ChipTuning motoru
Moderátoři: Blue Lanos, mzprx, smire666
Re: ChipTuning motoru
Ak čipovať tak najprv zmerat výkon na brzde a následne po čipe znovu. Inak to nemá zmysel nakolko niektore auta maju už seriovo výkon o niečo vyšší ako sa udáva papierovo. Ak klesne spotreba o cca pol L tak za tie peniaze čo by si do toho dal tak radšej prejazdi. Ja som mal kedysi v r. 98 čipovaný matiz tiež a asi to bolo skor o podvedomí aj ked niekedy sa mi zdalo že tam kde som dával pred tým 4 som išiel v poho na 5-ke. Ale som bol možno menej naložený
Škoda Roomster TSI
- Reklama
Re: ChipTuning motoru
Přesně tak. Podle mě se chiptuning pro snížení spotřeby nevyplatí. Ten půl litr se Vám bude vracet klidně několik let, takže to už je lepší si připlatit a hodit to do LPG/CNG. No a pokud jde o chiptuning zaměřený na výkon, tak to mi přijde jako úplná blbost. Ne že by to byl jen placebo efekt, ale protože spojka a převodovka jsou dělaný na nějakej výkon. Automobilky dneska na všem šíleně šetří, takže pochybuju že by nějakých 20-30 koní navíc nemělo vliv na životnost těchto komponent.inza píše: Úspora:
1/2 litru spotřeby (pokud by k něčemu takovému došlo) je asi 0,17 hal. na 1 km, tedy 1700 na 10tis km - při ceně takového "chipu" se celá investice vrátí po pár letech provozu.
To raději zvažovat E85, nebo lépe LPG.
Re: ChipTuning motoru
Nechci bejt rejpavej, ale jestli to není tím, že jste si měli koupit auto s pořádným motorem.
A že za náma není vidět je jen závist, totiž nás po pár vteřinách nevidíte vůbec páč co??? Páč nám ty naše naftičky JEDOUUUUU
Jestli to ještě někdo z Vás čte, já bych šel do ethanolu, žádná další nádrž, revize navíc a hlavně, začíná to být u každé druhé pumpy.
A že za náma není vidět je jen závist, totiž nás po pár vteřinách nevidíte vůbec páč co??? Páč nám ty naše naftičky JEDOUUUUU
Jestli to ještě někdo z Vás čte, já bych šel do ethanolu, žádná další nádrž, revize navíc a hlavně, začíná to být u každé druhé pumpy.
Škoda 120LS, Lancia Prisma 1,9D, Fiat Croma 2,0IE, Escort 1,8D, Rendl 19 1,9D, Seat Toledo 1,9TDI 81kw a Orel 2,0VCDi LTZ.
Re: ChipTuning motoru
No jasně že to čte
Ono s přestavbou na E85 je to taky relativní - stačí se podívat na nějaký technický článek, kde se počítá měrný výkon na kg paliva a dojde se k tomu, že se spotřeba zvýší tak, že ta relativní úspora to skoro nevyváží.
Jsme ale v tématu chiptuning a jak jsem již psal mockrát, u atmosferického benzínového motoru (bez turba nebo kompresoru) se chiptuningem nedá dosáhnout zásadně lepších hodnot výkonu, krouťáku ani spotřeby. K tomu je potřeba dalších, mechanických úprav na motoru.
Ono s přestavbou na E85 je to taky relativní - stačí se podívat na nějaký technický článek, kde se počítá měrný výkon na kg paliva a dojde se k tomu, že se spotřeba zvýší tak, že ta relativní úspora to skoro nevyváží.
Jsme ale v tématu chiptuning a jak jsem již psal mockrát, u atmosferického benzínového motoru (bez turba nebo kompresoru) se chiptuningem nedá dosáhnout zásadně lepších hodnot výkonu, krouťáku ani spotřeby. K tomu je potřeba dalších, mechanických úprav na motoru.
Chevrolet Orlando 1.8 AT6 MY2014 LTZ + LPG
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG
Re: ChipTuning motoru
Tak s tím názorem na E85 Inzo nesouhlasím, ale jinak je to s těma benzinama asi tak jak píšeš, jedině do toho narvat turbo.
Škoda 120LS, Lancia Prisma 1,9D, Fiat Croma 2,0IE, Escort 1,8D, Rendl 19 1,9D, Seat Toledo 1,9TDI 81kw a Orel 2,0VCDi LTZ.
Re: ChipTuning motoru
Zkusme tedy nečíst články úpravců E85 a počítejme:
cena benzínu asi 35 Kč / litr, cena E85 asi 25 Kč / litr
např. Ford má se svým Flexifuel dlouholeté zkušenosti s tovární úpravou na E85 - z jednoho testu:
Výhřevnost benzinu je však vyšší (cca 42,9 MJ/kg) oproti etanolu (26,8 MJ/kg), z čehož plyne vyšší spotřeba alternativního paliva v provozu. Ke spálení kilogramu benzínu je třeba použít 14,7 kg vzduchu, ale pro spálení 1 kg etanolu stačí pouze 9 kg vzduchu.
Pokud bychom uvažovali, že dodáme stejné "množství" paliva, tedy 15,7kg abychom dosáhli stejného výkonu musíme dodat 1,57kg E85.
Pokud budeme počítat pouze z výhřevnosti dojdeme kupodivu ke stejnému číslu: 42,9/26,8 = 1,6.
Teoreticky by se tedy spotřeba zvýšila až o 60%
Ve výše zmíněném testu ve městě jezdil testovací Focus 1.8 za 16l, mimo pak přes 10l.
s autem na E85 se má jezdit svižně, pak je prý rozdíl ve spotřebě nejmenší - i tak bude minimálně kolem 20-30%.
tedy s benzínem 8,5x35= 3 Kč na 1 km, s E85 pak 8,5x1,25x25 = 2,65 Kč na 1 km
Chápu že nemám další nádrž atd. ale v porovnání s ekonomikou provozu na LPG nevidím vůbec žádnou smysluplnost investice do jakékoliv úpravy na E85.
cena benzínu asi 35 Kč / litr, cena E85 asi 25 Kč / litr
např. Ford má se svým Flexifuel dlouholeté zkušenosti s tovární úpravou na E85 - z jednoho testu:
Výhřevnost benzinu je však vyšší (cca 42,9 MJ/kg) oproti etanolu (26,8 MJ/kg), z čehož plyne vyšší spotřeba alternativního paliva v provozu. Ke spálení kilogramu benzínu je třeba použít 14,7 kg vzduchu, ale pro spálení 1 kg etanolu stačí pouze 9 kg vzduchu.
Pokud bychom uvažovali, že dodáme stejné "množství" paliva, tedy 15,7kg abychom dosáhli stejného výkonu musíme dodat 1,57kg E85.
Pokud budeme počítat pouze z výhřevnosti dojdeme kupodivu ke stejnému číslu: 42,9/26,8 = 1,6.
Teoreticky by se tedy spotřeba zvýšila až o 60%
Ve výše zmíněném testu ve městě jezdil testovací Focus 1.8 za 16l, mimo pak přes 10l.
s autem na E85 se má jezdit svižně, pak je prý rozdíl ve spotřebě nejmenší - i tak bude minimálně kolem 20-30%.
tedy s benzínem 8,5x35= 3 Kč na 1 km, s E85 pak 8,5x1,25x25 = 2,65 Kč na 1 km
Chápu že nemám další nádrž atd. ale v porovnání s ekonomikou provozu na LPG nevidím vůbec žádnou smysluplnost investice do jakékoliv úpravy na E85.
Chevrolet Orlando 1.8 AT6 MY2014 LTZ + LPG
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG
Re: ChipTuning motoru
uz nekdo dopoval?
http://www.racechip.de/chiptuning/chevr ... /index.php
http://www.racechip.de/chiptuning/chevr ... /index.php
Re: ChipTuning motoru
Tak koukám, že ti těch pár koníků pod kapotou začíná chybět...
Chevrolet Orlando LT+ 1.8, 5MT, My13, bílá Summit, LPG
Re: ChipTuning motoru
Po listopadu chci chipnout motor o 10kw jen o to co motoru neuškodí . http://www.profi-chiptuning.cz/chiptuni ... do-18-16v/
Trabant 1974 0,6 4KW
Mazda 626 1982 2,0 59KW
Volvo 340 1989 2.0 83KW
VW Golf III Kombi 1997 1,9 TDI 66KW
Škoda Superb 2004 1,9 TDI 96KW
VW Passat Kombi 2004 po faceliftu 1.9TDi 98KW
Chevrolet Orlando 2011 1,8 104KW
Mazda 626 1982 2,0 59KW
Volvo 340 1989 2.0 83KW
VW Golf III Kombi 1997 1,9 TDI 66KW
Škoda Superb 2004 1,9 TDI 96KW
VW Passat Kombi 2004 po faceliftu 1.9TDi 98KW
Chevrolet Orlando 2011 1,8 104KW
Re: ChipTuning motoru
Ten nemecky "Race chip" z odkazu je len obycajny predlzovac vstrekov...
A podla tam napisanych parametrov by dokonca mal dokazat zvysit maximalne otacky, o com dost silno pochybujem.
Z principu takyto system nemoze znizit spotrebu, kedze tam dava viac nafty, cim vlastne trochu pritlaci na plyn miesto vodica. Samozrejme ziaden palubny pocitac nemeria spotrebu prietokometrom, kedze prietok paliva je velmi maly. Spotreba zobrazovana na nom je vypocitana z poctu a intenzity vstrekov podla hodnot zadanych vyrobcom. Kedze "chiptuning" predlzuje vstreky tak, ze o tom riadiaca jednotka nevie, tak na zaklade rychlosti pocitac vypocita nizsiu - nespravnu spotrebu.
O chiptuningu benzinovej 1.8 nema zmysel hovorit.
Da sa sice SW zlepsit odozva na plyn, ale samozrejme za cenu toho, ze tam RJ v prechodovych rezimoch da za kybel benzinu, ktory zas vyleti do katalyzatora. A samozrejme vsetky "EKO" ficury pojdu do prd....
Vseobecne - pokial nejazdis s plynom na podlahe, chiptuning nema ziaden zmysel.
Bez problemov je v zasade len preladenie umelo utlmeneho motora (napr. z 96KW na 120KW) na vykon, dosahovany tym istym motorom, ale s inym nastavenim. Vzdy za cenu zvysenej spotreby. Alebo mi niekto chce tvrdit, ze nejaky garaznik vie zvysit ucinnost spalovania o 10-20%? Mal by uz davno Nobelovu cenu.
Najlepsi CHIP na tuning sa nachadza na platobnej karte....
A podla tam napisanych parametrov by dokonca mal dokazat zvysit maximalne otacky, o com dost silno pochybujem.
Z principu takyto system nemoze znizit spotrebu, kedze tam dava viac nafty, cim vlastne trochu pritlaci na plyn miesto vodica. Samozrejme ziaden palubny pocitac nemeria spotrebu prietokometrom, kedze prietok paliva je velmi maly. Spotreba zobrazovana na nom je vypocitana z poctu a intenzity vstrekov podla hodnot zadanych vyrobcom. Kedze "chiptuning" predlzuje vstreky tak, ze o tom riadiaca jednotka nevie, tak na zaklade rychlosti pocitac vypocita nizsiu - nespravnu spotrebu.
O chiptuningu benzinovej 1.8 nema zmysel hovorit.
Da sa sice SW zlepsit odozva na plyn, ale samozrejme za cenu toho, ze tam RJ v prechodovych rezimoch da za kybel benzinu, ktory zas vyleti do katalyzatora. A samozrejme vsetky "EKO" ficury pojdu do prd....
Vseobecne - pokial nejazdis s plynom na podlahe, chiptuning nema ziaden zmysel.
Bez problemov je v zasade len preladenie umelo utlmeneho motora (napr. z 96KW na 120KW) na vykon, dosahovany tym istym motorom, ale s inym nastavenim. Vzdy za cenu zvysenej spotreby. Alebo mi niekto chce tvrdit, ze nejaky garaznik vie zvysit ucinnost spalovania o 10-20%? Mal by uz davno Nobelovu cenu.
Najlepsi CHIP na tuning sa nachadza na platobnej karte....
CAMARO Bumblebee 6.2 V8 AT, MALIBU 2.4 AT, Lacetti LX "datel", Mitsuishi Outlander PHEV, New Nissan Leaf
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
Re: ChipTuning motoru
heh dobre som sa zasmial na rankomzprx píše:Najlepsi CHIP na tuning sa nachadza na platobnej karte....
zo zaciatku som o tom tiez uvazoval .... ale ... sak mne tych 120kw bohate staci a nepotrebujem mat super mega 400nm a 200koni ... sak to je rodinne auto a ne pretekar
pri 1.8 jak uz tu poisali viaceri su to vyhodene peniaze ...
Naposledy upravil(a) Joztar dne čtv srp 08, 2013 07:49, celkem upraveno 1 x.
Re: ChipTuning motoru
Ja za to nemozem, mna to tak po ranu napadlo samo...
A ja ani nemam platobnu kartu.....
A ja ani nemam platobnu kartu.....
CAMARO Bumblebee 6.2 V8 AT, MALIBU 2.4 AT, Lacetti LX "datel", Mitsuishi Outlander PHEV, New Nissan Leaf
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
Re: ChipTuning motoru
Jen něco málo k tomuto tématu. Zvyšování výkonu a kroutícího momentu se hojně používalo u TDI ale také to nebylo zcela bez problémů. V nynější době bych do toho nešel hlavně z důvodu, že všechny automobilky šetří a používají v autě komponenty, které mají předem danou výdrž za předem daných podmínek. Už se vám nestane, že v jednom modelu je jedna spojka pro všechny výkonové varianty, tedy koupíte tu nejnižší výkonovou variantu a celkem bez větších problémů z ní máte po softwarové úpravě varinatu výkonější. To dnes opravdu nehrozí.... šetří se .... šetří se..... šetří se.... už se např. pomalu nevyskytují "hydroštely" kdysi běžné, ale podložky jsou levnější. To že pak člověk musí nechat seřídit ventily v servisu za pár tisíc nikoho nezajímá (a neřekl bych že touto cestu zvolí i Subaru) Takže si uvědomte, že ve vašem novém autě je vše dimenzováno tak akorát a tak aby po záruce šlo všechno do kopru.......
No a ještě poznámka ke spotřebě: když chceš dělat hopsa, musíš dát ovsa....... aby byl vyšší výkon musíš do motoru dát víc vzduchu (tlak turba) a víc paliva (buď vyšší tlak v railu, nebo delší vstřik) obojího bych se vzhledem k výše uvedenému bál.....
No a ještě poznámka ke spotřebě: když chceš dělat hopsa, musíš dát ovsa....... aby byl vyšší výkon musíš do motoru dát víc vzduchu (tlak turba) a víc paliva (buď vyšší tlak v railu, nebo delší vstřik) obojího bych se vzhledem k výše uvedenému bál.....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Re: ChipTuning motoru
Každej motor má svoji hranici výkonu a u 1,8 to zrovna není 104kw ale 114kw. To je ta zlatá hranice.
Trabant 1974 0,6 4KW
Mazda 626 1982 2,0 59KW
Volvo 340 1989 2.0 83KW
VW Golf III Kombi 1997 1,9 TDI 66KW
Škoda Superb 2004 1,9 TDI 96KW
VW Passat Kombi 2004 po faceliftu 1.9TDi 98KW
Chevrolet Orlando 2011 1,8 104KW
Mazda 626 1982 2,0 59KW
Volvo 340 1989 2.0 83KW
VW Golf III Kombi 1997 1,9 TDI 66KW
Škoda Superb 2004 1,9 TDI 96KW
VW Passat Kombi 2004 po faceliftu 1.9TDi 98KW
Chevrolet Orlando 2011 1,8 104KW
Re: ChipTuning motoru
ee ,kupodivu to jezdi , musim porad brzdit357 píše:Tak koukám, že ti těch pár koníků pod kapotou začíná chybět...