Cruze Kombi 1.4T a LPG - moje zkušenost
Moderátor: Blue Lanos
Cruze Kombi 1.4T a LPG - moje zkušenost
Rád bych se podělil s mou zkušeností s přestavbou Cruze Kombi 1.4T na LPG. Když jsem chtěl dělat přestavbu, tak jsem nikoho, kdo by měl stejné auto a turbo předělané na LPG nenašel. Třeba to někomu pomůže při rozhodování jestli ano nebo ne. Já věřím že ano. S investicí do LPG jako takovou jsem už počítal při koupi vozu a věděl jsem že to určitě nechám předělat, takže proto byla volba motoru 1.4T. Chtěl jsem turbo, aby to mělo výkon a zároveň dobrou spotřebu. Přestavbu jsem nakonec udělal letos v lednu po najetých cca 14000km.
Rozhodování jaký systém zvolit a kde si nechat provést přestavbu byl celkem jednoduchý. Chevrolet začal oficiálně podporovat LPG a pokud si necháte přestavbu provést u autorizovaného dealera/servisního partnera na LPG, tak nepřicházíte o záruku na motor apod. Jelikož bydlím v Brně a mám dobré zkušenosti s Renocarem v Brně, tak jsem to řešil tam. U nich máte na výběr ze dvou variant LPG a to italských výrobců BRC a Landi Renzo. BRC (to mám i já) stálo 39.500,- a je právě s podporou a zárukou Chevroletu. Pokud máte starší vůz, kde záruka už nemá smysl, tak bych volil Landi Renzo a tam je cena nějakých 32.000,-. Určitě to najdete i levněji, ale řiďte se určitě referencemi na daný servis.
Takže v mém případě mám namontovaný systém BRC s 56l nádrží místo rezervy (natankujete ale jen cca 44l plynu...je to normální, tankuje se vždy max na 80% velikosti nádrže). Dále mám taky elektronický přímaz V-Lube.(u turba si ho určitě nechte namontovat!) Vše bylo už ve zmíněné ceně a nic dalšího jsem nedoplácel. Instalace proběhla bez potíží a celkem rychle(2dny).
A teď mé první zkušenosti za těch pár najetých kilometrů(cca 4000). Výkon při jízdě na plyn mi přijde úplně stejný jako na benzín. Žádné snížení výkonu opravdu nepociťuji.
S autem jsem jezdil jak po městě, tak i dálkové trasy a byl jsem i v Italských Dolomitech(samé serpentiny) a vše úplně cajk!
Auto startuje vždy na benzín a po zahřátí na určitou teplotu se přepne na LPG. V případě, že je motor zahřátý dost tak se přepíná téměř okamžitě. Zatím jeden s problémů, kde přepínání není úplně v pohodě je systém START/STOP. Pořád mi to přepíná na benzín jakmile zastavím na křižovatce...systém by měl umět nechat auto přepnuté na plyn(jdu s tím na další nastavení, tak uvidíme..dám vědět). Jinak motor mám ještě nastaven tak, že v případě překročení 3000 otáček je poměr vstřiků 90% plyn a 10% benzín. Tak aby to nebyl záhul pro motor. Stav nádrží plynu a benzínu je taková kapitolka sama o sobě Nejlepší je tankovat do plna a nulovat si počítadla km, aby člověk věděl. U toho LPG je ukazatel stavu nádrže nic moc(4 diody). Např. mi bliká rezerva a najedu ještě 120km Stav nádrže benzínu je udělaný tak, že pokud jedu na plyn, tak to ukazuje opravdový stav benzínu a nic neklesá(namontovali mi kvůli tomu nějakou fičuru), ale jakmile přepnete na benzín a máte klidně celou nádrž, tak ukazatel začne rapidně klesat a zastaví se na hranici rezervy a tam je dokud nezhasnete motor nebo nepřepnete zpět na plyn. Takže musíte vědět kolik jste měli a hlídat si, aby Vám nedošel Nicméně je to maličkost a dá se na to zvyknout. Stačí si hlídat kilometry a je to v pohodě.
No a co se týče spotřeby tak to zatím bylo asi takto:
Trasa - Brno - Košice a zpět (cca 8,6l LPG /100km)
Trasa - Brno - Canazei(IT) a zpět (cca 9,5l LPG /100km) - měj jsem i střešní box a docela jsem to hnal
vícekrát trasa Brno - Karviná - zpět (cca 8,5l LPG /100km)
spotřeba město je cca 9l LPG /100km.
No uvidíme, jak to bude v létě....
No a na závěr...zatím jsem naprosto spokojen a tankovat v průměru za 18Kč/1 litr je super.
Rozhodně se LPG posunulo už do jiných kategorií než to bylo před lety...Škoda 120 a její skákání při přepínání na plyn bylo fakt komické
Snad vám můj příspěvek pomůže při rozhodování
Pokud máte někdo další dotazy, tak klidně piště. Pokud budu vědět, tak rád zodpovím.
Takže všem přeji mnoho šťastných kilometrů...
Rozhodování jaký systém zvolit a kde si nechat provést přestavbu byl celkem jednoduchý. Chevrolet začal oficiálně podporovat LPG a pokud si necháte přestavbu provést u autorizovaného dealera/servisního partnera na LPG, tak nepřicházíte o záruku na motor apod. Jelikož bydlím v Brně a mám dobré zkušenosti s Renocarem v Brně, tak jsem to řešil tam. U nich máte na výběr ze dvou variant LPG a to italských výrobců BRC a Landi Renzo. BRC (to mám i já) stálo 39.500,- a je právě s podporou a zárukou Chevroletu. Pokud máte starší vůz, kde záruka už nemá smysl, tak bych volil Landi Renzo a tam je cena nějakých 32.000,-. Určitě to najdete i levněji, ale řiďte se určitě referencemi na daný servis.
Takže v mém případě mám namontovaný systém BRC s 56l nádrží místo rezervy (natankujete ale jen cca 44l plynu...je to normální, tankuje se vždy max na 80% velikosti nádrže). Dále mám taky elektronický přímaz V-Lube.(u turba si ho určitě nechte namontovat!) Vše bylo už ve zmíněné ceně a nic dalšího jsem nedoplácel. Instalace proběhla bez potíží a celkem rychle(2dny).
A teď mé první zkušenosti za těch pár najetých kilometrů(cca 4000). Výkon při jízdě na plyn mi přijde úplně stejný jako na benzín. Žádné snížení výkonu opravdu nepociťuji.
S autem jsem jezdil jak po městě, tak i dálkové trasy a byl jsem i v Italských Dolomitech(samé serpentiny) a vše úplně cajk!
Auto startuje vždy na benzín a po zahřátí na určitou teplotu se přepne na LPG. V případě, že je motor zahřátý dost tak se přepíná téměř okamžitě. Zatím jeden s problémů, kde přepínání není úplně v pohodě je systém START/STOP. Pořád mi to přepíná na benzín jakmile zastavím na křižovatce...systém by měl umět nechat auto přepnuté na plyn(jdu s tím na další nastavení, tak uvidíme..dám vědět). Jinak motor mám ještě nastaven tak, že v případě překročení 3000 otáček je poměr vstřiků 90% plyn a 10% benzín. Tak aby to nebyl záhul pro motor. Stav nádrží plynu a benzínu je taková kapitolka sama o sobě Nejlepší je tankovat do plna a nulovat si počítadla km, aby člověk věděl. U toho LPG je ukazatel stavu nádrže nic moc(4 diody). Např. mi bliká rezerva a najedu ještě 120km Stav nádrže benzínu je udělaný tak, že pokud jedu na plyn, tak to ukazuje opravdový stav benzínu a nic neklesá(namontovali mi kvůli tomu nějakou fičuru), ale jakmile přepnete na benzín a máte klidně celou nádrž, tak ukazatel začne rapidně klesat a zastaví se na hranici rezervy a tam je dokud nezhasnete motor nebo nepřepnete zpět na plyn. Takže musíte vědět kolik jste měli a hlídat si, aby Vám nedošel Nicméně je to maličkost a dá se na to zvyknout. Stačí si hlídat kilometry a je to v pohodě.
No a co se týče spotřeby tak to zatím bylo asi takto:
Trasa - Brno - Košice a zpět (cca 8,6l LPG /100km)
Trasa - Brno - Canazei(IT) a zpět (cca 9,5l LPG /100km) - měj jsem i střešní box a docela jsem to hnal
vícekrát trasa Brno - Karviná - zpět (cca 8,5l LPG /100km)
spotřeba město je cca 9l LPG /100km.
No uvidíme, jak to bude v létě....
No a na závěr...zatím jsem naprosto spokojen a tankovat v průměru za 18Kč/1 litr je super.
Rozhodně se LPG posunulo už do jiných kategorií než to bylo před lety...Škoda 120 a její skákání při přepínání na plyn bylo fakt komické
Snad vám můj příspěvek pomůže při rozhodování
Pokud máte někdo další dotazy, tak klidně piště. Pokud budu vědět, tak rád zodpovím.
Takže všem přeji mnoho šťastných kilometrů...
------------------------
Chevrolet Cruze SW 1.4T LTZ Deep Espresso + LPG BRI
Bezklíčkové zamykaní, startování
Kůže+vyhřívání sedaček
Before...
Citroen C3
VAZ 2101 sedan (žigulík :) )
Chevrolet Cruze SW 1.4T LTZ Deep Espresso + LPG BRI
Bezklíčkové zamykaní, startování
Kůže+vyhřívání sedaček
Before...
Citroen C3
VAZ 2101 sedan (žigulík :) )
- Reklama
- Krtek
- Příspěvky: 3382
- Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
- Bydliště: Příbram / skoro Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cruze Kombi 1.4T a LPG - moje zkušenost
Hlavně jsem zvědavej za rok nebo dva. Dobře že jezdíš hodně ať se projeví případný vady. Já jak okukuju funglovky tak právě kvůli plynu nechci auto s turbem. Ale asi pořádnej motor bez turba už brzy nebude na trhu k mání. Ten přívstřík benzínu a přimazávání ventilů mně taky u nových aut netěší.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Re: Cruze Kombi 1.4T a LPG - moje zkušenost
A este ten system start stop to je tiez radost.
startovat stale na benzin a potom prepinat na LPG.
startovat stale na benzin a potom prepinat na LPG.
ex EVANDA, strieborná metalíza svetlá,
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
Re: Cruze Kombi 1.4T a LPG - moje zkušenost
Ja jazdím za cca 9 litrov LPG a to mam Orlando a motor 1.8
sekvenčne vstrekovanie Tartarini
1,4 T motor použiva aj opel Astra a čo niektorých poznám, tak chvalia ten motor
otázna je životnost toho motora, každopádne men olej po 10 000 km !
sekvenčne vstrekovanie Tartarini
1,4 T motor použiva aj opel Astra a čo niektorých poznám, tak chvalia ten motor
otázna je životnost toho motora, každopádne men olej po 10 000 km !
Re: Cruze Kombi 1.4T a LPG - moje zkušenost
Chevrolet AVEO LT, 1.2 63kW,2012 Borocay Blue
...v koži od MAD, DRL, kamera ... a ešte nie je koniec :)
...v koži od MAD, DRL, kamera ... a ešte nie je koniec :)
Re: Cruze Kombi 1.4T a LPG - moje zkušenost
1. Pokud bych už před koupí auta uvažoval o LPG, tak si určitě nekoupím turbo, ale raději pořádnou atmosféru, protože je levnější, jednodušší a bude žrát méně benzínu. Co se týče té uváděné spotřeby, tak není objektivní uvádět pouze spotřebu plynu, protože speciálně s tím turbem a Start/Stopem, to bude žrát minimálně 3 litry benzínu na sto!
2. Po zkušenostech co mám, už by to určitě nebyl Chevrolet. Přestavby totiž nepovoluje, a asi ví moc dobře proč... Viz. odpověď na můj dotaz: "Dobrý den, výrobce vozidel značky Chevrolet nepovoluje přestavbu vozidel na LPG u žádné pohonné jednotky. Jedná se o zásadní porušení záručních podmínek výrobce. Ztráta záruky se týká všech částí vozidla, kterých se přestavba dotkla, tzn. v hlavním případě motoru a elektroniky." Díky zmiňovaným problémům už Chevrolety žádná slušná firma na LPG nepřestavuje, protože kvalita motorů je mírně řečeno podprůměrná!
2. Po zkušenostech co mám, už by to určitě nebyl Chevrolet. Přestavby totiž nepovoluje, a asi ví moc dobře proč... Viz. odpověď na můj dotaz: "Dobrý den, výrobce vozidel značky Chevrolet nepovoluje přestavbu vozidel na LPG u žádné pohonné jednotky. Jedná se o zásadní porušení záručních podmínek výrobce. Ztráta záruky se týká všech částí vozidla, kterých se přestavba dotkla, tzn. v hlavním případě motoru a elektroniky." Díky zmiňovaným problémům už Chevrolety žádná slušná firma na LPG nepřestavuje, protože kvalita motorů je mírně řečeno podprůměrná!
Chevrolet Orlando LT+ 1.8, 5MT, My13, bílá Summit, LPG
Re: Cruze Kombi 1.4T a LPG - moje zkušenost
Povoluje, nepovoluje
je to uplne fuk
doležité je ekonomické hĺadisko
pri najazdení 100 000 km na LPG je preukazaná uspora nakladov na palivo okolo 3000 euro
alebo 80 000 CZK
a za tuto sumu možeš kupiť uplne nový motor ak by si sa tak rozhodol
doterajšie skusenosti su také,že motor musí vydržať na LPG 200 000 km
naozaj nie je o čom .....
je to uplne fuk
doležité je ekonomické hĺadisko
pri najazdení 100 000 km na LPG je preukazaná uspora nakladov na palivo okolo 3000 euro
alebo 80 000 CZK
a za tuto sumu možeš kupiť uplne nový motor ak by si sa tak rozhodol
doterajšie skusenosti su také,že motor musí vydržať na LPG 200 000 km
naozaj nie je o čom .....
Re: Cruze Kombi 1.4T a LPG - moje zkušenost
Tak zase po nějaké době dám svou zkušenost a budu reagovat na některé odpovědi.
Co se týče LPG a Chevrolet, tak je to povolené a dokonce mám originální servisní knížku Chevroletu na LPG. Povolený je ale jen jeden systém a to BRI a také to musí provádět pouze originální servis, který může montovat LPG. Automaticky je k tomu zdarma i pojištění motoru u Kooperativy po dobu platnosti záruky auta.
K tomu turbu..určitě bych znovu volil turbo a LPG...měl jsem možnost jezdit s klasickým motorem(1.6) a LPG a tam ten výkon je katastrofa.(ono je to katasrofa i na benzín ) U turba je to pohodička.
Zatím najezděno od začátku února 15000km na plyn a vše je v naprostém pořádku. Spotřeba se během těch teplejších dní zlepšila(pomohlo určitě i přezutí) a když jedu delší trasu tak sem schopen jet i za 8l. Konkrétně Brno - Karviná - zpět.
Co se týče toho benzínu tak mám spočítáno, že mi to sežralo na 5000km cca 12l benzínu. Což je na 100km něhajých 0,24l (a ne 3l jak tady psal kolega). A to jsem určitě jel i několik desítek kilometrů na benzín, když se mi stalo že došel plyn a já to nehlídal. Takže v tomto je to úplně v pohodě.
Byl jsem už na jeden povinný servis(15 tis.) za necelých 1000Kč a doplňoval jsem jednou přímaz za cca 300Kč. Nic víc jsem do toho nevrazil.
Každopádně já jsem velmi spokojen. Když vemu v potaz, že tankuji plyn v průměru za 16,50-17 a cena benzínu je kolem 37 Kč...tak naprostá spokojenost.
Určitě budu v LPG pokračovat i v dalších autech, pokud se nenajde něco výhodnějšího.
Co se týče LPG a Chevrolet, tak je to povolené a dokonce mám originální servisní knížku Chevroletu na LPG. Povolený je ale jen jeden systém a to BRI a také to musí provádět pouze originální servis, který může montovat LPG. Automaticky je k tomu zdarma i pojištění motoru u Kooperativy po dobu platnosti záruky auta.
K tomu turbu..určitě bych znovu volil turbo a LPG...měl jsem možnost jezdit s klasickým motorem(1.6) a LPG a tam ten výkon je katastrofa.(ono je to katasrofa i na benzín ) U turba je to pohodička.
Zatím najezděno od začátku února 15000km na plyn a vše je v naprostém pořádku. Spotřeba se během těch teplejších dní zlepšila(pomohlo určitě i přezutí) a když jedu delší trasu tak sem schopen jet i za 8l. Konkrétně Brno - Karviná - zpět.
Co se týče toho benzínu tak mám spočítáno, že mi to sežralo na 5000km cca 12l benzínu. Což je na 100km něhajých 0,24l (a ne 3l jak tady psal kolega). A to jsem určitě jel i několik desítek kilometrů na benzín, když se mi stalo že došel plyn a já to nehlídal. Takže v tomto je to úplně v pohodě.
Byl jsem už na jeden povinný servis(15 tis.) za necelých 1000Kč a doplňoval jsem jednou přímaz za cca 300Kč. Nic víc jsem do toho nevrazil.
Každopádně já jsem velmi spokojen. Když vemu v potaz, že tankuji plyn v průměru za 16,50-17 a cena benzínu je kolem 37 Kč...tak naprostá spokojenost.
Určitě budu v LPG pokračovat i v dalších autech, pokud se nenajde něco výhodnějšího.
------------------------
Chevrolet Cruze SW 1.4T LTZ Deep Espresso + LPG BRI
Bezklíčkové zamykaní, startování
Kůže+vyhřívání sedaček
Before...
Citroen C3
VAZ 2101 sedan (žigulík :) )
Chevrolet Cruze SW 1.4T LTZ Deep Espresso + LPG BRI
Bezklíčkové zamykaní, startování
Kůže+vyhřívání sedaček
Before...
Citroen C3
VAZ 2101 sedan (žigulík :) )
Re: Cruze Kombi 1.4T a LPG - moje zkušenost
Jo lhal bych že jsem už nic jiného do toho nevrazil...už jsem ztratil 2x víčko od výstupu nádrže Takže mám několik náhradních ...tzn jedno stojí cca 25Kč, takže 50Kč musím připočítat
------------------------
Chevrolet Cruze SW 1.4T LTZ Deep Espresso + LPG BRI
Bezklíčkové zamykaní, startování
Kůže+vyhřívání sedaček
Before...
Citroen C3
VAZ 2101 sedan (žigulík :) )
Chevrolet Cruze SW 1.4T LTZ Deep Espresso + LPG BRI
Bezklíčkové zamykaní, startování
Kůže+vyhřívání sedaček
Before...
Citroen C3
VAZ 2101 sedan (žigulík :) )
Re: Cruze Kombi 1.4T a LPG - moje zkušenost
Opět po nějaké době dám info...
Najeto na LPG za letošní rok už 35.000km a vše v cajku. Bezproblémový chod a naprostá spokojenost
Systém mám za 1 rok zcela zaplacen a teď už jezdím za krásné peníze
Co se týče spotřeby, tak přes léto jsem dokázal jezdit delší trasy(Brno-Košice a Brno-Chorvatsko) v průměru za 7,3l plynu!! (počítáno ručně, ne přes palubní počítač..ten ukazuje nesmysl)
Co se týče turba, tak doporučuji pokud máte systém Start/Stop (i bez LPG) tak ho nepoužívat a vypínat, dodržovat postupy a údržbu turba.(hlavně nezhasínat motor hned po dojezdu.) Tím bude turbo pořád cajk
Všem přeji k blížícím se svátkům vše nejlepší, sváteční pohodu a hlavně spoustu šťastných kilometrů!!
Najeto na LPG za letošní rok už 35.000km a vše v cajku. Bezproblémový chod a naprostá spokojenost
Systém mám za 1 rok zcela zaplacen a teď už jezdím za krásné peníze
Co se týče spotřeby, tak přes léto jsem dokázal jezdit delší trasy(Brno-Košice a Brno-Chorvatsko) v průměru za 7,3l plynu!! (počítáno ručně, ne přes palubní počítač..ten ukazuje nesmysl)
Co se týče turba, tak doporučuji pokud máte systém Start/Stop (i bez LPG) tak ho nepoužívat a vypínat, dodržovat postupy a údržbu turba.(hlavně nezhasínat motor hned po dojezdu.) Tím bude turbo pořád cajk
Všem přeji k blížícím se svátkům vše nejlepší, sváteční pohodu a hlavně spoustu šťastných kilometrů!!
------------------------
Chevrolet Cruze SW 1.4T LTZ Deep Espresso + LPG BRI
Bezklíčkové zamykaní, startování
Kůže+vyhřívání sedaček
Before...
Citroen C3
VAZ 2101 sedan (žigulík :) )
Chevrolet Cruze SW 1.4T LTZ Deep Espresso + LPG BRI
Bezklíčkové zamykaní, startování
Kůže+vyhřívání sedaček
Before...
Citroen C3
VAZ 2101 sedan (žigulík :) )