Palivové čerpadlo-jeho oprava,poprípade údržba.
Moderátor: Blue Lanos
- FoXo
- Příspěvky: 3898
- Registrován: pát úno 22, 2008 00:00
- Bydliště: Banská Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palivové čerpadlo-jeho oprava,poprípade údržba.
Stichlo mas namysli:
Ked otocis klucikom do 2 polohy tak nepocut ako natiahne?
A pripadne este sycanie s pod auta ked je nastartovane:
Teda aspon som bol oboznameny ze to robi palivove cerpadlo do sycanie spodauta ktore ma desne serie
Ked otocis klucikom do 2 polohy tak nepocut ako natiahne?
A pripadne este sycanie s pod auta ked je nastartovane:
Teda aspon som bol oboznameny ze to robi palivove cerpadlo do sycanie spodauta ktore ma desne serie
Seat Altea XL 1,6 TDI
Ex. Daewoo Langos 1.6 16 V 3D, r. v. 1999, ABS, 2 x Airbag, El. predne okna, El. zrkadlo, El. stresne okno
Ex. Skoda Octavia 1 Tour 2008 1.6 + LPG
Moj Langos: https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?f=40&t=13996
Ex. Daewoo Langos 1.6 16 V 3D, r. v. 1999, ABS, 2 x Airbag, El. predne okna, El. zrkadlo, El. stresne okno
Ex. Skoda Octavia 1 Tour 2008 1.6 + LPG
Moj Langos: https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?f=40&t=13996
- Reklama
Re: Palivové čerpadlo-jeho oprava,poprípade údržba.
Pri otoceni klucika ,si natiahne benzin na tie 2 sekundy a po startovani je ovela tichsie ako to stare . skutocne aj mne to sicanie spod auta uz liezlo na nervy. Ale teraz je to lepsie .Ja sa vlastne nepametam na zvuk cerpadla , zeby ma rusilo , alebo tak , aby som si to vsimal , ale po dlhom case ho bolo strasne pocut , bolo to neprijemne aj pocas jazdy a tusim to hucalo aj pri pocuvani radia - teda ze ho bolo aj tak pocut . Ale viem ze casta jazda na prazdnu nadrz a hlavne odstavka -auto mi stalo cca 6 mesiacov s vadnym motorom , to bolo pricinou smrti mojho cerpadla .Ten bordel z benzinu stareho sa usadil a zalepil v tom cerpadle.Tak teraz tankujem uz pri polovicnej nadrzi .
Daewoo Lanos sedan , r.v.97 ,1.5 sohc.
Re: Palivové čerpadlo-jeho oprava,poprípade údržba.
Inak koho by zaujimalo pre buducnost ja som nasiel tieto kody pre cerpadlo JBWB35S3
a ja mam toto JBWJ38S3
pre daewoo tiez toto , ale s tlakom 1,2 bary JBW238S1
JBW238S3
vsade plati ,ak sa nemylim 1 na konci kodu znamena 1 bar , 3 znamena 3 bary . Tu sa na ne mozte pozriet , je tam aj cena v eurach . Mozte vidiet ze u nas na Slovensku su dvakrat tak drahe
http://aruhaz.vtx.hu/?mod=lista&katid=59&start=2
pripadne
http://www.azautodiely.sk/Q_FUEL_PUMPli ... mit=Hladaj
tu je aj popis a upozornenie ze treba sledovat aj smer zeleneho cudlika .
http://extremetrader.addel.hu/detailpro ... 7115df06e9
a ja mam toto JBWJ38S3
pre daewoo tiez toto , ale s tlakom 1,2 bary JBW238S1
JBW238S3
vsade plati ,ak sa nemylim 1 na konci kodu znamena 1 bar , 3 znamena 3 bary . Tu sa na ne mozte pozriet , je tam aj cena v eurach . Mozte vidiet ze u nas na Slovensku su dvakrat tak drahe
http://aruhaz.vtx.hu/?mod=lista&katid=59&start=2
pripadne
http://www.azautodiely.sk/Q_FUEL_PUMPli ... mit=Hladaj
tu je aj popis a upozornenie ze treba sledovat aj smer zeleneho cudlika .
http://extremetrader.addel.hu/detailpro ... 7115df06e9
Daewoo Lanos sedan , r.v.97 ,1.5 sohc.
Re: Palivové čerpadlo-jeho oprava,poprípade údržba.
Zdravím vás páni.
Mám Lanos 1,6 16V benzín/plyn (splyňovač Lovato) niečo vyše roka a rád by som povedal, že je toto fórum neskutočne prospešné a hneď takto v úvode, by som sa zaň rád poďakoval
Podelil by som sa rád so svojou skúsenosťou: po dlhšej trase (BA-BB) prejdenej na plyn som prichádzal do BB, na križovatke červená, podraďovaním som sa približoval a nakoniec samozrejme vyradil rýchlosť. Motor zdochol, čo by som celkom pochopil, no už som ho nenaštartoval. Zavolal som do servisu, odtiahli ma a po týždni som vycáloval 750Eur za výmenu rozvodov, ventilov, tesnení, vodnej pumpy, termostatu, sviečok, baterky atď., skrátka investícia ako hrom, ale povedal som si, že po 120 000km to už asi bolo potrebné, keďže predošlý majiteľ toto asi všetko zanedbával. Po tejto generálke som sa povozil pár dní a problém sa opakoval. Tentokrát som však našťastie neostal trčať v križovatke, ale pred domom. Pomocou "štart spreja" sme dostali auto do servisu. Diagnóza - zajebabrané vstreky (vraj od plynu). Tiež som tam našiel logickú súvislosť, tak som neprotestoval. Servisák mi dokonca zohnal vstreky z vrakoviska, takže to tentokrát vyšlo "len" 230 EUR aj s prípravkom do benzínu, ktorý by mal vstreky prečisťovať. Po týždni jazdenia ráno sadnem do auta, otočím kľúčom a nič. Točí, točí, nenaskočí. Servisák prišiel poobede, že to nahodíme a uvidí sa. Štart sprej (mimochodom už moja povinná výbava, keďže na plyn som problém nikdy nemal) opäť pomohol, prišli sme na to, že bola odpojená jedna hadička, pravdepodobne vznikal podtlak (ospravedlňujem sa, v autách nie som taký zdatný). Na prvý pokus to potom naskočilo aj na benzín, všetko v pohode. Na druhý deň som spravil asi 50km - cca 4x štartovanie bez problémov - časť cesty som šiel na benzín, časť na plyn. Už som sa chcel vracať domov, no bohužiaľ, nenaštartoval som. Musel ma zachraňovať kamarát, ktorý doniesol štart sprej (odvtedy ho všade vláčim). Potom ešte asi 3-4 dni boli štarty niekedy v poriadku, niekedy ani za boha. Preštudoval som si fórum od vrchu po spodok, aby som si bol 100% istý, že ide o palivové čerpadlo. Prezrel som elektriku, prezrel som rozvody do imobilizéra, káble do vstrekov, riadiacu jednotku, poistky aj relé palivovej sústavy. Otočil som kľúčom, relé zoplo, rozoplo, ale čerpadlo nezabzučalo. Premeral som aj zásuvku, ktorá je napojená na čerpadlo, prúd do nej išiel. Neostávalo nič iné, len ho vybrať a rozobrať. Po premeraní som prišiel na to, že prúd ním neprechádza - motorček čerpadla bol skrátka mŕtvy. Všimol som si, že filter, ktorý bol pripojený na spodku celého čerpadla (myslím na púzdre), bol roztrhnutý a všetok bordel z neho, išiel priamo do motorčeka, čo mu zdá sa bolo osudným. Mierne komplikovane, ale predsa len, objednal som motorček podľa rady "mino22" zo stránky, ktorú pripojil v poslednom príspevku. Ako hovoril, na Slovensku je to 2x drahšie ako v Maďarsku. Keď som bol v servise Chevrolet, povedali mi, že oni mi vedia vymeniť len komplet čerpadlo, cca 225EUR. Len motorček na SVK okolo 100EUR. Nuž JBWB35S3 je motor čerpadla, ktoré presne pasuje do Lanosa, ako "mino22" správne poradil. Vymenil som, nalial som doň benzín, založil, otočil kľúčom a ten zvuk mi spôsobil takmer orgazmus. Funguje to! A áno, je podstatne tichšie ako to staré. Cena: z maďarskej firmy extremcarsparts za 50Eur aj s dovozom k slovenským hraniciam.
Teraz rozmýšľam, či mi všetky tie nekonečne drahé opravy a výmeny vôbec boli potrebné, pretože vždy sa jednalo o štartovanie, chod bol v poriadku (na benzín ho niekedy dusilo - pochopiteľne, nedostával dostatok benzínu, kvôli umierajúcemu čerpadlu) a aj štartovania boli problémové len občasne. Preto by som rád upozornil všetkých, ktorý majú podobný problém, aby si pred rôznymi výmenami drahých komponentov, najskôr zistili, či majú v poriadku palivové čerpadlo. Ono totiž šlape, ale postupne odchádza, najmä keď sa vám (z neznámych dôvodov) dotrhá sitko/filter, ktorý má zabraňovať tomu, aby sa do čerpadla natiahli nečistoty. Mne ho upchali práve zbytky bordelu, ktoré malo toto sitko/filter zadržiavať, no keďže sa roztrhalo, bordel mal priamy prístup.
Prístup k čerpadlu nie je komplikovaný, dá sa aj pomerne jednoducho rozobrať (pozor na káble k senzoru a plavák). Odporúčam premerať, či cez neho prechádza prúd. Môže to byť klamlivé, pretože kebyže ho rozoberiem predtým, ako prestalo fungovať úplne, možno by som zistil, že je zobvodované normálne, ale verte, čím je hlučnejšie (pri štarte či za chodu), čím častejšie pociťujete pri zošliapnutí pedálu pozdejšiu reakciu motora, prípadne slabší výkon, jedna z mnohých príčin môže byť aj umierajúce palivové čerpadlo. A pochopiteľne, ak to neštartuje, radšej si asi zanalyzovať a prebehnúť jednoduchšie veci ako poistky, relé, káblové rozvody, prekontrolovať riadiacu jednotku a v neposlednom rade palivové čerpadlo. Radšej zabiť pár hodín dôkladnejšou prehliadkou, ako odniesť to do servisu, kde pomenia drahé komponenty za plno prachov a problémy sa budú opakovať.
Ďakujem ešte raz všetkým účastníkom fóra a najmä minovi22. Verím, že sa vyskytne ešte mnoho problémov, ale veľa som sa tu naučil a už viem, kde hľadať pomoc a podporu.
Mám Lanos 1,6 16V benzín/plyn (splyňovač Lovato) niečo vyše roka a rád by som povedal, že je toto fórum neskutočne prospešné a hneď takto v úvode, by som sa zaň rád poďakoval
Podelil by som sa rád so svojou skúsenosťou: po dlhšej trase (BA-BB) prejdenej na plyn som prichádzal do BB, na križovatke červená, podraďovaním som sa približoval a nakoniec samozrejme vyradil rýchlosť. Motor zdochol, čo by som celkom pochopil, no už som ho nenaštartoval. Zavolal som do servisu, odtiahli ma a po týždni som vycáloval 750Eur za výmenu rozvodov, ventilov, tesnení, vodnej pumpy, termostatu, sviečok, baterky atď., skrátka investícia ako hrom, ale povedal som si, že po 120 000km to už asi bolo potrebné, keďže predošlý majiteľ toto asi všetko zanedbával. Po tejto generálke som sa povozil pár dní a problém sa opakoval. Tentokrát som však našťastie neostal trčať v križovatke, ale pred domom. Pomocou "štart spreja" sme dostali auto do servisu. Diagnóza - zajebabrané vstreky (vraj od plynu). Tiež som tam našiel logickú súvislosť, tak som neprotestoval. Servisák mi dokonca zohnal vstreky z vrakoviska, takže to tentokrát vyšlo "len" 230 EUR aj s prípravkom do benzínu, ktorý by mal vstreky prečisťovať. Po týždni jazdenia ráno sadnem do auta, otočím kľúčom a nič. Točí, točí, nenaskočí. Servisák prišiel poobede, že to nahodíme a uvidí sa. Štart sprej (mimochodom už moja povinná výbava, keďže na plyn som problém nikdy nemal) opäť pomohol, prišli sme na to, že bola odpojená jedna hadička, pravdepodobne vznikal podtlak (ospravedlňujem sa, v autách nie som taký zdatný). Na prvý pokus to potom naskočilo aj na benzín, všetko v pohode. Na druhý deň som spravil asi 50km - cca 4x štartovanie bez problémov - časť cesty som šiel na benzín, časť na plyn. Už som sa chcel vracať domov, no bohužiaľ, nenaštartoval som. Musel ma zachraňovať kamarát, ktorý doniesol štart sprej (odvtedy ho všade vláčim). Potom ešte asi 3-4 dni boli štarty niekedy v poriadku, niekedy ani za boha. Preštudoval som si fórum od vrchu po spodok, aby som si bol 100% istý, že ide o palivové čerpadlo. Prezrel som elektriku, prezrel som rozvody do imobilizéra, káble do vstrekov, riadiacu jednotku, poistky aj relé palivovej sústavy. Otočil som kľúčom, relé zoplo, rozoplo, ale čerpadlo nezabzučalo. Premeral som aj zásuvku, ktorá je napojená na čerpadlo, prúd do nej išiel. Neostávalo nič iné, len ho vybrať a rozobrať. Po premeraní som prišiel na to, že prúd ním neprechádza - motorček čerpadla bol skrátka mŕtvy. Všimol som si, že filter, ktorý bol pripojený na spodku celého čerpadla (myslím na púzdre), bol roztrhnutý a všetok bordel z neho, išiel priamo do motorčeka, čo mu zdá sa bolo osudným. Mierne komplikovane, ale predsa len, objednal som motorček podľa rady "mino22" zo stránky, ktorú pripojil v poslednom príspevku. Ako hovoril, na Slovensku je to 2x drahšie ako v Maďarsku. Keď som bol v servise Chevrolet, povedali mi, že oni mi vedia vymeniť len komplet čerpadlo, cca 225EUR. Len motorček na SVK okolo 100EUR. Nuž JBWB35S3 je motor čerpadla, ktoré presne pasuje do Lanosa, ako "mino22" správne poradil. Vymenil som, nalial som doň benzín, založil, otočil kľúčom a ten zvuk mi spôsobil takmer orgazmus. Funguje to! A áno, je podstatne tichšie ako to staré. Cena: z maďarskej firmy extremcarsparts za 50Eur aj s dovozom k slovenským hraniciam.
Teraz rozmýšľam, či mi všetky tie nekonečne drahé opravy a výmeny vôbec boli potrebné, pretože vždy sa jednalo o štartovanie, chod bol v poriadku (na benzín ho niekedy dusilo - pochopiteľne, nedostával dostatok benzínu, kvôli umierajúcemu čerpadlu) a aj štartovania boli problémové len občasne. Preto by som rád upozornil všetkých, ktorý majú podobný problém, aby si pred rôznymi výmenami drahých komponentov, najskôr zistili, či majú v poriadku palivové čerpadlo. Ono totiž šlape, ale postupne odchádza, najmä keď sa vám (z neznámych dôvodov) dotrhá sitko/filter, ktorý má zabraňovať tomu, aby sa do čerpadla natiahli nečistoty. Mne ho upchali práve zbytky bordelu, ktoré malo toto sitko/filter zadržiavať, no keďže sa roztrhalo, bordel mal priamy prístup.
Prístup k čerpadlu nie je komplikovaný, dá sa aj pomerne jednoducho rozobrať (pozor na káble k senzoru a plavák). Odporúčam premerať, či cez neho prechádza prúd. Môže to byť klamlivé, pretože kebyže ho rozoberiem predtým, ako prestalo fungovať úplne, možno by som zistil, že je zobvodované normálne, ale verte, čím je hlučnejšie (pri štarte či za chodu), čím častejšie pociťujete pri zošliapnutí pedálu pozdejšiu reakciu motora, prípadne slabší výkon, jedna z mnohých príčin môže byť aj umierajúce palivové čerpadlo. A pochopiteľne, ak to neštartuje, radšej si asi zanalyzovať a prebehnúť jednoduchšie veci ako poistky, relé, káblové rozvody, prekontrolovať riadiacu jednotku a v neposlednom rade palivové čerpadlo. Radšej zabiť pár hodín dôkladnejšou prehliadkou, ako odniesť to do servisu, kde pomenia drahé komponenty za plno prachov a problémy sa budú opakovať.
Ďakujem ešte raz všetkým účastníkom fóra a najmä minovi22. Verím, že sa vyskytne ešte mnoho problémov, ale veľa som sa tu naučil a už viem, kde hľadať pomoc a podporu.
"phures" - Daewoo Lanos (sedan), červený, 1,6 16V, 11/1998, LPG - Lovato, 185/65 - ALU disky
Re: Palivové čerpadlo-jeho oprava,poprípade údržba.
Vitaj medzi nami . Pekne popisane .Ano je to tak , ze servisy sa snazia na nas zarobit, preto si musime pomoct ako vieme . Je tu toho o Lanose ozaj mnoho , staci hladat . Aj mne sa tieto rady zisli a preto aj ja ,ak viem poradim . Opravil som si vela veci sam a usetril nejedno euro . Je tu vela borcov , ktory su schopny vzdy poradit . Preto su tieto fora . A ver ze bude co opravovat na Lanose .
Daewoo Lanos sedan , r.v.97 ,1.5 sohc.
Re: Palivové čerpadlo-jeho oprava,poprípade údržba.
Vďaka za privítanie...
No ani nebolo treba veľa času a musel som sem opäť zavítať. Všetko sa mi zdalo v pohode až jeden celý deň! Keď už som si myslel, že čerpadielko je v pohode, čo mimochodom aj je, bzučanie je prekrásne, ale myslím, že tento krát došlo na podtlakový regulátor. Auto chvíľu na benzín normálne ide, potom ho šklbne a aj pri zošliapnutí pedálu, klesajú otáčky. Keď pedál pustím, auto na chvíľu ožije, potom pomaličky pridávam, rozbieha sa a potom ho zase začne šklbať... stratím nervy a prepnem to na plyn... Chcem si len potvrdiť, či tento problém ozaj vyrieši podtlakový regulátor, prípadne, kde sa dá objednať? (aby som neobjednal nejakú chujovinu)
Volal som svojmu servisákovi (chlap má už zo mňa srandu, že: "no čo sa zase stalo?" - za posledný mesiac a pol som mu volal aspoň 50krát), ten povedal, že by sa zišlo hodiť to na počítač, aby nastavili podľa diagnostiky všetky súčasti palivovej sústavy (hovoril som mu, že čerpadlo bolo menené). Myslíte teda, že rovno objednávať regulátor, alebo ešte skočiť na diagnostiku?
Díky
No ani nebolo treba veľa času a musel som sem opäť zavítať. Všetko sa mi zdalo v pohode až jeden celý deň! Keď už som si myslel, že čerpadielko je v pohode, čo mimochodom aj je, bzučanie je prekrásne, ale myslím, že tento krát došlo na podtlakový regulátor. Auto chvíľu na benzín normálne ide, potom ho šklbne a aj pri zošliapnutí pedálu, klesajú otáčky. Keď pedál pustím, auto na chvíľu ožije, potom pomaličky pridávam, rozbieha sa a potom ho zase začne šklbať... stratím nervy a prepnem to na plyn... Chcem si len potvrdiť, či tento problém ozaj vyrieši podtlakový regulátor, prípadne, kde sa dá objednať? (aby som neobjednal nejakú chujovinu)
Volal som svojmu servisákovi (chlap má už zo mňa srandu, že: "no čo sa zase stalo?" - za posledný mesiac a pol som mu volal aspoň 50krát), ten povedal, že by sa zišlo hodiť to na počítač, aby nastavili podľa diagnostiky všetky súčasti palivovej sústavy (hovoril som mu, že čerpadlo bolo menené). Myslíte teda, že rovno objednávať regulátor, alebo ešte skočiť na diagnostiku?
Díky
"phures" - Daewoo Lanos (sedan), červený, 1,6 16V, 11/1998, LPG - Lovato, 185/65 - ALU disky
Re: Palivové čerpadlo-jeho oprava,poprípade údržba.
Regulator som objednaval aj menil , ale asi to nic nepomohlo .Aj ked sice neviem, co som menil ako prve ,auto mi priserne skackalo a dusilo sa a netahalo , ale po vymene cerpadla a potom regulatora uz to nerobilo ,treba hlavne pozriet vstrekovanie a zapalovanie . Ty by si potreboval este jedneho lanosa a prehadzovat veci a skusat . Ak mas nove cerpadlo tak treba ist dalej .Skontrolovat tlaky vo valcoch- co by malo byt v poriadku ked ti robili-opravovali motor, Mozu byt zalepene , vadne vstreky kedze jazdis aj na plyn , pozriet zapalovanie , zapalovaciu cievku, kable ,sviecky , ale tusim tie si menil . Skontrolovat katalyzator , podtlakove hadicky a pod .Odkedy som vymenil cerpadlo nebol s nim ziadny problem, ani som ho nijako- pal. sustavu, nenastavoval cez diagnostiku .
Daewoo Lanos sedan , r.v.97 ,1.5 sohc.
Re: Palivové čerpadlo-jeho oprava,poprípade údržba.
No podľa toho, čo si písal (a ver, že som to čítal niekoľko krát ) si menil najprv regulátor a potom čerpadlo. Nuž: sviečky boli menené, káble skontrolované a preizolované (predpokladám, že myslíš káble do vstrekov), vstreky boli menené, aj keď nie za čisto nové (nie som Rockefeller ), ale za vrakoviskové, plus bol do benzínu postupne pridávaný prípravok na prečistenie vstrekov (ten budem priebežne používať), hadičky boli tiež zväčša pomenené a prekontrolované (až na jednu, ale tú som si tiež potom napichol - bola to nejaká podtlaková, lebo aj bez jej pripojenia auto šlapalo), zapalovanie sa neriešilo, tam podľa mňa ani chyba nebude, pretože štartuje v pohode (teraz keď už dostáva benzín z nádrže), katalyzátor by mohol byť problém - celý výfuk je poriadne poničený a viac menej len zbuchnutý na kolene, kým našetrím na nový, menej deravý (vďaka bohu za ALU pásku )...
Dnes ráno som ho naštartoval a nechal bežať, kým si oškrabem okná, obával som sa, že ho cestou bude zase šklbať, ale čuduj sa svete, jazda bola plynulá a nepocítil som ani najmenší náznak problémov. Mám ešte jeden problém - vodná pumpa bola menená spolu s rozvodmi ale servisák to buď veľmi, alebo málo dotiahol, pretože trochu kvapkalo z termostatu, ale ten som dotiahol, no väčší problém je, že dosť uniká z pumpy - zahádzalo mi to celé rozvody a už to mierne aj "cvrliká"... dohodol som sa so servisákom, nech sa na to pozrie, pretože ja som s tým nič nerobil, môže to byť jedine jeho chyba... každopádne to šklbanie sa zväčša prejaví, keď idem na plyn, odstavím ho a potom keď vychladne, obyčajne prejdem pár km na benzín, nech sa zohreje a táto trasa pár km býva obyčajne "skackavá" - videl by som to na vstreky, ale tie sú vymenené + prečisťované tým prípravkom...
nech sa na mňa všetci LPGčkari nehnevajú, ale verím, že kebyže mám diesla, toľkoto problémov by okolo toho nebolo... som za všetkými prstami čo sa týka alternatívneho paliva, ale chcelo by to prispôsobiť motor na takéto šoky...
v konečnom dôsledku, budem musieť asi vydržať a sledovať, kedy sa problémy vyskytujú, lebo raz ide ako hodinky a raz ho hádže ako na kolotoči... myslím si, že kebyže má problémy podtlakový regulátor, asi by to robilo vždy, nie len občasne, ale nemám prehľad ako je to pospájané, či v tom nemá prsty aj riadiaca jednotka atď.
Majiteľ Lanosa by mal byť minimálne automechanik amatér
Dnes ráno som ho naštartoval a nechal bežať, kým si oškrabem okná, obával som sa, že ho cestou bude zase šklbať, ale čuduj sa svete, jazda bola plynulá a nepocítil som ani najmenší náznak problémov. Mám ešte jeden problém - vodná pumpa bola menená spolu s rozvodmi ale servisák to buď veľmi, alebo málo dotiahol, pretože trochu kvapkalo z termostatu, ale ten som dotiahol, no väčší problém je, že dosť uniká z pumpy - zahádzalo mi to celé rozvody a už to mierne aj "cvrliká"... dohodol som sa so servisákom, nech sa na to pozrie, pretože ja som s tým nič nerobil, môže to byť jedine jeho chyba... každopádne to šklbanie sa zväčša prejaví, keď idem na plyn, odstavím ho a potom keď vychladne, obyčajne prejdem pár km na benzín, nech sa zohreje a táto trasa pár km býva obyčajne "skackavá" - videl by som to na vstreky, ale tie sú vymenené + prečisťované tým prípravkom...
nech sa na mňa všetci LPGčkari nehnevajú, ale verím, že kebyže mám diesla, toľkoto problémov by okolo toho nebolo... som za všetkými prstami čo sa týka alternatívneho paliva, ale chcelo by to prispôsobiť motor na takéto šoky...
v konečnom dôsledku, budem musieť asi vydržať a sledovať, kedy sa problémy vyskytujú, lebo raz ide ako hodinky a raz ho hádže ako na kolotoči... myslím si, že kebyže má problémy podtlakový regulátor, asi by to robilo vždy, nie len občasne, ale nemám prehľad ako je to pospájané, či v tom nemá prsty aj riadiaca jednotka atď.
Majiteľ Lanosa by mal byť minimálne automechanik amatér
"phures" - Daewoo Lanos (sedan), červený, 1,6 16V, 11/1998, LPG - Lovato, 185/65 - ALU disky
Re: Palivové čerpadlo-jeho oprava,poprípade údržba.
Ahoj,
kto by mi vedel poradit jak zmerat tlak benzinu pri motore aby mi nerozleptalo klasicky tlakomer ??? benzin vraj rozoziera vnutro v tych starych podstivych tlakomeroch na kolesa.
kto by mi vedel poradit jak zmerat tlak benzinu pri motore aby mi nerozleptalo klasicky tlakomer ??? benzin vraj rozoziera vnutro v tych starych podstivych tlakomeroch na kolesa.
Lanos 1.5 8V, 63kW, disky 13" Alu Enzo, gumy Kleber, LPG Tartarini, spotreba leto 5.8l/100km :)
mikrovlnka Daewoo, radio Daewoo, babetta 210, 2 rychl.
cestný zavodny bycikel
pred Langosikom: s105, s120, s130, fav 136L LPG karbec,fiat polsky,oltcit,format 135LXi LPG
mikrovlnka Daewoo, radio Daewoo, babetta 210, 2 rychl.
cestný zavodny bycikel
pred Langosikom: s105, s120, s130, fav 136L LPG karbec,fiat polsky,oltcit,format 135LXi LPG
Re: Palivové čerpadlo-jeho oprava,poprípade údržba.
koupit merak na tlak paliva.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Re: Palivové čerpadlo-jeho oprava,poprípade údržba.
ahoj,
mozem polozit uplne stupidnu otazku? Ktora trubka na vicku cerpadla je vystupna a ktora spetna? Vidim ze maju rozne priemery?
druha primitivna otazka: Chcem odpojit vstrekovaciu listu, ale na jej lavej strane, na strane rozvodov je taka salamunska spojka, je utopena v trubke. Jak to spojku rozpojit? Nejak asi jej kridelka vychylit od seba, dost blby pristup, ked je dnu v trubke
precital som ci cele toto vlakno... ale toto sme asi nerozoberali logiku regulatoru tlaku paliva. Zvecsit tlak paliva na vstrekoch sa da tak, ze sa odpojenim podtlaku na regulatore tlaku. Prestane pustat benzin do nadrzi a cely tlak tak tlaci na vstreky, jak je to pri startovani, ked v motore podtlak neni, alebo je ale nizky pri startovacich otackach.
Zacinam riesit co Vas tu trapilo. Aftom mam na LPG cerpadlo cez rele, pri benzine je vypnute, pocut ho ako bzuci asi viac ako inokedy Zvuk je staly monotonny. Ked mam malo benzinu pocujem ako sa ceri/bublinkuje hladina = neviem kde presne pada vratny benzin na hladinu nadrze.
Auto mi ide na tri valce na benzin, ci je teply alebo studeny - takze chcem ist na vec logicky a nie tym ze zacnem bezhlavo menit komponenty. Prevadzka LPG je ok (zapalovanie aj vykon) (Je mi jasne ze mi poradite este aj regulator tlaku a vstreky ) btw... zistil som ze mi nejde stvrty valec na benzin. Myslite ze sa da nejak setrne vybrat len jeden vstrek prave ten 4-ty? miesta by bolo dost keby som vychylil listu.
Nema nahodou niekto funkcnu vlozku cerpadla???
sorry za slohovku
dik
mozem polozit uplne stupidnu otazku? Ktora trubka na vicku cerpadla je vystupna a ktora spetna? Vidim ze maju rozne priemery?
druha primitivna otazka: Chcem odpojit vstrekovaciu listu, ale na jej lavej strane, na strane rozvodov je taka salamunska spojka, je utopena v trubke. Jak to spojku rozpojit? Nejak asi jej kridelka vychylit od seba, dost blby pristup, ked je dnu v trubke
precital som ci cele toto vlakno... ale toto sme asi nerozoberali logiku regulatoru tlaku paliva. Zvecsit tlak paliva na vstrekoch sa da tak, ze sa odpojenim podtlaku na regulatore tlaku. Prestane pustat benzin do nadrzi a cely tlak tak tlaci na vstreky, jak je to pri startovani, ked v motore podtlak neni, alebo je ale nizky pri startovacich otackach.
Zacinam riesit co Vas tu trapilo. Aftom mam na LPG cerpadlo cez rele, pri benzine je vypnute, pocut ho ako bzuci asi viac ako inokedy Zvuk je staly monotonny. Ked mam malo benzinu pocujem ako sa ceri/bublinkuje hladina = neviem kde presne pada vratny benzin na hladinu nadrze.
Auto mi ide na tri valce na benzin, ci je teply alebo studeny - takze chcem ist na vec logicky a nie tym ze zacnem bezhlavo menit komponenty. Prevadzka LPG je ok (zapalovanie aj vykon) (Je mi jasne ze mi poradite este aj regulator tlaku a vstreky ) btw... zistil som ze mi nejde stvrty valec na benzin. Myslite ze sa da nejak setrne vybrat len jeden vstrek prave ten 4-ty? miesta by bolo dost keby som vychylil listu.
Nema nahodou niekto funkcnu vlozku cerpadla???
sorry za slohovku
dik
Lanos 1.5 8V, 63kW, disky 13" Alu Enzo, gumy Kleber, LPG Tartarini, spotreba leto 5.8l/100km :)
mikrovlnka Daewoo, radio Daewoo, babetta 210, 2 rychl.
cestný zavodny bycikel
pred Langosikom: s105, s120, s130, fav 136L LPG karbec,fiat polsky,oltcit,format 135LXi LPG
mikrovlnka Daewoo, radio Daewoo, babetta 210, 2 rychl.
cestný zavodny bycikel
pred Langosikom: s105, s120, s130, fav 136L LPG karbec,fiat polsky,oltcit,format 135LXi LPG
Re: Palivové čerpadlo-jeho oprava,poprípade údržba.
z cerpadla vystup je ta silnejsi.
pokud je na liste to co si myslim tak to se odpojuje moc spatne a v podstate je to nemozne.teoreticky se pouzivaji 2 pul mesice ktere se narazi do spojky a tim se roztahne zajistovaci pruzinka a pak jde trubka vytahnout.ale fakt to jde blbe.kdybych mel naladu a cas asi bych spojku nasel v praci a vyfotil a vysvetlil postup ale nevim uvidime.
pro mereni tlaku je to lepsi primo na pumpe
pokud to bezi na 3 valce a vis ze 4 nejede tak je jasne spatny vstrikovac.
lista se jen povoli na 2 sroubech a vytahne ze sani se vsemi vstriky.pak jen odpojis ten co potrebujes.
podle me bude lista zasrana korozi a bordelem a proto je ucpany i vstrik.
pri trose stesti se ti ho podari kompresorem profouknout a zas to pojede ale neda se to zarucit.pri profukovani musi byt pripojen na 12 v
pokud je na liste to co si myslim tak to se odpojuje moc spatne a v podstate je to nemozne.teoreticky se pouzivaji 2 pul mesice ktere se narazi do spojky a tim se roztahne zajistovaci pruzinka a pak jde trubka vytahnout.ale fakt to jde blbe.kdybych mel naladu a cas asi bych spojku nasel v praci a vyfotil a vysvetlil postup ale nevim uvidime.
pro mereni tlaku je to lepsi primo na pumpe
pokud to bezi na 3 valce a vis ze 4 nejede tak je jasne spatny vstrikovac.
lista se jen povoli na 2 sroubech a vytahne ze sani se vsemi vstriky.pak jen odpojis ten co potrebujes.
podle me bude lista zasrana korozi a bordelem a proto je ucpany i vstrik.
pri trose stesti se ti ho podari kompresorem profouknout a zas to pojede ale neda se to zarucit.pri profukovani musi byt pripojen na 12 v
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Re: Palivové čerpadlo-jeho oprava,poprípade údržba.
som dnes odpojil konektor od toho 4. valca vtedy motor zacal ist na 3 valce, inak to chodi na 3 - 4 kedy ako. V podstate na 4 valce ale auto nema vykon a ked sa rozbieham tak citim ze jeden valec vynechava.
jo a co tak tu listu odpojit nie tou utopenou spojkou, ale povolit maticu na liste. Ono totiz z lave na liste usti kovova trubka do listy a trubka a lista je spojena maticou.
Podari sa mi povolit tu spojku, ked tam narvem na tie polesiace dva uzke srubovaky ?
sa ospravedlnujem ze tu pisem taketo sci-fi a pokusy
jo a co tak tu listu odpojit nie tou utopenou spojkou, ale povolit maticu na liste. Ono totiz z lave na liste usti kovova trubka do listy a trubka a lista je spojena maticou.
Podari sa mi povolit tu spojku, ked tam narvem na tie polesiace dva uzke srubovaky ?
sa ospravedlnujem ze tu pisem taketo sci-fi a pokusy
Lanos 1.5 8V, 63kW, disky 13" Alu Enzo, gumy Kleber, LPG Tartarini, spotreba leto 5.8l/100km :)
mikrovlnka Daewoo, radio Daewoo, babetta 210, 2 rychl.
cestný zavodny bycikel
pred Langosikom: s105, s120, s130, fav 136L LPG karbec,fiat polsky,oltcit,format 135LXi LPG
mikrovlnka Daewoo, radio Daewoo, babetta 210, 2 rychl.
cestný zavodny bycikel
pred Langosikom: s105, s120, s130, fav 136L LPG karbec,fiat polsky,oltcit,format 135LXi LPG
Re: Palivové čerpadlo-jeho oprava,poprípade údržba.
jak dlho mozem nechat vstrik na 12V predsa je to stavane na impulzy.. Je to len blby elektromagnet, ale i tak.
Lanos 1.5 8V, 63kW, disky 13" Alu Enzo, gumy Kleber, LPG Tartarini, spotreba leto 5.8l/100km :)
mikrovlnka Daewoo, radio Daewoo, babetta 210, 2 rychl.
cestný zavodny bycikel
pred Langosikom: s105, s120, s130, fav 136L LPG karbec,fiat polsky,oltcit,format 135LXi LPG
mikrovlnka Daewoo, radio Daewoo, babetta 210, 2 rychl.
cestný zavodny bycikel
pred Langosikom: s105, s120, s130, fav 136L LPG karbec,fiat polsky,oltcit,format 135LXi LPG
Re: Palivové čerpadlo-jeho oprava,poprípade údržba.
Neviem presne ako su skonstruovane vstreky na benzin ale napriklad lpg maju odpor cievky 3 pripadne 4ohmy cize musia vytratit 50 az 60W pri trvalom pripojeni na 12V zdroj, a prevadzkou sa velmi nechladia, takze tie by po chvili podla mna zhoreli. Mozno pri benzinovych je chladenie lepsie a odpor vyssi. Zase vzduch z kompresoru je studeny tak to mozno zachrani ten. A spociatku sa bude odparovat benzin. Mne sa takto odparoval benzin v zaseknutom cerpadle a to ma myslim, este mensi odpor vinutia akurat ze v cerpadle je vinutie priamo macane benzinom a pri vstreku pochybujem.
A mimochodom, tlak benzinu ide merat aj pneumeracom bez toho aby sa ho benzin co i len dotkol, mozno trosku vypary, len treba trosku porozmyslat. Medzi merak a rurku dat nadrzku a pneumeracom merat tlak plynov v nadrzke nad hladinou benzinu akurat treba vsetko dobre utesnit. Pripadne pri dlhej hadicke mozno ani nadrzka netreba ak bude hadicka fungovat ako nadrzka, teda bude od pripojenia na benzinove vedenie len stupat. Ak cerpadlo dava 3 atmosfery tak staci taky objem aby pokryl vyse 4x objem tipujem ufa v meraku, alebo neviem ci je v tom meraku membrana alebo nieco ine. Pre servisaka je rozumne kupovat merac tlaku benzinu a inych sajrajtov ale pre bezneho kutila, ktory to bude merat raz v zivote je to zbytocne.
A mimochodom, tlak benzinu ide merat aj pneumeracom bez toho aby sa ho benzin co i len dotkol, mozno trosku vypary, len treba trosku porozmyslat. Medzi merak a rurku dat nadrzku a pneumeracom merat tlak plynov v nadrzke nad hladinou benzinu akurat treba vsetko dobre utesnit. Pripadne pri dlhej hadicke mozno ani nadrzka netreba ak bude hadicka fungovat ako nadrzka, teda bude od pripojenia na benzinove vedenie len stupat. Ak cerpadlo dava 3 atmosfery tak staci taky objem aby pokryl vyse 4x objem tipujem ufa v meraku, alebo neviem ci je v tom meraku membrana alebo nieco ine. Pre servisaka je rozumne kupovat merac tlaku benzinu a inych sajrajtov ale pre bezneho kutila, ktory to bude merat raz v zivote je to zbytocne.