LAMBDA

Diskusní forum Daewoo Nexia clubu.

Moderátoři: Blue Lanos, Admins

tuto
Příspěvky: 37
Registrován: ned led 27, 2008 19:03
Bydliště: Horné Saliby okr.GA

Příspěvek od tuto »

ak sa nemýlim, tak lambda má pracovnú teplotu okolo 600 stupňov. Keď je 1 káblik tak lambda dáva správne hodnoty až po ohriatí výfukového potrubia na tú teplotu. Neviem ako to zisťuje riadiaca jednotka ale podľa mňa to môže byť podľa teploty motora. Po naštartovaní potom určitý čas ignoruje lambda sondu. O 5 káblikovej sonde som ešte nepočul, no verím ti. Štvorkábliková sonda má dva vývody ohrievacie teleso, jeden je signál a jeden je kostra. Tá po naštartovamí ohrieva sama seba a správnu pracovnú pracovnú teplotu dosahuje oveľa skôr. Ak vymeníš 1 káblikovú sondu za 5 káblikovú asi ti to nepomôže pretože ECU o tom nebude vedieť a bude sa správať tak ako keby mala 1 káblikovú.
ak môžeš napíš typ lambdy som zvedavý načo je ten piaty káblik
Reklama
 

tuto
Příspěvky: 37
Registrován: ned led 27, 2008 19:03
Bydliště: Horné Saliby okr.GA

Příspěvek od tuto »

PeterMI_SK píše:
JRD McLAREN píše:..NO..
Lamda ma viac nez vplyv na spotrebu, vplyv na emisie..
cize by si dosiahol mozno toho, ze by davala "pouzitelne hodnoty" uz za studena..
ale prd by si to pomohlo,...
lebo ECU ide za studena podla uplne ineho programu..

mozno by ti ale pomohlo WEBASTO..
nooo nezavisle kurenie som rozmyslal ze by bolo najlepsie......a prinieslo by urcite lepsiu tepelnu pohodu a aj spotrebu.

Len o tej 5 kablikovej som uvazoval lebo ta spotreba je blazniva :D a inac som skusal aj vypojit lambdu a chodit bez nej.........tak spotreba bola asi 1lit mozno 1.5lit nizsia ako s lambdou. Ale bol som aj na emiske
kolo znameho a hned to ukazovalo ovela vyssie hodnoty.
Bufík mám. Po 15 minútach chodu bufíka naštartujem motor a voľnobeh je okamžite 800 ot/min a ide mi vlažný vzduch z kúrenia. Bufík má písanú spotrebu 0,5 l. na najvyšší výkon (4KW) za hodinu. Jednoznačne sa to oplatí až na cenu bufíku
stefan
Příspěvky: 640
Registrován: čtv črc 28, 2005 09:21
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stefan »

Funkciu Lambdy jednoducho zistíte pri prepojenom konektore
diagnostiky a jazde vozidla. Už sa tu o tom písalo.
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3616
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od conpet »

Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Příspěvek od ppp »

To musim vyskusat. Neviem ako na nexii ale na espere by mala rj zacat regulovat podla lambdy ked z nej zacne dostavat pouzitelny signal. Kym nema ziadany signal ide podla map (tlakomer krabicka napojena tvrdou hadickou na sanie) a mat (teplomer vo filterboxe) senzoru. Ci nejako ovplyvnuje bohatost teplomer motora si nepamatam ale urcite neovplyvnuje to ci rj berie do uvahy udaj z lambdy. Ale tusim podla teploty nejako nasobi cas potrebny na vsttrekovanie alebo tak nejako v servisnom manuali o tom nieco bolo, aj s tabulkou teplot, len som nevedel najst tabulku hodnot odporu teplomeru a teploty.
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

no teoreticky pekny ale prakticky jer jedno ze bude mit lambda spravnou teplotu.motor bude studeny a stejne bude zrat .nejvic to zavisi na teplotnim cidle motoru a nasavaneho vzduchu.to ze bude mit hodnoty z lambady driv je pekny ale na nic.v pripade ze by totiz motor zacal reagovat stejne nemuze snizit davku jelikoz by se motor neudrzel.
podle MAP senzoru jede neustale a ne jen za studena.stejne tak je dulezita teplota.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
Slavek
Příspěvky: 1718
Registrován: stř bře 22, 2006 20:26
Bydliště: Teplice, přesněji Krupka Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Slavek »

presne tak motor ty nizsi otacky nezvladne, bude to dohanet MAP senzor, nekdy na motoru je jeste otresovy senzor a tam je to tutlem jedno jestli pri startu je lambda na provozni teplote ci ne, stejne si to nez se ohreje bude davkovat vic
Měl jsem 3x Espero 2.0
ted VOLVO 1.9TDi
full vybava včetně kluzké kuže :-)
Holt bezpeči je bezpeči
NOVINKA do rodiny přibylo SF 4x4 2.0CRDi 92kW
Volvo V50 2.0 s motorem PSA

Dovoz aut zD

Možnost zakoupení různých dílu Bosch levněji než v autodilech
Nexia55
Příspěvky: 41
Registrován: pát říj 02, 2009 08:15

Re: LAMBDA

Příspěvek od Nexia55 »

ahojte kde najdem lambdu sondu u nexie 8v?
Uživatelský avatar
Petr S.
Příspěvky: 3871
Registrován: stř zář 20, 2006 21:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: LAMBDA

Příspěvek od Petr S. »

Nexia55 píše:ahojte kde najdem lambdu sondu u nexie 8v?
Na svodech výfuku,pod plechovým krytem HOT.
Hyundai Tuscon 1.6 TGDi alias tučnák
BMW F 800 GS
Ford Transit Connect T200 SportVan 1.8TDCi
ex Daewoo Leganza 2.0 16V CDX
http://www.czdrafel.cz/
http://planickasystem.webnode.cz
www.autobardo.cz
Odpovědět

Zpět na „NEXIA“