Orlando a LPG

Moderátoři: Blue Lanos, mzprx, smire666

Odpovědět
Uživatelský avatar
jmatyas
Příspěvky: 72
Registrován: úte čer 21, 2011 18:18
Bydliště: blízko Náchoda

Re: Orlando a LPG

Příspěvek od jmatyas »

luke1 píše:
jmatyas píše:Na plyn najeto cca 4500 km, naprostá spokojenost. Jezdím čepovat do Polska, tam je za cca 16,50 Kč. Spotřeba na plyn je v ikoně za textem. K tomu pár litrů polského benzínu (asi 7 - 8 l na 1000 km, víc to nebude). Při současných cenách benzínu rozhodně nelituji, že jsem do toho šel, odhaduji, že tak čtvrtina nákladů na přstavbu bude asi zpátky.
Devet litru plynu, to je parada... -i tim tuplem kdyz dneska pisou, ze bude brzy benal za 40 :D A musi se vzdy pri dojezdu prepinat na benzin nebo jde aspon v lete startovat normalne na LPG? Kdysi se skodou 120 jsem prave startoval rovnou na LPG kdyz nebylo chladno...
To co mám já vždy startuje na benzín, ale podle toho jak je teplo, tak rychle přepíná na plyn. V létě to bylo takřka hned po nastartování (do 1 minuty), teď ujedu na benzín cca 2 km a začne postupně přepínat. Jezdím převážně couračky do 10 km, sám nebo max 3 lidi a celkem s lehkou nohou, takže ta spotřeba vychází docela příznivě
Š120L, VW Polo, Chevrolet Kalos hb, Chevrolet Aveo sdn, Chevrolet Orlando 1.8 LTZ přestavěn na LPG (systém OSCAR-N OBD/CAN s reduktorem MAGIC 3 a vstřikovači VALTEK T34)
Obrázek spotřeba na LPG
Reklama
 

Uživatelský avatar
luke1
Příspěvky: 173
Registrován: sob črc 09, 2011 23:28
Bydliště: okres FM

Re: Orlando a LPG

Příspěvek od luke1 »

jmatyas píše:
luke1 píše:
jmatyas píše:Na plyn najeto cca 4500 km, naprostá spokojenost. Jezdím čepovat do Polska, tam je za cca 16,50 Kč. Spotřeba na plyn je v ikoně za textem. K tomu pár litrů polského benzínu (asi 7 - 8 l na 1000 km, víc to nebude). Při současných cenách benzínu rozhodně nelituji, že jsem do toho šel, odhaduji, že tak čtvrtina nákladů na přstavbu bude asi zpátky.
Devet litru plynu, to je parada... -i tim tuplem kdyz dneska pisou, ze bude brzy benal za 40 :D A musi se vzdy pri dojezdu prepinat na benzin nebo jde aspon v lete startovat normalne na LPG? Kdysi se skodou 120 jsem prave startoval rovnou na LPG kdyz nebylo chladno...
To co mám já vždy startuje na benzín, ale podle toho jak je teplo, tak rychle přepíná na plyn. V létě to bylo takřka hned po nastartování (do 1 minuty), teď ujedu na benzín cca 2 km a začne postupně přepínat. Jezdím převážně couračky do 10 km, sám nebo max 3 lidi a celkem s lehkou nohou, takže ta spotřeba vychází docela příznivě
Sorry, mozna hloupy dotaz, ale porad srovnavam s tou Š 120 - znamena to, ze na konci jizdy nemusim resit jestli mam aktualne plyn nebo benzin a auto presto pak na druhy den automaticky startuje na benzin a nema s tim problem? (u te Š 120 jsem pri dojezdu vzdy prepinal na poslednich par desitek metru uz na benzin a kdyz jsem zapomnel, byl to prusvih).
Orlando 1.8 LTZ Smoke Grey s navi, LPG
Uživatelský avatar
jmatyas
Příspěvky: 72
Registrován: úte čer 21, 2011 18:18
Bydliště: blízko Náchoda

Re: Orlando a LPG

Příspěvek od jmatyas »

Startuješ na benzín, po krátké době automaticky přepne na LPG. Po vypnutí motoru znovu startuješ na benzín, ale pokud je motor teplý, prakticky okamžitě přepíná na plyn. Dojde li plyn v nádrži, automaticky dál pokračuješ na benzín. O nic se nestaráš, přepíná samo. Stav LPG v nádrži orientačně signalizují LED diody na přepínači. Pokud se z jakéhokoliv důvodu rozhodneš, že chceš LPG za chodu přepnout na benzín, jednoduše stlačíš tlačítko na přepínači a LPG vyřadíš. Dál jedeš na benzín. Tohle jsem potřeboval jen jednou, když jsem chtěl vyprázdnit benzínovou nádrž. Už z předchozích aut jsem si všiml, že pokud se mi rozsvítila žlutá kontrolka na palubce (motorek) tak chyba byla ve špatném benzínu. Stačilo dojet do sucha, dolít čerstvým, pokud možno nějakým lepším benzínem a kontrolka zhasla. Teď se mi to stává taky, proto při tankování beru jen tak 10l benzínu, aby nezůstával v nádrži moc dlouho. Po přestavbě na LPG jsem měl plnou benzínovou nádrž a trvalo opravdu hodně dlouho, než se jen na startování postupně spotřebovávala. Jak se rozsvítila "žlutá", vypnul jsem LPG a nádrž dojel. Po "vypláchnutím" čistým benzínem žlutá zhasla.
Š120L, VW Polo, Chevrolet Kalos hb, Chevrolet Aveo sdn, Chevrolet Orlando 1.8 LTZ přestavěn na LPG (systém OSCAR-N OBD/CAN s reduktorem MAGIC 3 a vstřikovači VALTEK T34)
Obrázek spotřeba na LPG
Uživatelský avatar
vasa.prokop
Příspěvky: 107
Registrován: úte čer 14, 2011 20:45
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Orlando a LPG

Příspěvek od vasa.prokop »

Co se týče toho benzínu, tak plynař, co mi přestavoval auto mi řekl, že by se měl vyjezdit tak max. za 3 měsíce, že pak díky těm biosr.čkam se ten benzin změní skoro na žiravinu a likviduje veškeré části co jsou z gumy. a nejhorší je prý benzín ze Shellu, bo tam těch náhražek dávají nejvíce.

takže rada zní: celou nádrž, jen když hodně jezdíte a často startujete.
Uživatelský avatar
inza
Příspěvky: 588
Registrován: ned úno 13, 2011 22:07
Bydliště: Brno

Re: Orlando a LPG

Příspěvek od inza »

To říkal jen proto, že ten plyn to rozežere dřív tak aby to pak bylo na co svádět :)
Chevrolet Orlando 1.8 AT6 MY2014 LTZ + LPG Obrázek
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG Obrázek
Uživatelský avatar
vasa.prokop
Příspěvky: 107
Registrován: úte čer 14, 2011 20:45
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Orlando a LPG

Příspěvek od vasa.prokop »

inza píše:To říkal jen proto, že ten plyn to rozežere dřív tak aby to pak bylo na co svádět :)

Tak nevím jak by se plyn dostal k hadicím vedoucím od benzínové nádrže.

ale jestli jsi to myslel jako nadsázku tak to beru :-)

Jinak si můžeš vyzkoušet dát si do kanystru 10l benzínu a nechat to někde pár měsíců stát. na spodku by se měl vytvořit něco jak sulc. to by měla být ta biosr.čka.
Uživatelský avatar
inza
Příspěvky: 588
Registrován: ned úno 13, 2011 22:07
Bydliště: Brno

Re: Orlando a LPG

Příspěvek od inza »

Tak to abych rychle vyjel ten benzín z mého plyňáka...
Chevrolet Orlando 1.8 AT6 MY2014 LTZ + LPG Obrázek
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG Obrázek
Uživatelský avatar
vasa.prokop
Příspěvky: 107
Registrován: úte čer 14, 2011 20:45
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Orlando a LPG

Příspěvek od vasa.prokop »

Buď v klidu myslím si, že tak dlouho ten benzín nikdo z nás v nádrži mít nebude. Orlíka jsme si koupili na ježdění a ne na dívání a leštění, není liž pravda. :-)
Uživatelský avatar
jindrous
Příspěvky: 170
Registrován: úte lis 29, 2011 19:15

Re: Orlando a LPG

Příspěvek od jindrous »

Ahojte, k čemu je dobré přiobjednat přimazávání ventilů? Slyšel jsem že to na motor 1,8 u našich Orlíků naní tak důležite... Jaký máte názor?
Chevrolet Orlando LTZ 1,8 AT + NAVI + střešní okno + stříbrná metalíza
zakoupen jako skladový nový vůz 6.12.2011 v Renocaru v Brně
***8.2.2012 vůz přestaven na LPG systém Stefanelli autorizovaným servisem Chevrolet, záruka nebyla omezena***
bydliště kousek od K.Varů
Uživatelský avatar
vasa.prokop
Příspěvky: 107
Registrován: úte čer 14, 2011 20:45
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Orlando a LPG

Příspěvek od vasa.prokop »

Já ho tam mám. U Nových aut se to tam prý dává. nevím, jestli to pomáhá, ale uškodit by to nemělo.
Uživatelský avatar
inza
Příspěvky: 588
Registrován: ned úno 13, 2011 22:07
Bydliště: Brno

Re: Orlando a LPG

Příspěvek od inza »

jindrous píše:Ahojte, k čemu je dobré přiobjednat přimazávání ventilů? Slyšel jsem že to na motor 1,8 u našich Orlíků naní tak důležite... Jaký máte názor?
Je o tom spousta diskuzí všude možně. FlashLube - tak se originál jmenuje (existuje spousta dalších kopií více či méně kvalitních) je systém, který
- buď podtlakově (pak stojí třeba 1500-2000 Kč včetně instalace)
- nebo elektronicky (pak 4000 Kč)

dávkuje nějakou sloučeninu k ventilům. Dělá se to proto, že LPG je sušší než benzín a má vyšší výhřevnost, takže dochází k poškození sedel ventilů a tím jejich tzv. zaklepávání - dochází ke změně vůle ať u sacích nebo výfukových ventilů. Výsledkem je např. horší startování, snížený výkon, cvakání ventilů a v nejhorší variantě upálení ventilu atd. se všemi důsledky (tedy např. nový hlava resp. motor).

S FlashLube byl proveden v Německu i test, bohužel dle mého zcela nesmyslný
http://www.ochranamotoru.cz/flashlube-o ... -fluid.php

Nesmyslný v tom, že po nějaké době ježdění na LPG bez FlashLube po přestavbě se začne přidávat FlashLube a začnou se provádět meření ventilů, kde nedochází ke změnám ventilové vůle. Bohužel na začátku není jisté, zda došlo ke změně ventilové vůle ihned po přestavbě a dále se již například moc neměnila, tedy nedocházelo by ke změně ani kdyby se nepřidával FlashLube apod.

Náplň stojí zhruba 400 Kč / litr, s tím že dávkování je zhruba 1ml/1litr paliva - tedy asi 10ml na 100km, tedy 4 Kč na 100km.

To není nic zásadního vzhledem k ceně paliva, takže za mě nic nezkazíte tím, že FlashLube používat budete.

Co se týče toho, že u 1.8 to není tak důležité - motor dle mého vychází ještě z prahistorického 1.8 od Opelu, tedy není poznamenán až tak zásadně novými technickými vymoženostmi. Tím by neměla být ventilová sedla tak měkká, a nemuselo by tedy být potřeba FlashLube.
Chevrolet Orlando 1.8 AT6 MY2014 LTZ + LPG Obrázek
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG Obrázek
Uživatelský avatar
smire666
Příspěvky: 4087
Registrován: stř srp 17, 2011 20:24
Bydliště: Bratislava IV.

Re: Orlando a LPG

Příspěvek od smire666 »

Tak moment, tá nová 1.8-ka je mierne povedané, prerobená prehistorická 1.8-ka ( viď.: http://www.auto.cz/opel-novy-motor-1-8- ... 3-kw-15947 )
Chevrolet Orlando LT benzín, olympic white
EAGLE SQUADRON
Portal-Orlando-Forum.de ( premium Mitglied )
Uživatelský avatar
jindrous
Příspěvky: 170
Registrován: úte lis 29, 2011 19:15

Re: Orlando a LPG

Příspěvek od jindrous »

jak se vám chová palubní počítač po přepnutí na plyn?je vidět akutální spotřeba,počítám že v tomto případě se musí palubní počítač zblbnout na dojezdu/zbytku km,nebo ne?díky
Chevrolet Orlando LTZ 1,8 AT + NAVI + střešní okno + stříbrná metalíza
zakoupen jako skladový nový vůz 6.12.2011 v Renocaru v Brně
***8.2.2012 vůz přestaven na LPG systém Stefanelli autorizovaným servisem Chevrolet, záruka nebyla omezena***
bydliště kousek od K.Varů
Uživatelský avatar
vasa.prokop
Příspěvky: 107
Registrován: úte čer 14, 2011 20:45
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Orlando a LPG

Příspěvek od vasa.prokop »

Je o tom spousta diskuzí všude možně. FlashLube - tak se originál jmenuje (existuje spousta dalších kopií více či méně kvalitních.
Já tam mám náhradu - JLM a sací systém. (s tím automatickým prý byly jen problémy (poruchovost, nekorektní dávkování)
Uživatelský avatar
jmatyas
Příspěvky: 72
Registrován: úte čer 21, 2011 18:18
Bydliště: blízko Náchoda

Re: Orlando a LPG

Příspěvek od jmatyas »

jindrous píše:jak se vám chová palubní počítač po přepnutí na plyn?je vidět akutální spotřeba,počítám že v tomto případě se musí palubní počítač zblbnout na dojezdu/zbytku km,nebo ne?díky
Počítač funguje normálně, bez ohledu na druh paliva. Dojezd vychází samozřejmě ze zbytku benzínu v nádrži a pochopitelně poněkud zkresluje. Každopádně pokud se rozsvítí kontrolka rezervy v nádrži, tak je tam na dojezd (čistě na benzín) určitě víc jak 50 km a protože benzín používám jen na starty, není třeba panikařit a dočepuji těch potřebných 10 l příležitostně, když mám čas zajet k pumpě.
Š120L, VW Polo, Chevrolet Kalos hb, Chevrolet Aveo sdn, Chevrolet Orlando 1.8 LTZ přestavěn na LPG (systém OSCAR-N OBD/CAN s reduktorem MAGIC 3 a vstřikovači VALTEK T34)
Obrázek spotřeba na LPG
Odpovědět

Zpět na „Orlando - Motory“