem hodím mapu.
Martin
Re: CRUZE 1.8 ztráta výkonu
Zdravím,
vzhledem k tomu, že můj plynař si nevěděl rady, tak jsem se do toho pustil sám. Po x hodinách studií, jak to vůbec funguje, jsem se pustil do nastavení. Problém byl v tom, že při plné akceleraci se krátkodobé korekce směsi zmrazí (nekoriguje se) a tudíž směs na LPG musí být naprosto přesně vylazena - nic se nevykoriguje. V mém případě to bylo při akceleraci moc bohaté. Navíc zde byl nepříjemný efekt, že benzínová jednotka míchá směs při plné akceleraci na lamda cca 0,85 až 0.89, což u LPG je hodnota, kdy se směs, na rozdíl od benzínu, špatně zapaluje. V této oblasti bylo náročné systém vyladit v tom, že se nelze vůbec řídit podle OBD (nevím proč, ale je to tak). Je zapotřebí se s autem projet a zkoušet nastavovat mapu, než se auto při plné akceleraci přestane dusit - bacha úplně stejně se to dusí a stejně se to projevuje, když je směs chudá.
Třeba to někomu k něčemu bude, kdyby byl zájem hodím mapu.
Martin
vzhledem k tomu, že můj plynař si nevěděl rady, tak jsem se do toho pustil sám. Po x hodinách studií, jak to vůbec funguje, jsem se pustil do nastavení. Problém byl v tom, že při plné akceleraci se krátkodobé korekce směsi zmrazí (nekoriguje se) a tudíž směs na LPG musí být naprosto přesně vylazena - nic se nevykoriguje. V mém případě to bylo při akceleraci moc bohaté. Navíc zde byl nepříjemný efekt, že benzínová jednotka míchá směs při plné akceleraci na lamda cca 0,85 až 0.89, což u LPG je hodnota, kdy se směs, na rozdíl od benzínu, špatně zapaluje. V této oblasti bylo náročné systém vyladit v tom, že se nelze vůbec řídit podle OBD (nevím proč, ale je to tak). Je zapotřebí se s autem projet a zkoušet nastavovat mapu, než se auto při plné akceleraci přestane dusit - bacha úplně stejně se to dusí a stejně se to projevuje, když je směs chudá.
Třeba to někomu k něčemu bude, kdyby byl zájem hodím mapu.
Martin
Re: CRUZE 1.8 ztráta výkonu
Zdravím,
vzhledem k tomu, že můj plynař si nevěděl rady, tak jsem se do toho pustil sám. Po x hodinách studií, jak to vůbec funguje, jsem se pustil do nastavení. Problém byl v tom, že při plné akceleraci se krátkodobé korekce směsi zmrazí (nekoriguje se) a tudíž směs na LPG musí být naprosto přesně vylazena - nic se nevykoriguje. V mém případě to bylo při akceleraci moc bohaté. Navíc zde byl nepříjemný efekt, že benzínová jednotka míchá směs při plné akceleraci na lamda cca 0,85 až 0.89, což u LPG je hodnota, kdy se směs, na rozdíl od benzínu, špatně zapaluje. V této oblasti bylo náročné systém vyladit v tom, že se nelze vůbec řídit podle OBD (nevím proč, ale je to tak). Je zapotřebí se s autem projet a zkoušet nastavovat mapu, než se auto při plné akceleraci přestane dusit - bacha úplně stejně se to dusí a stejně se to projevuje, když je směs chudá.
Třeba to někomu k něčemu bude, kdyby byl zájem hodím mapu.
Martin
vzhledem k tomu, že můj plynař si nevěděl rady, tak jsem se do toho pustil sám. Po x hodinách studií, jak to vůbec funguje, jsem se pustil do nastavení. Problém byl v tom, že při plné akceleraci se krátkodobé korekce směsi zmrazí (nekoriguje se) a tudíž směs na LPG musí být naprosto přesně vylazena - nic se nevykoriguje. V mém případě to bylo při akceleraci moc bohaté. Navíc zde byl nepříjemný efekt, že benzínová jednotka míchá směs při plné akceleraci na lamda cca 0,85 až 0.89, což u LPG je hodnota, kdy se směs, na rozdíl od benzínu, špatně zapaluje. V této oblasti bylo náročné systém vyladit v tom, že se nelze vůbec řídit podle OBD (nevím proč, ale je to tak). Je zapotřebí se s autem projet a zkoušet nastavovat mapu, než se auto při plné akceleraci přestane dusit - bacha úplně stejně se to dusí a stejně se to projevuje, když je směs chudá.
Třeba to někomu k něčemu bude, kdyby byl zájem hodím mapu.
Martin