Výměna oleje

DaewooForum pro Nubiry 1 a 2 generace

Moderátoři: Blue Lanos, koniQ

eL
Příspěvky: 104
Registrován: úte led 18, 2005 09:30
Kontaktovat uživatele:

Výměna oleje

Příspěvek od eL »

Ahoj, myslíte že je nějaký problém vyměnit si doma olej a filtr v Nubi 2.0? Pokud byste řekli, že na tom nic není, mohli byste přihodit i své zkušenosti .) kde třeba koupit olej za nej. cenu - dííííky
Daewoo Nubira 2.0 CDX, 98 rok, 98kW, Hatchback
Reklama
 

misaaa
Příspěvky: 86
Registrován: pon bře 21, 2005 15:10
Bydliště: Praha

Příspěvek od misaaa »

Nic složitýho v tom nehledej.Povol šroub u vany, nechej to všechno vytéct, pak vyměň olejový filtr (je stejný třeba jako na o.kadeta). Až všechen olej vyteče tak tak to zase zašroubuj (nezapomeň na těsnění) a nalej do toho olej (nákej polosyntetickej). Filtr stojí asi 80,- a olej podle kvality..
Nubira HB 2.0 CDX, r.v.98, plná výbava
Uživatelský avatar
Brainman
Příspěvky: 1393
Registrován: sob led 29, 2005 10:01
Bydliště: Seletice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Brainman »

Hlavne tam nedavej syntetiku, ale polo nejakejch 10W40. Ja kupuju Repsol Injection. Vono nejak moc na znacce nezalezi pokud tam nebudes davat Mogul :lol:
Renault Scenic RXi 2.0 IDE 16V 104kW Obrázek Daewoo Matiz I CD LPG
goror
Příspěvky: 587
Registrován: čtv úno 03, 2005 13:06
Bydliště: kezmarok

Příspěvek od goror »

neviem co mate proti plnosyntetike?
a pred vymenou treba nechat auto zohriat ,ten olej lepsie vytecie
Espero 1,5 16v 74kw DOHC,tmavo modra met.,kridlo, folie, elektrony 7*15 Bravury 195/50R15 ET 27,
sportovy filter+vyfuk,chiptuning,podvozok gsi+kayaba
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Já tam mám polosyntetiku VAT 10W/40 kamarád mi ji tam dal, když jsem to vloni zprovozňoval, nic neubývá a tak si ji tam dám zas. Pokud budeš mít motor zahřátej po delší jízdě vypouštěj to tak za hodinu ať se neopaříš!!! :!:
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Brainman
Příspěvky: 1393
Registrován: sob led 29, 2005 10:01
Bydliště: Seletice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Brainman »

Cituji:

Důvodem použití dražšího syntetického oleje by mohlo být pouze jeho zatížení v provozu, spočívající v teplotě a tlaku, kterým na sebe působí mechanické díly v motoru, které by minerální olej nevydržel. To by se však mohlo týkat pouze extrémních zátěží v závodních, soutěžních a expedičních vozidlech, neboť dnešní vysoce aditivované automobilové oleje na minerální bázi jsou tak kvalitní, že jejich výkonové parametry bohatě vyhovují požadavkům produkčních motorů v běžném provozu. Mnozí výrobci sice předepisují použití polosyntetických nebo dokonce syntetických motorových olejů, aby motor byl chráněn pro případ, že by byl používán v režimu extrémního zatížení, což u supersportovních vozů či motocyklů může nastat, když si například nějaký majitel takového "superstroje" chce vyzkoušet výkon svého miláčka na závodním okruhu a vyzkoušet, kolik oba vydrží. Bývá to pravidlem u drahých motorů, kde cena oleje nehraje roli a v mnoha případech, u těch nejdražších luxusních značek, které nemají sportovní ambice, se jedná o marketingovou politiku a "hru na strunu" ješitných majitelů drahých vozidel a navození pocitu vyjímečnosti - do luxusního vozidla, které si nemůže pořídit každý, je nutné používat "luxusní" olej, který si nemůže dovolit každý. Zásadně platí, že výrobce vozidla při předpisu použití konkrétního oleje počítají se zatížením na hranici výkonu motoru a proto při použití předepsaného oleje v běžném provozu je mazací režim motoru zajištěn s velkou rezervou po celý předepsaný časový interval výměny oleje a povolenou kilometrovou zátěž. Náročnost produkčních motorů na mazací režim a vnitřní pracovní podmínky však nedosahují takových hodnot, které by současné zušlechtěné minerální oleje nezvládaly. Použití vysokovýkonného syntetického automobilového oleje pro jakýkoliv seriový motor v běžném provozním režimu, zejména není-li výslovně předepsán výrobcem, je drahý luxus, který sice škodit nemůže, ale životnost nebo výkon motoru nezvýší.


Prevzato z http://www.gsxr.wz.cz/olej.htm
Renault Scenic RXi 2.0 IDE 16V 104kW Obrázek Daewoo Matiz I CD LPG
goror
Příspěvky: 587
Registrován: čtv úno 03, 2005 13:06
Bydliště: kezmarok

Příspěvek od goror »

neviem co je u teba drahe mna vyjdu 4l 5w-40 na 1200sk

tak neviem preco by som tam mal davat polo,
Espero 1,5 16v 74kw DOHC,tmavo modra met.,kridlo, folie, elektrony 7*15 Bravury 195/50R15 ET 27,
sportovy filter+vyfuk,chiptuning,podvozok gsi+kayaba
Uživatelský avatar
vado
Příspěvky: 1027
Registrován: pon srp 16, 2004 07:20
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vado »

Brainman píše:Cituji:

Prevzato z http://www.gsxr.wz.cz/olej.htm
Velmi dobry a poucny clanok. Ale lepsie je ist priamo na
http://www.gsxr.wz.cz/olej2.htm
Tam je vsetko podrobne popisane, vratane sposobu posobenia rozlicnych "zazracnych prisad" do oleja, ktore "zlepsia chod motora a zvysia jeho vykon" :lol:
Fakt, po dlhej dobe som sa dostal ku skutocne informacne hodnotnemu textu na temu motorove oleje. ;)
V.

S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black

Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
eL
Příspěvky: 104
Registrován: úte led 18, 2005 09:30
Kontaktovat uživatele:

diky

Příspěvek od eL »

díky všem za tipy. myslím, že tento olej by mohl být v pohodě:

http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php ... 110&id=128

Je to Valvoline DuraBlend 10W/40 (4 l) za 620,- i s daní. Polosyntetika.
Daewoo Nubira 2.0 CDX, 98 rok, 98kW, Hatchback
goror
Příspěvky: 587
Registrován: čtv úno 03, 2005 13:06
Bydliště: kezmarok

Re: diky

Příspěvek od goror »

eL píše:díky všem za tipy. myslím, že tento olej by mohl být v pohodě:

http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php ... 110&id=128

Je to Valvoline DuraBlend 10W/40 (4 l) za 620,- i s daní. Polosyntetika.
ja tam davam tiez valvoline 5w/40
Espero 1,5 16v 74kw DOHC,tmavo modra met.,kridlo, folie, elektrony 7*15 Bravury 195/50R15 ET 27,
sportovy filter+vyfuk,chiptuning,podvozok gsi+kayaba
Uživatelský avatar
Brainman
Příspěvky: 1393
Registrován: sob led 29, 2005 10:01
Bydliště: Seletice
Kontaktovat uživatele:

Re: diky

Příspěvek od Brainman »

goror píše:
eL píše:díky všem za tipy. myslím, že tento olej by mohl být v pohodě:

http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php ... 110&id=128

Je to Valvoline DuraBlend 10W/40 (4 l) za 620,- i s daní. Polosyntetika.
ja tam davam tiez valvoline 5w/40
ale sintetyku ;)
Renault Scenic RXi 2.0 IDE 16V 104kW Obrázek Daewoo Matiz I CD LPG
goror
Příspěvky: 587
Registrován: čtv úno 03, 2005 13:06
Bydliště: kezmarok

Re: diky

Příspěvek od goror »

Brainman píše:
goror píše:
eL píše:díky všem za tipy. myslím, že tento olej by mohl být v pohodě:

http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php ... 110&id=128

Je to Valvoline DuraBlend 10W/40 (4 l) za 620,- i s daní. Polosyntetika.
ja tam davam tiez valvoline 5w/40
ale sintetyku ;)
hej syntetiku
Espero 1,5 16v 74kw DOHC,tmavo modra met.,kridlo, folie, elektrony 7*15 Bravury 195/50R15 ET 27,
sportovy filter+vyfuk,chiptuning,podvozok gsi+kayaba
Uživatelský avatar
Brainman
Příspěvky: 1393
Registrován: sob led 29, 2005 10:01
Bydliště: Seletice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Brainman »

Ne ja to myslim dobre, jde o to ze tyhle zkusenosti nemam jenom ja, je to spis vyctene z odbornych, konkretne motorkarskych casopisu. Ale urcite to potvrdi Palikx nebo Petr. Jde o to ze starsi motory maji vetsi vule a syntetika ma nizzsi vyskozitu i kdyz je studena a tudiz jakoby proteka a steka. Je plno pripadu znicenych motorkovych motoru od lidi kteri mysleli ze svemu milackovy dopreji to nejlepsi a spatne dopadli ( proste to zadreli
Renault Scenic RXi 2.0 IDE 16V 104kW Obrázek Daewoo Matiz I CD LPG
goror
Příspěvky: 587
Registrován: čtv úno 03, 2005 13:06
Bydliště: kezmarok

Příspěvek od goror »

ako mozes porovnavat 16ventil so starsimi motoromi
mne to olej neberie vobec a mam istotu ze mi to maze aj za studena :D
Espero 1,5 16v 74kw DOHC,tmavo modra met.,kridlo, folie, elektrony 7*15 Bravury 195/50R15 ET 27,
sportovy filter+vyfuk,chiptuning,podvozok gsi+kayaba
Uživatelský avatar
Brainman
Příspěvky: 1393
Registrován: sob led 29, 2005 10:01
Bydliště: Seletice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Brainman »

Renault Scenic RXi 2.0 IDE 16V 104kW Obrázek Daewoo Matiz I CD LPG
Odpovědět

Zpět na „NUBIRA“