Můžu vás uklidnit, že nemá smysl to s tím "psaným" výkonem na autorádiu nějak přehánět. Pokud je na autorádiu do 5ti tisíc napsáno 4x50W (tak jako i na mým Panasonicu), je to kravina. V této cenové relaci se rozhodně nejedná o rádia s měničem, který by takovýto výkon umožňoval. Při klasickém zapojení koncového stupně zesilovače je na výstupu polovina napájecího napětí, v případě zapojení do můstku tak může být přibližně napájecí napětí. A dle ohmova zákona U na druhou / R dostanem 144/4 což je asi 35W sinus. Určitě to nepočítají podle 14V co bývá na baterce za jízdy, všechny tyto klasický rádia mají kolem 4x25W sinus, 50W je maximálně hudební výkon. A i to je až až na ten malej chladič na rádiu u kterýho se zapomíná že by kolem nej měl cirkulovat vzduch a každej má na něm namačkaný klubo drátů který není kam zastrčit Při dejme tomu 70ti procentní účinnosti integrovaných zesilovačů si taky můžeme jednoduše spočítat příkon "ohulenýho" rádia tím pádem dobu hraní na autobaterku při stojícím autě. Navíc jsem měřil klidový proud a ihned po zapnutí to rádio žere asi 600 mA -bez toho aby cokoliv hrálo.........a to taky není málo
Mareman píše:Při dejme tomu 70ti procentní účinnosti integrovaných zesilovačů
Pokud je tam zesilovač ve třídě D, tak je účinnost vysoká a přesahuje 90%, ale nevím, jestli se takovéto integráče používají v autorádiích této kategorie, protože ty levné obvody hrajou .... no řekněme že ne moc pěkně.
Na mojom je aj napisane 4x25w RMS.
A v lete ked som tomu trosku daval tak mi vypinalo,
potom som zistil ze to robi tepelna poistka,
tak som prirobil zozadu na chladic taky plochy
ventilator s procesoru a od vtedy je vsetko ok
Matiz SE 99 zelena metla - stale sa na nom pracuje
Mareman píše:Při dejme tomu 70ti procentní účinnosti integrovaných zesilovačů
Pokud je tam zesilovač ve třídě D, tak je účinnost vysoká a přesahuje 90%, ale nevím, jestli se takovéto integráče používají v autorádiích této kategorie, protože ty levné obvody hrajou .... no řekněme že ne moc pěkně.
V ostatním plně souhlasím
Autorádia jsou klasická B třída, jiná nemá smysl.........je to furt jen auto (hluk, špatná akustika, vibrace atd.) Transistorový koncák v B třídě má asi 50 procent, integrovaný je na tom líp.......alevíc jak 70 to nebude
Navíc ať se vám to líbí nebo ne, tak v cena za kterou máme naše autorádia je zlomek ceny opravdu kvalitního STEREO zesilovače. To HI-FI na ty rádia píše nějkej vtipálek
Rado píše:Na mojom je aj napisane 4x25w RMS.
A v lete ked som tomu trosku daval tak mi vypinalo,
potom som zistil ze to robi tepelna poistka,
tak som prirobil zozadu na chladic taky plochy
ventilator s procesoru a od vtedy je vsetko ok
No to je právě ono.......to žebro co je vzadu na tom rádiu potřebuje taky studenej vzduch...........na to spousta lidí zapomíná když tam to rádio cpe a lisuje to toho chladiče ještě dráty, který se nikam nevešly
Ja nevim, bráchovy jsem nechal sveho byvaleho Kingstecha, v podstate to same jako Firstline, a hraje uz tri roky bez problemu( umi MP3 tagy, WMA, dlouhe nazvy skladeb a nacita jako muj Sony 7500
Renault Scenic RXi 2.0 IDE 16V 104kW Daewoo Matiz I CD LPG
Mareman píše:Navíc ať se vám to líbí nebo ne, tak v cena za kterou máme naše autorádia je zlomek ceny opravdu kvalitního STEREO zesilovače. To HI-FI na ty rádia píše nějkej vtipálek
Jo, za to, co mi stojí v obýváku jsem dal něco přes 40 a to to není nic zázračnýho
Mareman píše:
Autorádia jsou klasická B třída, jiná nemá smysl.........je to furt jen auto (hluk, špatná akustika, vibrace atd.) Transistorový koncák v B třídě má asi 50 procent, integrovaný je na tom líp.......alevíc jak 70 to nebude
Tak třeba obvod TPA3005 od TI pracuje ve třídě D a jeho účinnost je přes 90%, fakt, dělám s tím v práci