NESTARTUJE - Daewoo Lanos 1.5 63kW r.v1998
Moderátor: Blue Lanos
NESTARTUJE - Daewoo Lanos 1.5 63kW r.v1998
Zdravím, už jsem z toho úplně zoufalý.
SITUACE:
Auto před měsícem přestalo po zimě startovat a jezdit. Vyměnil jsem svíčky za nové, jsou tam 14dní. Jsou nové originální svíčky (14 dní staré). Auto jezdilo bez problémů, krásně táhlo všechno super, ale měl jsem pocit, že tam teklo hodně benzínu, ale jezdilo (ráno chytalo na jedno dvě otočení).
Dnes jsem přišel k autu a zkusil jej nastartovat. Startér točí, ale auto nechytne. Tak jsem vyndal všechny svíčky a všechny je odzkoušel. Všechny svíčky dávají jiskru, zkoušel jsem i postupně kabely po jednom, všechny svíčky ve všech kabelech dávají jiskru. Když vyndám z auta svíčky, tak jsou úplně mokré (jako kdyby tam teklo hodně benzínu). Svíčky vyndám ven, očistím je, nechám je vyschnout, strčím je tam, otočím klíčkem (bez plynu vždycky!) auto jakoby "buch" blafne na jeden válec a hned konec, zase potom točí jenom startér a svíčky jsou úplně mokré (jako kdyby je benzín utopil). Jedna je suchá (ale ostaní úplně mokré, takže proto říkám, že jde auto na 1 válec). S plynem bez plynu startování žádný rozdíl.
Dneska další poznatek a nafotil jsem Vám celý ten motor ze stran, abyste viděli, případně mohli navigovat.
ALBUM: http://bayern628.rajce.idnes.cz/Daewoo_Lanos_1.5
14 dní to jezdilo bez problémů, každý chytnutí na 1 otočení a byl nastartovaný. A pak z ničeho nic v garáži jen protáčí startér motorem, je cítit strašně benzín, ale nechytne.
Žádná kontrolka motoru nesvítí (jen nepřipoutané pásy při startování), takže asi dělat vyblikávání chyb nemá smysl.
Ten kabel co je odpojený na fotce od "rozdělovače", tak ten je takhle odpojený už od koupě auta (asi 12let, to na to nemá vliv).
Poslední poznatek když to auto jezdilo, stálo pořád na rovině, ale pak jednou naposled jsem to nechal stát před barákem v kopci, motor nahoře zadek dole, od té doby to chytlo jednou, dojel jsem do garáže a už nikdy nenastartoval.
Zkoušel jsem i rady, jak bylo tady na fóru, když je vadný immobilizér, zapnout, otočit, vypnout a hned startovat, ale žádná změna. Nechytne.
Zkoušel jsem i vyndat pojistky na benzínová čerpadla, aby se spálil ten benzín, co je ve válcích, aby tam netekl další (neuchlastal to) = nechytne.
Chci ještě zkusit odpojit baterku, jestli se tam něco neresetne, chci ještě odpojit LAMBDA sondu, ale podle mě to nepomůže.
SITUACE:
Auto před měsícem přestalo po zimě startovat a jezdit. Vyměnil jsem svíčky za nové, jsou tam 14dní. Jsou nové originální svíčky (14 dní staré). Auto jezdilo bez problémů, krásně táhlo všechno super, ale měl jsem pocit, že tam teklo hodně benzínu, ale jezdilo (ráno chytalo na jedno dvě otočení).
Dnes jsem přišel k autu a zkusil jej nastartovat. Startér točí, ale auto nechytne. Tak jsem vyndal všechny svíčky a všechny je odzkoušel. Všechny svíčky dávají jiskru, zkoušel jsem i postupně kabely po jednom, všechny svíčky ve všech kabelech dávají jiskru. Když vyndám z auta svíčky, tak jsou úplně mokré (jako kdyby tam teklo hodně benzínu). Svíčky vyndám ven, očistím je, nechám je vyschnout, strčím je tam, otočím klíčkem (bez plynu vždycky!) auto jakoby "buch" blafne na jeden válec a hned konec, zase potom točí jenom startér a svíčky jsou úplně mokré (jako kdyby je benzín utopil). Jedna je suchá (ale ostaní úplně mokré, takže proto říkám, že jde auto na 1 válec). S plynem bez plynu startování žádný rozdíl.
Dneska další poznatek a nafotil jsem Vám celý ten motor ze stran, abyste viděli, případně mohli navigovat.
ALBUM: http://bayern628.rajce.idnes.cz/Daewoo_Lanos_1.5
14 dní to jezdilo bez problémů, každý chytnutí na 1 otočení a byl nastartovaný. A pak z ničeho nic v garáži jen protáčí startér motorem, je cítit strašně benzín, ale nechytne.
Žádná kontrolka motoru nesvítí (jen nepřipoutané pásy při startování), takže asi dělat vyblikávání chyb nemá smysl.
Ten kabel co je odpojený na fotce od "rozdělovače", tak ten je takhle odpojený už od koupě auta (asi 12let, to na to nemá vliv).
Poslední poznatek když to auto jezdilo, stálo pořád na rovině, ale pak jednou naposled jsem to nechal stát před barákem v kopci, motor nahoře zadek dole, od té doby to chytlo jednou, dojel jsem do garáže a už nikdy nenastartoval.
Zkoušel jsem i rady, jak bylo tady na fóru, když je vadný immobilizér, zapnout, otočit, vypnout a hned startovat, ale žádná změna. Nechytne.
Zkoušel jsem i vyndat pojistky na benzínová čerpadla, aby se spálil ten benzín, co je ve válcích, aby tam netekl další (neuchlastal to) = nechytne.
Chci ještě zkusit odpojit baterku, jestli se tam něco neresetne, chci ještě odpojit LAMBDA sondu, ale podle mě to nepomůže.
- Reklama
Re: NESTARTUJE - Daewoo Lanos 1.5 63kW r.v1998
Tedy především, nemám Lanosa, ale Daewa jsou hodně podobný.....
- když nenastartuješ, vyšroubuješ svíčky a podíváš se dírou od svíčky na píst, měl bys tam mít "hladinku benzínu" to je normální při studeném motoru benzín spíš teče než vstřikuje......
- to že tam benzín jde je dobře a svědčí to o tom že nemáš problém s přísunem paliva, tedy soustřeď se jen na zapalování ani imobilizérem
- to že svíčka venku hází jiskru neznamená, že je schopná to samé dělat v motoru
- zapalovací modul u všech Daew je zdrojem různých poťouchlých závad, ale nic jiného tam není, jen řídící jednotka a pak ten modul..... půjč si od někoho jinej - dobrej modul a mělo by to naskočit hned
- bacha moduly jsou úplně stejný ale jeden má konektor se 4 piny a úplně stejný jen se 3 piny
- lambda se u studeného motoru nijak nepoužívá, tedy její odpojení nemá vliv na start motoru
- když nenastartuješ, vyšroubuješ svíčky a podíváš se dírou od svíčky na píst, měl bys tam mít "hladinku benzínu" to je normální při studeném motoru benzín spíš teče než vstřikuje......
- to že tam benzín jde je dobře a svědčí to o tom že nemáš problém s přísunem paliva, tedy soustřeď se jen na zapalování ani imobilizérem
- to že svíčka venku hází jiskru neznamená, že je schopná to samé dělat v motoru
- zapalovací modul u všech Daew je zdrojem různých poťouchlých závad, ale nic jiného tam není, jen řídící jednotka a pak ten modul..... půjč si od někoho jinej - dobrej modul a mělo by to naskočit hned
- bacha moduly jsou úplně stejný ale jeden má konektor se 4 piny a úplně stejný jen se 3 piny
- lambda se u studeného motoru nijak nepoužívá, tedy její odpojení nemá vliv na start motoru
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Re: NESTARTUJE - Daewoo Lanos 1.5 63kW r.v1998
Bohužel nemám možnost si od nikoho vypůjčit zapalovací cívku, tak jsem dnes objednal novou (stojí jen 1000 Kč) a uvidíme, jestli to pomůže.
Našel jsem ji tady 4pin (v autě mám 4pin kontroloval jsem to).
http://www.czdrafel.cz/civka-zapalovani ... anza-p1477
Našel jsem ji tady 4pin (v autě mám 4pin kontroloval jsem to).
http://www.czdrafel.cz/civka-zapalovani ... anza-p1477
Re: NESTARTUJE - Daewoo Lanos 1.5 63kW r.v1998
doufám že to nakonec bude ono, já měl taky problém s modulem jen vylepšený o to, někdy šel motor normálně, najednou vůbec, v -20 to nastartovalo na škrt , po dojezdu na 3 nebo dva válce za tepla nic ..... za 5 minut zas jo, nakonec už jen plnej motor benzínu a nic...... Petr S mě půjčil svůj modul z Legy a auto chytlo na škrt ..... na diagnostice se ti modul nijak neprojevuje, oni tam jsou nejen zapalovací cívky (2) ale i zalité tranzistorové nebo tyristorové zapalování .... mám pocit že zřejmě někde v modulu si to vysoký napětí někudy prošlehne cestičky a začnou ti jiskry skákat na všechny svíčky, na LPG to začne střílet do sání, cukat a dělat podobné neplechy....
A až ho budeš montovat máš tam označený vývody tuším 1+4 a 3+2 musíš to dodržet ! válec 1 je u rozvodů (před spolujezdcem) válec 4 u převodovky (před řidičem)
A s tím půjčením cívky, kdybys napsal odkud jsi (nechceme adresu) tak by se třeba někdo ozval, já třeba jednu (Petrovou funkční cívku mám)
A až ho budeš montovat máš tam označený vývody tuším 1+4 a 3+2 musíš to dodržet ! válec 1 je u rozvodů (před spolujezdcem) válec 4 u převodovky (před řidičem)
A s tím půjčením cívky, kdybys napsal odkud jsi (nechceme adresu) tak by se třeba někdo ozval, já třeba jednu (Petrovou funkční cívku mám)
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Re: NESTARTUJE - Daewoo Lanos 1.5 63kW r.v1998
Jop tak já jednu cívku navíc mám taky, diag mi psala chybu a vypadalo to na cívku. Metodou pokus/omyl se nakonec došlo k tomu, že to je zaklepaný výfukový ventil(holt LPG...). Nebyl tam tlak, nedošlo k zapálení a jednotka to vyhodnotila(chybně) jako chybu zapalování... Jak to bude opravené tak to hodím do Tacuma/Rezzo tématu.
Jestli mám 3 nebo 4 pin cívku nevím, kouknu na to v práci a pak to hodím asi sem na fórum do ND...
Jestli mám 3 nebo 4 pin cívku nevím, kouknu na to v práci a pak to hodím asi sem na fórum do ND...
Daewoo Tacuma r. 2000/1,8 - 72 KW, LPG BRC
Re: NESTARTUJE - Daewoo Lanos 1.5 63kW r.v1998
Jen pro info, syn má Tacumu motor T20SED a já v Nubiře X20SED když mi ten modul blbnul chtěl jsem si ho půjčit od něj na zkoušku, ale měl tam ten druhej myslím, že 3pinovej.... ale je to stejné jako s tím karatem: Znám jen 3 údery, dva jsou smrtelný a děsně si je pletu Nejlepší je odpojit konektor a podívat se kolik pinů tam je ....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Re: NESTARTUJE - Daewoo Lanos 1.5 63kW r.v1998
Dneska jsem tam namontoval novou cívku, která dorazila poštou.
Auto chytlo na první otočení. A jezdilo přes den bez problémů, tak uvidíme, jak to dopadne.
Auto chytlo na první otočení. A jezdilo přes den bez problémů, tak uvidíme, jak to dopadne.
Re: NESTARTUJE - Daewoo Lanos 1.5 63kW r.v1998
No vidíš, ten zapalovací modul je pěkná potvora koupil jsi origo, nebo nějakou náhražku ? Já koupil na aukru za 850,- od energy a vydržel asi 4 roky, takže já už mám v autě třetí kus......
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Re: NESTARTUJE - Daewoo Lanos 1.5 63kW r.v1998
Stál okolo 2000 Kč(od czdrafel), takže to bude asi origo, úplně jsem ho nezkoumal, ale měl by být. Každopádně moc díky za pomoc.