nahradne diely
Moderátor: Blue Lanos
nahradne diely
Nazdar,
som v stadiu 80 000 km, kde podla manualu je treba vymenit slusnu kopu veci (remen alternatora, palivovy filter, vzduchovy + klasika olejovy filter, chladiaca kvapalina a pod ...) . CHcel som sa len spytat ci mate nejake osvedcene znacky tychto dielov (do servisu to dat nechcem), resp. podla coho kupujete tieto diely. Urcite budu aj drahe a zle aj lacnejsie a postacujuce. Mozno nejaku znacku, typ tovaru, alebo tak.
Alebo odporucate predsa len dat to do servisu nechat to na nich?
Dik
Maros
som v stadiu 80 000 km, kde podla manualu je treba vymenit slusnu kopu veci (remen alternatora, palivovy filter, vzduchovy + klasika olejovy filter, chladiaca kvapalina a pod ...) . CHcel som sa len spytat ci mate nejake osvedcene znacky tychto dielov (do servisu to dat nechcem), resp. podla coho kupujete tieto diely. Urcite budu aj drahe a zle aj lacnejsie a postacujuce. Mozno nejaku znacku, typ tovaru, alebo tak.
Alebo odporucate predsa len dat to do servisu nechat to na nich?
Dik
Maros
Matiz SE 0.8 1998
- Reklama
Díly moc drahý nejsou , otázka je čemu říkáš drahý...
Ve většině autodílů ti dnes seženou podle katalogu vše na všechny auta.
Filtry tam mám FRAM- všechny , teda vzduchovej je origo Daewoo , ale paliva a oleje. Paliv- cca 250,- , olej asi 170,-, vzduch do 300,- .
Olej nechám na tobě , ale kup něco v cen relaci 150- 200 za litr ( nevím co tam máš teď sint / polo / minerál ? )
Řemen altíku asi 200,- . Nemrzky má být asi 50- 60 % , to je 2litry ti stačí , Matiz má 3.8 L v celém okruhu včetně topení.
ceny jsou teda v CZK
Ve většině autodílů ti dnes seženou podle katalogu vše na všechny auta.
Filtry tam mám FRAM- všechny , teda vzduchovej je origo Daewoo , ale paliva a oleje. Paliv- cca 250,- , olej asi 170,-, vzduch do 300,- .
Olej nechám na tobě , ale kup něco v cen relaci 150- 200 za litr ( nevím co tam máš teď sint / polo / minerál ? )
Řemen altíku asi 200,- . Nemrzky má být asi 50- 60 % , to je 2litry ti stačí , Matiz má 3.8 L v celém okruhu včetně topení.
ceny jsou teda v CZK
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
www.autodilykrc.cz, tam se muzes ispirovat cenami. Mam od nich olej (plna syntetika za cca 160kc/L), filtr a spokojenost
Už bez Matesa
Tak som to kupil, filtre mam vsetky FRAM, olej som zobral Esso Ultra 10W-40 + remen alternatora.
Ked som to tak sledoval, tak s tou vymenou altwernatoroveho remena to bude sranda, kedze sa tam ani poriadne nejde dostat. A to uz si skoro neviem predstavit, ako by som mal stelovat to napnutie remena.
mate na tu vymenu nejaky grif, alebo proste hrat sa s tym? V tej knizke o Matize je tam toho popisaneho dost malo.
Cez vikend sa na to chystam, tak uvidime.
Maros
Ked som to tak sledoval, tak s tou vymenou altwernatoroveho remena to bude sranda, kedze sa tam ani poriadne nejde dostat. A to uz si skoro neviem predstavit, ako by som mal stelovat to napnutie remena.
mate na tu vymenu nejaky grif, alebo proste hrat sa s tym? V tej knizke o Matize je tam toho popisaneho dost malo.
Cez vikend sa na to chystam, tak uvidime.
Maros
Matiz SE 0.8 1998
Řemen altiku jde povolit pouze nahoře a pak přiměřeným tlakem se to hne a pak to zase tlačením třeba násadou od kladiva napneš a utáhneš.
A co ROZVODY máš měněný ? Na to nezapomínat , ale to si nech radši udělat , jinak popsané to tu je , dokonce ode mě , tak hledej.
A co ROZVODY máš měněný ? Na to nezapomínat , ale to si nech radši udělat , jinak popsané to tu je , dokonce ode mě , tak hledej.
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
no tak som to zvladol v pohode.
Remen alternatoru uz bol dost povazlivom stave - popraskany na kazdom zube a podobne, takze aj ked je v tej knizke napisane ze menit pri 80 tis. km, mozno by som ho menil uz skor. Musel som sa chvilu sice pasovat s alternatorom, kym som povolil remen, aby isiel zhodit, ale inak poho.
Pozeral som este kedy treba menit rozvodovy remen, a je napisane ze az pri 90 tis. km. Ale podla skusenosti s klinovym, ho kupim co najskor a vymenim pri prvej prilezitosti.
Neviem ako vy, ale ked som kupil palivovy filter, tak tam boli take umelohmotne zacvakavatka, ktore mi nejako nepasovali na kadicky ,takze nakonieco som ich musel odlomit a pouzit to tak ako bol ten povodny filter - bez zacvakavatiek. Je to zvlastne, ale mozno to je priprava na novsie typy...
Remen alternatoru uz bol dost povazlivom stave - popraskany na kazdom zube a podobne, takze aj ked je v tej knizke napisane ze menit pri 80 tis. km, mozno by som ho menil uz skor. Musel som sa chvilu sice pasovat s alternatorom, kym som povolil remen, aby isiel zhodit, ale inak poho.
Pozeral som este kedy treba menit rozvodovy remen, a je napisane ze az pri 90 tis. km. Ale podla skusenosti s klinovym, ho kupim co najskor a vymenim pri prvej prilezitosti.
Neviem ako vy, ale ked som kupil palivovy filter, tak tam boli take umelohmotne zacvakavatka, ktore mi nejako nepasovali na kadicky ,takze nakonieco som ich musel odlomit a pouzit to tak ako bol ten povodny filter - bez zacvakavatiek. Je to zvlastne, ale mozno to je priprava na novsie typy...
Matiz SE 0.8 1998
rozvodovy sam asi nevymenismaros píše:no tak som to zvladol v pohode.
Remen alternatoru uz bol dost povazlivom stave - popraskany na kazdom zube a podobne, takze aj ked je v tej knizke napisane ze menit pri 80 tis. km, mozno by som ho menil uz skor. Musel som sa chvilu sice pasovat s alternatorom, kym som povolil remen, aby isiel zhodit, ale inak poho.
Pozeral som este kedy treba menit rozvodovy remen, a je napisane ze az pri 90 tis. km. Ale podla skusenosti s klinovym, ho kupim co najskor a vymenim pri prvej prilezitosti.
Neviem ako vy, ale ked som kupil palivovy filter, tak tam boli take umelohmotne zacvakavatka, ktore mi nejako nepasovali na kadicky ,takze nakonieco som ich musel odlomit a pouzit to tak ako bol ten povodny filter - bez zacvakavatiek. Je to zvlastne, ale mozno to je priprava na novsie typy...
Espero 1,5 16v 74kw DOHC,tmavo modra met.,kridlo, folie, elektrony 7*15 Bravury 195/50R15 ET 27,
sportovy filter+vyfuk,chiptuning,podvozok gsi+kayaba
sportovy filter+vyfuk,chiptuning,podvozok gsi+kayaba
no ak si automechanik tak s tym nebude problem ved su tam aj rysky na ktore sa to nastavuje,alebosi radsej zavolaj dakeho znameho co robi s autami aby si mal istotumaros píše:je to mozne, ale podla toho navodu co tu je pridany, by sa to dat mohlo, ci nie?
pripustam, ze som automechanik a moj matiz je moje prve auto, takze skusenosti moc nemam, ale niekde zacat musim ... (otazka je ze ci je dobry napad zacinat rozvodakom ....
Espero 1,5 16v 74kw DOHC,tmavo modra met.,kridlo, folie, elektrony 7*15 Bravury 195/50R15 ET 27,
sportovy filter+vyfuk,chiptuning,podvozok gsi+kayaba
sportovy filter+vyfuk,chiptuning,podvozok gsi+kayaba
som tukan, ktory ani pisat nevie. zamer bol napisat ' pripustam, ze NIE som automechanik ... ', takze som obycajny pocitacovy tukan, ktory by sa to chcel aspon trochu naucit sorry za uvedenie do omylu...goror píše:no ak si automechanik tak s tym nebude problem ved su tam aj rysky na ktore sa to nastavuje,alebosi radsej zavolaj dakeho znameho co robi s autami aby si mal istotumaros píše:je to mozne, ale podla toho navodu co tu je pridany, by sa to dat mohlo, ci nie?
pripustam, ze som automechanik a moj matiz je moje prve auto, takze skusenosti moc nemam, ale niekde zacat musim ... (otazka je ze ci je dobry napad zacinat rozvodakom ....
Matiz SE 0.8 1998
Tak ty plastove příchytky jsou u matize přímo v trubkách a ty na filtru se dají pryč.Do rozvodáku se raději nepouštěj není jedno jak se napne a kontroluje se toho víc.Navíc cena v servisu není tak hrozivá.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil