štartovanie
Moderátor: Blue Lanos
štartovanie
Kamoši poradte. Už asi pol roka mi nejak zle štartuje. Motor nenaskočí hneď ako by mal ,ale asi po piatich sekundach,niekedy dlhšie.Keď motor vypnem a znovu naštartujem naskočí v pohode,ale ak je motor dlhšie vypnutý,zas to trva dlhšie. Baterka je v pohode aj štartér po generalke.Kde môže byť chyba?
- Reklama
Re: štartovanie
...jo to mi dělala nesie v zimě, závada byla v relátku benzínového čerpadla po výměně za nové OK, zkus si přeměřit napětí na benz. čerpadle při startování, nevím jestli má espero volnej kabel v motorovém prostoru pod rozdělovačem, tam bys napětí na rozdělovači změřil taky.
Mějte se fajn
Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
Re: štartovanie
rele sa da lahko diagnostikovat, staci si vypnut pred startom radio a umlcat spolucestujicich a po otoceni klucikom musi byt pocut benzinove cerpadlo spod zadnych sedaciek. Pripadne sa daju sedacky dvihnut a vtedy ho pocut uz dost hlasno. Ak bezi tak je rele ok. Ci tlaci a ako tak to sa da zistit vpredu, nad alternatorom rozpojis hadicku, tu co je viac pri blatniku, a nad prevodovkou visi nepripojeny konektor, ten pripojis kusok drotu, na plus baterky. Je to priame napajanie cerpadla, takze by mal z rozpojenej hadicky vystreknut benzin. Na tomto konektore mozes zmerat napatie na benzinovom cerpadle ked uz motor bezi, pri startovani je vsak odpojene. Rele benzinoveho cepradla prepina napajanie cerpadla medzi tymto volne visiacim konektorom nad prevodovkou a napatim z niektorej poistky. Rele je zopnute len par sekund po zapnuti klucika. Pri behu motora je benzinove cerpadlo napajane spinacom pod tlaku oleja, proste ked motor bezi, tak je cerpadlo pod prudom.
Re: štartovanie
...no vono je ppp úplně nejlepší změřit tlak čerpadla má být někde okolo 3 bar, jinak auto jede i při 1,5 bar ale neakceleruje je tam prostě malý tlak, mě to zlobilo jenom někdy a to jenom při prvním startování, podruhé například za 3 hodiny to bylo OK a tlak byl v normě s palikxem jsme to opravovali právě při mínus 10°C ( kdy se závada projevovala ), na ulici a opravili právě výměnou relátka ( staré bylo špatné vyteklo ale nejde rozdělat musíš ho zničit, rozlomit, rozdělat ). Nicméně s elektrikou nekamarádím.
Mějte se fajn
Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
Re: štartovanie
Ja merak nemam, meral som to okometrom , proste so starym zalepenym cerpadlom auto este islo aj akcelerovalo oproti lpg ziaden ubytok badat nebol, skor prirastok, aj ked som na benzin toho vela nenabehal, ale z hadicky nad alternatorom benzin vytekal rovno na alternator. Po oprave cerpadla uz benzin striekal, mozno by doletel az na svetlo ale v tom som mu samozrejme zabranil. Nenavadzam na taketo merania ale ked nemate cerpadlo tak sa da aj takto posudit. Proste treba pozriet ako a ci vobec tecie.
A rele v pripade ze cerpadlo nebzuci ked ma, tak premerat a ak je zalepene tak zahodit. Zahodit aj ked nie je zalepene, iba ak by niekoho zaujimalo co sa na nom potento.
A ked bude potento cerpadlo, tak nezahadzovat, ale odlozit a niekde na zraze si ho prevezmem . Mozno mu pojde dat druhu sancu.
A rele v pripade ze cerpadlo nebzuci ked ma, tak premerat a ak je zalepene tak zahodit. Zahodit aj ked nie je zalepene, iba ak by niekoho zaujimalo co sa na nom potento.
A ked bude potento cerpadlo, tak nezahadzovat, ale odlozit a niekde na zraze si ho prevezmem . Mozno mu pojde dat druhu sancu.
Re: štartovanie
...to ppp " okometr " je celkem na nic i při 1,5 Bar bude stříkat ale není do dostatečný tlak, věř mi osobní zkušenost, jinak čerpadlo se nevyplatí spravovat je v nádrži s benzínovými parami a ty jaksi můžou způsobit lecos, radši neuvažovat ( zvlášť při provozu na LPG, když je v nádrži jenom 5 - 10litrů benzínu )... čerpadlo může jednou bzučet a dvakrát né a pak je závada v elektrice, kabelech a relátku, to je nakonec i nejsnadněji vyměnitelné.
Mějte se fajn
Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
Re: štartovanie
Cerpadlo mozno striekat bude vzdy, ale z hadicky pri vstrekoch benzin nestriekal len vytekal a auto aj tak jazdilo a akcelerovalo v pohode. Teraz uz strieka. A bez tlaku nie je prietok. A naopak. Nevravim ze je to najlepsia metoda, ale da sa v domacich podmienkach pouzit.
Co sa tyka vyparov z nadrze tak tie su sice nebezpecne, ale zase on ten benzin nie je vodik, takze jeho pary nehoria v lubovolnej koncetracii. A pri vymene cerpadla je nadrz tiez otvorena. A ak myslis, ze by iskra v nadrzi nieco sposobila, tak to jedine tesne po vymene cerpadla, pretoze potom je cela nadrz plna koncentrovanych benzinovych par, ktore proste nezapalis. Co myslis, ze ako vyzera benzinove cerpadlo. Je to motorcek s obycajnymi uhlikovymi kefkami, ktore iskria jedna radost a toto cele je ponorene v benzine. Proste benzin ak akurat nie je "spadnuty" teda vytlaceny odparenym benzinom z motoroveho priestoru von z cerpadla, tak uhliky aj s komutatorom su zaplavene benzinom. Ked si pozries fotku cerpadla, tak cely valec je elektromotorcek s uhlikmi a komutatorom, ziaden ec motorcek, a len na konci pri pancuske je male zubove cerpadielko. A to tlaci benzin pekne cez cely motorcek, benzin tecie po rotore, statore, medenom vinuti, tecie po uhlikoch a komutatore, cim zaroven aj chladi, dalej do vytlacnej rurky. Vybuchu sa netreba bat, pretoze aj po otvoreni nadrze a jej zatvoreni je za chvilutak presytena benzinovymi vyparmi, ze sa nemaju sancu zapalit. Inak by sme vzdy po vikendovom stati auta na slniecku, ked benzin spadne az pod komutator, chodili do prace letecky a nie autom. Cize benzinu sa netreba bat, problem je jeho zmes so vzdusnym kyslikom. Cerpadlo sa neoplati davat opravovat, ale opravovat podomacky pre seba sa ho mne oplati. Len treba mat material na jeho opatovne utesnenie a to som nemal ked som ho opravoval takze je utesnene dost provizorne.
Co sa tyka vyparov z nadrze tak tie su sice nebezpecne, ale zase on ten benzin nie je vodik, takze jeho pary nehoria v lubovolnej koncetracii. A pri vymene cerpadla je nadrz tiez otvorena. A ak myslis, ze by iskra v nadrzi nieco sposobila, tak to jedine tesne po vymene cerpadla, pretoze potom je cela nadrz plna koncentrovanych benzinovych par, ktore proste nezapalis. Co myslis, ze ako vyzera benzinove cerpadlo. Je to motorcek s obycajnymi uhlikovymi kefkami, ktore iskria jedna radost a toto cele je ponorene v benzine. Proste benzin ak akurat nie je "spadnuty" teda vytlaceny odparenym benzinom z motoroveho priestoru von z cerpadla, tak uhliky aj s komutatorom su zaplavene benzinom. Ked si pozries fotku cerpadla, tak cely valec je elektromotorcek s uhlikmi a komutatorom, ziaden ec motorcek, a len na konci pri pancuske je male zubove cerpadielko. A to tlaci benzin pekne cez cely motorcek, benzin tecie po rotore, statore, medenom vinuti, tecie po uhlikoch a komutatore, cim zaroven aj chladi, dalej do vytlacnej rurky. Vybuchu sa netreba bat, pretoze aj po otvoreni nadrze a jej zatvoreni je za chvilutak presytena benzinovymi vyparmi, ze sa nemaju sancu zapalit. Inak by sme vzdy po vikendovom stati auta na slniecku, ked benzin spadne az pod komutator, chodili do prace letecky a nie autom. Cize benzinu sa netreba bat, problem je jeho zmes so vzdusnym kyslikom. Cerpadlo sa neoplati davat opravovat, ale opravovat podomacky pre seba sa ho mne oplati. Len treba mat material na jeho opatovne utesnenie a to som nemal ked som ho opravoval takze je utesnene dost provizorne.
Re: štartovanie
Dajte tam Valbro Made In USA ako mam ja a mate pokoj z motorcekmi