zvišujuce sa otačky
Moderátoři: Blue Lanos, Admins
zvišujuce sa otačky
Doby den mam problem mam daewoo nexia 1.5 16v...pocas jazdy ak vyhodim rychlost a idem na volnobehu tak otacky mi neklesnu na 800 ale drzi mi ich stale na 1600 !! ako keby islo auto vzdy na sitic a pri tom motor je uz dostatocne zahriaty..Vtedy pomoze len ak vypnnem motor, potom hned nastartujem a uz je to v pohode tych 800 na volnobehu ked stojim alebo pocas jazdy na nautrale..Ale po par km zas to iste zastavim na semafore na volnobehu a auto drzi stale zas 1600 otacky ako pri zimnom motore ked startujem v zime a neklesne az kym nevypnem motor, potom mam aj spotrebu zbytocne väcsiu ..
Neviete co s tym mam urobit alebo nebude to mat nejaky suvis???
Neviete co s tym mam urobit alebo nebude to mat nejaky suvis???
- Reklama
Re: zvišujuce sa otačky
To bude určite tým, že sú mäkké....
CAMARO Bumblebee 6.2 V8 AT, MALIBU 2.4 AT, Lacetti LX "datel", Mitsuishi Outlander PHEV, New Nissan Leaf
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
Re: zvišujuce sa otačky
Nestresuj, pocas jazdy na volnobehu nebudes mat nikdy otacky 800... RJ si ich drzi vyssie, je to OK.
Daewoo Nexia 1.5 16V, 66 kW, GLX Sedan, Tmavozelena metaliza..
Re: zvišujuce sa otačky
Skusal si uplne zastavit,pockat par sekund a potom sa rozbehnut?
Re: zvišujuce sa otačky
1800 otaciek je ok???....urcite nie........este ked sa vam pritom vždy rozsvieti chyba motora tak to uz celkovo nie.......takže tak........
Re: zvišujuce sa otačky
presne tento problém riešim teraz na lanose. Mal som tiež stale zvysene otáčky. Pozrel som sa na to cez víkend a už je to o.k. Budem písať o tom riešení aj s fotkami len teraz nemám doma net a píšem cez mobil.
Daewoo Lanos sedan , r.v.97 ,1.5 sohc.
Re: zvišujuce sa otačky
no ak by si mohol bol by som ti velmo vdacny.....lebo tolko penazi som dal do mojej nexii ze nechat ju niekde stat za tuto chybu sa mi neoplati
Re: zvišujuce sa otačky
Najprv si pisal 1600ot tych 1200ot je pocas jazdy normalne...Volnobeh riadi krokovy motorcek, treba ho vycistit a takisto vymenit alebo prefukat vzduchovy filter...
Daewoo Nexia 1.5 16V, 66 kW, GLX Sedan, Tmavozelena metaliza..
Re: zvišujuce sa otačky
celá klapka vymenená a aj filter a furt to robi
Re: zvišujuce sa otačky
klapka je jedna vec a krokovy motorcek druha. mimochodom pri jazde su vyssie otacky ok, ale nie tak moc ako tu pisete. mne to drzi pri jazde okolo 1000 ale po par sekundach sa to vrati na 850+/- (1,5 - 16V). na nexii je klapka ovladana lankom. samozrejme je tam snimac polohy, ktory dava info pre RJ. no a kedze RJ nema ako ovladat klapku, je pod sacim kanalom este jeden obtokovy kanalik, ktory ma skrtiaci ihlovy ventil. a prave tento ventil je ovladany tym "krokovym motorcekom". ide o to ze ked pustis plyn, RJ potrebuje obcas upravit mnozstvo vzduchu nasavaneho do motora a tym vlastne upravit otacky na volnobehu. napr. mas nastartovane, stojis na mieste a otacky su povedzme okolo 800-900. to je ok. ale teraz pohnes volantom, zabere servo a zatazi motor. alebo spustis el. okna. a takisto zatazis alternator a tym padom aj motor. ked si ho zatazil, tak automaticky klesnu otacky. aby neskapal, treba trochu pridat. a prave to urobi ten motorcek - trosku pootvori obtokovy kanalik a do motora sa dostane viac vzduchu (ako keby si stlacil plyn a otvorila sa skrtiaca klapka a zacal prudit do motora vzduch.)no a ked sa ten ventil pohybuje tazko, tak sa nedokaze privret a tym padom su zvysene otacky. ostane vlastne visiet v polohe "otvorene". takze nestaci vycistit motorcek ale treba vycistit cely ventil. pred samotnou klapkou je totiz do sacieho kanala pripojena hadica na odvetranie ventiloveho veka, resp. priestoru pod nim. do vaciek totiz tlacis olej pod tlakom, takze sa v priestore vaciek a zdvihatok zvysuje tlak. a niekde sa to musi uvolnit. je to mastny vzduch, ktory zanasa klapku a aj ten volnobezny ventil. a v tom ventile je myslim aj snimac polohy a ten potom hlasi nespravnu polohu a to je chyba. a potom svieti kontrolka. pripadne je vadny kabel alebo konektor a potom to tiez vyhodnoti ako chybu a RJ vlasne nema ako riadit volnobezne otacky...
škoda 105
š favorit 135
daewoo nexia 1,5 16V
renault espace III 2,0
š favorit 135
daewoo nexia 1,5 16V
renault espace III 2,0
Re: zvišujuce sa otačky
Snimac polohy skrtiacej klapky je na opacnej strane nez je ventil obtoku, ani s motorokom nema nic spolocne. Podla toho co som sa tu docital tak len malokedy odide ale stane sa.
Motorcek neviem ci sa zasekne, skor by som bral keby vypovedal poslusnost uplne. Ja som sa so zvysenymi otackami tiez chvilu natrapil ale neviem, bud to uz prestalo v ramci inych oprav alebo som si zvykol ale uz s tym problem nemam. A motorocek skrtenia obtoku klapky som nemenil.
CO sa tyka toho ze klapka a najma obtok klapky byva zaneseny tak to je pravda,a le len ak ma byt cim, napriklad ak je v aute este povodny vzduchovy filter z fabriky alebo ak je porucena niektora z gumenych hadic odvetravania motora alebo sania. Na otcovej nubire bol v obtoku klapky (inak je to takmer to iste aj konstrukcne aj rozmerovo ako nexia a espero 16v) jeden fliacik mastnoty ale na mojom espere kvantum olejoveho blata. Ale jeho auto nemalo derave ani koleno odvetravania klukovky ani gumenu harmoniku medzi filtrom a klapkou. Moje espero malo dieru v kolene odvetravania klukovky, presnejsie este obe polovice kolena na niecom drzali spolu, takze preto bolo cele zasvinene. Takze by som skontroloval najma toto koleno a potom odmontovla gumenu harminiku za filterboxom a skontroloval zo vsetkych stran ci nie je derava a tiez kolienka na tenkych hadickach podtlaku ktore vedu od sania. Niekde moze byt diera, kade saje motor falosny vzduch a rj sa mozno snazi len dorovnat lambdu, takze vysledkom su zdanlivo bezdovodne zvysene otacky.
Ale zase v teme o lanosoch pise palix o problemoch s kabelazou ku krokovemu motorku a snimacu klapky ak som to spraven pochopil, takze neveim. Kazdopadne tiez som mal problem s vysokymi otackami po zastaveni na krizovatke ale uz nemam.
Motorcek neviem ci sa zasekne, skor by som bral keby vypovedal poslusnost uplne. Ja som sa so zvysenymi otackami tiez chvilu natrapil ale neviem, bud to uz prestalo v ramci inych oprav alebo som si zvykol ale uz s tym problem nemam. A motorocek skrtenia obtoku klapky som nemenil.
CO sa tyka toho ze klapka a najma obtok klapky byva zaneseny tak to je pravda,a le len ak ma byt cim, napriklad ak je v aute este povodny vzduchovy filter z fabriky alebo ak je porucena niektora z gumenych hadic odvetravania motora alebo sania. Na otcovej nubire bol v obtoku klapky (inak je to takmer to iste aj konstrukcne aj rozmerovo ako nexia a espero 16v) jeden fliacik mastnoty ale na mojom espere kvantum olejoveho blata. Ale jeho auto nemalo derave ani koleno odvetravania klukovky ani gumenu harmoniku medzi filtrom a klapkou. Moje espero malo dieru v kolene odvetravania klukovky, presnejsie este obe polovice kolena na niecom drzali spolu, takze preto bolo cele zasvinene. Takze by som skontroloval najma toto koleno a potom odmontovla gumenu harminiku za filterboxom a skontroloval zo vsetkych stran ci nie je derava a tiez kolienka na tenkych hadickach podtlaku ktore vedu od sania. Niekde moze byt diera, kade saje motor falosny vzduch a rj sa mozno snazi len dorovnat lambdu, takze vysledkom su zdanlivo bezdovodne zvysene otacky.
Ale zase v teme o lanosoch pise palix o problemoch s kabelazou ku krokovemu motorku a snimacu klapky ak som to spraven pochopil, takze neveim. Kazdopadne tiez som mal problem s vysokymi otackami po zastaveni na krizovatke ale uz nemam.
- LordMMX
- Příspěvky: 1539
- Registrován: ned úno 20, 2011 05:06
- Bydliště: Halič /SVK/
- Kontaktovat uživatele:
Re: zvišujuce sa otačky
mne nessí občas drží počas jazdy pri vyradení tých 1300-1500 otáčok... otec to furt riešil , furt to chcel ladiť, ja to neriešim, auto sa nesťažuje kontrolkou motora, takže mi je to celkom jedno...
Daewoo Lacetti Premiere 2011 (Cruze)
Daewoo Leganza "Areum" CDX 2.0, central + alarm, el. okna, digi klima, dualbag, ABS/TCS
Daewoo nie je len značka... je to životný štýl !! :)
ex: Leganza, 2x Evanda, Lanos, Corsa, Nexia, Espero, Marea
Daewoo Leganza "Areum" CDX 2.0, central + alarm, el. okna, digi klima, dualbag, ABS/TCS
Daewoo nie je len značka... je to životný štýl !! :)
ex: Leganza, 2x Evanda, Lanos, Corsa, Nexia, Espero, Marea
Re: zvišujuce sa otačky
to ppp: krokovy motorcek len tak lahko neoddide, mal som ho rozobraty....moj bol zaseknuty, vazelina v nom vnutry zatvrdla na zavite a zaseklo ho...ale takisto ho treba vycistit aj zvonku, hlavne tu hlavicku a hriadelku aby isiel aspon kusok lahsie a dobre zatvaral....
A ked ma vymenenu klapku a filter ako pise, tak naj vymeni za druhy aj krokovy motorcek a oskusa to, mne pomohlo jedine to!
A ked ma vymenenu klapku a filter ako pise, tak naj vymeni za druhy aj krokovy motorcek a oskusa to, mne pomohlo jedine to!
Daewoo Nexia 1.5 16V, 66 kW, GLX Sedan, Tmavozelena metaliza..
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
Re: zvišujuce sa otačky
je vadny snimac rychlosti.
ten cierny onyyy...s troma dratikmi nasrobovany na prevodovke..
co sneho ide lanko na tachac..
ten cierny onyyy...s troma dratikmi nasrobovany na prevodovke..
co sneho ide lanko na tachac..
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Opravy vašich plechových miláčikov
Re: zvišujuce sa otačky
Citam ze naozaj mam uplne rovnaky problem , otacky na volnobeh furt 1600, ak ho vypnem a znova nastartujem klesnu na 800 . A veru ze som mal aj dvakrat taku spotrebu . Precitaj si v sekcii Lanos -moj problem , v prvom prispevku Zvysujuce sa otacky -riesenie. Idem to prave nahodit . Hadam to pomoze . Aj ked neviem ci nexia ma vstrekovanie .
Daewoo Lanos sedan , r.v.97 ,1.5 sohc.