dobijanie problem
Moderátor: Blue Lanos
dobijanie problem
Mam problem s dobijanim alternator dobija 13,8 a zrazu 11 ale kontrolka dobijania nesvieti .vie niekto co to moze byt
vdaka za akukolvek radu
vdaka za akukolvek radu
- Reklama
Re: dobijanie problem
uhlíky = jsou ojetý a někdy dosednou někdy ne...... no a když v něm budeš dej i ložiska
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Re: dobijanie problem
Konecne som pozrel na tie uhliky ale su skoro nove a pekne dosadaju takze uhliky to asi nebudu,problem trva dalej
Re: dobijanie problem
tak asi je odídený diódový mostík resp. regler. Prípadne ešte si skontroluj a premeraj vinutia na statore/rotore či nie je niekde prerazené alebo či nejde do skratu.
Re: dobijanie problem
Ako som nechtiac zistil, ta kontrolka baterie nie je kontrolka dobijania !!! Neindikuje, ze do baterie netecie prud z alternatora. Indikuje len nizke napetie baterie. Ked zacne svietit cervena kontrolka baterie, je uz napatie baterie nizke a zostava len par kilometrov. Dobijanie odislo davno predtym.
CAMARO Bumblebee 6.2 V8 AT, MALIBU 2.4 AT, Lacetti LX "datel", Mitsuishi Outlander PHEV, New Nissan Leaf
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
Re: dobijanie problem
No podla mna ta kontrolka je napojena na regler a ten ked prepne, tak kontrolka zhasne. Ono v podstate indikuje nizke napatie alternatora nie baterky.mzprx píše: Neindikuje, ze do baterie netecie prud z alternatora. Indikuje len nizke napetie baterie.
ex EVANDA, strieborná metalíza svetlá,
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
Re: dobijanie problem
Na 99% neindikuje nic ine ako nizke napatie baterie.
Po zasvieteni by auto na bateriu malo este prejst niekolko desiatok km. Ale to sa po zasvieteni kontrolky nejak nedeje.
Po nabiti baterie (auto malo vadny alternator) externou nabijackou kontrolka zhasla a auto preslo bez problemov dost vela km. Cize s alternatorom nema kontrolka nic (cize nemeria prud z alternatora do baterie). Napatie alternatora len sluzi na "pretlacenie" nabijacieho prudu, ak ma bateria velky vnutorny odpor (suchy clanok), tak prud napriek napatiu nepotecie a nenabije bateriu. Indikacia dobijania pomocou tejto kontrolky je len sekundarna. Ked zasvieti, je baterka uz vybita a auto uz nepojde dlho, len par minut (odhadom tak 10-15min.).
Po zasvieteni by auto na bateriu malo este prejst niekolko desiatok km. Ale to sa po zasvieteni kontrolky nejak nedeje.
Po nabiti baterie (auto malo vadny alternator) externou nabijackou kontrolka zhasla a auto preslo bez problemov dost vela km. Cize s alternatorom nema kontrolka nic (cize nemeria prud z alternatora do baterie). Napatie alternatora len sluzi na "pretlacenie" nabijacieho prudu, ak ma bateria velky vnutorny odpor (suchy clanok), tak prud napriek napatiu nepotecie a nenabije bateriu. Indikacia dobijania pomocou tejto kontrolky je len sekundarna. Ked zasvieti, je baterka uz vybita a auto uz nepojde dlho, len par minut (odhadom tak 10-15min.).
CAMARO Bumblebee 6.2 V8 AT, MALIBU 2.4 AT, Lacetti LX "datel", Mitsuishi Outlander PHEV, New Nissan Leaf
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
Re: dobijanie problem
ešte doplňujúci dotaz...ked otočíš kľúčikom do polohy "I" rozsvieti sa ti kontolka dobíjania? lebo ak nie, tak asi je vypálená a problém môže spôsobovať aj ona keďže býva častokrát súčasťou budiaceho obvodu altíka.maly dano píše:Mam problem s dobijanim alternator dobija 13,8 a zrazu 11 ale kontrolka dobijania nesvieti .vie niekto co to moze byt
vdaka za akukolvek radu
Súhlasím s Vypravcom, kontrolka býva ovládaná cez regler, keď altík nedáva dostatočné napätie na výstupe tak sa zopne. S batériou to nemá nič spoločné. Zažil som x prípadov keď bola batéria total KO a altík fungoval - naštartovalo sa cez káble a kontrolka ani len neblikla.mzprx píše:Na 99% neindikuje nic ine ako nizke napatie baterie.
Po zasvieteni by auto na bateriu malo este prejst niekolko desiatok km. Ale to sa po zasvieteni kontrolky nejak nedeje.
Po nabiti baterie (auto malo vadny alternator) externou nabijackou kontrolka zhasla a auto preslo bez problemov dost vela km. Cize s alternatorom nema kontrolka nic (cize nemeria prud z alternatora do baterie). Napatie alternatora len sluzi na "pretlacenie" nabijacieho prudu, ak ma bateria velky vnutorny odpor (suchy clanok), tak prud napriek napatiu nepotecie a nenabije bateriu. Indikacia dobijania pomocou tejto kontrolky je len sekundarna. Ked zasvieti, je baterka uz vybita a auto uz nepojde dlho, len par minut (odhadom tak 10-15min.).
Re: dobijanie problem
To zodpoveda makkej baterii, ta ma napatie, ale pri zatazi nedoda zodpovedajuci prud, Pri zatazi starterom je ako skrat, nestaci ani na rozsvietenie kontrolky.
Kolko dratov ide z alterntora ? Kde je umiestneny regulator ?
Kolko dratov ide z alterntora ? Kde je umiestneny regulator ?
CAMARO Bumblebee 6.2 V8 AT, MALIBU 2.4 AT, Lacetti LX "datel", Mitsuishi Outlander PHEV, New Nissan Leaf
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
Re: dobijanie problem
No ide tam plus z baterky a jeden tensi kablik z reglera.
Regler a diodovy mostik je v alternatore.
Regler a diodovy mostik je v alternatore.
ex EVANDA, strieborná metalíza svetlá,
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
Re: dobijanie problem
Takže doplnim info. Odisiel mi altik pokazil sa regulator a nevedel som zohnat novy regulator.takze somkupil pouzity altik nahodil som ho a zmeral dobijanie malo 14 v.kedze na aute jazdi a zena tak som kupil digi merac do zapalovaca aby sme mohli sledovat napatie a tak som zistil ze napatie kolise od 14,2. Do 9.8.takze neviem ci je chybny altik alebo nieco v elektrike.
Re: dobijanie problem
No mě Nubi drží sveřepě 14,4V a když zapnu všechno topení okna, světla, ventilátor topení na max. má asi 14,2V
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Re: dobijanie problem
Doplnim nove zistenia.dnes som meral dobijanie multimetrom na baterke 14,5 -14,2 a aj pri klime a svetlach a zaroven som kontroloval merac digi zapojeny cez zapalovac a ten ukazoval kolisavo 13,8 - 10,9 Vyzera to ze alternator dobija dobre ale napatie cez merac autozapalovaca kolise.Merac do zapalovaca som skusal na inom aute a tam ukazoval stabilne 14,2 takze chyba bude asi niekde v elektrike ?