Nerovnomerny tah motora
Moderátoři: Blue Lanos, Admins
Nerovnomerny tah motora
Zdar chlopi, chtel bych se vas zeptat, co moze zpusobit nerovnomerny tah motora...V nizkych otackach pri jemnej akceleracii sem tam pocukava a pri prudkej akcel. a vytoceni do vyssich otacok - treba na trojku jemne jakoby vynechava, trha, ale jen jemne nei to nic strasneho. dik za vsechny rady
- Reklama
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
No ...
jaksi to suvis zo zapalovanim mat bude...
mne napriklad ties tak dost nerovnomerne tahal motor...
a bolo to tym ze F iston nemenovanom Ba servise asi nevedia ako sa montuju sviecky...
proste dve sviecky som mal namontovane na takej spine ze hroza...
netesnili a tym padom sa stracal tlak vo valci,
a nasledkom toho, mam fcul opalene dve sedla na svieckach...
no ale...
doporucujem previest tieto ukony...
Skontrolovat premerat kable, vadne vymenit..
vymenu sviecok..
skontrolovat hlavu rozdelovaca, palec rozdelovaca, prip. vymenit..
skontrolovat indukcnu cievku v rozdelovaci, prip. vymenit,
( "dobra" cievka musi mat na sebe textilnu izolaciu, ak nema,
tak vlhkost prostredia dost vyrazne ovplyvnuje zapalovanie,
ak clovek nexe kupovat kvoli tomu novu, doporucujem ocistit v tech. benzine,
dokladne vysusit, a natret ci zaliat do laku; nejaky priesvitny nitro-lak staci..)
prekontrolovat vsetky el.konektory veduce k motoru, ci nesu zaoxidovane..
taktiez niektory jeden vstrek nemusi dodavat pozadovane mnozstvo paliva,
no a este to moze sposobovat aj zle tesnenie pod hlavou,
ked zahadzuje sviecku bud vodou, ci olejom taq ako spomina Rado..
no a na zaver to hadam najhorsie, netesnost sacieho ci vyfukoveho ventilu...
.....[ popisal som to spravne pani "servisaci" .. ].....
jaksi to suvis zo zapalovanim mat bude...
mne napriklad ties tak dost nerovnomerne tahal motor...
a bolo to tym ze F iston nemenovanom Ba servise asi nevedia ako sa montuju sviecky...
proste dve sviecky som mal namontovane na takej spine ze hroza...
netesnili a tym padom sa stracal tlak vo valci,
a nasledkom toho, mam fcul opalene dve sedla na svieckach...
no ale...
doporucujem previest tieto ukony...
Skontrolovat premerat kable, vadne vymenit..
vymenu sviecok..
skontrolovat hlavu rozdelovaca, palec rozdelovaca, prip. vymenit..
skontrolovat indukcnu cievku v rozdelovaci, prip. vymenit,
( "dobra" cievka musi mat na sebe textilnu izolaciu, ak nema,
tak vlhkost prostredia dost vyrazne ovplyvnuje zapalovanie,
ak clovek nexe kupovat kvoli tomu novu, doporucujem ocistit v tech. benzine,
dokladne vysusit, a natret ci zaliat do laku; nejaky priesvitny nitro-lak staci..)
prekontrolovat vsetky el.konektory veduce k motoru, ci nesu zaoxidovane..
taktiez niektory jeden vstrek nemusi dodavat pozadovane mnozstvo paliva,
no a este to moze sposobovat aj zle tesnenie pod hlavou,
ked zahadzuje sviecku bud vodou, ci olejom taq ako spomina Rado..
no a na zaver to hadam najhorsie, netesnost sacieho ci vyfukoveho ventilu...
.....[ popisal som to spravne pani "servisaci" .. ].....
hmm, u mna sa zacalo tiez nieco taketo diat, ale len na benzin. na LPG to chodi ok, teda, ak si odmyslime, ze to nedrzi volnobeh a ledva ze to neskape (aj na benzin). ten volnobeh pada tak postupne, najprv sa zda, ze je ok, ale kym stihnem otvorit garaz, tak zacne klesat a potom to uz lieta medzi 500-1000 RPM. na benzin to chodi nerovnomerne v tom zmysle, ze nasadim plyn, zaberie, ale za par sekund strati tah (ako keby doslo palivo), ale staci malicko pridat plyn a hned poskoci dopredu a za par sekund zasa strati tah. takze, ked menim polohu plynu, tak to ide (aj ked trhane). moze aj tu byt na vine zapalovanie ? opakujem, az na ten volnobeh to na LPG ide normalne. inak, ono sa to z casu na cas objavi, potom to zasa zmizne.... kable som menil pred 2 rokmi (BOSCH) +-.
Keď som si dal spraviť LPG a bol ho asi 2 x reklamovať, tak som si všimol, že mi kolíšu otáčky motora (to nebol dôvod na reklamáciu), ale len na LPG (typujem tak max okolo 50/min)...Granko píše:hmm, u mna sa zacalo tiez nieco taketo diat, ale len na benzin. na LPG to chodi ok, teda, ak si odmyslime, ze to nedrzi volnobeh a ledva ze to neskape (aj na benzin). ten volnobeh pada tak postupne, najprv sa zda, ze je ok, ale kym stihnem otvorit garaz, tak zacne klesat a potom to uz lieta medzi 500-1000 RPM. na benzin to chodi nerovnomerne v tom zmysle, ze nasadim plyn, zaberie, ale za par sekund strati tah (ako keby doslo palivo), ale staci malicko pridat plyn a hned poskoci dopredu a za par sekund zasa strati tah. takze, ked menim polohu plynu, tak to ide (aj ked trhane). moze aj tu byt na vine zapalovanie ? opakujem, az na ten volnobeh to na LPG ide normalne. inak, ono sa to z casu na cas objavi, potom to zasa zmizne.... kable som menil pred 2 rokmi (BOSCH) +-.
Dôvod? Pomalšie reakčné časy LPG na napätie na Lambda sonde...
Čiže, okrem toho, čo tu už bolo spomenuté, by to mohla byť aj tá Lambda, možno...
JRD McLAREN podla mna vymenoval dost vystizne vsetko co moze sposobovat take spravanie motora. Mne to tiez nejde nejako idealne. A vobec pri jemnom sa pohravani s plynom pri pomalej jazde sa zrejme dobre sprava len nove auto. Je tam tolko veci co to moze sposobit, ze je najlepsie sa s tym zmierit. Jedno co sa da urobit je vylucit, ze je vadna nejaka sucast zapalovania. Cize nove sviecky, kable a rozdelovac ako popisuje JRD. Ak to sposobuje netesnost ventilu, tak uz len vykaslat sa na to. Este by som vyplachol nadrz. Ak je tam hnusoba, tak to moze robit vela.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
No..to co som popisal..
su take hlavne a najcastejsie priciny..
...toho nepravidelneho tahu...
ja ked som patral po pricine..
na mojom 16Vcku..
tak (by) som isiel nasledovne,
..kontrola-vymena palivoveho filtra, preverenie-precistenie vstrekov,
..kontrola-vymena sviecok ( tu som objavil problem ),
..kontrola kablov, rozdelovaca, cievky...
..kontrola predzapalu, nastavenie..
..pri podozreni zleho tesnenia hlavy, ci netesnosti ventilu, - to sa da poznat na sviecke,
..doporucujem nechat premerat kompresny tlak...
..prip vymenu tesnenia pod hlavou... ale o tom sa tu uz pisalo aspon 100 krat..
no co sa tyka kolisania otacok...to co pise Granko...
...tak by som precistil saciu klapku, volnobezny ventil,
...a nastavil predzapal...
..kolisanie otacok na volnobehu, je totizto zapricinene "vysokym" predzapalom
nez predpisuje vyrobca... - o tom som tu tiez pisal...
To DANO:
Da sa aj "stare" spravit tak, aby islo ako nove...
..prip. lepsie ako noveee...
su take hlavne a najcastejsie priciny..
...toho nepravidelneho tahu...
ja ked som patral po pricine..
na mojom 16Vcku..
tak (by) som isiel nasledovne,
..kontrola-vymena palivoveho filtra, preverenie-precistenie vstrekov,
..kontrola-vymena sviecok ( tu som objavil problem ),
..kontrola kablov, rozdelovaca, cievky...
..kontrola predzapalu, nastavenie..
..pri podozreni zleho tesnenia hlavy, ci netesnosti ventilu, - to sa da poznat na sviecke,
..doporucujem nechat premerat kompresny tlak...
..prip vymenu tesnenia pod hlavou... ale o tom sa tu uz pisalo aspon 100 krat..
no co sa tyka kolisania otacok...to co pise Granko...
...tak by som precistil saciu klapku, volnobezny ventil,
...a nastavil predzapal...
..kolisanie otacok na volnobehu, je totizto zapricinene "vysokym" predzapalom
nez predpisuje vyrobca... - o tom som tu tiez pisal...
To DANO:
Da sa aj "stare" spravit tak, aby islo ako nove...
..prip. lepsie ako noveee...
Tesla Blatná-výrobce, viz. odkaz:]Rebro[ píše:A ake kable za aku cenu odporucate? Orignal daewoo? A gde sa daju kupit?
http://www.tesla-blatna.cz/cs/sada-zapa ... 77#results
To je fakt pekné, hneď by som si to kúpil...Olda píše:Tesla Blatná-výrobce, viz. odkaz:]Rebro[ píše:A ake kable za aku cenu odporucate? Orignal daewoo? A gde sa daju kupit?
http://www.tesla-blatna.cz/cs/sada-zapa ... 77#results
Ale nedodávajú do zahraničia...
. Ked to bolo na automatike, tak to zralo strasne vela, takze nakoniec to typek vzdal a dal mi dam obycajny rucny ventil. Emulator lambdy tam nechal koli ECU. Ta kontrolka motora, o ktorej som nedavno pisal mi svietila koli tomu, ze mi to toho emulatora natiekla voda a zoxidoval plosak. Tak som ho dal kamosovi vycistit, ale odkedy tam nie je, tak sa uz nerozsvecuje, takze asi ho tam ani nebudem davat naspat. +- odvtedy, co nastal problem s tym emulatorom sa prejavuje aj ten volnobeh a horsi tah na benzin, ale nemyslim, ze by to bolo koli tomu (sem tam sa to stavalo aj predtym a vzdy sa to "rozchodilo"). Takze mam teraz LPG nastaveny natvrdo (sice ma vyrazili z technickej koli emisiam, ale to ma az tak netrapi), hlavne, ze to dobre taha (>3000 RPM).RoSta píše:
Keď som si dal spraviť LPG a bol ho asi 2 x reklamovať, tak som si všimol, že mi kolíšu otáčky motora (to nebol dôvod na reklamáciu), ale len na LPG (typujem tak max okolo 50/min)...
Dôvod? Pomalšie reakčné časy LPG na napätie na Lambda sonde...
Čiže, okrem toho, čo tu už bolo spomenuté, by to mohla byť aj tá Lambda, možno...
Ked som bol vo Fancare, kde mi za 840 Sk povedali, ze mam zly emulator (aka novinka), tak typek nechapal, ze to vobec chodi, ked mam na lambde 0, a vobec mu nedoslo, ze tam nie je servo ventil a ze z emulatora na servo nejde ziaden kabel