brzdove rurky - ocel alebo cunifer?

Vše co se týká techniky, zapojení, ND

Moderátoři: Blue Lanos, pejee, lomngi

Odpovědět
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

brzdove rurky - ocel alebo cunifer?

Příspěvek od ppp »

Ake brzdove rurky odporucate, pripadne s akymi mate skusenosti?

Tzv. originalne s nalepkou GM, teda uz naohybane ocelove niecim nastriekane, lahko sa to skrabne uz pri polozeni na kamienky na zemi. Netusim ci su to dvojplastove alebo ake.
Alebo dvojplastove na zakazku napriklad od firmy karban.
Alebo z cuniferu teda zliatini medi a niklu a spravit si ich sam doma. Toto je asi najdrahsia moznost, ale zase by mali byt najtrvanlivejsie. Vsetko sa da zohant cez ebay pripadne ine aukcne portaly. Hobby sady na rurky su sice stavane na med ale vraj vydrzia aj par rurok z cuniferu (cunifer, kunifer, cupro a co ja veim pod cim som to nasiel). Vraj to volvo, audi a porse uz montuje par rokov takze by to nemalo byt menej bezpecne nez ocel. A hlavne to nekoroduje a netreba to ani natierat. Jedine na stk by mohli namietat ze med na auto nesmie a dokaz ze to nie je cista med. Len neviem ako je to ohybne ale urcite lepsie nez ocel.

Kedza mam teraz pekne volno v motorovom priestore, ani motor ani prevodovka, tak ma napadlo ze si na espere vymenim brzdove rurky ale teraz fakt neviem.
Ked si vezmem kunifer, tak materialovo je to dokonca najlacnejsie, este lacnejsie nez origo rurky. Ale zase si musim kupit naradie a potom je to najdrahsia moznost. Ale naradie mi ostane aj pre dalsie auto.

Pripadne viete na slovensku idealne BA a okolie, kde robia s kuniferom? A kde by sa dali zohnat 13mm dlhe 10x1mm dute skrutky na 5mm brzdove rurky? Mimo ebay a allegro, proste nejaky kamenny obchod alebo servis, kde su ochotni predat aj diely a nemaju nehorazne ceny.
Reklama
 

ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: brzdove rurky - ocel alebo cunifer?

Příspěvek od ppp »

Aby som vysvetlil, preco nad tym rozmyslam. Pretoze ked som pred rokmi chcel menit rurky na espere, tak som kupil originaly. A tie jednak neslo s motorm a prevodovkou do auta vobec dostat, ani skusit preohybat aj ked trochu to ohybat islo. Navyse som ich po chvili dobre doskriabal az na holy kov, stacilo ze som ich trochu povlacil po hlinito kamenistej ceste pred garazou, kde som sa pokusal ich vymenit. Takze ani nove origo nebude zarukou ze po jednej dobre osolenej zime nebudu kvitnut ako vlci mak. Ale kunifer je podla vsetkeho korozii velmi odolny, ved bol vraj vynajdeny kvoli morskej vode. Cize pri montazi nemusim davat pozor na nejaky ten skrabanec, po montazi to nemusim dodatocne osetrovat co su tiez peniaze, lebo smejd farba z nich zlezie skor nez ja vylezime spod auta a kvalitna farba tiez nieco stoji. Cize vo finale budem s kuniferom mozno na nizsej cene nez s dobre namontovanym origo brzdovym potrubim ale s neporovnatelnou zivotnostou. Ja viem ze ak by som si auto nechal 5 rokov tak to asi nema vyznam, ale to by nemalo vyznam vobec siahat na brzdy. Dokonca uz ani menit brzdovku. Navyse naradie mi uz ostane pre buducnost, takze to by som do ceny nepocital, aspon nie v plnej vyske.
Jedine co ma trapi ci je ten kunifer skutocne taky dobry alebo su to len marketingove povedacky.
Uživatelský avatar
Vypravca
Příspěvky: 1056
Registrován: pát črc 07, 2006 06:12
Bydliště: Banská Bystrica

Re: brzdove rurky - ocel alebo cunifer?

Příspěvek od Vypravca »

Ja som jedneho casu uvazoval nad umelymi trubkami co sa pouzivaju na nakladiakoch na rozvod vzduchu.
Pisal som z dodavatelom a ten mi potvrdil, ze je to odolne voci olejom, ropnym latkam a brzdovej kvapaliny. Ze to mozem pouzit aj na ich rozvod.
Pouzil som to na rozvod benzinu v espere. A keby som ho nepredal, tak som chcel potiahnut priamo od ABS az po prasiatko bez prerusenia potrubia. Pri zadnej naprave by som len urobil jeden zavit aby sa pri perovani trubka pekne hybala.
A v predajni maju rozne spojky, takze sa da prepojit kov plast.
ex EVANDA, strieborná metalíza svetlá,
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: brzdove rurky - ocel alebo cunifer?

Příspěvek od ppp »

Hmm, sice neviem o tych rurkach nic, ale plast sa mi velmi nepozdava, neviem ci rurky co spominas znesu 100MPa.
ALe pozeram na nete a ono sa aj s tymi hobby sadami daju robit pekne zakocenia ani to nie je tazke a to robia s ocelovymi rurkami, s ktorymi sa asi robi tazsie:
http://www.youtube.com/watch?v=KaO2jAWq ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=HVbHk0kk ... re=related
Podla toho ani netreba profesionalne naradie na tie "bublinkove" zakoncenia, staci aj lacne urcene na kaliskove zakoncenie.
Idem pohladat na allegro a na ebay nejake lacne naradie a rurky.
Uživatelský avatar
Vypravca
Příspěvky: 1056
Registrován: pát črc 07, 2006 06:12
Bydliště: Banská Bystrica

Re: brzdove rurky - ocel alebo cunifer?

Příspěvek od Vypravca »

Neviem aky mas tlak na zadnych brzdach. Ale tie plastove bezne drzia v nakladnych autach 10atmosfer.
ex EVANDA, strieborná metalíza svetlá,
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: brzdove rurky - ocel alebo cunifer?

Příspěvek od ppp »

Nakladne auta so vzduchovymi brzdami je nieco ine, pre hydrauliku osobnych aut je tusim norma okolo 100MPa, este aj medene zvladnu cca 60MPa (podla ebay predajcov az 120MPa, tak neviem ci maju nieco ine nez testovali vo VÚMV Praha). A tlak je na vsetkych brzdach v aute rovnaky, teda kym niektore z vedeni netecie a valec funguje ako ma, a teda tecuci okruh obmedzi.
Odpovědět

Zpět na „Technická Sekce“