Spomínany model RTO vychádza z tohto vzoru,ktorý nezodpovedá u nás jazdiacim modelom (chýbajuce posuvné rámiky okien,na tie bočne smerovky hore si už tiež nepamätám,možno to bola tiež špecialita vyhotovenia pre NDR) a predok,dostal zrejme pri generálke z poľského Jelcza,ale aj tek všetka česť takto dochovať bus rovnako strarý ako ja a ten model je jeho naprosto vernou kópiou.
http://www.busportal.cz/modules.php?nam ... e&sid=1328
Este pre zaujimavosť,už som to asi bol spomenul,že pri tych RTO a Jelczoch to nebolo,až na niektore detaily,ako výklopne vetračky nahradené posuvnými, či hmlovky v pred.nárazníku,vedľa ŠPZ,nebolo ako pri novších typoch busov,že sa od istého ročníka,či výrob čísla zmenil nejaký vonkajší detail,tam bola každá séria iná,mala svoje charakteristické znaky,napr do r.1961 mali všetky vozy vetráky na každom okne,potom sa na MTZ a KAR objavilo striedave zasklenie a typy s búchacimi dvermi mali naďalej všetky okná s posuvnými rámikmi,patrí to akosi k imidžu LUX-ky,ale vyskytli sa aj Luxky so striedavym zasklením,takisto aj od nej odvodený linkový variant ale naopak aj mestské či linkove s vetrákmi na všetkých oknách a priam dnes unikátne séria LUX-iek z prelomu r 1969 a 70 bez presklených bokov strechy,pravdepodobne šlo na základe objednávky o karoserie určené pre linkový variant,vystrojené ako luxky, v NR taký jazdil do začiatku 90.rokov (NR-28-89)
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L