motor umrel, nech zije motor

Moderátor: Blue Lanos

ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

motor umrel, nech zije motor

Příspěvek od ppp »

Radsej si zalozim novu temu, lebo toho nasledovne dva tyzdne bude trochu viac.
Kedze mi pred dvoma alebo su to uz tri tyzdne umrel motor, stala sa z neho olejnicka cez vyfuk a takmer uplne stratil vykon, musel som to nejako riesit ak nechcem kupovat ine auto alebo sa vozit autobusom. Uz mam doma tyzden jeden motor z vrakoviska, auto malo podla tachometra 170tkm, motor v relativne slusnom stave, ziadna olejnicka, akurat kde tu nieco ale to bola skor nemrzka pod vodnym cerpadlom. Zatial ho len rozoberam a cistim. Kedze s neho netiekol olej, tak su hlinikove veci ako keby osrate od holubov a to sa cisti najhorsie, kedze to ide dolu len mechanicky.
Uz som sa tu pytal na spojku, zotrvacnik a pod. Spojku zajtra uvidim aka bola na starom motore, ale pruziny pritlacneho taniera su na starom motore zbrusene o dost viac ne na tom z vrakoviska, alen este neviem ako vyzera spojkovy kotuc. Zotrvacnik pojde dolu, a nazad s novymi skrutkami tak ako kaze manual.

Momentalne by som rad vedel ci ma zmysel robit nieco s olejovym cerpadlom, ci ho nechat tak, alebo ho zlozit ocistit a pretesnit, kedze je zvonku dost zasvinene niecim co vyzera ako nasrate od vtakov. Alebo si na nom mozem nieco skontrolovat a ci ma vyznam skontrolovat napriklad tlakovy ventil aleboakosatovola.
Reklama
 

ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: motor umrel, nech zije motor

Příspěvek od ppp »

No a s tymto "zeriavom" som vybral motor z auta, s nim pojde aj dalsi nazad do auta.
Prevodovku snad vytiahnem len tak. Nevyzera to tak pekne ako to co pouziva JRD ale funguje to :).
A nemusel som vyberat ani chladice, ani skladat kapotu aj cerpadlo posilovaca ostalo na hadiciach v aute.
Akurat som zabudol pred skladanim na kryci plech zotrvacniku, kedze mam plechovu vanu :oops: .
zdvihak.JPG
zdvihak.JPG (133.5 KiB) Zobrazeno 4418 x
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: motor umrel, nech zije motor

Příspěvek od ppp »

Ozaj a co je lepsie plechova alebo hlinikova vana motoru? Lebo stary motor co som mal mal plechovu, "novy" ma hlinikovu. A ta na rozdiel od plechovej aj nieco vazi, takze ten motor je kusok tazsi.
paul08
Příspěvky: 120
Registrován: čtv pro 23, 2010 03:04
Bydliště: okr.NZ

Re: motor umrel, nech zije motor

Příspěvek od paul08 »

Nechaj hlinikovu vanu a plechovu do zalohy,keby si si pomylil v zime kus odpadnuteho snehu z podvozku z kamenom !Ja by som na tvojom mieste aspon pritlacak kupil novy a prevaril el. oblukom poriadne zasuvaciu tyc spoj. loziska,pripadne kupil novu,aby sa ti niekde neodtrhla.Skus ten hlinikovy sajrajt namocit nejakym odmastovacom (nemas niekoho na zeleznici,oni co pouzivaju na odmast. lokomotiv)a potom poriadnou vapkou (nie hrackarskou) prevapkuj cely motor a potom osetri WD-40, alebo obycajnou Diavou polytura na nabytok v malej flaske co sa predava.Tuto Diavu mozes pouzivat aj na osetrenie celeho motoroveho prestoru vratane plechov,kablov,hadic ,vsetkych plastov a aj plastu pod celnym sklom.Budes sa cudovat,ako ti ozije novotou auto! :PP:Ja som podobnym sposobom ( zavesil som Hup-Zuk nad auto) dal dole kapotu a dal von z Nubiri 2.0 motor,samozrejme prevodovku som podoprel a remenica isla dole predtym ( info pre tych co to chcu skusit)Ide to na pi..y chlp von bez demontaze klimy,servo-cerpadla a chladicov.Samozrejme servo +klima cerpadlo sa spolu z tym drziakom na com su prisrobovane( odsrobovava sa len ten drziak od motora ),musia od motora odmontovat a patricne pripevnit o chladic.
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: motor umrel, nech zije motor

Příspěvek od ppp »

Necham hlinikovu, ta plechova uz nejako hrdzavie.
Pritlacak je na vrakacovom motore dobry, lepsi nez to co som mal na aute, takze pojde ten. Teda ak myslis pod pritlacakom to na co tlaci locisko. Ak myslis ten kotuc z trecim materialom tak to sa musim pozriet este aky hruby je ten moj 130tkm. A podla toho sa rozhodnem ci novy alebo ktory.
Hlinikovy sajrajt este skusim ocistit trochu mechanicky, ale len trochu, ono sa to aj tak bez chemie alebo demontaze olejoveho cepradla vycistit neda, pretoze olejove cerpadlo ma zozadu nekryte nedostupne plochy a tam je zasvinene a to sa mechanicky cistit neda.
Diavu pouzivam len na kontakty. Motor budem trosku zvonku cistit petrolejom ten to trochu necha mastne. A kablove rozvody su uz mastne dost, ked unikal zo stareho motora olej cez odvetravacie gumene koleno :).

Pred vytiahnutim som motor komplet oholil, len rozvody nechal, ale cerpadlo klimy a posilovaca som nechal na rurkach v aute a cerpadlo klimy som priviazal drotom o nejaku skrutku.. A motor siel von celkom v pohode, aj miesta bolo okolo kopu. Neviem ako 2liter, ten je mozno kus vacsi. Ale kapotu som skladat nemusel, dala sa pridvihnut tak ze som mal este par cm rezervu. Klb na ktorom bolo zdvihacie rameno bol otocny v dvoch osiach, takze som s motorom vysiel bokom ponad blatnik a sup ho na furik. Motor bol vysoky 60cm a este asi 25cm zaves z retaze a jeklu. Zle bolo to, ze som nemal dost dlhy jekel na zdvihacie rameno a 50x50 Lko sa ukazalo byt makke, takze som musel zvarit dve Lka dokopy ale aj napriek tomu ze z toho vzniklo tazke hovado, to nemalo pevnost jekla s 2mm stenou s polovicnou hmotnostou. Takze ked som motor uvolnil z ramena, dlhsia cast bola natolko tazka, ze sa mi kratky koniec takmer vysmykol z ruk, nastastie ten dlhsi koniec otec podrzal latou aby nezletela. Takze tuto cast som na zeriave nedomyslel.
Este uvidim ako s nim pojde nahodit motor nazad do auta. Ale to najskor o dva tyzdne.
Uživatelský avatar
Vypravca
Příspěvky: 1056
Registrován: pát črc 07, 2006 06:12
Bydliště: Banská Bystrica

Re: motor umrel, nech zije motor

Příspěvek od Vypravca »

Tak ako pise kolega. Treba obvarit vypinaciu paku spojky. Ta sa zvykne ukrutit vo zvare.
ex EVANDA, strieborná metalíza svetlá,
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
paul08
Příspěvky: 120
Registrován: čtv pro 23, 2010 03:04
Bydliště: okr.NZ

Re: motor umrel, nech zije motor

Příspěvek od paul08 »

Myslim pritlacak,nie lamelu-tam rozhodnes ty sam,ako je opotrebovana.Diavu na kable-ochranne velory davam z estetickeho hladiska-zostanu skoro ako nove.U mna zatial olej netecie nikde,takze mam skor problem zo suchym prachom ktory hned sadne vsade a potom radost z cisteho motor.priestoru rychlo opadne :D Ostatne plasty su po osetrovani tymto pripravkom velmi zachovale,toto som praktizoval uz na mojej Skode 110l pred 14 rokmi.2.0 motor je o dost vetcsi a tazsi,kapotu som dal dole preto aby sa nahodou nestala nejaka nehoda (nechcene odstrcenie podopierajucej tyce kapoty)takze asi 10 min.prace a mal som pokoj a aj viac svetla. Strc nejaku ruru do jokloviny po celej dlzke a zostane to pevnejsie.
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: motor umrel, nech zije motor

Příspěvek od ppp »

Takze uz som rozhodil aj spojku z mojho povodneho motora. Spojka je tiez od valea (ale nie made in korea ako na vrakacovom motore), takze asi ju predosly majitel fakt menil. Lamela ma 7.6mm, ta vrakacova 8mm. Pritlacak z vrakoviska je len trosku poskriabany na pruzinach od loziska, na pritlacaku z povodneho motora chyba mozno aj 1mm na pruiznach ale stale je na nich dost materialu, ale aj tak bud dam na auto vrakacovu spojku alebo ak sa podari kupit, tak novu valeo.

Co sa tyka vypinacej paky, tak na vrakacovej prevodovke je uz zvarana, len sa nedokaze tak pootocit ako na mojej kde je nezvarana, takze musim pozriet v com je problem. Ako keby bola privarena trochu vedla. Ani lozisko tym padom nevystavi tak ako na mojej prevodovke.
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: motor umrel, nech zije motor

Příspěvek od ppp »

Ozaj, zistil som ze gufero pri zotrvacniku netecie ale aj tak bolo pod zotrvacnikom oleja. Zda sa ze to ide z podla mna olejovych kanalov, ktore idu od olejoveho cerpadla okolo filtra az ku prevodovke a tam su zaslepene dvoma imbusovymi srutkami. Vcera som nemal odvahu pozriet co je pod nim ia pretesnit ale dnes to asi spravim. Dufam ze nerobim somarinu, ked ich odskrutkujem a ze to pojde utesnit.
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: motor umrel, nech zije motor

Příspěvek od ppp »

K tym skrutkam na olejovych kanaloch som sa nedostal, ale zato som zlozil loziska z oboch prevodoviek.
Na vrakacovej bolo asi este povodne, dnes sa uz asi s plechovou klietkou nevyraba, novsie su predpokladam plastove. Aj tak sa divim ze v 96. roku robili plechove klietky ked uz favority v 87 mali plastove.
Ale nasiel som par zaujimavych veci.
1. vypinacia paka na vrakacovej prevodovke bola zvarena kus nakrivo a tak nedovolovala vysunut lozisko tak ako originalna. Zvarena bola sice dokladne ale ako som pisal tak nakrivo a trosku nesikovne, takze to zachranovali obrusenim. Vypinacia paka co som mal na aute je origo bez dodatocneho zvarania a podla toho co som videl na vydlicke ale aj na vysuchani paky v puzdrach ma toho za sebou viac nez ta zvarana, takze to musel byt kvalitny vyrobok a preto pojde do auta tato povodna.
2. vysuvacia vydlicka na tom 170tkm espere bola ledva opotrebovana. Ale zato vidlicka na mojm aute mala odbruseneho viac nez 1mm materialu, mozno aj 2mm. Takze bud za to moze moje rozbiehanie sa v kolone bez pridania plynu alebo ma to auto nabehane niekolkonasobne viac nez bolo na tachometri ked som ho kupil.
3. obe vypinacie loziska boli v poriadku, len to povodne plechove mi pripadalo v lepsom stave. Jednak v nom este mlaska tuk a navyse ma mensiu volu na kominku a aj je menej opotrebovana dosadacia plocha. Na novom plastovom lozisku je dosadacia plocha dvakrat taka hruba ale ma uz od pritlacaku vybrusenu priehlbinu. Na plechovom, ktore ma dosadaciu plochu polovicnu aj jej hrubku polovicnu, je opotrebenie minimalne.
4. povodne puzdra vypinacej paky su prekvapivo s mensimi volami nez nove. Povodne mali zapadky okolo celeho obvodu, nove maju zapadky 3. Tak neviem ci pouzijem stare, alebo nove. Ale je mozne, ze sa tie puzdra zasekli na pake a tocili sa v hlinikovom otvore prevodovky.
5. a posledna vec, prevodovka z vrakaca nema dekel na udrzbu spojky na aute. Je to kompletny hlinikovy blok. Moja prevodovka mala plechovy dekel. Tak neviem ktora je lepsia, ale kedze sa v spojke uz viac nechcem hrabat tak mi to asi moze byt jedno. Tato plna aspon bude chranit spojku pred bordelom z cesty lepsie.

Takze ak nekupim novu spojkovu sadu, tak dam komplet spojku z vrakaca teda s cca 170tkm, ktora je fakt v peknom stave. Najviac sa mi paci to plechove lozisko aj ked neviem ci je to oproti plastu vyhra. Plastova kllietka ma na kominku obrovsku volu. Plechova minimalnu a tak ked dosadne na spodok kominku tak sa tym trochu vzprieci a odlepi sa od spodku kominka trochu ztazka. Vidlicka pojde z vrakaca, vypinacia paka moja, a puzdra este neviem, uvidim po vycisteni prevodovky aku budu mat volu v prevodovke. Neviem ci je to ok, ze tie nove puzdra maju na pake taku velku volu.
A este neviem ci vypinaciu paku vylestit v mieste styku s puzdrom a kominok spojkoveho loziska tiez. Kominok som uz trochu skusil prelestit 600 a 1200 brusnym papierom ale zatial len rucne a nie vrtackou. A zda sa ze to trochu pomohlo a lozisko po nom klze lahsie aj tak na skusku nasucho.

Zajtra skusim vybrat tie imbusy z olejovych kanalov a pretesnit. Dufam ze silikon postaci, lebo neviem ci budem mat gumicky dobrych rozmerov a medene podlozky asi uz vobec nie. Iba ak by sa hodili z dutych skrutiek z brzdicov.
paul08
Příspěvky: 120
Registrován: čtv pro 23, 2010 03:04
Bydliště: okr.NZ

Re: motor umrel, nech zije motor

Příspěvek od paul08 »

Tak drzim palce,nech funguje vsetko ako ma a daj vediet ako vsetko dopadlo -i
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: motor umrel, nech zije motor

Příspěvek od ppp »

Akurat oskrabavam prevodovku od nanosov oleja a bahna, po hrubom oskrabani to snad pojde todlu petrolejom az na hlinik. Jednak sa nezasvinim ked ju budem montovat do auta a hlavne to bude aj lepsi evyzerat. Ci uz na technickej alebo len tak ked dvihnem kapotu.
Len este neviem ako by sa dalo pretesnit cerpadlo posilovaca. Mam podozrenie ze zo spojov rurok alebo hadic co idu z neho prelina olej.
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: motor umrel, nech zije motor

Příspěvek od ppp »

Tie imbusove hlavicky co som videl v oboch olejovych kanaloch boli len zaslepky so zavitom, pod nim bol nejaky hnedy sajrajt, ale uschnuty a stuhnuty takze som ho velmi necistil aby sa nedostal do kanalu a nieco neupchal. Zavity som odmastnil a vyskusal nejake to modre loctite na zavity. Dnes som zistil ze este stale to lepidlo nestuhlo, takze som jednu zaslepku vykrutil a zistil ze ono stuhlo ale len v zavite, ale o to mi slo, takze znovu ocistit a zalepit. Uz by tade olej tiect nemal.

A dalej skrabe prevodovku od bordelu. Najhorsi je zaschnuty tenky prach, tomu sa chce ist dolu najmenej, najlahsie ide to co je este mokre od oleja alebo nemrzky. Kedze si nechcem zasvinit od tolkeho leja dvor, tak to wapkou radsej necistim ale skrutkovacmi a mozno pouzijem aj noz. Dufam ze aspon prevodovku prichystam do velkej noci, nech moze ist na auto. Motor uz bude hracka, ak si pospominam, ktora skrutka kam ide :lol: .
Uživatelský avatar
Tsoenami
Příspěvky: 707
Registrován: pát srp 05, 2011 08:30
Bydliště: Prostějov

Re: motor umrel, nech zije motor

Příspěvek od Tsoenami »

Držím palce at to vše dáš do hromady -i :PP:
renault 11.renault19
škoda octavia 1.9 tdi
škoda superb 1.9 pdi
seat alhambra 1.9pdi
chevrolet Orlando 2 vdci 163ps bílá
Uživatelský avatar
Vypravca
Příspěvky: 1056
Registrován: pát črc 07, 2006 06:12
Bydliště: Banská Bystrica

Re: motor umrel, nech zije motor

Příspěvek od Vypravca »

Nazdar.
Tak ako pokracujes?
ex EVANDA, strieborná metalíza svetlá,
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
Odpovědět

Zpět na „ESPERO“