motor umrel, nech zije motor

Moderátor: Blue Lanos

Uživatelský avatar
LordMMX
Příspěvky: 1535
Registrován: ned úno 20, 2011 05:06
Bydliště: Halič /SVK/
Kontaktovat uživatele:

Re: motor umrel, nech zije motor

Příspěvek od LordMMX »

aký motorový olej si použil? skús Castrol Magnatec 10W40 , možno ti fakt klepu ventily... mal by pomôcť
Daewoo Lacetti Premiere 2011 (Cruze)
Daewoo Leganza "Areum" CDX 2.0, central + alarm, el. okna, digi klima, dualbag, ABS/TCS
Daewoo nie je len značka... je to životný štýl !! :)
ex: Leganza, 2x Evanda, Lanos, Corsa, Nexia, Espero, Marea
Reklama
 

Uživatelský avatar
Vypravca
Příspěvky: 1056
Registrován: pát črc 07, 2006 06:12
Bydliště: Banská Bystrica

Re: motor umrel, nech zije motor

Příspěvek od Vypravca »

Neviem ci ten castrol bude nejaka vyhra.
Co som cital na viac forach, tak ho viacej hanili ako chvalili.
ex EVANDA, strieborná metalíza svetlá,
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: motor umrel, nech zije motor

Příspěvek od ppp »

mam tam mogul gx fe pro 10w40 sice uz ma par rokov ale bol v uzavretej nadobe, ale kedze na tento olej predoslemu motoru po par rokoch prestali tukat ventily/hydrostely, tak si myslim, nie je zly. Akurat podla zvuku mi to skor pripada na netesnost vo vyfukovom potrubi, aspon to teda znie ako ked mal otec na nubire prasknute vyfukove parohy. So zvysujucimi sa otackami sa cvakanie stisuje ale neprestane. Zajtra proste podotahujem skrutky na sani a uvidim. A este aj na dvojrurke na vyfukovych parohoch.
Uživatelský avatar
LordMMX
Příspěvky: 1535
Registrován: ned úno 20, 2011 05:06
Bydliště: Halič /SVK/
Kontaktovat uživatele:

Re: motor umrel, nech zije motor

Příspěvek od LordMMX »

ja osobne magnatec chvalim z osobnej skusenosti. keď som prevzal nessí po mame, tak ventily hrali hotovú symfóniu, bol tam valvoline 10W40... výmena, preplach, magnatec a nastalo hrobové ticho. od tej doby som robil zmenu jedine vtedy keď som začal lievať verziu pre dieselové motory
Daewoo Lacetti Premiere 2011 (Cruze)
Daewoo Leganza "Areum" CDX 2.0, central + alarm, el. okna, digi klima, dualbag, ABS/TCS
Daewoo nie je len značka... je to životný štýl !! :)
ex: Leganza, 2x Evanda, Lanos, Corsa, Nexia, Espero, Marea
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: motor umrel, nech zije motor

Příspěvek od ppp »

Takze to bolo niektore z tesneni. Dotiahol som poriadne sanie, vymenil tesnenie na dvojrurke vyfuku (medzi parohmi a dva do jednej rurky s vlnovcom) za nove, toto bola asi dost blbost nedat nove tesnenie, a este som vymenil tesnenie na zaslepke egr ventilu. A uz je ticho len mierne cvrlikaju vstreky, ale menej nez na starom motore.
A este som zistil ze mi uz asi umiera motorcek obtoku klapky, lebo po zregulovani otacok to akosi RJ nezvladne dvihnut, takze musim pozriet ako sa hybe a pripadne skusim novy neorigo mexicky.
Takze zajtra este nahodim letne kolesa skocim natankovat nejake lpg na preverenie ci je vsetko ok aj s lpg a budem zase plne pojazdny.

Mimochodom to s tym magnatecom je podla mna normalka. Lenze za to nemoze magnatec. Po vymene oleja mi vzdy motor stichol, oproti vyjazdenemu 10tkm oleju to bol balzam na usi.

A este som zvedavy na spotrebu oleja tymto motorom. Nejaky ten sajrajt z cesty sal ale ani zdaleka nie tolko ako moj stary motor.
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: motor umrel, nech zije motor

Příspěvek od ppp »

Takze este pojazdny nie som. Niekde je problem. Motor ma najma na volnobehu dost znatelne vypadky, takze nim slusne trasie, obcas aj skape. Inak pocas behu ide celkom pekne aj ma vykon, ale ten volnobeh je zly. Zatial mam podozrenie ze tie dve kablove oka som asi mal predsa len niekde ukostrit ale neviem kde. Na kabelazi pod sanim su dve kablove ocka tak na 6mm skrutku, 8mm uz cez ne neprejde. A netusim kam ich dat. Pred chvilou ma napadlo ze na starterovy steft ale ten neviem ci nie je az 8mm, inak ma uz nenapada kam ich pripojit. A mam podozrenie ze prave to ze nie su ukostrene sposobuje problemy na volnobehu.
Neviete mi niekto pozriet zospodu alebo od starteru sfotit mobilom alebo len rukou nahmatat kam su tieto oka chytene? Nikde som na motore nenasiel 6mm skrutku pod ktoru by som ich mohol chytit. A co je sranda, tak mi par 6mm skrutiek z motora ostalo a tiez netusim odkial. Aj ked ono tych skrutiek co netusim alebo aspon neviem odkial su mi ostalo viac, ale nieco som nahradil nerezovkami a nieco mam z dvoch motorov a nieco mi proste ostalo lebo na starom motore bola ina vana a prevodovka.
Len tieto dve oka ma momentalne trapia.

A este pri jednom pokuse sa mi stalo nieco dost divne, pomaly ako zo zlych scifi filmov :). Otocim klucik do polohy ON a zrazu mi vsetko zhaslo. Teda aj lpg jednotka, vsetky kontrolky, uplne vsetko a starter sa v polohe start samozrejme ani neozval. Ked som siel k motoru hladat nejaky kratas a ci sa nehreje niektory silovy kabel, tak ako sa tak ohmatavam plusovy hruby kabel, zrazu pocujem vrcat skrtak lpg a to som vedel ze je uz auto pod prudom. Tak neviem co sa vlastne stalo. Ci nejaky problem v spinacke alebo starteri alebo kde. Potom to uz nastastie nespravilo.

Ozaj ten problem volnobehu podla mna nie je ani palivom (robi to na benzin aj na lpg, mozno na lpg motor vynechava kusok vyraznejsie) ani zapalovanim, lebo iskra ide a pri vytahovani VN kablov sa chod motoru zmenil na kazdej sviecke rovnako.
Skor ma zarazilo ked som pozeral co robi RJ na notebooku cez tyranusa, ze napatie na klapke mierne skakalo o par stotiniek voltu a ked bola klapka uplne uvolnena, tak bolo toto napatie okolo pol volta. A este som trosku nechapal posun predstihu, alebo co to vlastne tyranus zobrazuje v polozke spark advance. Vacsinaou sa v nom drzlaa hodnota cca 2 ale obcas skocila na nieco vyse 80. Ked skocil ana tych 80 tak sa motor mierne ako keby ukludnil aj mu mierne stupli otacky, potom hned tato hodnota skocila na 2 a motoru klesli otacku pod 850 obcas az na 700 a zacal silne vynechavat (mozno by bolo lepsie napisat to v opacnom poradi). Ostatne hodnoty ako lambda boli v poriadku, ta sa menila. Vsetko vyzeralo byt ok, aj ked si neviem spomenut na hodnotu MAP a MAT, zajtra to este skusim pozriet.
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: motor umrel, nech zije motor

Příspěvek od ppp »

niekde tu by mali byt tie dva ocka uchytene ale kde? Fotka nie je moja, len z ebay ale lepsiu som nenasiel.
a15mf_od_sania_2.jpg
a15mf_od_sania_2.jpg (46.06 KiB) Zobrazeno 3148 x
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: motor umrel, nech zije motor

Příspěvek od ppp »

takze tie hodnoty z TPS su v poriadku, aspon podla informacie z anglickeho popisu schem

ak by bol niekto taky ochotny a pozrel by sa kde su uchytene tie dve kablove oka co idu z kabloveho zvazku pod sanim bol by som velmi povdacny a pomohlo by mi aj sposob uchytenia a vedenia oboch kablovych zvazkov pod sanim, jeden kablovy zvazok je energeticky (starter, alternator), druhy ide k cidlam (cidla teploty) a ktovie este comu.
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: motor umrel, nech zije motor

Příspěvek od ppp »

tak som asi nasiel kam to ukostrit, zospodu to nebolo vidno a zhora len ked sa clovek poriadne nahne/vylezie na motor az nad sanie, pod krajnou skrutkou bola diera na 6mm skrutku, takze som tie ocka uchytil ale uz mam po vcerajsich pokusoch baterku vymlatenu, mozno uz ma dost, alebo mi to zase poriadne nedobija alebo mam nejaky kontakt zle utiahnuty/ocisteny.
Uživatelský avatar
LordMMX
Příspěvky: 1535
Registrován: ned úno 20, 2011 05:06
Bydliště: Halič /SVK/
Kontaktovat uživatele:

Re: motor umrel, nech zije motor

Příspěvek od LordMMX »

skús miesto tyranusu Scanmaster ELM
Daewoo Lacetti Premiere 2011 (Cruze)
Daewoo Leganza "Areum" CDX 2.0, central + alarm, el. okna, digi klima, dualbag, ABS/TCS
Daewoo nie je len značka... je to životný štýl !! :)
ex: Leganza, 2x Evanda, Lanos, Corsa, Nexia, Espero, Marea
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: motor umrel, nech zije motor

Příspěvek od ppp »

Takze obe kablove oka ukostrene, ale motor blbne stale rovnako. Uz mam aj podozrenie ze je to nejaky problem kvoli ktoremu blbol aj stary motor ale ten nemal vykon, zatial co tento vykon ma, len vynechava a na volnobehu je to az natolko vyrazne, ze skapina. Palivom by to nemalo byt, pretoze to robi aj na benzin aj na lpg. Lenze zapalovanie funguje tiez. Nech vyberiem z akejkovek sviecky kabel, tak sa chod motoru zmeni rovnako a z kazdeho kabla slaha este asi 1cm iskra, cize spolu s tym co musi prekonat v gumenej koncovke kabla su to cca 3cm. A vyfuku citit nespaleny benzin, pripadne na lpg citit nespalene lpg, teda smrad merkaptanu. Ani za tmy na kabloch nic neprebleskuje, ani neskace iskra mimo motora. Tak ja uz neviem. Skusim este zajtra zmerat kompresiu ak bude dostat za rozumnu cenu merak komresie v autodieloch a potom som skoncil.

To nie je vsetko, este mi umrela exide baterka, po asi 8 rokoch, jeden clanok je zasulfatovany a jeden z drziakov? platni je ako keby rozleptany alebo spaleny, neviem. Ale nevyzera to zachranitelne, na mriezkachh je kopu nalupaneho bordelu z toho drziaku platni. Mam sice nahradnu ale rozhodne ma to nepotesilo.

Aby bol "uspesny" den zavrseny tak som pred chvilou roztrhol sacik s kakaom a samozrejme zasvinena cela kuchyna. Asi sa na to vykaslem a budem uz jazdit len autobusom. Aj tak ked sa zamestnavatel prestahuje uz nebude kde zaparkovat.

A stary motor som zacal rozoberat ale okrem toho ze sa mu z jedneho ventilu odlupol karbon a ze sa zacal lupat aj z piestov tak som na nom nic hrozne nevidel, tak neviem co to s nim malo byt. Zaital som este nerozobral spodok, musim ho este trochu ocistit, ale dva valce, ktore maju piesty dolu, sa zdaju byt v poriadku. Neviem teda ako by mali vyzerat, ale este na nich vidno honovanie, ani na vrchu nie je ziadne znatelne vydraite, pohmatom nic nevidno, akurat pri tesneni bola kopa karbonu a jeden valec ma par cm od vrchu na jednej strane honovanie dost vylestene. A jeden ma zase slabo vitidelnu zvislu ciarku vo valci, ako keby sa nieco zachytilo na kraji piestu alebo je to od kruzku, neviem, uvidim ked to cele rozoberiem.
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: motor umrel, nech zije motor

Příspěvek od ppp »

Nechem kricat hop, kym mi nepreskoci, ale mozno som na to prisiel.
Najprv som si vsimol ze predsa len sa trochu menej toho zmeni po vybrati najdlhsieho VN kabla, teda zo sviecky pri rozvodoch. Plechova objimka vo vnutri gumenej fajky bola o cca pol cm hlbsie nez na ostatnych kabloch. Vymenil som teda kabel za iny, funkcny, neprebijajuci a chovanie motora sa zlepsilo natolko, ze uz neskapina ale stale to nie je ono. Jednak pulzuje a obcas mu vyletia otacky, ktore klesnu az ked pridam a necham kym RJ otacky zrovna, a aj to nie vzdy.

Takze som skusil metodu z internetu na hladanie prisavania falosneho vzduchu. Podla rady niekde na internete podla symptomov u mojho auta to ukazovalo na prisavanie falosneho vzduchu. Proste nestabilny volnobeh, vynechavanie, skapinanie, pricom symtomy ustupuju s otackami a zatazenim motora, ked uz falosny vzduch hra len malu rolu, lebo skritaca klapka pusta do sania kvanta vzduchu oproti malemu prisavaniu.
Keze stetcekovat s benzinom nie je velmi prakticke, skusil som metodu s propanbutanom. Mam este neminutu 10kg flasu, a horak na tavenie asfaltovych pasov, takze som na horak natlacil tenku hadicku a zacal som opatrne pustat lpg vsade kde som mal podozrenie na prisavanie vzduchu. Ani vstreky, ani sanie-hlava, ani zaslepka egr ventilu, ani ta pidi hadicka z veka ventilov, ktora sluzi ako permanentny obtok skrtiacej klapky. Pri tej sa dokonca nezmenilo nic ani ked som ju odpojil a pripadne aj otvor po nej upchal prstom. Len to prestalo sycat.
Este som skusil hadicku napchat do medzery medzi snimacom polohy skrtiacej klapky a hlinuikovym telom klapky a po pusteni plynu sa motor zrazu na okamih upokojil. Potom som ho asi uchlastal, takze zase zacal trochu blbnut, ale zda sa mi ze trochu inak. Vzdy po pusteni plynu pod snimac skrtiacej klapky sa motor upokojil. Takze mi to vychadza na to, ze okolo hriadelky klapky musi motor prisavat vzduch. Zajtra ju vyberiem, rozoberiem a uvidim.
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: motor umrel, nech zije motor

Příspěvek od ppp »

Takze som sa pekne oklamal, po utesneni osky klapky sa nic nezmenilo, snad len to, ze tentoraz som uz propanbutanom nic neovplyvnil. Tak som zacla znovu tahat kable jeden po druhom ci nenajdem konkretny problemovy valec, nenasiel som, len pri jednom vytiahnutom kabli zrazu pocujem praskanie od blatnika za baterkou. Kuknem tam a na cievke vidim ledva badatelnych duchov. Takze musim menit cievku a dufam ze je to uz konecne pravy povodca problemov. Ono to mozno cievke ani nerobi dobre ked sa nemoze vybit cez normalny vystup.
Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3614
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Re: motor umrel, nech zije motor

Příspěvek od conpet »

Držím palce -i je to slušnej román , snad už najdeš příčinu ;) Já jsem s motorem v Esperu neměl nikdy žádný problém, byl to nezničitelný 8V
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: motor umrel, nech zije motor

Příspěvek od ppp »

Teraz som uz z toho blby. Vymenena cievka za novu original, tato uz nepreraza. Zato zase prerazaju kable. Vymenene kable, za nove ngk, prerazaju aj tie, dokonca mam pocit ze este viac nez stare a tie davnejsie kupene nove noname. Dokonca ked kable oddialim od seba aj od veka ventilov, tak preraza aj hlava rozdelovaca. A motor samozrejme ked klesnu otazky z 1200 (za studena) na 1000 (trochu zohriaty) zacne obcas vynechavat a ked klesnu na 850 (motor zahriaty) tak zacne vynevhavat uplne pravidelne, auto vibruje, ako keby niektory valec poctivo ani raz nezapalil, aj z vyfuku citit nespalene palivo. Pri zvysenych otackach idu poctivo vsetky valce, len pod 1000 uz maju problem a vynechavaju. Vytahovanim kablov zo sviecok som nic nezistil, pri kazdom valci sa chovanie motoru zmeni a to uplne rovnako, takze to vyzera tak, ze sa v tom vezu vsetky valce.

Tak ja uz neviem.

To vyzera ako keby nevedelo prerazit zmes medzi elektrodami sviecky. Ale preco? Kedy je zmes tazsie prerazitelna? Ked je bohata? Ked je chudobna? Ked je nizka kompresia vo valci? Ked je vysoka kompresia vo valci?
Odtrh maju vsetky sviecky NGK v line 14 bkr6e-11 rovnaky teda 1.1mm. Su tiez nove ale to iste robilo aj so starymi a to aj dvoma roznymi sadami starych sviecok. Ked po takejto skuske vytiahnem sviecky z motora su komplet cierne ale bez hrubych nanosov. Jedine co ma napada, ze zajtra skusim prebehnut par km, aspon takych 20km nech sa vypalia a uvidim mozno viac, inak uz jedine laborovat s mensim odtrhom. Ony tie sviecky vyzeraju ako keby mali zlu tepelnu hodnotu, teda boli na motor s vyssim kompresnym pomerom nez ma moj motor (neviem ci sa to oznacuje studensie alebo teplejsie ale to je jedno), takze sa nedokazu samy cistit. Alebo ako keby som mal prilis bohatu zmes. Ale tu si predsa riadi RJ a podla udajov z RJ si ju uregulovat vie, aspon hodnota lambdy kolisa pekne medzi bohatou a chudobnou.
Tak ja uz neviem, mozno rano bude mudrejsie vecera.
Odpovědět

Zpět na „ESPERO“