Problém s ABS
Moderátor: Blue Lanos
Re: Problém s ABS
Tak ABS po konzultacii s Palixom opravene.
Motorceky boli v poriadku. Chyba bola v RJ. Po jej vymene ABS vykazuje spravnu cinnost.
Motorceky boli v poriadku. Chyba bola v RJ. Po jej vymene ABS vykazuje spravnu cinnost.
ex EVANDA, strieborná metalíza svetlá,
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
- Reklama
Re: Problém s ABS
Ahojte.
Pisem druhy raz do tej istej temy, lebo to moje ABS ma neposlucha.
Tentoraz (po vymene prednych senzorov ABS a asi rocnom bezproblemovom fungovani) znicoho nic zacalo rano pri nastartovani svietit ABS (obdobie silnych mrazov). Svietilo jeden den, na druhy den rano uz nesvietilo a vsetko bolo OK asi dva dni. Potom znovu pri starte zacala svietit kontrolka ABS. Svietila asi dva dni a zrazu sa rozsvietila aj cervena kontrolka rucnej brzdy. Od vtedy svietia stale spolu, ale auto sa sprava standardne. Brzdy funguju, pokles pedala som nespozoroval, brzdova kvapalina je OK. ABS samozrejme nefunguje.
Hladal som na fore - tato kontrolka znamena aj chybu dobijania baterie. Meral som, na baterii pri beziacom motore 14,6 V.
Moja otazka - co vsetko signalizuje cervena kontrolka brzdy (okrem stavu kvapaliny v nadrzke a zatiahnutej rucnej brzdy)?
Ako som pisal, pred rokom som mal problem s prednymi cidlami ABS, kontrolka ABS svietila v kuse dva mesiace, ale nikdy sa k nej nepridala kontrolka rucnej brzdy. Ma niekto nejaky napad, co to moze byt? Stalo sa to uz niekomu z Vas?
Dakujem za kazdu radu.
Pisem druhy raz do tej istej temy, lebo to moje ABS ma neposlucha.
Tentoraz (po vymene prednych senzorov ABS a asi rocnom bezproblemovom fungovani) znicoho nic zacalo rano pri nastartovani svietit ABS (obdobie silnych mrazov). Svietilo jeden den, na druhy den rano uz nesvietilo a vsetko bolo OK asi dva dni. Potom znovu pri starte zacala svietit kontrolka ABS. Svietila asi dva dni a zrazu sa rozsvietila aj cervena kontrolka rucnej brzdy. Od vtedy svietia stale spolu, ale auto sa sprava standardne. Brzdy funguju, pokles pedala som nespozoroval, brzdova kvapalina je OK. ABS samozrejme nefunguje.
Hladal som na fore - tato kontrolka znamena aj chybu dobijania baterie. Meral som, na baterii pri beziacom motore 14,6 V.
Moja otazka - co vsetko signalizuje cervena kontrolka brzdy (okrem stavu kvapaliny v nadrzke a zatiahnutej rucnej brzdy)?
Ako som pisal, pred rokom som mal problem s prednymi cidlami ABS, kontrolka ABS svietila v kuse dva mesiace, ale nikdy sa k nej nepridala kontrolka rucnej brzdy. Ma niekto nejaky napad, co to moze byt? Stalo sa to uz niekomu z Vas?
Dakujem za kazdu radu.
Re: Problém s ABS
ahoj
chyba v ridici jednotce nebo v hydraulickem rozvadeci.
pripadne jeste jestli neumrelo napajeni.
bez pocitace se dal asi nepohnes.
chyba v ridici jednotce nebo v hydraulickem rozvadeci.
pripadne jeste jestli neumrelo napajeni.
bez pocitace se dal asi nepohnes.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Re: Problém s ABS
Ahoj,
bol som na diagnostike ABS.
Ukazalo chyba cislo 14. Viete mi poradit, kde by som nasiel vysvetlenie tejto chyby.
V servise mi povedali, ze to bude bud RJ ABS, kabelaz medzi RJ ABS a hydraulickym rozvadzacom, alebo chyba v rozvadzaci. ZE vraj tam nie je napatie 14 V ale len 1,1 V. (ale neviem kde to napatie merali)...
Da sa na zaklade chyby 14, specifikovat blizsie co to je a co by pomohlo. V servise nevedeli.
Dakujem.
bol som na diagnostike ABS.
Ukazalo chyba cislo 14. Viete mi poradit, kde by som nasiel vysvetlenie tejto chyby.
V servise mi povedali, ze to bude bud RJ ABS, kabelaz medzi RJ ABS a hydraulickym rozvadzacom, alebo chyba v rozvadzaci. ZE vraj tam nie je napatie 14 V ale len 1,1 V. (ale neviem kde to napatie merali)...
Da sa na zaklade chyby 14, specifikovat blizsie co to je a co by pomohlo. V servise nevedeli.
Dakujem.
Re: Problém s ABS
Zda sa, ze uz som specifikoval zavadu. Malo by to byt nefunkcne relatko ABS - podla cisla chyby 014.
Po dlhom hladani tohto relatka, som ho nasiel a vyzera, ze do neho natiekla voda.
Zacnem teda vymenou relatka.
Po dlhom hladani tohto relatka, som ho nasiel a vyzera, ze do neho natiekla voda.
Zacnem teda vymenou relatka.
Re: Problém s ABS
Tesim sa.
Vymena relatka ABS vyriesila problem, kontrolka ABS zhasla a s nou aj kontrolka brzdy.
Vymena relatka ABS vyriesila problem, kontrolka ABS zhasla a s nou aj kontrolka brzdy.
Re: Problém s ABS
zdravym, mam taku otazocku. mam ist na stk, ale svieti mi abs. bol som na diagnostyke a tam mi povedaly ze prave predne koleso mi nefunguje. ak by som vytiahol poistku od abs, prestane fungovat, a mohol by som cisto teoreticky preist stk?
Re: Problém s ABS
tak uz nic, stk som spravil aj bez abs. dakujem za rychlu odpoved.
Re: Problém s ABS
Čau. Začalo mi svietiť ABS. Mám aj už dosť zodraté platničky. Nesúvisí to svietenie nejako s tým to? Diky.
Re:
Čau. Tak dnes som zistil, že mam utrhnuté káble k snímaču na zadnej náprave na pravej strane, v konektore ktorý prepája snímač a vstupom do kufra (je tam daľší konektor). Ale teraz neviem ako mam káble zapojiť. Ktorý kam patrí. Alebo je to jedno? Lebo na jednej strane konektora sú odlišné farby drôtov. Na kábli od snímača je šedý a čierny kábel a na konektory pred vstupom do kufra myslím že modrý a oranžový. A teraz tá dilema ako to zapojiť? Pomôžte díky.stefan píše:Tak, konečne som si našiel čas a pustil som sa do opravy ABS v mojom
aute.
Najlepšie pri poruche ABS je začať merať na elektronickej jednotke ABS,
umiestnenej pod palubovkov, za skrinkou s poistkami na ľavej - šoférovej
strane auta - plechová skrinka s dvoma konektormi, jeným dlhým - 2x16
pinov, a jedným krátkym konektorom 2x2 piny. Elektronickú jednotku
demontujeme od karosérie - 3 skrutkym kľúč č.10 a vytiahneme ju spod
palubovky, aby sa nám lepšie robilo. Odpojíme veľký konektor a meriame
ohmetrom všetky štyri snímače kolies C10 - D10, C11 - C12, D11- D12 a
C13 - C14. Musíme zakaždým namerať hodnotu okolo 1300 ohmov.
Ak túto hodnotu nenameráme je prerušný kábel k danému snímaču,
alebo zlý snímač. Na danom kolese zhodíme konektor na snímači a priamo
meriame odpor snímača. Ak nameriame hodnotu cca 1200 ohmov, je
prerušený kábel k snímaču. Zvyčajne býva prerušený v úchyte.
Kábel by sa mal podľa návodu vymeniť za nový, ale funguje to aj
s klasickou dvojlinkou. Pozor pôvodný kábel sa veľmi zle pájkuje !
Schéma zapojenia a popis konektorov je na stranách 21, 22, 23 a 24
druhej časti poľského manuálu. Jednoducho ide merať aj ďalšie
komponenty ABS ako napájacie napätie, elektromagnetické ventile,
motory ABS, napájacie napätia atď. Netreba sa toho báť, je to vcelku
jednoduché a lacnejšie ako vyhadzovať peniaze za diagnostiku.
Montáž je obráteným postupom demontáže - prichytenie el. jednotky
3 skrutkami.
Ja som mal zlomený kábel na pravom prednom kolese, po náhrade
zlomeného kúsku obyčajnou dvojlinkou s dvojitou izoláciou my ABS
konečne funguje.
Re: Problém s ABS
Ahoj. Kde najdem relatko Abs?Laxi píše:Tesim sa.
Vymena relatka ABS vyriesila problem, kontrolka ABS zhasla a s nou aj kontrolka brzdy.
Re: Problém s ABS
Tak to by aj mna zaujimalo kde je to relatko.
Ked som rozoberal strieborne Espero, tak som nasiel nejake relatko pod pristrojovkou, vlavo hore v rohu pod kobercom.
Bolo to rele ABS?
Ked som rozoberal strieborne Espero, tak som nasiel nejake relatko pod pristrojovkou, vlavo hore v rohu pod kobercom.
Bolo to rele ABS?
ex EVANDA, strieborná metalíza svetlá,
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
Re: Problém s ABS
Ceysy, kontrolka ti začne svietiť až po prejdení krátkej vzdialenosti,
alebo ti nezhasne už hned od naštartovania?
Poškodené káble alebo snímače sa prejavia až po prejdení
krátkej vzdialenosti / prekročení určitej rýchlosti.
Okrem káblov k snímačom (tie tvoje namerané hodnoty
vyzerajú OK, býva často chyba aj v samotnom upevnení snímača,
musí byť kolmo nad ozubeným vencom, s medzerou cca 1,5mm.
Najme na predných kolesách mi snímače na tých zvláštnych držiakoch
zle držali. Niekto tu už aj písal že mu chýbal jeden zub na ozubenom venci.
Prajem veľa trpezlivosti a štastia. Máte môj obdiv že to ešte s Esperkami ťaháte.
Ja som to už vzdal. Korózia nado mňov vyhrala.
alebo ti nezhasne už hned od naštartovania?
Poškodené káble alebo snímače sa prejavia až po prejdení
krátkej vzdialenosti / prekročení určitej rýchlosti.
Okrem káblov k snímačom (tie tvoje namerané hodnoty
vyzerajú OK, býva často chyba aj v samotnom upevnení snímača,
musí byť kolmo nad ozubeným vencom, s medzerou cca 1,5mm.
Najme na predných kolesách mi snímače na tých zvláštnych držiakoch
zle držali. Niekto tu už aj písal že mu chýbal jeden zub na ozubenom venci.
Prajem veľa trpezlivosti a štastia. Máte môj obdiv že to ešte s Esperkami ťaháte.
Ja som to už vzdal. Korózia nado mňov vyhrala.
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Re: Problém s ABS
Ahoj. Tak kontrolka mi svieti hneď po naštartovaní. Ale sem tam zhasne, cvakne ( asi relé) a po krátkej dobe začne opäť svietiť. Ale teraz svieti stále. Všimol som si že snímač PL kolesa je veľmi blízko ozubených vencov. Mám pocit ako by sa ho dotýkal.stefan píše:Ceysy, kontrolka ti začne svietiť až po prejdení krátkej vzdialenosti,
alebo ti nezhasne už hned od naštartovania?
Poškodené káble alebo snímače sa prejavia až po prejdení
krátkej vzdialenosti / prekročení určitej rýchlosti.
Okrem káblov k snímačom (tie tvoje namerané hodnoty
vyzerajú OK, býva často chyba aj v samotnom upevnení snímača,
musí byť kolmo nad ozubeným vencom, s medzerou cca 1,5mm.
Najme na predných kolesách mi snímače na tých zvláštnych držiakoch
zle držali. Niekto tu už aj písal že mu chýbal jeden zub na ozubenom venci.
Prajem veľa trpezlivosti a štastia. Máte môj obdiv že to ešte s Esperkami ťaháte.
Ja som to už vzdal. Korózia nado mňov vyhrala.
Re: Problém s ABS
Keď ti po naštartovní nezhasne a nezasvieti až po prejdení krátkej vzdialenosti,
tak chyba bude niekde inde, nie v snímačoch. Hľadaj inde.
tak chyba bude niekde inde, nie v snímačoch. Hľadaj inde.
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.