Ahojte. Posledných 300km začalo po dlhšej ceste dymiť z výfuku ČIERNY DYM, dusiť a sekať motor a spotreba sa zvýšila na dvojnásobok. Kontrolka motora začala svietiť a automechanik povedal, že odchádza katalizátor. Vybil keramickú vložku aby ho nedusilo ale naďalej to dymí a žere. (Olej a vzduchový filter som kontroloval - OK)
Môžete poradiť čo by to mohlo spôsobovať, čo odišlo? Ďakujem.
Dusí a dymí výfuk, motor 1,5 1997
Moderátor: Blue Lanos
- Reklama
Re: Dusí a dymí výfuk, motor 1,5 1997
"Sikovny" mechanik. Katalyzator pravdepodobne odisiel ale ako nasledok problemu a nie ako pricina.
Podla popisu to vyzera na vadnu lambdu, ale to je najlepsie zmerat merakom alebo skontrolovat na diagnostike. Alebo nieco so vstrekmi alebo regulatorom tlaku paliva. Cierny dym, znamena privela paliva co si iste spoznal na spotrebe.
Odporucam odpojit lambdu, proste rozpojit konektor a jazdit bez jej zapojenia. Ak sa to umudri tak je to lambda.
Este je mozne ze blbne egr, mozno sa zasekol v otvorenom stave ale najprv skus tu lambdu a ak to nebude nou, tak este zaslepit egr, ak ho teda mas. V lanosoch sa nevyznam, tam snad okrem 1.8 a 2l davali vsetky typy motorov, takze neviem, len tipujem ze 1.5 znamena sohc.
Dalej ma mometnalne nic nenapada.
A ak si mal origo katalyzator tak ta sikovny mechanik pripravil o par eur za tu keramicku vlozku, z origo katalyzatorov sa totiz vykupuje a to aj vymlatena, vykupci si zvazi vymlatenu keramiku. Bol by to prispevok, tak polovicka mozno aj, na novy neorigo katalyzator (cca 1800Kc plus posta). A priechodnost katalyzatora sa da lahko zistit, len to by mechanik musel mat tlakomer a pripravok, co asi nema. Zrucny na vymeny a opravy mozno je, ale v diagnostike asi velmi nie. Ono ani sa tomu nedivim, diagnostika je velmi nevdacna robota. Staci si spomentu na vtip o mechanikovi, ktory len raz klepol kladivkom a zinkasoval 100dolarov za opravu. Ked sa ho pytal zakaznik ze ci to nie je vela za klepnutie kladivkom. Mechanik na to, ze za klepnutie kladivkom je 5$ a 95$ za to, ze vedel kam ma klepnut.
Ozaj a nenatankoval si niekde naftu?
Podla popisu to vyzera na vadnu lambdu, ale to je najlepsie zmerat merakom alebo skontrolovat na diagnostike. Alebo nieco so vstrekmi alebo regulatorom tlaku paliva. Cierny dym, znamena privela paliva co si iste spoznal na spotrebe.
Odporucam odpojit lambdu, proste rozpojit konektor a jazdit bez jej zapojenia. Ak sa to umudri tak je to lambda.
Este je mozne ze blbne egr, mozno sa zasekol v otvorenom stave ale najprv skus tu lambdu a ak to nebude nou, tak este zaslepit egr, ak ho teda mas. V lanosoch sa nevyznam, tam snad okrem 1.8 a 2l davali vsetky typy motorov, takze neviem, len tipujem ze 1.5 znamena sohc.
Dalej ma mometnalne nic nenapada.
A ak si mal origo katalyzator tak ta sikovny mechanik pripravil o par eur za tu keramicku vlozku, z origo katalyzatorov sa totiz vykupuje a to aj vymlatena, vykupci si zvazi vymlatenu keramiku. Bol by to prispevok, tak polovicka mozno aj, na novy neorigo katalyzator (cca 1800Kc plus posta). A priechodnost katalyzatora sa da lahko zistit, len to by mechanik musel mat tlakomer a pripravok, co asi nema. Zrucny na vymeny a opravy mozno je, ale v diagnostike asi velmi nie. Ono ani sa tomu nedivim, diagnostika je velmi nevdacna robota. Staci si spomentu na vtip o mechanikovi, ktory len raz klepol kladivkom a zinkasoval 100dolarov za opravu. Ked sa ho pytal zakaznik ze ci to nie je vela za klepnutie kladivkom. Mechanik na to, ze za klepnutie kladivkom je 5$ a 95$ za to, ze vedel kam ma klepnut.
Ozaj a nenatankoval si niekde naftu?