Zdravím Vás,
Zaujímalo by ma aký je postup pri demontáži predných tlmičov z mcphersonov. Pozeral som dobrú pol hodinu a nie a nie na to prisť. A to to mám demontované ... Jediná schodná možnosť mi príde ich nejak vyšrubovať po vytiahnutí tej záslepky. Avšak ako potom dať dole tú "konzolu" na riadenie ? ...
Ďakujem
predne tlmiče
Moderátor: Blue Lanos
predne tlmiče
- Přílohy
-
- tlumik.jpg (74.2 KiB) Zobrazeno 3313 x
- Reklama
Re: predne tlmiče
Pozeras na nespravnu stranu. Na spodku je sice plech, ktoremu sa da hovorit zaslepka, lenze je privareny.
Tlmice sa vyberaju zhora. Vlastne su to len vlozky a tym padom lacnejsie nez tlmice napriklad na nubire, kde je sucastou tlmica aj miska pruziny a kdejake drziaky. Na espere pherson ostava a tlmice-vlozka sa z neho vyberie a vlozi novy.
Takze stiahni pruzinu, odskrutkuj z tlmica horne ulozenie a potom nejako povol/rozpil/rozsekaj maticu na vrchu phersonu, cez ktoru vychadza stredna tyc tlmica a tlmic normalka vyberies. Ja som horne matice drziace tlmic v phersone nepovolil, neslo to, podla mna aj specialny pevny kluc by z nich len utrhol 8hranny plech. Takze som tie matice upilil aj s vrskom tlmica,vnutro tlmica vybral, maticu vysekal von, zavit v phersone ako tak opravil a bolo rozobrate. Olej z tlmica vystriekal, predpokladam ze slo o povodne tlmice, takze originaly boli plynokvapalinove, a tlak plynu z nich olej vystriekal hned ako som ich flexou nacal. Nasledne som matice rozsekal sekacom a kladivom a nejako opravil zavit.
Nove vlozky maju pribalene aj nove matice. Spodok novej vlozky som namazal lukosanom m14 (ale staci aj hocijaky ropny tuk) aby neprihrdzavel k phersonu, a zavit matice som tiez bohato namazal aby znovu neprihrdzavela k phersonu.
Toto je vlozka, teda samotny tlmic na espero (nexiu, lanos) dopredu: A toto je casto phersonu, ktora ti pstane pozlozeni pruziny, samozrjeme tebe na nej ostane este lozisko s nabojom a stitom brzdy: Tu mas komplet navod, je tam este kopu uzitocnych informacii, co s tyka podvozku ale nielen toho tak sa to lisi minimalne:
http://www.kadett.cz/technika/tlumice.htm
A este neviem ci uz mas nove tlmice, ale tlmice sa daju zohnat od cca necelych 20e po XXXe a to ci uz obycajne olejovky alebo plynokvapalinove. Ale ak sa ti paci makkost pruzenia espera tak neodporucam nieco ako je kyb excel g, pretoze su prilis tvrde pre espero a z auta pri nich zmizne vacsina pohodlia a pritom stabilite nijako nepridaju.
Ak sa ti zda auto nestabilne, tak pomoze vymena spodnych gulovych capov a/alebo silentblokov ramien.
Tlmice sa vyberaju zhora. Vlastne su to len vlozky a tym padom lacnejsie nez tlmice napriklad na nubire, kde je sucastou tlmica aj miska pruziny a kdejake drziaky. Na espere pherson ostava a tlmice-vlozka sa z neho vyberie a vlozi novy.
Takze stiahni pruzinu, odskrutkuj z tlmica horne ulozenie a potom nejako povol/rozpil/rozsekaj maticu na vrchu phersonu, cez ktoru vychadza stredna tyc tlmica a tlmic normalka vyberies. Ja som horne matice drziace tlmic v phersone nepovolil, neslo to, podla mna aj specialny pevny kluc by z nich len utrhol 8hranny plech. Takze som tie matice upilil aj s vrskom tlmica,vnutro tlmica vybral, maticu vysekal von, zavit v phersone ako tak opravil a bolo rozobrate. Olej z tlmica vystriekal, predpokladam ze slo o povodne tlmice, takze originaly boli plynokvapalinove, a tlak plynu z nich olej vystriekal hned ako som ich flexou nacal. Nasledne som matice rozsekal sekacom a kladivom a nejako opravil zavit.
Nove vlozky maju pribalene aj nove matice. Spodok novej vlozky som namazal lukosanom m14 (ale staci aj hocijaky ropny tuk) aby neprihrdzavel k phersonu, a zavit matice som tiez bohato namazal aby znovu neprihrdzavela k phersonu.
Toto je vlozka, teda samotny tlmic na espero (nexiu, lanos) dopredu: A toto je casto phersonu, ktora ti pstane pozlozeni pruziny, samozrjeme tebe na nej ostane este lozisko s nabojom a stitom brzdy: Tu mas komplet navod, je tam este kopu uzitocnych informacii, co s tyka podvozku ale nielen toho tak sa to lisi minimalne:
http://www.kadett.cz/technika/tlumice.htm
A este neviem ci uz mas nove tlmice, ale tlmice sa daju zohnat od cca necelych 20e po XXXe a to ci uz obycajne olejovky alebo plynokvapalinove. Ale ak sa ti paci makkost pruzenia espera tak neodporucam nieco ako je kyb excel g, pretoze su prilis tvrde pre espero a z auta pri nich zmizne vacsina pohodlia a pritom stabilite nijako nepridaju.
Ak sa ti zda auto nestabilne, tak pomoze vymena spodnych gulovych capov a/alebo silentblokov ramien.
Re: predne tlmiče
Teraz už to dáva zmysel ! Ďakujem moc za vysvetlenie
Re: predne tlmiče
Chcel som sa ešte spýtať, tie phersony sú rovnaké na verzii z ABS a bez ABS ? ... lebo vyzerajú dosť podobne :/ ďakujem
Re: predne tlmiče
jsou skoro stejne
¨jen s abs tam je drzak kabelu a nejspis dirka pro sroubek k uchyceni drzaku cidla abs
¨jen s abs tam je drzak kabelu a nejspis dirka pro sroubek k uchyceni drzaku cidla abs
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Re: predne tlmiče
ďakujem za vysvetlenie, a myslíš že by bolo možné na tie phersony bez ABS ten držiak nejako spraviť (z minimálnymi nákladmi) ?
Re: predne tlmiče
Pliesok ako uchyt kablu privari hocikto, pripadne to nemusi byt ani privarene, len to nebude vyzerat spolahlivo. A drziak cidla asi na vrakaci alebo ak uz mas tak zrecykluj vlastny alebo novy:
http://www.autodilykrc.cz/cz-detail-549 ... dni-l.html
teoreticky sa da vyrobit aj vlastny len to uz zase nebude vyzerat spolahlivo, aj ked to kludne moze byt uplne v poriadku.
http://www.autodilykrc.cz/cz-detail-549 ... dni-l.html
teoreticky sa da vyrobit aj vlastny len to uz zase nebude vyzerat spolahlivo, aj ked to kludne moze byt uplne v poriadku.