Volnoběh/sytič
Moderátor: Blue Lanos
Volnoběh/sytič
Ahoj,
mám problém s motorem.
Check nesvítí, auto startuje dobře jak za studena tak za tepla.
Ještě při mrazech také dobře startoval a sytič fungoval také správně snižoval volnoběh.
První již dlouhodobé příznaky se projevily tím, že mates měl občas vysoký volnověh při prošlápnutí plynu se vrátil do normálu.
Přikládal sem to zadělané škrtící klapce. - Vyčištěno hroznej humus, ale výsledek žádný.
Jednou sem zjistil, že auto se chová jinak. už od nastartování sou otáčky vyšší. Hlavně ale mates táhne na volnoběh můžu zařadil 1ku a hned pustit spojku mates jede otáčky tak 1100 sešlápnu spojku zařadím za 2 , pořád bez plynu, a ono to jede.
Na opak výkon je nižší, ale hlavně spotřeba vzrostla celkem dost. dál mates má díru v plynu halvně v koloně je to znát buď jede na ten svůj divnej volnoběh jen trošku sešlápnu plyn tak začne škubat a "prudce" zrychlovat pustím plyn jen o mimilimetr a zas hned jak když dám nohu ůplně z pedálu.
Potenciometr pro škrtící klapku sem měřil 6 Kohm zdá se že de plynule ovšem není to 100% zjištěno jen digtálem (anolog je někde zbalenej = stěhuju se)
Teplotní čidla - sem neměřil ale předpokládám, že kdyby bylo špatné čidlo na vodu tak nebude dobře startovat za tepla.
Jako poslední postřeh dodám, že pokud povolím doraz škrtící klapky a úplně jí přivřu, tak si mates sám zase pootevře volnoběžný ventil a zas docílí ty úchylný otáčky.
Help Help pomůže někdo dobrou radou ?
A četl to někdo až sem ?
mám problém s motorem.
Check nesvítí, auto startuje dobře jak za studena tak za tepla.
Ještě při mrazech také dobře startoval a sytič fungoval také správně snižoval volnoběh.
První již dlouhodobé příznaky se projevily tím, že mates měl občas vysoký volnověh při prošlápnutí plynu se vrátil do normálu.
Přikládal sem to zadělané škrtící klapce. - Vyčištěno hroznej humus, ale výsledek žádný.
Jednou sem zjistil, že auto se chová jinak. už od nastartování sou otáčky vyšší. Hlavně ale mates táhne na volnoběh můžu zařadil 1ku a hned pustit spojku mates jede otáčky tak 1100 sešlápnu spojku zařadím za 2 , pořád bez plynu, a ono to jede.
Na opak výkon je nižší, ale hlavně spotřeba vzrostla celkem dost. dál mates má díru v plynu halvně v koloně je to znát buď jede na ten svůj divnej volnoběh jen trošku sešlápnu plyn tak začne škubat a "prudce" zrychlovat pustím plyn jen o mimilimetr a zas hned jak když dám nohu ůplně z pedálu.
Potenciometr pro škrtící klapku sem měřil 6 Kohm zdá se že de plynule ovšem není to 100% zjištěno jen digtálem (anolog je někde zbalenej = stěhuju se)
Teplotní čidla - sem neměřil ale předpokládám, že kdyby bylo špatné čidlo na vodu tak nebude dobře startovat za tepla.
Jako poslední postřeh dodám, že pokud povolím doraz škrtící klapky a úplně jí přivřu, tak si mates sám zase pootevře volnoběžný ventil a zas docílí ty úchylný otáčky.
Help Help pomůže někdo dobrou radou ?
A četl to někdo až sem ?
Daewoo matiz 0,8 rv.1999
- Reklama
Re: Volnoběh/sytič
skus pozret krokovy motorcek ci neni zadrety...a skus mu spravit nanovo podla manualu nastavenie volnobeznych otacok
Re: Volnoběh/sytič
Jak už sem říkal,
ten sem měl venku. Už to zas přestal dělat skoro bych to tipoval na nějaký drát.
ten sem měl venku. Už to zas přestal dělat skoro bych to tipoval na nějaký drát.
Daewoo matiz 0,8 rv.1999
Re: Volnoběh/sytič
Čau chlapi,
tak zas problém. Nabil sem baterku po těch mrazech od té doby je volnoběh v Pr...i .
Volnoběh je vysoký a po zahřátí houpe chvíli tak 500 - 1100 ot/min.
Znovu sem odpojil baterii udělal sem nastavení otáček tak jak je v manuálu.
Jednu jízdu to bylo dobrý a druhou už zas vysoký otáčky a pak houpání.
Máte k tomu někdo něco ? už nevím co s tím.
tak zas problém. Nabil sem baterku po těch mrazech od té doby je volnoběh v Pr...i .
Volnoběh je vysoký a po zahřátí houpe chvíli tak 500 - 1100 ot/min.
Znovu sem odpojil baterii udělal sem nastavení otáček tak jak je v manuálu.
Jednu jízdu to bylo dobrý a druhou už zas vysoký otáčky a pak houpání.
Máte k tomu někdo něco ? už nevím co s tím.
Daewoo matiz 0,8 rv.1999
Re: Volnoběh/sytič
Ahoj,
někdo mi tady dobře poradil, že problém by mohl být v přisávání vzduchu za škrtící klapkou.
a opravdu dnes sem odhalil přisávání, nebo nasávání vzduchu odvodem par z klikové skříně.
Hadička co vede v ventilového víka vede přes ventil do sacího potrubí a ještě se větví do hadice před škrtící klapku.
Tudy v mém případě proudí vzduch za škrtící klapku. Ventil funguje a je zapojen, že vzduch může proudit do sacího potrubí nikoliv opačně. Z nám klasický způsob zapojení z víka do sání tenhle způsob ne.
Každopádně pokud ucpu hadičku za ventilem do sání motor zhasíná a špatně běží.
Pokud nechám zapojené vše tak sou otáčky vysoké a auto je samochodka. Ovšem pokud ucpu tu část před klapkou, tím zůstane klasické zapojení jako u š120 tak motor běží pravidelně a volnoběh je tak jak má být.
Prozradil by mi někdo jak tenhle systém s tím ventilem má fungovat ?
Díky Robert.
někdo mi tady dobře poradil, že problém by mohl být v přisávání vzduchu za škrtící klapkou.
a opravdu dnes sem odhalil přisávání, nebo nasávání vzduchu odvodem par z klikové skříně.
Hadička co vede v ventilového víka vede přes ventil do sacího potrubí a ještě se větví do hadice před škrtící klapku.
Tudy v mém případě proudí vzduch za škrtící klapku. Ventil funguje a je zapojen, že vzduch může proudit do sacího potrubí nikoliv opačně. Z nám klasický způsob zapojení z víka do sání tenhle způsob ne.
Každopádně pokud ucpu hadičku za ventilem do sání motor zhasíná a špatně běží.
Pokud nechám zapojené vše tak sou otáčky vysoké a auto je samochodka. Ovšem pokud ucpu tu část před klapkou, tím zůstane klasické zapojení jako u š120 tak motor běží pravidelně a volnoběh je tak jak má být.
Prozradil by mi někdo jak tenhle systém s tím ventilem má fungovat ?
Díky Robert.
Daewoo matiz 0,8 rv.1999
Re: Volnoběh/sytič
ten system funguje blbe.a jen nekdy to nahodou funguje.
kazdopadne bych koupil novy pcv ventilek-to je to co je mezi sanim a rozdvojkou do vika a do klapky.ten obcas zustane otevreny a tedy to prisava moc.
kazdopadne bych koupil novy pcv ventilek-to je to co je mezi sanim a rozdvojkou do vika a do klapky.ten obcas zustane otevreny a tedy to prisava moc.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Re: Volnoběh/sytič
Aha,
to bude můj případ. chová se to jako jednocestný ventil je stále průchozí směrem do sání.
to bude můj případ. chová se to jako jednocestný ventil je stále průchozí směrem do sání.
Daewoo matiz 0,8 rv.1999
Re: Volnoběh/sytič
on ma tak nejak pulsovat a co ja tak nejak jsem zkousel tak ma mit odpor.a nebo jsem ho proste nejaky udelal a vzdy to zacalo fungovat na chvili nez se vetilek proklepal do stale otevreneho.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Re: Volnoběh/sytič
Vadilo by moc kdybych to zapojil jako na škodovce čili jedna hadice z víka ventilů do sání a na hadici od filtru ucpal otvor ?
Daewoo matiz 0,8 rv.1999
Re: Volnoběh/sytič
no ono to tam kvuli necemu je.teoreticky by to nevadilo ale nevim.experimenty u nas moc nesly.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil