Výměna oleje
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
Výměna oleje
Ahoj, myslíte že je nějaký problém vyměnit si doma olej a filtr v Nubi 2.0? Pokud byste řekli, že na tom nic není, mohli byste přihodit i své zkušenosti .) kde třeba koupit olej za nej. cenu - dííííky
Daewoo Nubira 2.0 CDX, 98 rok, 98kW, Hatchback
- Reklama
Nic složitýho v tom nehledej.Povol šroub u vany, nechej to všechno vytéct, pak vyměň olejový filtr (je stejný třeba jako na o.kadeta). Až všechen olej vyteče tak tak to zase zašroubuj (nezapomeň na těsnění) a nalej do toho olej (nákej polosyntetickej). Filtr stojí asi 80,- a olej podle kvality..
Nubira HB 2.0 CDX, r.v.98, plná výbava
Já tam mám polosyntetiku VAT 10W/40 kamarád mi ji tam dal, když jsem to vloni zprovozňoval, nic neubývá a tak si ji tam dám zas. Pokud budeš mít motor zahřátej po delší jízdě vypouštěj to tak za hodinu ať se neopaříš!!!
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
- Brainman
- Příspěvky: 1393
- Registrován: sob led 29, 2005 10:01
- Bydliště: Seletice
- Kontaktovat uživatele:
Cituji:
Důvodem použití dražšího syntetického oleje by mohlo být pouze jeho zatížení v provozu, spočívající v teplotě a tlaku, kterým na sebe působí mechanické díly v motoru, které by minerální olej nevydržel. To by se však mohlo týkat pouze extrémních zátěží v závodních, soutěžních a expedičních vozidlech, neboť dnešní vysoce aditivované automobilové oleje na minerální bázi jsou tak kvalitní, že jejich výkonové parametry bohatě vyhovují požadavkům produkčních motorů v běžném provozu. Mnozí výrobci sice předepisují použití polosyntetických nebo dokonce syntetických motorových olejů, aby motor byl chráněn pro případ, že by byl používán v režimu extrémního zatížení, což u supersportovních vozů či motocyklů může nastat, když si například nějaký majitel takového "superstroje" chce vyzkoušet výkon svého miláčka na závodním okruhu a vyzkoušet, kolik oba vydrží. Bývá to pravidlem u drahých motorů, kde cena oleje nehraje roli a v mnoha případech, u těch nejdražších luxusních značek, které nemají sportovní ambice, se jedná o marketingovou politiku a "hru na strunu" ješitných majitelů drahých vozidel a navození pocitu vyjímečnosti - do luxusního vozidla, které si nemůže pořídit každý, je nutné používat "luxusní" olej, který si nemůže dovolit každý. Zásadně platí, že výrobce vozidla při předpisu použití konkrétního oleje počítají se zatížením na hranici výkonu motoru a proto při použití předepsaného oleje v běžném provozu je mazací režim motoru zajištěn s velkou rezervou po celý předepsaný časový interval výměny oleje a povolenou kilometrovou zátěž. Náročnost produkčních motorů na mazací režim a vnitřní pracovní podmínky však nedosahují takových hodnot, které by současné zušlechtěné minerální oleje nezvládaly. Použití vysokovýkonného syntetického automobilového oleje pro jakýkoliv seriový motor v běžném provozním režimu, zejména není-li výslovně předepsán výrobcem, je drahý luxus, který sice škodit nemůže, ale životnost nebo výkon motoru nezvýší.
Prevzato z http://www.gsxr.wz.cz/olej.htm
Důvodem použití dražšího syntetického oleje by mohlo být pouze jeho zatížení v provozu, spočívající v teplotě a tlaku, kterým na sebe působí mechanické díly v motoru, které by minerální olej nevydržel. To by se však mohlo týkat pouze extrémních zátěží v závodních, soutěžních a expedičních vozidlech, neboť dnešní vysoce aditivované automobilové oleje na minerální bázi jsou tak kvalitní, že jejich výkonové parametry bohatě vyhovují požadavkům produkčních motorů v běžném provozu. Mnozí výrobci sice předepisují použití polosyntetických nebo dokonce syntetických motorových olejů, aby motor byl chráněn pro případ, že by byl používán v režimu extrémního zatížení, což u supersportovních vozů či motocyklů může nastat, když si například nějaký majitel takového "superstroje" chce vyzkoušet výkon svého miláčka na závodním okruhu a vyzkoušet, kolik oba vydrží. Bývá to pravidlem u drahých motorů, kde cena oleje nehraje roli a v mnoha případech, u těch nejdražších luxusních značek, které nemají sportovní ambice, se jedná o marketingovou politiku a "hru na strunu" ješitných majitelů drahých vozidel a navození pocitu vyjímečnosti - do luxusního vozidla, které si nemůže pořídit každý, je nutné používat "luxusní" olej, který si nemůže dovolit každý. Zásadně platí, že výrobce vozidla při předpisu použití konkrétního oleje počítají se zatížením na hranici výkonu motoru a proto při použití předepsaného oleje v běžném provozu je mazací režim motoru zajištěn s velkou rezervou po celý předepsaný časový interval výměny oleje a povolenou kilometrovou zátěž. Náročnost produkčních motorů na mazací režim a vnitřní pracovní podmínky však nedosahují takových hodnot, které by současné zušlechtěné minerální oleje nezvládaly. Použití vysokovýkonného syntetického automobilového oleje pro jakýkoliv seriový motor v běžném provozním režimu, zejména není-li výslovně předepsán výrobcem, je drahý luxus, který sice škodit nemůže, ale životnost nebo výkon motoru nezvýší.
Prevzato z http://www.gsxr.wz.cz/olej.htm
Renault Scenic RXi 2.0 IDE 16V 104kW Daewoo Matiz I CD LPG
- vado
- Příspěvky: 1027
- Registrován: pon srp 16, 2004 07:20
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Velmi dobry a poucny clanok. Ale lepsie je ist priamo na
http://www.gsxr.wz.cz/olej2.htm
Tam je vsetko podrobne popisane, vratane sposobu posobenia rozlicnych "zazracnych prisad" do oleja, ktore "zlepsia chod motora a zvysia jeho vykon"
Fakt, po dlhej dobe som sa dostal ku skutocne informacne hodnotnemu textu na temu motorove oleje.
V.
S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
diky
díky všem za tipy. myslím, že tento olej by mohl být v pohodě:
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php ... 110&id=128
Je to Valvoline DuraBlend 10W/40 (4 l) za 620,- i s daní. Polosyntetika.
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php ... 110&id=128
Je to Valvoline DuraBlend 10W/40 (4 l) za 620,- i s daní. Polosyntetika.
Daewoo Nubira 2.0 CDX, 98 rok, 98kW, Hatchback
Re: diky
ja tam davam tiez valvoline 5w/40eL píše:díky všem za tipy. myslím, že tento olej by mohl být v pohodě:
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php ... 110&id=128
Je to Valvoline DuraBlend 10W/40 (4 l) za 620,- i s daní. Polosyntetika.
Espero 1,5 16v 74kw DOHC,tmavo modra met.,kridlo, folie, elektrony 7*15 Bravury 195/50R15 ET 27,
sportovy filter+vyfuk,chiptuning,podvozok gsi+kayaba
sportovy filter+vyfuk,chiptuning,podvozok gsi+kayaba
- Brainman
- Příspěvky: 1393
- Registrován: sob led 29, 2005 10:01
- Bydliště: Seletice
- Kontaktovat uživatele:
Re: diky
ale sintetykugoror píše:ja tam davam tiez valvoline 5w/40eL píše:díky všem za tipy. myslím, že tento olej by mohl být v pohodě:
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php ... 110&id=128
Je to Valvoline DuraBlend 10W/40 (4 l) za 620,- i s daní. Polosyntetika.
Renault Scenic RXi 2.0 IDE 16V 104kW Daewoo Matiz I CD LPG
Re: diky
hej syntetikuBrainman píše:ale sintetykugoror píše:ja tam davam tiez valvoline 5w/40eL píše:díky všem za tipy. myslím, že tento olej by mohl být v pohodě:
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php ... 110&id=128
Je to Valvoline DuraBlend 10W/40 (4 l) za 620,- i s daní. Polosyntetika.
Espero 1,5 16v 74kw DOHC,tmavo modra met.,kridlo, folie, elektrony 7*15 Bravury 195/50R15 ET 27,
sportovy filter+vyfuk,chiptuning,podvozok gsi+kayaba
sportovy filter+vyfuk,chiptuning,podvozok gsi+kayaba
- Brainman
- Příspěvky: 1393
- Registrován: sob led 29, 2005 10:01
- Bydliště: Seletice
- Kontaktovat uživatele:
Ne ja to myslim dobre, jde o to ze tyhle zkusenosti nemam jenom ja, je to spis vyctene z odbornych, konkretne motorkarskych casopisu. Ale urcite to potvrdi Palikx nebo Petr. Jde o to ze starsi motory maji vetsi vule a syntetika ma nizzsi vyskozitu i kdyz je studena a tudiz jakoby proteka a steka. Je plno pripadu znicenych motorkovych motoru od lidi kteri mysleli ze svemu milackovy dopreji to nejlepsi a spatne dopadli ( proste to zadreli
Renault Scenic RXi 2.0 IDE 16V 104kW Daewoo Matiz I CD LPG
- Brainman
- Příspěvky: 1393
- Registrován: sob led 29, 2005 10:01
- Bydliště: Seletice
- Kontaktovat uživatele:
Precti si http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=55 tam to vysvetluji
Renault Scenic RXi 2.0 IDE 16V 104kW Daewoo Matiz I CD LPG