Po vymene rozvodov ukazuje chybu P 0016, HELP please !
Moderátoři: Blue Lanos, pejee, lomngi
Re: Po vymene rozvodov ukazuje chybu P 0016, HELP please !
Skusim ešte vymeniť tie senzory polohy vačky a uvidím , čo to spraví....
- Reklama
Re: Po vymene rozvodov ukazuje chybu P 0016, HELP please !
Dneska som sa dozvedel od jedného mechanika, taku spravu,že RJ hodnotí a riadi všetko,čo ma podriadené vo svojej správe v nejakých cykloch...
Napr. že ZMENA určitých nastavení MOŽE prebehnuť až po 40 opakovaniach... JE TO PRAVDA ??
Teda rovno mi povedal , že ak 39x vypnem motor a 40-ty x po sebe naštartujem, že chyba sa automaticky VYMAŽE....
Nejak by som tomu neveril , ale pokiaľ motor ŠTARTUJE na brnk, tak práca čidla vačky
musí byť V PORIADKU....
z toho dovodu zatiaľ vymenu čidla neplanujem
Napr. že ZMENA určitých nastavení MOŽE prebehnuť až po 40 opakovaniach... JE TO PRAVDA ??
Teda rovno mi povedal , že ak 39x vypnem motor a 40-ty x po sebe naštartujem, že chyba sa automaticky VYMAŽE....
Nejak by som tomu neveril , ale pokiaľ motor ŠTARTUJE na brnk, tak práca čidla vačky
musí byť V PORIADKU....
z toho dovodu zatiaľ vymenu čidla neplanujem
Re: Po vymene rozvodov ukazuje chybu P 0016, HELP please !
No já měnil u svý Ix55 vzduchový filtr a omylem jsem nepřipojil váhu vzduchu normálně jsem jel a po chvíli CHECK - nouzový režim - jelo to jak s hnojem, vzpoměl jsem si hned na svou blbost a po zastavení jsem kabel do konektoru nacvakl. No nic se nezměnilo - furt nouzák doma jsem poruchu vymazal, ale zas CHECK a nouzák až teprve asi po 10 nastartování CHECK se už nerozsvítil a motor jel už normálně.....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Re: Po vymene rozvodov ukazuje chybu P 0016, HELP please !
Výtažek z manuálu
DTC P0016 00: Vzájemná poloha klikového hřídele a vačkového hřídele sacích ventilů je nepřípustná
Označení obvodu/systému
Řídicí modul motoru (ECM) používá informace ze snímače polohy klikového hřídele, snímače polohy vačkového hřídele sacích ventilů a snímače polohy vačkového hřídele výfukových ventilů k monitorování vzájemného vztahu mezi polohou klikového hřídele, vačkového hřídele sacích ventilů a vačkového hřídele výfukových ventilů.
Podmínky pro provoz DTC
•
Nejsou nastaveny kódy DTC P000A 00, P000B 00, P0010 00, P0013 00, P0014 00, P0335 00, P0336 00, P0340 00, P0341 00, P0365 00, P0366 00, P2088 00, P2089 00, P2090 00, nebo P2091 00.
•
Zapalovaní je ZAPNUTÉ.
•
Motor je v chodu.
•
Otáčky motoru jsou mezi 672-4 000 ot/min.
•
Napětí akumulátoru je mezi 10-16 V.
•
Teplota motorového oleje je vyšší než -10°C (14°F).
•
Hodnota parametru čidla teploty chladicí kapaliny v motoru (ECT) je vyšší než -9,8°C (14,4°F).
•
Tyto DTC jsou nastaveny trvale, když jsou splněny výše uvedené podmínky.
Podmínky pro nastavení DTC
Řídicí modul motoru (ECM) detekuje nesprávný signál snímače polohy vačkového hřídele po dobu 2 s.
Akce provedená, když DTC nastaví
DTC P0016 00 a P0017 00 jsou DTC typu B.
Podmínky pro vymazání DTC
DTC P0016 00 a P0017 00 jsou DTC typu B.
Diagnostické pomůcky
DTC se mohou nastavit i za následujících podmínek:
•
Zkrat vůči kostře v ovládacím obvodu elektromagnetického ventilu ovladače polohy vačkového hřídele může aktivovat kód závady DTC.
•
Prohlédněte motor, zda v něm proběhly v poslední době nějaké mechanické opravy. Nesprávně namontovaný vačkový hřídel, ovladač vačkového hřídele, snímač polohy vačkového hřídele, snímač polohy klikového hřídele nebo rozvodový řemen může aktivovat tento kód závady DTC.
•
Koncová vůle klikového hřídele mimo přípustný rozsah může aktivovat tento kód závady DTC.
•
Reluktanční kolo klikového hřídele, které se posunulo v poměru k horní úvrati (TDC), může způsobit nastavení tohoto DTC.
•
Opravy kabeláže
Reference o DTC Typu
Hnací ústrojí diagnostický chybový kód (DTC) definice typů
Referenční diagnostický přístroj
Řídicí jednotka reference pro informaci ze diagnostický přístroj
Verifikace obvodu/systému
Poznámka: Nesprávná viskozita, neoriginální aditiva motorového oleje nebo motorový olej překračující termín výměny mohou významným způsobem ovlivnit činnost elektromagnetického ventilu ovladače polohy vačkového hřídele.
Při běžícím motoru sledujte informace o DTC na diagnostickém přístroji. Neměl by se nastavit DTC P0016 00 a P0017 00.
Provozujte vozidlo v mezích podmínek pro průběh DTC za účelem ověření, že se DTC neresetoval. Můžete také provozovat vozidlo v mezích podmínek, které jste pozorovali z dat statického snímku/záznamů závad.
Testování obvodu/systému
Vypněte zapalování a zkontrolujte správné utažení šroubu tlumiče torzních kmitů na klikovém hřídeli. Viz Specifikace utahování sponek : 1.6L LDE, LXV a 1.8L 2H0 .
Demontujte elektromagnetický ventil ovladače polohy vačkového hřídele. Viz Výměna elektromagnetického ventilu servomotoru polohy vačkového hřídele .
Připojte jištěný spojovací kabel mezi obvod zdroje napětí elektromagnetického ventilu servomotoru polohy vačkového hřídele na elektromagnetu a B+. Připojte spojovací kabel k ovládacímu obvodu elektromagnetického ventilu servomotoru polohy vačkového hřídele na elektromagnetu. Na krátký okamžik se propojovacím vodičem dotkněte kostry. Sledujte rozvodové šoupátko uvnitř elektromagnetického ventilu servomotoru polohy vačkového hřídele. Elektromagnetický ventil by se měl pohnout z polohy zcela uzavřeno do polohy zcela otevřeno.
⇒
Jestliže se rozvodové šoupátko uvnitř elektromagnetického ventilu servomotoru polohy vačkového hřídele nepohybuje, vyměňte elektromagnetický ventil servomotoru polohy vačkového hřídele.
Zkontrolujte elektromagnetický ventil servomotoru polohy vačkového hřídele, není-li ohnutý nebo zaseknutý.
Prohlédněte motor, zda má správné řízení ventilů. Viz Výměna rozvodového řemene : 1.6L LDE, LXV, 1.8L 2H0 a LUW .
DTC P0016 00: Vzájemná poloha klikového hřídele a vačkového hřídele sacích ventilů je nepřípustná
Označení obvodu/systému
Řídicí modul motoru (ECM) používá informace ze snímače polohy klikového hřídele, snímače polohy vačkového hřídele sacích ventilů a snímače polohy vačkového hřídele výfukových ventilů k monitorování vzájemného vztahu mezi polohou klikového hřídele, vačkového hřídele sacích ventilů a vačkového hřídele výfukových ventilů.
Podmínky pro provoz DTC
•
Nejsou nastaveny kódy DTC P000A 00, P000B 00, P0010 00, P0013 00, P0014 00, P0335 00, P0336 00, P0340 00, P0341 00, P0365 00, P0366 00, P2088 00, P2089 00, P2090 00, nebo P2091 00.
•
Zapalovaní je ZAPNUTÉ.
•
Motor je v chodu.
•
Otáčky motoru jsou mezi 672-4 000 ot/min.
•
Napětí akumulátoru je mezi 10-16 V.
•
Teplota motorového oleje je vyšší než -10°C (14°F).
•
Hodnota parametru čidla teploty chladicí kapaliny v motoru (ECT) je vyšší než -9,8°C (14,4°F).
•
Tyto DTC jsou nastaveny trvale, když jsou splněny výše uvedené podmínky.
Podmínky pro nastavení DTC
Řídicí modul motoru (ECM) detekuje nesprávný signál snímače polohy vačkového hřídele po dobu 2 s.
Akce provedená, když DTC nastaví
DTC P0016 00 a P0017 00 jsou DTC typu B.
Podmínky pro vymazání DTC
DTC P0016 00 a P0017 00 jsou DTC typu B.
Diagnostické pomůcky
DTC se mohou nastavit i za následujících podmínek:
•
Zkrat vůči kostře v ovládacím obvodu elektromagnetického ventilu ovladače polohy vačkového hřídele může aktivovat kód závady DTC.
•
Prohlédněte motor, zda v něm proběhly v poslední době nějaké mechanické opravy. Nesprávně namontovaný vačkový hřídel, ovladač vačkového hřídele, snímač polohy vačkového hřídele, snímač polohy klikového hřídele nebo rozvodový řemen může aktivovat tento kód závady DTC.
•
Koncová vůle klikového hřídele mimo přípustný rozsah může aktivovat tento kód závady DTC.
•
Reluktanční kolo klikového hřídele, které se posunulo v poměru k horní úvrati (TDC), může způsobit nastavení tohoto DTC.
•
Opravy kabeláže
Reference o DTC Typu
Hnací ústrojí diagnostický chybový kód (DTC) definice typů
Referenční diagnostický přístroj
Řídicí jednotka reference pro informaci ze diagnostický přístroj
Verifikace obvodu/systému
Poznámka: Nesprávná viskozita, neoriginální aditiva motorového oleje nebo motorový olej překračující termín výměny mohou významným způsobem ovlivnit činnost elektromagnetického ventilu ovladače polohy vačkového hřídele.
Při běžícím motoru sledujte informace o DTC na diagnostickém přístroji. Neměl by se nastavit DTC P0016 00 a P0017 00.
Provozujte vozidlo v mezích podmínek pro průběh DTC za účelem ověření, že se DTC neresetoval. Můžete také provozovat vozidlo v mezích podmínek, které jste pozorovali z dat statického snímku/záznamů závad.
Testování obvodu/systému
Vypněte zapalování a zkontrolujte správné utažení šroubu tlumiče torzních kmitů na klikovém hřídeli. Viz Specifikace utahování sponek : 1.6L LDE, LXV a 1.8L 2H0 .
Demontujte elektromagnetický ventil ovladače polohy vačkového hřídele. Viz Výměna elektromagnetického ventilu servomotoru polohy vačkového hřídele .
Připojte jištěný spojovací kabel mezi obvod zdroje napětí elektromagnetického ventilu servomotoru polohy vačkového hřídele na elektromagnetu a B+. Připojte spojovací kabel k ovládacímu obvodu elektromagnetického ventilu servomotoru polohy vačkového hřídele na elektromagnetu. Na krátký okamžik se propojovacím vodičem dotkněte kostry. Sledujte rozvodové šoupátko uvnitř elektromagnetického ventilu servomotoru polohy vačkového hřídele. Elektromagnetický ventil by se měl pohnout z polohy zcela uzavřeno do polohy zcela otevřeno.
⇒
Jestliže se rozvodové šoupátko uvnitř elektromagnetického ventilu servomotoru polohy vačkového hřídele nepohybuje, vyměňte elektromagnetický ventil servomotoru polohy vačkového hřídele.
Zkontrolujte elektromagnetický ventil servomotoru polohy vačkového hřídele, není-li ohnutý nebo zaseknutý.
Prohlédněte motor, zda má správné řízení ventilů. Viz Výměna rozvodového řemene : 1.6L LDE, LXV, 1.8L 2H0 a LUW .
Re: Po vymene rozvodov ukazuje chybu P 0016, HELP please !
hoza, kde ziskam tento manual ???
ZAPLATIM .
ZAPLATIM .
- Scorpion.11
- Příspěvky: 6268
- Registrován: úte kvě 19, 2009 14:36
- Bydliště: Městys Jedovnice
Re: Po vymene rozvodov ukazuje chybu P 0016, HELP please !
Není to výňatek z některých servisních manuálů Chevrolet co tu jsou ke stažení
AVEO, 1.4 SEDAN STAR, 69KW, r.v 2008, koupeno (5/2009)
člen AVEO Fanclubu
člen AVEO Fanclubu
Re: Po vymene rozvodov ukazuje chybu P 0016, HELP please !
Ja mam ZLE skusenosti so sťahovaním tychto suborov, nakolko sa tam treba registrovať.. a cele je to velmi komplikované...
a pokiaľ to hned cele nevytlačím alebo nestiahnem na USB-kluč , tak po čase sa to v počitači samo ZABLOKUJE tak,že to už nemožem otvoriť...
Ja viem, že stačí v subore, len zmenit nejaku koncovku, ale neviem ktorú a za aku...
Ja som mechanik-zvarač-kutil nie programator...
a pokiaľ to hned cele nevytlačím alebo nestiahnem na USB-kluč , tak po čase sa to v počitači samo ZABLOKUJE tak,že to už nemožem otvoriť...
Ja viem, že stačí v subore, len zmenit nejaku koncovku, ale neviem ktorú a za aku...
Ja som mechanik-zvarač-kutil nie programator...
Re: Po vymene rozvodov ukazuje chybu P 0016, HELP please !
Je to jak píše Jirka a bohužel nic víc se mi sehnat nepodařilo. Je to výtažek z manuálu který používá online web a je k němu zapotřebí licence a nevím o nikom kdo ji má nebo ji prodává.
Re: Po vymene rozvodov ukazuje chybu P 0016, HELP please !
Ale šak v poho..
Diky moc. Mne to pomohlo a možno po čase bude niekto hĺadať riešenie možno toho istého problému a pomože to aj jemu.
Inak dnes som objednal ten senzor polohy vačky, vyskušam ho vymeniť a uvidím, čo sa zmení..
A vyberiem aj druhý senzor a vyskušam ich zameniť medzi sebou...
Diky moc. Mne to pomohlo a možno po čase bude niekto hĺadať riešenie možno toho istého problému a pomože to aj jemu.
Inak dnes som objednal ten senzor polohy vačky, vyskušam ho vymeniť a uvidím, čo sa zmení..
A vyberiem aj druhý senzor a vyskušam ich zameniť medzi sebou...
- Scorpion.11
- Příspěvky: 6268
- Registrován: úte kvě 19, 2009 14:36
- Bydliště: Městys Jedovnice
Re: Po vymene rozvodov ukazuje chybu P 0016, HELP please !
Ty servisní manuály co tu jsou ke stažení není třeba licencí a fungují spolehlivě ani se ti to nijak nezablokuje, otevřeš si to v internetovém prohlížeči, který si vybereš, takže asi tak
AVEO, 1.4 SEDAN STAR, 69KW, r.v 2008, koupeno (5/2009)
člen AVEO Fanclubu
člen AVEO Fanclubu
Re: Po vymene rozvodov ukazuje chybu P 0016, HELP please !
Takže najnovšie info je také, že mam jeden snimač vačky NAVIAC v zásobe...
možno sa zíde dakedy....
Po vymene snímača sa NIČ nezmenilo .....
Asi budem tie chyby MAZAŤ donekonečna.....
A propos, ak by to niekedy niekto riešil.... každa vačková hriadeľ ma SVOJ SNIMAČ,
nedaju sa zameniť kvoli odlišným koncovkám.....
možno sa zíde dakedy....
Po vymene snímača sa NIČ nezmenilo .....
Asi budem tie chyby MAZAŤ donekonečna.....
A propos, ak by to niekedy niekto riešil.... každa vačková hriadeľ ma SVOJ SNIMAČ,
nedaju sa zameniť kvoli odlišným koncovkám.....
Re: Po vymene rozvodov ukazuje chybu P 0016, HELP please !
Ten motor v Orlandu 1,8 je stejný jako v Cruzovi 1.8?
Tacuma 1.8 + LPG - 72 kW
Re: Po vymene rozvodov ukazuje chybu P 0016, HELP please !
Do šrubky uplne ten istý
Re: Po vymene rozvodov ukazuje chybu P 0016, HELP please !
Dobry deň,
takže NAJNOVŠÍ aktualny stav :
najskor musim sem dať tento link :
http://sandyblogs.com/techlink/?p=372
Teda z tychto informacii som vychadzal,ked som pristupil k vyberaniu vačkového hriadela, a nasledne riešenia ventilových voli...
Musím sa čestne a CHLAPSKY PRIZNAŤ, že pri spätnej montáži som urobil NIEKOLKO CHÝB
Prvou chybou bolo to ked som sa mylne domnieval,
že značky na aktuatoroch musia BYŤ OPROTI SEBE... kedže som ich v takej polohe ZAISTIL
vyhadzovalo chybu P 0016 -chybná poloha vačkového hriadeĺa
vychadzal som z nastavenia motora DAEWOO Espero, kde som v minulosti asistoval svojmu mechanikovi pri vymene rozvodu
NEMAJU byť oproti sebe , ale ako je to na prvom obrazku, su posunuté..
Teda som pristupil ku aktualizacii na správne nastavenie,
podla toho ako je vidno na 3-om a 4-om obrazku /Fig.6 a Fig.7/
som povolil skrutku aktuatora vačkového hriadela na nasavacej strane a zaaretoval som obidva vačkove hriadele v ich výrezoch, potom som dotiahol skrutku aktuatora,čim som ZAFIXOVAL rozvod v správnej polohe.
RJ prestala vypisovať chybu P 0016 a nasledne vypisala CHYBU P 0365 chybná funkcia okruhu snimania senzora polohy vačkového hriadeĺa B , teda vyfukového..
Bol VYMENENÝ samotny senzor za original part CHEVROLET,
chyba pretrváva .. v niektorých angl.písaných diskusiach sa ešte v tomto prípade odvolávaju na crankshaft position senzor, ja si myslím,že v mojom prípade nemusím meniť tento senzor, nakolko
štart motora je vždy okamžitý a bezproblémový..
V čom može ešte byť chyba ???
Jedna indícia je skrytá v tomto texte :
Before we do anything both these problems could be caused by low voltage. Please charge the battery properly with a charger & ensure that the alternator is charging properly. You don't say whether Autozone confirmed it was charging.
When you lost your oil cap did you get oil all over the engine harness? If so you need to clean everything thoroughly.
Things to do/check:
- Charge battery at low rate overnight - so as not to surface charge it.
- Clean harness if necessary.
- Put Techron Concentrate in the fuel.
- Check fuel pressure on the injector rail at the schrader valve while cranking. s/b 3.8 bar
- Listen to the injector on Cyl 4 with a screwdriver against your ear & report.
- Check wiring to the injector.
- Pull the injector & see if it is atomising fuel properly - have injector cleaned if you can't wait for fuel to do the job.
- Worse case is replace the injector.
- Replace your cam sensor magnet on the exhaust cam of Bank 1 - I suggest you replace all 4 - see Johnand's thread for method. Do not replace the sensor - only the magnet.
https://mbworld.org/forums/c-class-w...-bank-1-a.html
takže NAJNOVŠÍ aktualny stav :
najskor musim sem dať tento link :
http://sandyblogs.com/techlink/?p=372
Teda z tychto informacii som vychadzal,ked som pristupil k vyberaniu vačkového hriadela, a nasledne riešenia ventilových voli...
Musím sa čestne a CHLAPSKY PRIZNAŤ, že pri spätnej montáži som urobil NIEKOLKO CHÝB
Prvou chybou bolo to ked som sa mylne domnieval,
že značky na aktuatoroch musia BYŤ OPROTI SEBE... kedže som ich v takej polohe ZAISTIL
vyhadzovalo chybu P 0016 -chybná poloha vačkového hriadeĺa
vychadzal som z nastavenia motora DAEWOO Espero, kde som v minulosti asistoval svojmu mechanikovi pri vymene rozvodu
NEMAJU byť oproti sebe , ale ako je to na prvom obrazku, su posunuté..
Teda som pristupil ku aktualizacii na správne nastavenie,
podla toho ako je vidno na 3-om a 4-om obrazku /Fig.6 a Fig.7/
som povolil skrutku aktuatora vačkového hriadela na nasavacej strane a zaaretoval som obidva vačkove hriadele v ich výrezoch, potom som dotiahol skrutku aktuatora,čim som ZAFIXOVAL rozvod v správnej polohe.
RJ prestala vypisovať chybu P 0016 a nasledne vypisala CHYBU P 0365 chybná funkcia okruhu snimania senzora polohy vačkového hriadeĺa B , teda vyfukového..
Bol VYMENENÝ samotny senzor za original part CHEVROLET,
chyba pretrváva .. v niektorých angl.písaných diskusiach sa ešte v tomto prípade odvolávaju na crankshaft position senzor, ja si myslím,že v mojom prípade nemusím meniť tento senzor, nakolko
štart motora je vždy okamžitý a bezproblémový..
V čom može ešte byť chyba ???
Jedna indícia je skrytá v tomto texte :
Before we do anything both these problems could be caused by low voltage. Please charge the battery properly with a charger & ensure that the alternator is charging properly. You don't say whether Autozone confirmed it was charging.
When you lost your oil cap did you get oil all over the engine harness? If so you need to clean everything thoroughly.
Things to do/check:
- Charge battery at low rate overnight - so as not to surface charge it.
- Clean harness if necessary.
- Put Techron Concentrate in the fuel.
- Check fuel pressure on the injector rail at the schrader valve while cranking. s/b 3.8 bar
- Listen to the injector on Cyl 4 with a screwdriver against your ear & report.
- Check wiring to the injector.
- Pull the injector & see if it is atomising fuel properly - have injector cleaned if you can't wait for fuel to do the job.
- Worse case is replace the injector.
- Replace your cam sensor magnet on the exhaust cam of Bank 1 - I suggest you replace all 4 - see Johnand's thread for method. Do not replace the sensor - only the magnet.
https://mbworld.org/forums/c-class-w...-bank-1-a.html
Perfekcionizmus je choroba /nemoc/ trvanie na perfekcionizme ničí všetky medziĺudské vzťahy !
NIE je reálné zlepšovať niečo z 96% na 98% , prináša to zo sebou abslolutne zbytočne vynaložené usilie a kopec zbytočných problémov !!!
NIE je reálné zlepšovať niečo z 96% na 98% , prináša to zo sebou abslolutne zbytočne vynaložené usilie a kopec zbytočných problémov !!!
Re: Po vymene rozvodov ukazuje chybu P 0016, HELP please !
Takže ako som popísal , vyskušalo sa všetko možné...v práci motora su chyby.. ktoré su znova a znova
generované otáčaním sa vačkového hriadeĺa,ktorý je v chybnej pozícii
Ten poznatok vyplynul z konzultácie z viacerymi skusenymi automechanikmi, so študovania rozneho pridruženého textu na internete , čo sa týka rozvodu a časovania motora a chyb vyplyvajucich s nesprávneho nastavenia rozodu
Teda auto ide znovu do malej garáže a tam sa budem s nim trápiť a pokusim sa ten rozvod PERFEKCIONISTICKY nastaviť celkom presne, tak ako ma byť...
Čo ja z duše nenavidím ,usilovať sa o 99,9 % vysledok..... ako píšem v podpise...
Len ešte musím objednať gufera čo utesňuju tie aktuatory (oz.kolesá)
bo spod nich chčije olej jak hovado....
generované otáčaním sa vačkového hriadeĺa,ktorý je v chybnej pozícii
Ten poznatok vyplynul z konzultácie z viacerymi skusenymi automechanikmi, so študovania rozneho pridruženého textu na internete , čo sa týka rozvodu a časovania motora a chyb vyplyvajucich s nesprávneho nastavenia rozodu
Teda auto ide znovu do malej garáže a tam sa budem s nim trápiť a pokusim sa ten rozvod PERFEKCIONISTICKY nastaviť celkom presne, tak ako ma byť...
Čo ja z duše nenavidím ,usilovať sa o 99,9 % vysledok..... ako píšem v podpise...
Len ešte musím objednať gufera čo utesňuju tie aktuatory (oz.kolesá)
bo spod nich chčije olej jak hovado....