Teploměr

Moderátor: Blue Lanos

Docent
Příspěvky: 1228
Registrován: ned bře 13, 2005 10:22

Teploměr

Příspěvek od Docent »

Dotázek: Přivezl jsem si dneska ojetého Matýzka. Teploměr na něm leze nahoru velmi pomalu a tak po 20 km se dostane na první čárku, tam se drží a po vypnutí motoru vyleze o půl políčka výš. Je to normální nebo mám podezřívat vadný termostat nebo čidlo teploty?

A druhý dotázek: Nefunguje ventilátor topení, chtěl jsem nejdřív kouknout na pojistky, ale ani v knížce od Koppa, ani v originál německém manuálu jsem nenašel, na které pojistce ventilátor topení je. Máte někdo tušení?

Dík.
Reklama
 

Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

S chlazením ti neporadím, ale IMHO termostat je furt otevřený.

Ventilátor topení by měl být připojen na pojistku EF6 (20A) v motorovém prostoru.
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
vydra

teploměr

Příspěvek od vydra »

Zdá se mi že dlouho trvá než se zahřeje motor.(asi 5 až 8 km)a teploměr ukazuje tak asi 60stupnu je to normální .Děkuji za odpověd
Docent
Příspěvky: 1228
Registrován: ned bře 13, 2005 10:22

Příspěvek od Docent »

Ondras píše:S chlazením ti neporadím, ale IMHO termostat je furt otevřený.

Ventilátor topení by měl být připojen na pojistku EF6 (20A) v motorovém prostoru.
Dík, nakonec to nebyla pojistka, ale relé. BTW ani v knížce od Koppa, ani v originál německým manuálu není o zapojení ventilátoru topení ani slůvko :( .
Uživatelský avatar
shaman
Příspěvky: 298
Registrován: ned zář 05, 2004 22:04
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od shaman »

Mně to taky najednou začalo blbnout, když je teplo, vyleze až ke třetí čárce, přitom předtím nikdy přes druhou nešel. Tak jsem zkoušel měnit termostat, ale nakonec se ukázalo, že je vše OK i voda má v pohodě teplotu, takže no problem. Akorát se prostě trochu pomát ten ukazatel...
Pro ty co mají rádi skútry - www.scootland.cz
Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 1266
Registrován: úte srp 31, 2004 19:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert »

Ja koncim s rucickou asi 1mm pod druhou carkou a vic ani ranu. Jedinne jednou asi v 30 stupnich v kolone to bylo asi 3mm nad druhou carkou, jinak oukej ;)

BTW: Jedinny co, tak ze mi mizi voda, ale i v tech vedrech to stejne nevarilo, tak nevim, co s tim muze byt...naliju to az kousek pod MAX a za tyden je tam pod MIN ale nic to nedela, tak to nechavam ;)
Docent
Příspěvky: 1228
Registrován: ned bře 13, 2005 10:22

Příspěvek od Docent »

Robert píše: BTW: Jedinny co, tak ze mi mizi voda, ale i v tech vedrech to stejne nevarilo, tak nevim, co s tim muze byt...naliju to az kousek pod MAX a za tyden je tam pod MIN ale nic to nedela, tak to nechavam ;)
Jo, tak voda mi mizí taky (litr za týden = 600 km) a dneska jsem při výměně termostatu zjistil kam :( : do válců :cry: .
Uživatelský avatar
shaman
Příspěvky: 298
Registrován: ned zář 05, 2004 22:04
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od shaman »

Jestli chceš těsnění pod hlavu, mám jedno fungl nové doma..
Pro ty co mají rádi skútry - www.scootland.cz
Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 1266
Registrován: úte srp 31, 2004 19:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert »

No, mně voda sice mizí, ale žádná pára z výfuku nebo bílý kafe v oleji nemám...je to nějaký divný :( ;)
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

Kluci s tím teploměrem se občas ¨kousne¨čidlo už se nam to taky stalo.po výměně byl klid.a unik vody když to zrovna není do motoru tak koukněte na sací potrubí u 1 valce.tam je velký problem hodně matizů. a je to pouze na výměnu sacího potrubí.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

já jsem ručičku teploměru nad druhou čárkou ještě neviděl,pořád se drží tak tři milemetry pod.
Pokud teče voda válců,urychleně opravit,aby se ti nestalo něco horšího,třeba ohnutí ojnice pokud by se válec naplnil nad určitou mez.Další možností úniku vody je vodní pumpa a to nemusíte ani registrovat,protože není na ni vidět.
Já dolévám tak 2 deci za sezónu a doufám že to vydrží co nejdéle.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Docent
Příspěvky: 1228
Registrován: ned bře 13, 2005 10:22

Příspěvek od Docent »

shaman píše:Jestli chceš těsnění pod hlavu, mám jedno fungl nové doma..
Dík za nabídku, ale musím stejně do Krče pro těsnění pod víko ventilů, probublává mi tam olej, tak to vezmu při jednom.
Docent
Příspěvky: 1228
Registrován: ned bře 13, 2005 10:22

Příspěvek od Docent »

palikx píše:Kluci s tím teploměrem se občas ¨kousne¨čidlo už se nam to taky stalo.po výměně byl klid.a unik vody když to zrovna není do motoru tak koukněte na sací potrubí u 1 valce.tam je velký problem hodně matizů. a je to pouze na výměnu sacího potrubí.
Pod tím sacím potrubím není žádné těsnění? To se fakt musí vyměnit celé potrubí? BTW v autodílech Krč ho nemají, aspoň v ceníku na Internetu ne.
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od palikx »

je tam guma,takový pásek.Ale ono jak je to potrubí plastové tak se zbortí a praskne a ta guma vypadne resp praskne taky.nové těsnění nepomůže protože není kam ho dát.Prostě pro stopro opravu se musí dát potrubí nové.cena cca 3500 bez dph.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Docent
Příspěvky: 1228
Registrován: ned bře 13, 2005 10:22

Příspěvek od Docent »

palikx píše:je tam guma,takový pásek.Ale ono jak je to potrubí plastové tak se zbortí a praskne a ta guma vypadne resp praskne taky.nové těsnění nepomůže protože není kam ho dát.Prostě pro stopro opravu se musí dát potrubí nové.cena cca 3500 bez dph.
Tak potrubí se nezbortilo ani neprasklo,ale to těsnění bylo v hajzlu a ještě byly olámané rantlíky, kde to těsnění drží (naprosto nechápu, jak je to možné). BTW spojit sací potrubí se záslepkou díry v bloku, to muselo napadnout naprostého blba, slušná firma by už to dávno prohlásila za konstrukční chybu a na vlastní náklady odstranila :(.
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“