přezutí na letní a očista kotoučů

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
zabijec
Příspěvky: 474
Registrován: stř zář 01, 2004 07:26
Bydliště: Milevsko

přezutí na letní a očista kotoučů

Příspěvek od zabijec »

Včera jsem si udělal chvilku čas a přezul Matesa na letní gumy. Při té příležitosti jsem kouknul na přední brzdy. Kotouče byly po obvodu orezlé a tak za 3 mm i po stranách. Vypadalo to že je kotouč probržděný a i na destičkách byly po krajích vymetené drážky. Ale já už vím že rez je potvora. Tak přišlo na řadu kladivo a tak dlouho makalo až z kotouče včechno hezky spadlo. Pak nastartovat, zařadit, díky diferáku se zvedlé kolo hezky točilo a starým brusem se tak pěkně odstranily i poslední zbytky rezu. Ještě drátěným kartáčem očistit destičky a jejich vodící plíšky. Plíšky namáznout a hezky všechno zpátky. Jo jinak síla rezu se pohybovala kolem jednoho až dvou milimetrů. Stačí se jen nebát do toho pořádně praštit.

A teď ještě co bylo při jízdě na letních. Komentář mé přítelkyně po té co se s Matesem vrátila z nákupu: "Co jsi dělal s tím autem? Jen jsem ťukla na plyn a hned to jelo jako děs. A tak nějak to poskakuje." Poskakování má na svědomí srnka, tedy panické brždění ze 110km/h na 0 a z toho vzniklé plošky na pneu. Jinak se mi taky zdálo že to jede tak nějak lehčeji. Ono při teplotéch kolem +15°C asi mají zimáky solidní odpor.
Už bez Matesa
Reklama
 

Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

Tak takhle to přesně dělám každé jaro . Chystám se teď o víkendu a hurá na hliníky!
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Uživatelský avatar
Rado
Příspěvky: 525
Registrován: pát led 21, 2005 16:28
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Rado »

Ja som prezuval dnes zo 145 na 155 + som nahodil podlozky a hned je to uplne ina jazda. :lol:
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Rado píše: + som nahodil podlozky a hned je to uplne ina jazda.
Jak tlusté?
Na které nápravě?
Foto?
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Uživatelský avatar
Rado
Příspěvky: 525
Registrován: pát led 21, 2005 16:28
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Rado »

To Ondras:

to su take decentne 6mm na vsetkych kolach.....
vyzorovo to moc nepridalo, ale citit to je hlavne pri prejazde zakrut a ta stabilita je tiez o nieco lepsia......
mozno na zadnu napravu by boli lepsie trochu sirsie kedze kola su tam dost zarazene vnutri.
Foto asi tazko kedze nemam digi fotak(ani na mobile)sorry. :(
zabijec
Příspěvky: 474
Registrován: stř zář 01, 2004 07:26
Bydliště: Milevsko

Příspěvek od zabijec »

Já mám 5mm a pocitově to vidím jako Rado ;)
Už bez Matesa
Uživatelský avatar
Loobo
Příspěvky: 172
Registrován: čtv zář 09, 2004 22:23
Bydliště: Praha

Příspěvek od Loobo »

Takže myslíte že to stojí za to?

Mě se zdá, že nějakých 5-6 mm nemůže nic změnit...
btw .nevíte kde by se daly sehnat a za kolik?
(zrovna nemám žádnýho kámoše, kterej by mi je udělal :cry: )
Červený Matiz 0.8 CD (dual airbag, ABS, posilovač, stylový interiér, zadní kšilt, atd. )
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

já jsem také přezul a hned jsem přitom udělal výměnu předních destiček.Mám najeto 58000 km a síla byla ještě asi 4 mm.Ale na pravé straně byla jedna odlepená a druhá prasklá v polovině.Na levé straně také odlepená a druhá prasklá v polovině,ale o tom jsem věděl.
Koupil jsem destičky za 550 Kč v Krči a brzdí dobře.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“