kopou brzdy

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
Mortis
Příspěvky: 6
Registrován: pon bře 21, 2016 16:49

kopou brzdy

Příspěvek od Mortis »

Dobrý den. Mám takový problém s brzdami. Při brzdění mi to kope do pedálu, asi bude křivý přední brzdový kotouč, i když pokud to zvednu a zkouším ručně nic nejde poznat. Jenže navíc mi to v pravé zatáčce tak nějak dře i když nebrzdím, nemůže to být nakonec něco jiného? Nerad bych zbytečně kupoval kotouč.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Krtek
Příspěvky: 3382
Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
Bydliště: Příbram / skoro Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: kopou brzdy

Příspěvek od Krtek »

Kopání dělá taky ABSko. Mně to prvně tak vyděsilo že jsem zastavil a lez tehdá pod auto hledat co mi kde mohlo upadnout.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG

Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: kopou brzdy

Příspěvek od Richard »

jak píše Krtek křivý kotouče by ti spíš při brzdění rozklepaly volant, ale až při vyšší rychlosti (nad 100) , zadní bubny jsou v brzdách cítit spíš jako vibrace.... ale kopání do pedálu při dobržďování doplněné o takové "chrastění" bývá prasklý kroužek ABS... takhle to vypadá: http://autodily.mjauto.cz/daewoo/matiz- ... 54204.html a je tam na každém kole jeden, ale jestli vzadu je stejný jako vpředu to fakt nevím
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Mortis
Příspěvky: 6
Registrován: pon bře 21, 2016 16:49

Re: kopou brzdy

Příspěvek od Mortis »

To jste mě překvapili, že by Matiz měl ABS ?? :shock: To jsem vůbec netušil. Kde ten kroužek je? Jde ho skontrolovat bez složitého rozebíraní?
Uživatelský avatar
Krtek
Příspěvky: 3382
Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
Bydliště: Příbram / skoro Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: kopou brzdy

Příspěvek od Krtek »

Mně nejvíc kope ABSko při vyrezlym kroužku při pomalym pojíždění a dobržďování na parkovišti. Zkus ject krokem a zabrzdit. Jestli to kopne, je to ABSko.
A nebo máš fakt zkroucený kotouče -i
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG

Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: kopou brzdy

Příspěvek od Richard »

Obvykle bývá ten kroužek nalisovaný na homokinetickém kloubu u kola zhruba v místě kde končí ta širší část gumové manžety , tam bys měl kroužek vidět a ABS je již docela dlouhou dobu povinnou výbavou aut.......

Diagnostika ti řekne kde je problém , ale prasklej kroužek lehce rozpoznáš
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
hanýsek starší
Příspěvky: 46
Registrován: pon lis 17, 2014 17:52

Re: kopou brzdy

Příspěvek od hanýsek starší »

My máme Chevrolet Matíze z 11/2004 (4.válec 1l 47kW) a ABS nemá. Příští týden se budou měnit kotouče, destičky a přední ložiska, neboť při "lehčím" brzdění vybruje trochu volant a kope to do brzdového pedálu. :x
Mortis
Příspěvky: 6
Registrován: pon bře 21, 2016 16:49

Re: kopou brzdy

Příspěvek od Mortis »

Mi to právě tak nějak dře to kolo, a když brzdím tak se mi pravidelně zvedá ten pedál, čím jedu rychleji tak to rychleji vibruje, volant je přitom stabilní. A navíc mi to kolo dře i v zatáčce když nebrzdím.
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: kopou brzdy

Příspěvek od Richard »

No já když prodával Chevrolety tak už bylo ABS povinné a Spark ho samo měl. S tou povinnžm ABS je to takhle: V roce 2004 se výrobci ve sdružení ACEA dobrovolně dohodli, že ABS musí mít v Evropě každé nově homologované osobní auto (nákladní a autobusy povinně už v 90. letech). Ale až od 1. 7. 2006 se to týká všech prodávaných aut, tedy i dříve homologovaných. Ale ještě se nějakou dobu auta bez ABS doprodávala....
Já ho v Nubi mám a to je letos plnoletá ;) říkal jsem si že Matis, který se prodával ještě později ho měl povinně..... ale zas tak to neutíká :-)
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
hanýsek starší
Příspěvky: 46
Registrován: pon lis 17, 2014 17:52

Re: kopou brzdy

Příspěvek od hanýsek starší »

Tak jsem včera s kolegou auto mechanikem vyměňoval brzdové kotouče, destičky a zároveň ložiska v nábojích předních kol. Vůbec jsem netušil, že se kvůli této výměně rozebere málem půlka předku Matíze :cry:.
Mají to Korejci tedy opravdu zbytečně komplikovaný, když se to musí takto pracně rozebírat.
Ale brzdění je nyní o něčem jiném, žádné kopání do volantu, plynulé.
Na jedinou věc jsme ale nepřišli. Na poloose pravého kola je ten ozubený kroužek ABS a nějaký snímač, ale u ostatních kol nic. Ve velké techničáku mám psáno, že Matíz je bez ABS. Jelikož u třech kol nic není, tak nechápeme, k čemu slouží jmenované komponenty u pravého předního kola.
Má někdo nějaké vysvětlení???
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: kopou brzdy

Příspěvek od Richard »

vysvětlení nemám, tedy aspoň ne normální ;) pokud máš Matýzka od nova, tak se toto mohlo odehrát už ve fabrice, prostě momentálně byly k dispozici jen pravé poloosy a těhlice s ABS , tak je tam šoupli ;) nic to nemění, nic to nedělá....
A pokud ne, je možný že někdo před tebou měnil kloub a dal tam ten s ABS kroužkem, což ale zas nevysvětluje tu těhlici s čidlem ABS ....

Spíš bych to viděl na tu první možnost
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
kesko
Příspěvky: 1312
Registrován: sob úno 07, 2009 15:11
Bydliště: BA,SC

Re: kopou brzdy

Příspěvek od kesko »

Mal som na Matizku tiež na pravej strane krúžok ako na ABS a bol tam aj snímač. Ale na čo slúžil, netuším.
EX strieborná Leganza 1999 + LPG Lovato
Dacia Sandero 0,9TCe, Easy R, LPG STAG 05
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: kopou brzdy

Příspěvek od palikx »

kopani a drhnuti bude orezly kotouc nebo spis oba.
podle stavu bud obrousit nebo spis vymenit
matiz abs ma ale jen podle vybavy,
krouzek na poloose je u matize 2 a snima rychlost auta a je jen na prave poloose pokud neni v aute abs.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“