Chyba "P0014" - prosím o pomoc
Moderátor: Blue Lanos
Re: Chyba "P0014" - prosím o pomoc
Díky za odpověď!
Tak ja uz s vyse popsanou vymenou "kompletu" nastavovacu pri vymene rozvodu, pocitam celkem dlouho, takze setrim do kasicky, ale stve me to.
Chapu to tak, ze jsi nedavno menil? Na kolik to vyslo, jestli se muzu zeptat?
Druha otazka je, jestli se to po vymene alespon na delsi dobu ztrati, anebo je ta vymena rozvodu a nastavovačů vacek k nicemu a chyba P0014 se zase za chvilku rozsviti?
Ja jsem na tom momentalne tak, ze to proste ignoruju a jezdim s tim. Nevim, jestli je to tak dobre, nebo spatne, ale motor nema vyrazne vysokou spotrebu a krome toho dieseloveho klepani to nic jineho nedela, tak zatim jezdim...
Tak ja uz s vyse popsanou vymenou "kompletu" nastavovacu pri vymene rozvodu, pocitam celkem dlouho, takze setrim do kasicky, ale stve me to.
Chapu to tak, ze jsi nedavno menil? Na kolik to vyslo, jestli se muzu zeptat?
Druha otazka je, jestli se to po vymene alespon na delsi dobu ztrati, anebo je ta vymena rozvodu a nastavovačů vacek k nicemu a chyba P0014 se zase za chvilku rozsviti?
Ja jsem na tom momentalne tak, ze to proste ignoruju a jezdim s tim. Nevim, jestli je to tak dobre, nebo spatne, ale motor nema vyrazne vysokou spotrebu a krome toho dieseloveho klepani to nic jineho nedela, tak zatim jezdim...
- Reklama
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chyba "P0014" - prosím o pomoc
menil som to jednemu cloveku na motore, tiez to bola hranica cca 100tkm
Predpokladam, ze najazdil uz aspon 1000 km a zatial sa chyba neobjavila. (kedze nevolal)
Pravdupovediac, tazko ti poviem, ze staci iba vymena rozvodov,
alebo ze staci iba vymena variatoru .. kedze som menil vsetko.
Ale ten klepotavy zvuk ide evidentne z variatoru...
(rovnaka detska choroba ako mali prve TSI)
EDITED: ceny ND
55567049 OZUBENÉ KOLESO VAČKOVÉHO HRIADELA - SANIE - ORIGINÁL - 152,-
55567048 OZUBENÉ KOLESO VAČKOVÉHO HRIADELA - VÝFUK - ORIGINÁL - 155,-
Predpokladam, ze najazdil uz aspon 1000 km a zatial sa chyba neobjavila. (kedze nevolal)
Pravdupovediac, tazko ti poviem, ze staci iba vymena rozvodov,
alebo ze staci iba vymena variatoru .. kedze som menil vsetko.
Ale ten klepotavy zvuk ide evidentne z variatoru...
(rovnaka detska choroba ako mali prve TSI)
EDITED: ceny ND
55567049 OZUBENÉ KOLESO VAČKOVÉHO HRIADELA - SANIE - ORIGINÁL - 152,-
55567048 OZUBENÉ KOLESO VAČKOVÉHO HRIADELA - VÝFUK - ORIGINÁL - 155,-
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Opravy vašich plechových miláčikov
Re: Chyba "P0014" - prosím o pomoc
Hmmm,
pěkné
310€ za 2 součástky
Taky mám v plánu to dělat jako komplet s rozvody dohromady, takže se tím moc netrápím, jestli stačí vyměnit rozvody. Na Youtube jsem dospěl v podstatě ke stejnému závěru = vyměnit vše...
Pozitivní zpráva je alespoň to, že to ten člověk kterému jsi to měnil, nic nehlásil, takže to asi pomahá...
Holt budu doufat a šetřit
pěkné
310€ za 2 součástky
Taky mám v plánu to dělat jako komplet s rozvody dohromady, takže se tím moc netrápím, jestli stačí vyměnit rozvody. Na Youtube jsem dospěl v podstatě ke stejnému závěru = vyměnit vše...
Pozitivní zpráva je alespoň to, že to ten člověk kterému jsi to měnil, nic nehlásil, takže to asi pomahá...
Holt budu doufat a šetřit
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chyba "P0014" - prosím o pomoc
v podstate si myslim, ze staci vymenit len to kolo, ktore hlasi chybu..
P0014 je vyfukova vacka
P0011 je sacia vacka
v kazdom pripade, pri oprave je cena za material cca 450-500e aj s rozvodovou sadou.
(treba aj nejake to tesnenie, gufero ..a pod)
..a ostatne ako pri kazdom daewoo/opli/chevrolete plati, ze netreba cakat s vymenou rozvodou na predpisany interval...
..skutocne by sa niektore motory tych 120tkm nemuseli dozit ..
P0014 je vyfukova vacka
P0011 je sacia vacka
v kazdom pripade, pri oprave je cena za material cca 450-500e aj s rozvodovou sadou.
(treba aj nejake to tesnenie, gufero ..a pod)
..a ostatne ako pri kazdom daewoo/opli/chevrolete plati, ze netreba cakat s vymenou rozvodou na predpisany interval...
..skutocne by sa niektore motory tych 120tkm nemuseli dozit ..
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Opravy vašich plechových miláčikov
Re: Chyba "P0014" - prosím o pomoc
JRD McLaren,
čas se nachýlil a já se chystám na výměnu.
Řemenice na výfukovou i sací vačkovou hřídel jsem zvolil zn. INA, rozvodový řemen taky. V sadě jsem plánoval koupit i vodní pumpu (sada se tak prodává). No a dál jsem taky plánoval koupit klínový řemen a napínák. K tomu taky koupím olej a filtr. Chladicí kapalinu dodá dvorní automechanik
Mám ale dotaz:
Je potřeba koupit ještě něco?
Za výše popsané jsem zatím na 12 000 Kč, takže kdyby bylo zapotřebí koupit ještě i něco jiného, tak už by mě to asi nezabilo
čas se nachýlil a já se chystám na výměnu.
Řemenice na výfukovou i sací vačkovou hřídel jsem zvolil zn. INA, rozvodový řemen taky. V sadě jsem plánoval koupit i vodní pumpu (sada se tak prodává). No a dál jsem taky plánoval koupit klínový řemen a napínák. K tomu taky koupím olej a filtr. Chladicí kapalinu dodá dvorní automechanik
Mám ale dotaz:
Je potřeba koupit ještě něco?
Za výše popsané jsem zatím na 12 000 Kč, takže kdyby bylo zapotřebí koupit ještě i něco jiného, tak už by mě to asi nezabilo
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chyba "P0014" - prosím o pomoc
..este 2x Gufero na tie vackove kolesa...
je dobre pouzit aj nove sruby na kolesa vaciek, ale neviem ako to bude mat INA balene..
ci je to v sade, alebo to bude treba kupit solo
tesnenie na viko ventilov by tiez nebolo na zahodenie..
je dobre pouzit aj nove sruby na kolesa vaciek, ale neviem ako to bude mat INA balene..
ci je to v sade, alebo to bude treba kupit solo
tesnenie na viko ventilov by tiez nebolo na zahodenie..
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Opravy vašich plechových miláčikov
Re: Chyba "P0014" - prosím o pomoc
Užitočná TEMA aj pre mňa, nakolko v Chevrolet-e Orlando mám ten istý motor
a mne zobrazuje chybu P0016
P 0014 znamená priliš skoré otvaranie ventilov na vyf.strane
ako píše JRD Mc Laren, riadiačka nemá pre žiadne posunutie časovania toleranciu
aj ked si myslim,že si to vie vykorigovať.. lebo tam je systém VTi teda posuvanie časovania otvarania a zatvarania ventilov potočením vačkového hriadeĺa....
niekde na internete som našiel take info,že pod tými kolesami sú vo vačkovych hriadeloch
zasunuté také čierné puzdrá z umelej hmoty a tie puzdra musia byt namontované len v jednom smere ,NIE OPAČNE? lebo blokujú prietok oleja a celý system VTi nemože správne fungovať...
Nebudem tu za chytrého...lebo ani ja som nedokazal nastaviť ten rozvod tak aby to tej riadiačke vyhovovalo... aj ked som dodržal celý predpisaný postup....
zaujimalo by ma, či sa dá diagnostikou ZISTIŤ v akom nastavení ten rozvod vlastne je a aku potrebuje korekciu
a mne zobrazuje chybu P0016
P 0014 znamená priliš skoré otvaranie ventilov na vyf.strane
ako píše JRD Mc Laren, riadiačka nemá pre žiadne posunutie časovania toleranciu
aj ked si myslim,že si to vie vykorigovať.. lebo tam je systém VTi teda posuvanie časovania otvarania a zatvarania ventilov potočením vačkového hriadeĺa....
niekde na internete som našiel take info,že pod tými kolesami sú vo vačkovych hriadeloch
zasunuté také čierné puzdrá z umelej hmoty a tie puzdra musia byt namontované len v jednom smere ,NIE OPAČNE? lebo blokujú prietok oleja a celý system VTi nemože správne fungovať...
Nebudem tu za chytrého...lebo ani ja som nedokazal nastaviť ten rozvod tak aby to tej riadiačke vyhovovalo... aj ked som dodržal celý predpisaný postup....
zaujimalo by ma, či sa dá diagnostikou ZISTIŤ v akom nastavení ten rozvod vlastne je a aku potrebuje korekciu
Re: Chyba "P0014" - prosím o pomoc
Inak, obrazok toho čidla v prispevkoch na začiatku temy ,jedna sa o čidlo TLAKU oleja , ktorým
je ovládaný system VTi , variabilné časovanie vačiek
čidlo snimajuce POLOHU vačkového hriadeľa sa nachadza na druhom konci vačkoveho hriadeľa a je MAGNETICKÉ, teda snima pulzy vychadzajúce s točenia sa vačkového hriadeĺa vyhodnocuje ich , a riadi zapaĺovanie,podla zistenej aktualnej polohy vačkového hriadeĺa....
je ovládaný system VTi , variabilné časovanie vačiek
čidlo snimajuce POLOHU vačkového hriadeľa sa nachadza na druhom konci vačkoveho hriadeľa a je MAGNETICKÉ, teda snima pulzy vychadzajúce s točenia sa vačkového hriadeĺa vyhodnocuje ich , a riadi zapaĺovanie,podla zistenej aktualnej polohy vačkového hriadeĺa....
Re: Chyba "P0014" - prosím o pomoc
JRD McLAREN
Díky moc!
Mám ještě jednu VELKOU prosbu.
Byl bych Ti moc vděčný, kdybys kouknul na ty komponenty, které jsem vybral:
Nastavovac vackoveho hridele - výfuk
https://mlparts.cz/front/product/default/340541
Nastavovac vackoveho hridele - sání
https://mlparts.cz/front/product/default/340455
Sada rozvodů
https://mlparts.cz/front/product/default/647466
Klínový řemen + napínák
https://mlparts.cz/front/product/default/301237
Těsnění víka ventilů
https://mlparts.cz/autodily/chevrolet/c ... tId=176664
Gufera => 2x toto:
https://mlparts.cz/autodily/chevrolet/c ... tId=126911
Vím, že jsem otravný, ale raději se 5x zeptám, než to jednou pos...
-----------------------------------------------------------------------
Laco71
dovolím si trochu nesouhlasit s Tvým 2. příspěvkem.
Na obrázku v mém 1. příspěvku není ČIDLO, ale VENTIL.
Rozdíl je ten, že zatímco čidlo SNÍMÁ polohu hřídele, tak VENTIL jeho polohu NASTAVUJE v závislosti na informacích právě z toho ČIDLA na opačném konci hřídele...
Se zbytkem příspěvku +- souhlasím. Jen doupřesním, že se podle mě jedná o "halovou sondu", tedy ano, využívá k zjištění polohy VH magnetické pole
Za odkaz na seznam chybových kódů děkuji. Sice jsem ho znal (také jsem ho našel) ale nenapsal jsem ho sem, tak je to alespoň kompletní...
A bohužel Tě vítám v klubu "postižených" motorů
Díky moc!
Mám ještě jednu VELKOU prosbu.
Byl bych Ti moc vděčný, kdybys kouknul na ty komponenty, které jsem vybral:
Nastavovac vackoveho hridele - výfuk
https://mlparts.cz/front/product/default/340541
Nastavovac vackoveho hridele - sání
https://mlparts.cz/front/product/default/340455
Sada rozvodů
https://mlparts.cz/front/product/default/647466
Klínový řemen + napínák
https://mlparts.cz/front/product/default/301237
Těsnění víka ventilů
https://mlparts.cz/autodily/chevrolet/c ... tId=176664
Gufera => 2x toto:
https://mlparts.cz/autodily/chevrolet/c ... tId=126911
Vím, že jsem otravný, ale raději se 5x zeptám, než to jednou pos...
-----------------------------------------------------------------------
Laco71
dovolím si trochu nesouhlasit s Tvým 2. příspěvkem.
Na obrázku v mém 1. příspěvku není ČIDLO, ale VENTIL.
Rozdíl je ten, že zatímco čidlo SNÍMÁ polohu hřídele, tak VENTIL jeho polohu NASTAVUJE v závislosti na informacích právě z toho ČIDLA na opačném konci hřídele...
Se zbytkem příspěvku +- souhlasím. Jen doupřesním, že se podle mě jedná o "halovou sondu", tedy ano, využívá k zjištění polohy VH magnetické pole
Za odkaz na seznam chybových kódů děkuji. Sice jsem ho znal (také jsem ho našel) ale nenapsal jsem ho sem, tak je to alespoň kompletní...
A bohužel Tě vítám v klubu "postižených" motorů
Re: Chyba "P0014" - prosím o pomoc
Len som furt nepochopil z akeho dovodu chceš meniť tie kolesá, /nastavovač vačkového hřídele/
veď v tom len prudi olej, ako može byť chybné ???
Ved tie kola držia na vačkových hriadeľoch len tie šruby v nich, ktoré musia byť utiahnuté "nafest"
ja som to dotahoval rázovym uťahovakom , ked boli vačkové hriadele z druhej strany ZAISTENÉ
a remen už bol tam,
samozrejme predtým som točil motorom cez šrub na remenici kluky , aby som sa uistil ,či je rozvod O.K.
ako poslednu som utiahol rázovym uťahovakom remenicu na kĺuke, samozrejme už bez zaistenia vačkových hriadeĺov
Čím chcem povedať,že najdoležitejšie je ustavenie rozvodu presne "na značky" , system VTi
už potom bude fungovať viac-menej automaticky
veď v tom len prudi olej, ako može byť chybné ???
Ved tie kola držia na vačkových hriadeľoch len tie šruby v nich, ktoré musia byť utiahnuté "nafest"
ja som to dotahoval rázovym uťahovakom , ked boli vačkové hriadele z druhej strany ZAISTENÉ
a remen už bol tam,
samozrejme predtým som točil motorom cez šrub na remenici kluky , aby som sa uistil ,či je rozvod O.K.
ako poslednu som utiahol rázovym uťahovakom remenicu na kĺuke, samozrejme už bez zaistenia vačkových hriadeĺov
Čím chcem povedať,že najdoležitejšie je ustavenie rozvodu presne "na značky" , system VTi
už potom bude fungovať viac-menej automaticky
Re: Chyba "P0014" - prosím o pomoc
Laco71,
nechci prudit, ale trochu mi připadá, že tomu moc nerozumíš.
Posílal jsem v jednom z mých předcházejících příspěvků odkaz na Youtube, kde je vidět důvod, proč se musí ty řemenice vyměnit.
Nebyl jsem líný, takže jsem to z toho videa vytáhl a posílám odkaz ještě jednou:
https://youtu.be/gIEBDfn4TBg?t=51s
Na tom videu je krásně vidět důvod výměny.
K čemu je mi to, že bude nastavovací ventil správně fungovat, když se nastavení kvůli poškozené řemenici neprojeví?
Odpovím si sám - k ničemu, nastavování nebude fungovat. A to je právě důvod vyskytující se závady a klepání.
A k Tvému popisu - dotahoval jsi "rázovým utahovákem"?
TO JAKO FAKT?
Momentový klíč není sprosté slovo.
A z Tvého popisu už je mi celkem jasné, kde je Tvůj problém.
Ty jsi opravdu dotahoval řemenici klikovky jako poslední a ještě k tomu s nasazeným řemenem? A před tím jsi přes řemenici otáčel motorem?
Trochu netradiční postup...
nechci prudit, ale trochu mi připadá, že tomu moc nerozumíš.
Posílal jsem v jednom z mých předcházejících příspěvků odkaz na Youtube, kde je vidět důvod, proč se musí ty řemenice vyměnit.
Nebyl jsem líný, takže jsem to z toho videa vytáhl a posílám odkaz ještě jednou:
https://youtu.be/gIEBDfn4TBg?t=51s
Na tom videu je krásně vidět důvod výměny.
K čemu je mi to, že bude nastavovací ventil správně fungovat, když se nastavení kvůli poškozené řemenici neprojeví?
Odpovím si sám - k ničemu, nastavování nebude fungovat. A to je právě důvod vyskytující se závady a klepání.
A k Tvému popisu - dotahoval jsi "rázovým utahovákem"?
TO JAKO FAKT?
Momentový klíč není sprosté slovo.
A z Tvého popisu už je mi celkem jasné, kde je Tvůj problém.
Ty jsi opravdu dotahoval řemenici klikovky jako poslední a ještě k tomu s nasazeným řemenem? A před tím jsi přes řemenici otáčel motorem?
Trochu netradiční postup...
Re: Chyba "P0014" - prosím o pomoc
Možno pre niekoho ,je to usmevne, ja však vitam možnosť pokračovať v tejto diskusii...
Teda z toho videa som pochopil,že v týchto remeniciach je NADMERNÁ VOĽA a preto system VTi nefunguje tak , ako by mal fungovať.... POCHOPIL SOM TO SPRÁVNE ????
V takom pripade nemam nič proti tomu.
Ja som však, daval dole tieto kolesa Z INEHO DOVODU , a sice toho,že som potreboval VYBRAŤ vačkovú hriadeľ a riešiť VOLE VENTILOV na vyfukovej strane ,pretože sa vplyvom zaklepavania ventilov do sediel ZMENŠOVALI....
Pomohlo mi to video ktoré ukazuje POSTUP vymeny rozvodového remeňa
POSTUP ostatnej demontáže a montáže som riešil podľa situacie a vlastného uvaženia...
Viem,že pre niekoho to može byť NEPOCHOPITEĽNÉ a NEAKCEPTOVATEĽNÉ , ja som však išiel do toho s PLNOU ZODPOVEDNOSŤOU za akykolvek výsledok.
Remenice som doťahoval rázovým uťahovákom z toho dovodu, že som ich ničím iným ako rázovým uťahovakom ani nemohol povoliť,
keďže to auto mam ODNOVA, nikto predtým na motore NIČ nerobil , ako to prišlo ku mne Z VYROBY, tak som to našiel,
teda ked som to ničím iným nemohol povoliť ,tak to tým rázovým uťahovakom tak silno dotiahli VO VYROBE, takže som to tým sposobom dotiahol aj JA , nemyslím si,že sa tým stala nejaká chyba.
Remenicu na kľuke , teda tu plechovú som nakoniec uťahoval preto,lebo bez demontáže tej remenice by som starý remeń nedostal von ....Iný postup v tomto prípade nepripadá do uvahy ,
a potreba použitia rázoveho uťahovaka nastala,práve pri POVOĽOVANÍ tej remenice, tiež to bolo z výroby dotiahnute do bezvedomia....čo je mimochodom bežný postup v montáži motorov na linke,ako som sa neskor dozvedel.
Použitie rázoveho utahovaka na dotiahnutie,niektorých skrutkových spojov ,ktoré maju byť silno dotiahnuté ,má velku vyhodu oproti použitia nejakej velkej sily a velkej paky,lebo NAMAHANÁ je len ta SKRUTKA , nič iné....
neviem si predstaviť ,že by som remenicu na kĺuke sa snažil doťahovať cez rozvodový remeň ....
Inak nemyslím si o sebe ,že som nejaký antitalent, som vyučený mechanik-opravar ,strojný zamočnik,
a na autách,čo som mal ,som okrem otvárania samotného motora,rozoberal a skladal asi všetko.....
Teda z toho videa som pochopil,že v týchto remeniciach je NADMERNÁ VOĽA a preto system VTi nefunguje tak , ako by mal fungovať.... POCHOPIL SOM TO SPRÁVNE ????
V takom pripade nemam nič proti tomu.
Ja som však, daval dole tieto kolesa Z INEHO DOVODU , a sice toho,že som potreboval VYBRAŤ vačkovú hriadeľ a riešiť VOLE VENTILOV na vyfukovej strane ,pretože sa vplyvom zaklepavania ventilov do sediel ZMENŠOVALI....
Pomohlo mi to video ktoré ukazuje POSTUP vymeny rozvodového remeňa
POSTUP ostatnej demontáže a montáže som riešil podľa situacie a vlastného uvaženia...
Viem,že pre niekoho to može byť NEPOCHOPITEĽNÉ a NEAKCEPTOVATEĽNÉ , ja som však išiel do toho s PLNOU ZODPOVEDNOSŤOU za akykolvek výsledok.
Remenice som doťahoval rázovým uťahovákom z toho dovodu, že som ich ničím iným ako rázovým uťahovakom ani nemohol povoliť,
keďže to auto mam ODNOVA, nikto predtým na motore NIČ nerobil , ako to prišlo ku mne Z VYROBY, tak som to našiel,
teda ked som to ničím iným nemohol povoliť ,tak to tým rázovým uťahovakom tak silno dotiahli VO VYROBE, takže som to tým sposobom dotiahol aj JA , nemyslím si,že sa tým stala nejaká chyba.
Remenicu na kľuke , teda tu plechovú som nakoniec uťahoval preto,lebo bez demontáže tej remenice by som starý remeń nedostal von ....Iný postup v tomto prípade nepripadá do uvahy ,
a potreba použitia rázoveho uťahovaka nastala,práve pri POVOĽOVANÍ tej remenice, tiež to bolo z výroby dotiahnute do bezvedomia....čo je mimochodom bežný postup v montáži motorov na linke,ako som sa neskor dozvedel.
Použitie rázoveho utahovaka na dotiahnutie,niektorých skrutkových spojov ,ktoré maju byť silno dotiahnuté ,má velku vyhodu oproti použitia nejakej velkej sily a velkej paky,lebo NAMAHANÁ je len ta SKRUTKA , nič iné....
neviem si predstaviť ,že by som remenicu na kĺuke sa snažil doťahovať cez rozvodový remeň ....
Inak nemyslím si o sebe ,že som nejaký antitalent, som vyučený mechanik-opravar ,strojný zamočnik,
a na autách,čo som mal ,som okrem otvárania samotného motora,rozoberal a skladal asi všetko.....
Naposledy upravil(a) Laco71 dne čtv bře 09, 2017 09:36, celkem upraveno 1 x.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chyba "P0014" - prosím o pomoc
...DAJ ESTE NEJAKY DOBRY FTIP ...Laco71 píše:...tak to tým rázovým uťahovakom tak silno dotiahli VO VYROBE, ...
To bowl
vsetko je to OK .. .
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Opravy vašich plechových miláčikov
Re: Chyba "P0014" - prosím o pomoc
... Zdeněk Izer ,pozná oveĺa viac ftipov ,možno by dal nejaké......