Ruční brzda
Moderátor: Blue Lanos
Ruční brzda
Jakým způsobem a kde se seřizují lanka ruční brzdy? Rozdělal jsem celý tunel s loketní opěrkou a nic na štelování jsem nenašel. Prý snad někde na kole nebo pod autem. Prosím o radu. Díky.
Chevy V.I.P. Cruze 1.6 LS Plus Edice 100, 91kw, černá Carbon Flash, přímé sání SIMOTA Racing Sports, Červený interier
- Reklama
Re: Ruční brzda
Nóóóó, to jste mi poradili!!!!!
Chevy V.I.P. Cruze 1.6 LS Plus Edice 100, 91kw, černá Carbon Flash, přímé sání SIMOTA Racing Sports, Červený interier
Re: Ruční brzda
jak staré/sjeté desky máš na zadku? protože když zatáhneš ručku tak vyjíždí pístek stejně jako u provozní brzdy, a v čem je problém, zabírá ti moc nahoře?
edit: napsal sem blbost, sem po noční ....ve finále se pístek furt vystavuje na ''dotyk'', takže by to na chod ručky vliv mít nemělo
edit: napsal sem blbost, sem po noční ....ve finále se pístek furt vystavuje na ''dotyk'', takže by to na chod ručky vliv mít nemělo
Re: Ruční brzda
Seřízení ruční brzdy - Konvenční ruční brzda
Varování: Viz kapitola Varování Prach z brzd v části Předmluva.
Poznámka: Toto vozidlo používá samonapínací nebo samoseřizovací systém lanek parkovací brzdy. Systém parkovací brzdy nevyžaduje za normálních provozních podmínek seřízení. Napnutí lanek parkovací brzdy může být deaktivováno a aktivováno, když je třeba během servisu kotoučové brzdy a/nebo systému parkovací brzdy.
Několikrát zatáhněte a zcela uvolněte parkovací brzdu. Ověřte, zda se páka ruční brzdy zcela uvolní.
Zapněte zapalování. Ověřte, zda není rozsvícena kontrolka BRZD.
Pokud je rozsvícena červená kontrolka BRZD, zkontrolujte následující:
• Páka ruční brzdy je ve zcela uvolněné poloze na dorazu.
• V lankách parkovací brzdy není žádný průvěs.
Pokud červená kontrolka BRZD zůstává rozsvícena a nejsou zjištěny žádné jiné viditelné příčiny, viz Symptomy - Hydraulické brzdy .
Vypněte zapalování.
Zdvihněte a podepřete vozidlo. Viz Zvedání a nadzvedávání vozidla .
Při zcela uvolněné páce ruční brzdy zkontrolujte páky parkovací brzdy na zadních třmenech. Páky by měly být proti dorazům na pouzdrech třmenů. Pokud páky nejsou proti dorazům, může docházet k váznutí.
3-5krát zcela zatáhněte a uvolněte páku ruční brzdy, aby napínač lanka eliminoval jakýkoliv průvěs lanek ruční brzdy.
Zcela zatáhněte páku ruční brzdy, páka by měla být pevně zatažena dříve než než na jeden celý zdvih.
Pokuste se otáčet sestavami zadních kol a pneumatik. Neměla by se otáčet dopředu ani dozadu.
Zcela uvolněte páku ruční brzdy.
Ověřte, že je parkovací brzda uvolněna otáčením sestav zadních kol a pneumatik. Sestavy zadních kol a pneumatik by se měly volně otáčet a nevykazovat žádné drhnutí brzd.
Spusťte vozidlo dolů.
Varování: Viz kapitola Varování Prach z brzd v části Předmluva.
Poznámka: Toto vozidlo používá samonapínací nebo samoseřizovací systém lanek parkovací brzdy. Systém parkovací brzdy nevyžaduje za normálních provozních podmínek seřízení. Napnutí lanek parkovací brzdy může být deaktivováno a aktivováno, když je třeba během servisu kotoučové brzdy a/nebo systému parkovací brzdy.
Několikrát zatáhněte a zcela uvolněte parkovací brzdu. Ověřte, zda se páka ruční brzdy zcela uvolní.
Zapněte zapalování. Ověřte, zda není rozsvícena kontrolka BRZD.
Pokud je rozsvícena červená kontrolka BRZD, zkontrolujte následující:
• Páka ruční brzdy je ve zcela uvolněné poloze na dorazu.
• V lankách parkovací brzdy není žádný průvěs.
Pokud červená kontrolka BRZD zůstává rozsvícena a nejsou zjištěny žádné jiné viditelné příčiny, viz Symptomy - Hydraulické brzdy .
Vypněte zapalování.
Zdvihněte a podepřete vozidlo. Viz Zvedání a nadzvedávání vozidla .
Při zcela uvolněné páce ruční brzdy zkontrolujte páky parkovací brzdy na zadních třmenech. Páky by měly být proti dorazům na pouzdrech třmenů. Pokud páky nejsou proti dorazům, může docházet k váznutí.
3-5krát zcela zatáhněte a uvolněte páku ruční brzdy, aby napínač lanka eliminoval jakýkoliv průvěs lanek ruční brzdy.
Zcela zatáhněte páku ruční brzdy, páka by měla být pevně zatažena dříve než než na jeden celý zdvih.
Pokuste se otáčet sestavami zadních kol a pneumatik. Neměla by se otáčet dopředu ani dozadu.
Zcela uvolněte páku ruční brzdy.
Ověřte, že je parkovací brzda uvolněna otáčením sestav zadních kol a pneumatik. Sestavy zadních kol a pneumatik by se měly volně otáčet a nevykazovat žádné drhnutí brzd.
Spusťte vozidlo dolů.
Re: Ruční brzda
Klasické utahování v tunelu nebo na páce v autě jsem neobjevil na internetu. Všichni na internetu nastavují vzdálenost paken pomocí roztahovacího šroubu i třeba camaro to tak má. Takže je bohužel nutné sundat třmeny brzd a kotouče abych se dostal k paknam. Nevím v manuálu je to co jsem dal výše. Asi soudruzi nepřemýšleli. Na amerických forem píšou borci že je to pohoda zásah na půl hodiny. Ale že to řada chevy cca 10let starých má nastavené z kabiny za půl minuty to tam nikdo nezmiňuje.
Re: Ruční brzda
To je na mě moc složitý. Budu to muset dát do servisu. Jestli je to otázka půl hodiny, tak to asi ani nebude moc stát. Dííííííky .
Chevy V.I.P. Cruze 1.6 LS Plus Edice 100, 91kw, černá Carbon Flash, přímé sání SIMOTA Racing Sports, Červený interier
Re: Ruční brzda
No moc jsem ti nepomohl. A nemám nic ověřeno. Taky jsem doufal že to bude jednodušší a rád bych se spletl. Nastavení ručky není žádná legrace protože při delším zatažení se pakny lehce přilepí. A pokud dáš aby zabírali hned od spodu páky tak vůle nebude třeba dost velká na uvolnění a dojde k přehřátí brzd za jízdy a k požáru v kole. Už jsem zažil kouř z kola u citroenu a měli jsme strach že nám auto chytne. A když dáš zase velkou vůli tak třeba budeš muset brzy zase do servisu. Osobně jsem se naučil ručku nepoužívat. Pokud nejde o extrém. Jinak se nám třeba v práci přilepili pakny u auta co stálo týden a mělo najeto pár tisíc. Jinak znám člvěka co ručku nepoužívá už několit let vůbec.
Re: Ruční brzda
Není problém ručku nepoužívat. Bývá ale problém jí pak zprovoznit na technickou ...
Honza K.
_________________________
Suzuki Swift 1.2 Dualjet
Ex.: Fiat Idea 1.4 16V
Ex.: Lacetti 1.8 CDX, HB, automat
_________________________
Suzuki Swift 1.2 Dualjet
Ex.: Fiat Idea 1.4 16V
Ex.: Lacetti 1.8 CDX, HB, automat
Re: Ruční brzda
No nedavno som mal ja takyto problem s rucnou na mojom CRUZE,slabo brzdila lava strana.Stelovat sa to neda nikde.Over jednoducho : lahni zo zadu pod kufor auta a skontroluj pravu aj lavu stranu.Mechanizmus resp. packa kde je privedene lanko sa pohybuje len cca.do 0,5cm.Ak to chodi viac tak ta strana ti nebrzdi ale iba rucna/klasika nožna hydraulicka bude fungovat/ a je potrebne precistit brzdovy valcek na strmeni.Aspon mne to pomohlo dokonca cez net som aj objednal pretesnovaciu sadu na zadny brzdovy valcek.Ta ocista : dole strmen a potom pozor vysrubovat brzdovy valec.Rucna je na principe toho tiahla cez "snek" v piestiku ktory je v tom valci.Ked je valec von potom ten piestik trzi cez taku maxi pruzinu tu vybrat von a potom aj piestik a tam som mal taky maglajz.Po opätovnom zlozeni najvecsi problem je zalozit tu max.pruzinu-niekde som zachitil ze to robia pod stojanovou vrtackou ako ze zatlacia s hlavicou tu pruzinu, nasledne POZOR!!! nasrubovat ten piest - a nesledne ak budes skusat pohybovat tou packou co prichadza lanko rucnej brzdy -ten pohyb max0,5cm budes vidiet ako vysuva brzdovy valcek to je to samostelovanie podla opotrebenia dosticiek.Opat nasrubovat spät a namontovat strmen odvzdusnit a rucnou niekolko krat vyskusat aby sa nastavil valec.To je v strucnosti a mojimy slovami opisana oprava rucnej na mojom CRUZE.Predpokladam ze mas kotucove vzadu a skontrolval si lanka a tiahlo v stredovom paneli ci len tam nie je vyskocene lanko.
CRUZE 1,8 LT,Pewter