1.4T (103kw) vs. 2.0VCDI (120kw)
Moderátor: Blue Lanos
1.4T (103kw) vs. 2.0VCDI (120kw)
Zdravím pánové. V průběhu příštího roku chci omladit vozový park. V podstatě jsem se rozhodl pro Chevrolet Cruze. Myslel jsem, že i v motoru mám jasno. Pak jsem ovšem zabrouzdal na tyto stránky a začal jsem pročítat názory, zkušenosti vás ostatních a to mě přivedlo do lehkých rozpaků.
Měl jsem vybráno 2.0vcdi. Důvodem je můj roční nájezd (25tkm) a výkon. Nyní mám 110kw v benzínu + LPG a nechci si výkonově pohoršit. Byl jsem si tento motor projet a více méně jsem byl uspokojen. I když jsem od něj čekal trošku víc, ale je pravdou, že testované auto mělo najeto pouze 900km, takže motor byl ještě "surový". Pak jsem se ovšem dočetl o problémech s vypalováním DPF. Jezdím každý den, včetně víkendů trasy okolo 15km tam a 15 zpět + do toho o víkendu nepravidelně delší trasy. Problémy s DPF mě od tohoto motoru hodně zrazují - nechci se stát otrokem auta a vypalovat, když on si vzpomene a já zrovna na to čas mít nebudu, nemluvě o přerušených regeneracích a degradaci oleje a tím spojenou častější výměnou oleje (ne zrovna levnou, co si budeme povídat). Další věc, která mě zarazila je poměrně vysoká spotřeba. Co tak tady pozoruju, tak tento motor v průměru jezdí za cca 7litrů. Ano, dá se s ním asi jezdit i za míň, ale tím se zase více zasírá DPF...
Toto mě vedlo k tomu, že jsem hledal jinou alternativu --> benzínová 1.4T... Výkonově je tento motor velmi podobný tomu, co teď mám, i v kombinaci s váhou. (vše dle papírových údajů). Chystám se otestovat ještě tento motor a pokud pružné zrychlení bude srovnatelné s mým současným, mám zaděláno na velké dilema. Co jsem se dočetl ohledně spotřeby, převážně na opel klubu, protože v opelech je tento déle než u chevyho, byl jsem mile překvapen. Dá se s ním jezdit i za 5,5L předpisovou jízdou po okreskách, což odráží moje každodenní ježdění. Co se mně na tomto motoru líbí je, že spotřeba je hodně závislá na jízdním stylu. Když chci šetřit, jezdím předpisově v nižších otáčkách (a nemusím se bát zasrání DPF), když chci se svést, držím auto ve vyšších otáčkách za cenu vyšší spotřeby - na toto jsem u současného auta zvyklý. Turbo prostě potřebuje otáčky. Dále dle zkušestí uživatalů např. dálnice za 7 litrů - což je super údaj.
Ze srovnání spotřeby mně proto ta 1.4T nepřijde horší než 2.0vcdi... Problémů s turbem se moc nebojím - v současném autě mám na turbu nalítáno 200tkm a v pohodě.
Toto téma jsem založil, aby jste zde mohli vyjádřit svoje názory a pomoct mně při výběru motoru, a taky proto, že v budoucnu třeba někdo bude stát před podobným "neřešitelným" oříškem...
Měl jsem vybráno 2.0vcdi. Důvodem je můj roční nájezd (25tkm) a výkon. Nyní mám 110kw v benzínu + LPG a nechci si výkonově pohoršit. Byl jsem si tento motor projet a více méně jsem byl uspokojen. I když jsem od něj čekal trošku víc, ale je pravdou, že testované auto mělo najeto pouze 900km, takže motor byl ještě "surový". Pak jsem se ovšem dočetl o problémech s vypalováním DPF. Jezdím každý den, včetně víkendů trasy okolo 15km tam a 15 zpět + do toho o víkendu nepravidelně delší trasy. Problémy s DPF mě od tohoto motoru hodně zrazují - nechci se stát otrokem auta a vypalovat, když on si vzpomene a já zrovna na to čas mít nebudu, nemluvě o přerušených regeneracích a degradaci oleje a tím spojenou častější výměnou oleje (ne zrovna levnou, co si budeme povídat). Další věc, která mě zarazila je poměrně vysoká spotřeba. Co tak tady pozoruju, tak tento motor v průměru jezdí za cca 7litrů. Ano, dá se s ním asi jezdit i za míň, ale tím se zase více zasírá DPF...
Toto mě vedlo k tomu, že jsem hledal jinou alternativu --> benzínová 1.4T... Výkonově je tento motor velmi podobný tomu, co teď mám, i v kombinaci s váhou. (vše dle papírových údajů). Chystám se otestovat ještě tento motor a pokud pružné zrychlení bude srovnatelné s mým současným, mám zaděláno na velké dilema. Co jsem se dočetl ohledně spotřeby, převážně na opel klubu, protože v opelech je tento déle než u chevyho, byl jsem mile překvapen. Dá se s ním jezdit i za 5,5L předpisovou jízdou po okreskách, což odráží moje každodenní ježdění. Co se mně na tomto motoru líbí je, že spotřeba je hodně závislá na jízdním stylu. Když chci šetřit, jezdím předpisově v nižších otáčkách (a nemusím se bát zasrání DPF), když chci se svést, držím auto ve vyšších otáčkách za cenu vyšší spotřeby - na toto jsem u současného auta zvyklý. Turbo prostě potřebuje otáčky. Dále dle zkušestí uživatalů např. dálnice za 7 litrů - což je super údaj.
Ze srovnání spotřeby mně proto ta 1.4T nepřijde horší než 2.0vcdi... Problémů s turbem se moc nebojím - v současném autě mám na turbu nalítáno 200tkm a v pohodě.
Toto téma jsem založil, aby jste zde mohli vyjádřit svoje názory a pomoct mně při výběru motoru, a taky proto, že v budoucnu třeba někdo bude stát před podobným "neřešitelným" oříškem...
Audi A4 B5 1.8T LPG - na prodej
- Reklama
Re: 1.4T (103kw) vs. 2.0VCDI (120kw)
Ja najazdím cca 20 tis ročne ale 80% je to mesto a cesty do práce cca 5 km. Povodne som chcel ist do nafty ale nieako som od toho upustil .Ja som za benzín, no ale to všetko záleží od toho v akých podmienkach bude to auto prevádzkovane.
Škoda Roomster TSI
Re: 1.4T (103kw) vs. 2.0VCDI (120kw)
většinu najezdím po okreskách. občas dálnice. město minimálně...
jak jsem psal, každý den do práce 15km + 15km zpět. o víkendu plus mínus to samé + občas delší trasy. město skoro vůbec.
jak jsem psal, každý den do práce 15km + 15km zpět. o víkendu plus mínus to samé + občas delší trasy. město skoro vůbec.
Audi A4 B5 1.8T LPG - na prodej
- Dimco Nubira 97
- Příspěvky: 903
- Registrován: pon úno 08, 2010 14:49
- Bydliště: Trnava
Re: 1.4T (103kw) vs. 2.0VCDI (120kw)
To sú podľa mňa krátke trasy na to aby sa ti nafta oplatila. Do práce ročne najazdíš 7500 km + víkendy a občas dlhšia trasa znamená cca 20 000km ročne. Benzín sa skorej ohreje, hlavne v zime, čo znamená že spotreba bude skorej optimálnejšia a dorovnáš ten malý rozdiel medzi naftou a benzínom. Otázka je na štýl jazdy. Ak jazdíš spôsobom vyjdem na cestu 100 tempomat a idem si svoje tak jednoznačne benzín. Ak sa lúbiš pretekať tak naftu (menej citlivá na štýl jazdy). Ale, než sa ti nafta zohreje, aby si jej mohol trošku vypáliť a neničil ten motor tak už budeš aj v práci. S týmito kilometrami jednoznačne benzín. Inak benzín je krásne tichulinký osobne mám T-benzín od koncernu a pri naštartovanom motore na voľnobehu ani pri vypnutom rádiu nie je počuť že by niečo bolo naštartované
Daewoo Nubira 1.6 SX 106hp :)
Otieckova Epica 2.0 VCDI 110kW v mojom užívaní aby ste ma toľko nehanili :D
Seat LEON 1.4 TSI
Otieckova Epica 2.0 VCDI 110kW v mojom užívaní aby ste ma toľko nehanili :D
Seat LEON 1.4 TSI
Re: 1.4T (103kw) vs. 2.0VCDI (120kw)
Dimco Nubira 97: styl jízdy? tak stárnu, tak už většinou 100 a pohoda. ale někdy mě to přepadne...
Audi A4 B5 1.8T LPG - na prodej
- Dimco Nubira 97
- Příspěvky: 903
- Registrován: pon úno 08, 2010 14:49
- Bydliště: Trnava
Re: 1.4T (103kw) vs. 2.0VCDI (120kw)
Tak si myslím že s benzínom to budeš mať určite lepšie, na vybláznenie je super že to ťahá stále (teda keď si neni naftový klasik, čo nekopne to nejde) lebo pri turbo benzíne sa pocitovo zdá že to neťahá, lebo ťa nekopnú tie NM do prdele ale zase ťahá od 1500 až po koniec stále takže ja by som na tvojom mieste jednoznačne bral benzín. Najlepšie by bolo obe na víkend požičať a odskúšať čo ti bude viacej vyhvovať. Ale pri kludnej jazde na nafte za 15 km neohreješ takže motoru sa to páčiť nebude
Daewoo Nubira 1.6 SX 106hp :)
Otieckova Epica 2.0 VCDI 110kW v mojom užívaní aby ste ma toľko nehanili :D
Seat LEON 1.4 TSI
Otieckova Epica 2.0 VCDI 110kW v mojom užívaní aby ste ma toľko nehanili :D
Seat LEON 1.4 TSI
Re: 1.4T (103kw) vs. 2.0VCDI (120kw)
v té naftě je 7,5 litru oleje? kolik je v tom benzínovém, víme někdo?
Audi A4 B5 1.8T LPG - na prodej
Re: 1.4T (103kw) vs. 2.0VCDI (120kw)
Pochybujem, že tam bude viac ako 4,5l na výmene...
Chevrolet Orlando LT benzín, olympic white
EAGLE SQUADRON
Portal-Orlando-Forum.de ( premium Mitglied )
EAGLE SQUADRON
Portal-Orlando-Forum.de ( premium Mitglied )
- Dimco Nubira 97
- Příspěvky: 903
- Registrován: pon úno 08, 2010 14:49
- Bydliště: Trnava
Re: 1.4T (103kw) vs. 2.0VCDI (120kw)
Tak tak podla zahraničných fór je to 4-4,5 l oleja. Neviem presne lebo píšu to hajbuj. Každopádne nebudeš mať starosť s DPF a podobnými srandami. A povedzme si narovinu, naftu môžeš maximálne tak načipovať ale benzín ucíti aj iné sanie alebo výfuk
Daewoo Nubira 1.6 SX 106hp :)
Otieckova Epica 2.0 VCDI 110kW v mojom užívaní aby ste ma toľko nehanili :D
Seat LEON 1.4 TSI
Otieckova Epica 2.0 VCDI 110kW v mojom užívaní aby ste ma toľko nehanili :D
Seat LEON 1.4 TSI
Re: 1.4T (103kw) vs. 2.0VCDI (120kw)
díky chlapi. to je tak, jak mám teď...
odrifuk: jen tak pro představu, jak dlouho trvá, než se ti zahřeje motor? v létě a teď v tomto počasí? díky.
odrifuk: jen tak pro představu, jak dlouho trvá, než se ti zahřeje motor? v létě a teď v tomto počasí? díky.
Audi A4 B5 1.8T LPG - na prodej
Re: 1.4T (103kw) vs. 2.0VCDI (120kw)
Asi 3-4 km normálnej jazdy zohriaty motor vonku okolo 5 stupňov.
Vonku +1 interiér +18 po 3 km
Vonku -20 interiér + 18 po 4-5 km
Nie je to presne je to odhad nikdy som to nemeral.
Vonku +1 interiér +18 po 3 km
Vonku -20 interiér + 18 po 4-5 km
Nie je to presne je to odhad nikdy som to nemeral.
CRUZE 120 kW BIELY LTZ 6 manuál+FÓLIE
Re: 1.4T (103kw) vs. 2.0VCDI (120kw)
odrifuk: tak to je co by dup... mohl by jsi se mně prosím podívat přesně? z nuly na 90 za jak dlouho při jaké teplotě...
Audi A4 B5 1.8T LPG - na prodej
Re: 1.4T (103kw) vs. 2.0VCDI (120kw)
Dnes večer teplota vonku 9 motor 90 po 3 km
CRUZE 120 kW BIELY LTZ 6 manuál+FÓLIE
Re: 1.4T (103kw) vs. 2.0VCDI (120kw)
na kolko to vytacas v tej teplote ked sa ti to tak zahreje ?odrifuk píše:Dnes večer teplota vonku 9 motor 90 po 3 km