Zdravím.
Neviete mi náhodou niekto poradiť, kde na nete by som našiel a mohol aj objednať komplet sadu týchto tlmičov? Samozrejme na Matiza. Po dosť dlho hľadaní som našiel len pár na zadnú nápravu. Prípadne, či by nevedel niekto poradiť nejaké tlmiče s rozumným pomerom cena/kvalita... Chcem dávať kratšie pružiny, tak po 12 rokoch by sa zišli aj nejaké nové tlmiče... Vďaka
KAYABA Excel-G
Moderátor: Blue Lanos
- Ladislav
- Příspěvky: 35
- Registrován: ned čer 10, 2012 15:56
- Bydliště: Nové Mesto nad Váhom
- Kontaktovat uživatele:
KAYABA Excel-G
Daewoo Matiz 0.8 (strieborná metalíza), r.v. 99, 85 000 km, čierna lesklá strecha, 13ky alu disky Dezent V dark, + stále plná hlava nápadov... :)
- Reklama
Re: KAYABA Excel-G
Hocikde, chvilka googlenia, ja som napriklad na espero objednaval z ciech, pretoze vysli aj s postovnym minimalne o tretinu lacnejsi enez z tu vraj lacneho odporucaneho obchodu v ba. Inak sa da objednat podla katalogoveho cisla najlepsie pripadne oni maju tiez katalogy cez dovozcov z polska autocentrumm, alebo este o kusok lacnejsie z allegra. Akurat ze mne sa posral jeden tlmic do tyzdna po namontovani a to ako poriadne, tyc vnutorneho piestu dostala celkom slusnu radialnu volu, takze aj naprava celkom pekne buchtotala. A kedze reklamovat do cech by nebolo ktovieco a hlavne casovo by to tiez nebolo bohvieco, radsej som kupil dalsi, takze som mal auto opravene od objednania za tyzden.
Ale excel g neodporucam. Matiz nie je sportove auto aby potreboval tvrde tlmice a excel g na nase neskutocne kvalitne cesty urcite nie su. Su prilis tvrde, stabilite s pevnou H zadnou napravou nijako nepridaju, viac pomozu v poriadku alebo tvrdsie silentbloky a capy. Radjse by som siel do original serioviek, su o polovicku lacnejsie a prijemne makke. Aspon u nubiry, espera a nexie. A kvalita tiez nie je bohvieco. Novy tlmic sa fakt nema preco rozpadnut ak maju poriadnu kontrolu vo vyrobe. A on uz podla mna bol rozpadnuty pri montazi, lenze to v rukach nezistis, az ked ho zatazi 300kg na naprave..
Ale excel g neodporucam. Matiz nie je sportove auto aby potreboval tvrde tlmice a excel g na nase neskutocne kvalitne cesty urcite nie su. Su prilis tvrde, stabilite s pevnou H zadnou napravou nijako nepridaju, viac pomozu v poriadku alebo tvrdsie silentbloky a capy. Radjse by som siel do original serioviek, su o polovicku lacnejsie a prijemne makke. Aspon u nubiry, espera a nexie. A kvalita tiez nie je bohvieco. Novy tlmic sa fakt nema preco rozpadnut ak maju poriadnu kontrolu vo vyrobe. A on uz podla mna bol rozpadnuty pri montazi, lenze to v rukach nezistis, az ked ho zatazi 300kg na naprave..
- Ladislav
- Příspěvky: 35
- Registrován: ned čer 10, 2012 15:56
- Bydliště: Nové Mesto nad Váhom
- Kontaktovat uživatele:
Re: KAYABA Excel-G
Vďaka za radu, som rád keď odpíše niekto jasne a zrozumiteľne... Avšak jedna pripomienka ešte... Čo by bolo najvhodnejšie, keď uvažujem nad kratšími pružinami? Mali by sa montovať na sériové tlmiče... Lenže tieto majú 12 rokov (pôvodné od výroby) a keď už budem dávať kratšie pružiny, myslím že bude vhodné vymeniť aj tlmiče, aj keď sa mi zdá, že po 12 rokoch sú stále v dobrom stave... takže aby to nebolo tvrdé ako koza, originál pôvodné tlmiče kúpiť a pružiny smelo na ne?
Daewoo Matiz 0.8 (strieborná metalíza), r.v. 99, 85 000 km, čierna lesklá strecha, 13ky alu disky Dezent V dark, + stále plná hlava nápadov... :)
Re: KAYABA Excel-G
Nuz, ked chces davat kratsie pruziny, tak potom tvrdsie tlmice. Takze potom excel g ano. Kratsie pruziny su totiz aj tvrdsie, inak by slo auto pricasto na dorazy. A tvrdsie pruziny potrebuju tvrdsie tlmice aby dokazali skor utlmit silnejsie razy od silnejsich pruzin. Len neviem co z toho matizka chces urobit. Ale to vlastne nie je moja starost, proti gustu niet disputat . Z tych tvrdsich pruzin su excel g asi najlacnejsie. Len pamataj, ze excel g su plynokvapalinove a tlak plynu co je v nich ich zaroven roztahuje a to celkom silno. Rukami mas co robit aby si ich stlacil a udrzal stlacene. Takze ti auto trochu pridvihnu. Aby sa ti nakoniec nestalo ze bude auto aj so znizenymi pruzinami rovnako vysoko ako predtym . Ale bez vyskusania to nezistis. Mozno by bolo lepsie kupit rovno sadu pruzin s tlmicmi od rovnakeho vyrbocu urcenych k sebe ale to uz by stalo asi tolko ako cely matiz. A rozhodne by to cenu auta nezvysilo ani o cent. Skor naopak. Tvrde tlmice a pruziny sa podpisu na skorsom opotrebovani silentblokov, capov a dokonca zvarov ramien naprav a plechov kasne. Ked uz chces tunit podvozok, tak by som sa pripadne poobzeral po nejakych tvrdych polyuretanovych silentblokoch, tie urcite pridaju stabilite, mozno viac nez tvrde pruziny a tlmice. A samozrejme nizkoprofilove pneumatiky a teda vacsie disky. Tie maju podla mna tiez vacsi vplyv na stabilitu auta nez tlmice a pruziny. Teda na slusnej nerozbitej ceste. Akurat maju aj vacsi vplyv na nepohodlie pri jazde. Ale ak mate u vas doma pekne cesty kazdy rok opravovane novym asfaltovym kobercom cez celu sirku alebo mas chrbticu vystuzenu titanom a kevlarom, tak preco nie .
- Ladislav
- Příspěvky: 35
- Registrován: ned čer 10, 2012 15:56
- Bydliště: Nové Mesto nad Váhom
- Kontaktovat uživatele:
Re: KAYABA Excel-G
Toto všetko som už počul, ale hold, dušu mladého človeka nepresvedčíš... Komplet podvozok tak ako hovoríš som nevidel po prvé nikde a po druhé aj keby vidím, tak sa dostanem po cenu a kliknem na červený krížik Čo idem z toho robiť? Nič moc, niečo obdobné ma pochytilo ako Ondráša... Čiže idem do diskov 15´´ s gumami 165/50 (Bridgestone Potenza) v kombinácií s kratšími pružinami... Myslím, že práve on mal tlmiče Excel G a auto bolo isto nižšie ako pôvodne... Rozhodne však sú prvoradé kolesá a uvidím ako to bude vyzerať, možno to nechám bez zníženia... A v hlave mam toho veľa no, nárazníky zahladiť a do farby, fólie, šport. výfuk od Ulteru... Nájde sa toho, autíčko je v rodine a pravdu povediac, nemám žiadnu inú aktivitu okrem štúdia na VŠ tak sa idem hrať... Len tie euráče sú problém Apropo k tým cestám, nie je to u nás až také strašné a tvrdosť auta som ochotný obetovať. Keď neskúsim, nebudem vedieť no Inak som si vedomý toho, že cenu auta nezvýšim, ale to ani nie je zámer, auto mame ako prvá majitelia 12 rokov... Tož nad predajom sa neuvažovalo a ani už nebude, je to moje dedičství Takže ide čisto len o to "zabaviť sa v garáži"
Daewoo Matiz 0.8 (strieborná metalíza), r.v. 99, 85 000 km, čierna lesklá strecha, 13ky alu disky Dezent V dark, + stále plná hlava nápadov... :)
Re: KAYABA Excel-G
Tak veru, ked neskusis nezistis .
Aspon sa nieco naucis, ak to teda budes montovat ty. Ako hracka preco nie, aj ked casom urcite prides na to, ze peniaze sa daju strkat aj inam a casom sa aj budu musiet strkat inam .
A este nezabudni na brzdy. Zistit ich stav, opravit pripadne vymenit a natriet, lebo vidiet hrdzavy bubon alebo kotuc alebo brzdic pod velkym prazdnym hlinikacom nie je ktovieco. Este brzdic sa da zakryt plastovym krytom ale bubon ani kotuc nezakryjes. Na natieranie odporucam kvalitnu farbu, ktora dokaze poriadne vytvrdnut, idealne nejaku dvojzlozkovu. Nemusi byt ziadna tepelne odolna, ani predny kotuc sa ktovieako nezahrieva. Obycajna lacna syntetika na nom vydrzala ale kedze syntetika ti ani po roku nevytrvdne bez vypalenia tak v mieste styku s kolesom ostal ana plechaci. Teraz je uz vypalena od tepla z bubnov a kotucov takze je uz tvrda . A poskodena je len tam kde ju trafily kamene alebo koleso pri skladani z auta. Taka polyuretanka je pevnejsia aj tvrdsia ta by mohla kamene prezit. na benzinovej nadrzi mi prezila aj ked som ju trochu potiahol po makadame. Ale urcite su aj pevnejsie farby. Na hammerite a spol zabudni. Na brzdy potrebujes farbu ktora vytvtrdne a nie taku, ktora ma vo vlastnostiach ze nikdy nevytvrdne.
Aspon sa nieco naucis, ak to teda budes montovat ty. Ako hracka preco nie, aj ked casom urcite prides na to, ze peniaze sa daju strkat aj inam a casom sa aj budu musiet strkat inam .
A este nezabudni na brzdy. Zistit ich stav, opravit pripadne vymenit a natriet, lebo vidiet hrdzavy bubon alebo kotuc alebo brzdic pod velkym prazdnym hlinikacom nie je ktovieco. Este brzdic sa da zakryt plastovym krytom ale bubon ani kotuc nezakryjes. Na natieranie odporucam kvalitnu farbu, ktora dokaze poriadne vytvrdnut, idealne nejaku dvojzlozkovu. Nemusi byt ziadna tepelne odolna, ani predny kotuc sa ktovieako nezahrieva. Obycajna lacna syntetika na nom vydrzala ale kedze syntetika ti ani po roku nevytrvdne bez vypalenia tak v mieste styku s kolesom ostal ana plechaci. Teraz je uz vypalena od tepla z bubnov a kotucov takze je uz tvrda . A poskodena je len tam kde ju trafily kamene alebo koleso pri skladani z auta. Taka polyuretanka je pevnejsia aj tvrdsia ta by mohla kamene prezit. na benzinovej nadrzi mi prezila aj ked som ju trochu potiahol po makadame. Ale urcite su aj pevnejsie farby. Na hammerite a spol zabudni. Na brzdy potrebujes farbu ktora vytvtrdne a nie taku, ktora ma vo vlastnostiach ze nikdy nevytvrdne.
- Ladislav
- Příspěvky: 35
- Registrován: ned čer 10, 2012 15:56
- Bydliště: Nové Mesto nad Váhom
- Kontaktovat uživatele:
Re: KAYABA Excel-G
Bubny by šli do čierna, strmene na žlto. A zhodou okolností momentálne pracujem v distribučnom centre s náterovými hmotami, takže s tým problém nebude Švagor je automechanik tak s ním budeme pomaly pracovať, takže sa aj učím pomaličky O auto je starané pravidelne, maximálne sa vymenia platničky vpredu a trocha sa došteluje ručka... Toť vsjo Takže tak no... Uvidíme čo za raketu z toho bude
Daewoo Matiz 0.8 (strieborná metalíza), r.v. 99, 85 000 km, čierna lesklá strecha, 13ky alu disky Dezent V dark, + stále plná hlava nápadov... :)
Re: KAYABA Excel-G
mna by zaujimal opacny proces
aby Matiz lepsie sedel na ceste a maksie pruzil
ja si v porovnani s Favoritom pripadam ako na motokare bez pruzenia.
citim kazdy kamienok na ceste
aby Matiz lepsie sedel na ceste a maksie pruzil
ja si v porovnani s Favoritom pripadam ako na motokare bez pruzenia.
citim kazdy kamienok na ceste