Vysoke otacky - ano / ne?
Moderátor: Blue Lanos
Vysoke otacky - ano / ne?
zdravim pani
s mojim sparkom predposlednej generacie v poslednej dobe casto jadzim mimo mesto, kedy idem cca 110-130 km rychlostou permanentne na cca 4000 otackach, motor pradie krasne, na trojhrniec to je spica az mi je fakt trapne niekedy predbiehat SUV-cka ked mi brania vo vyhlade je od zaciatku dobre zajazdeny (48tis.) nikdy sa nepodtacal a s jednou osobou dokaze byt prekvapivo svizny ale za podmienok ze nespadne pod 3000 otacok...
chcem sa teda opytat ci je podla vas permanentnych 3tis. otacok v meste a mimo tycg 4tis. po dobu napr. 200km pre tento agregat vhodnych a robi mu to dobre
s mojim sparkom predposlednej generacie v poslednej dobe casto jadzim mimo mesto, kedy idem cca 110-130 km rychlostou permanentne na cca 4000 otackach, motor pradie krasne, na trojhrniec to je spica az mi je fakt trapne niekedy predbiehat SUV-cka ked mi brania vo vyhlade je od zaciatku dobre zajazdeny (48tis.) nikdy sa nepodtacal a s jednou osobou dokaze byt prekvapivo svizny ale za podmienok ze nespadne pod 3000 otacok...
chcem sa teda opytat ci je podla vas permanentnych 3tis. otacok v meste a mimo tycg 4tis. po dobu napr. 200km pre tento agregat vhodnych a robi mu to dobre
Chevy SPARK 0,8i '06 / 56 ps (manzelka) / Chevy SPARK 1.0i '10 (pani mama) / Matiz 0,8i '99 (ex)
Volvo V70 R AWD 2,4T 20V / 250 psss
Volvo V70 R AWD 2,4T 20V / 250 psss
- Reklama
Re: Vysoke otacky - ano / ne?
podla prirucky uz pre Matiz1 plati ze idealne otacky su v rozmedzi 3000 az 4000 ot/min
cize vsetko je OK
napr z hladiska vykonu je odporucane na trojke jazdit az do 70km/hod
jedine ked ides zotrvacnostou po rovine alebo dolu kopcom zaradis stvorku
cize vsetko je OK
napr z hladiska vykonu je odporucane na trojke jazdit az do 70km/hod
jedine ked ides zotrvacnostou po rovine alebo dolu kopcom zaradis stvorku
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysoke otacky - ano / ne?
Samozrejme,že je to v pohode,motor ja práve živý a pružný nad 3000 otáčoka v kopcovitom teréme,aby nestrácal dych,vyžeduje umenie včas radiť,podobne ako kedysi wartburg,jediný rozdiel je,že s matizkom sa nemusi pohýňať človek na cca 2800 otáčok a pri jazde z kopca sa nevypína motor,ako na wartburgu,ale inak by som povedal,že ten motor má dosť podobné vlastnosti,čo sa týka dynamiky,veď ide o trojvalec rovnakého výkonu a Matizek je vyslovene odprevodovaný tak,že vyžaduje časté radenie,ale na svoj objem a výkon má až prekvapivo dobré dynamické vlastnosti,ale zas každý špás niečo stoji,svižnejšia jazda sa podpíše na spotrebe,pri takom štýle jazdy sa matizek pomaly vyrovnal ASTRE s objemom 1,4 l a výkonom 66kw,čo do spotreby
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
Re: Vysoke otacky - ano / ne?
pokial to ma vplyv len na spotrebu tak to je uplne olrajt
i ked v podstate rozdiel v spotrebe 90 vs. 120/kmh su pekne 2 litriky, takze na 2x200km streke to nieje az tak uplne zanedbatelne.. kazdopadne snad moja otazka nevyznela amatersky, pri tychto rychlostiach tocim na druhom aute 5-valec na polovicnych otackach (2000-2200 rpm), takze som si chcel overit ci tymto permanentne "nakladacim" stylom nad 4000rpm prcka nevyhajtrujem, kedze je to moj mestsky milašek
Cudujem sa inak vsetkym recenziam kde matiza-sparka oznacuju za lenocha - zrejme to bude tym ze ho nad 2500 ani nevyhnali, lebo zabava zacina urcite vyssie, hlavne pod tych 3000 nepadat
i ked v podstate rozdiel v spotrebe 90 vs. 120/kmh su pekne 2 litriky, takze na 2x200km streke to nieje az tak uplne zanedbatelne.. kazdopadne snad moja otazka nevyznela amatersky, pri tychto rychlostiach tocim na druhom aute 5-valec na polovicnych otackach (2000-2200 rpm), takze som si chcel overit ci tymto permanentne "nakladacim" stylom nad 4000rpm prcka nevyhajtrujem, kedze je to moj mestsky milašek
Cudujem sa inak vsetkym recenziam kde matiza-sparka oznacuju za lenocha - zrejme to bude tym ze ho nad 2500 ani nevyhnali, lebo zabava zacina urcite vyssie, hlavne pod tych 3000 nepadat
Chevy SPARK 0,8i '06 / 56 ps (manzelka) / Chevy SPARK 1.0i '10 (pani mama) / Matiz 0,8i '99 (ex)
Volvo V70 R AWD 2,4T 20V / 250 psss
Volvo V70 R AWD 2,4T 20V / 250 psss
- Bobešek
- Příspěvky: 71
- Registrován: ned srp 05, 2007 12:31
- Bydliště: Humpolecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysoke otacky - ano / ne?
No tak k této otázce se nemůžu úplně fundovaně vyjádřit protože u Maťáka otáčkoměr nemáme. Než jsem ho dal manželce tak jsem s ním ale lítal na čtyřku bez problémů 110km/hod. a to se s ním krásně předjíždělo na okreskách. Určitě teda bude lepší držet otáčky výše. Nesmíš se ale moc ohlížet na spotřebu . Já mám teď Yarisa 1.0 taky 3 válec a při jízdě po dálnici ho musím držet na 4000 a víc. Pak na pětku jede a když klesnu pod 4000 tak do kopce musím někdy i podřadit. Takže malé vysokootáčkové motory určitě točit!
Re: Vysoke otacky - ano / ne?
tak som to spocital, tu trasu som robil tento tyzden 5x cize dokopy 220km x 10 = 2200km pri 4 tis. rpm cca 110 spotreba 5,7L
+ zistil som, ze kopec Soroška viem za dobrej konstelacie prejst od Kosic na 4-ke .. s jednym pilotom na palube je to nezmar
+ zistil som, ze kopec Soroška viem za dobrej konstelacie prejst od Kosic na 4-ke .. s jednym pilotom na palube je to nezmar
Chevy SPARK 0,8i '06 / 56 ps (manzelka) / Chevy SPARK 1.0i '10 (pani mama) / Matiz 0,8i '99 (ex)
Volvo V70 R AWD 2,4T 20V / 250 psss
Volvo V70 R AWD 2,4T 20V / 250 psss
Re: Vysoke otacky - ano / ne?
Ja z Matizkom chodim po meste 50 na 5 stupni v pohode spotreba je super
mimo mesta pokial chcem predbehnut pri 100 podradim do 4 stupnika a vytocim ho aby som sa rychlo dostal
takze matizka treba drzat v otackach pri sportovejsej jazde inac chodi v pohode aj na nizkych
mimo mesta pokial chcem predbehnut pri 100 podradim do 4 stupnika a vytocim ho aby som sa rychlo dostal
takze matizka treba drzat v otackach pri sportovejsej jazde inac chodi v pohode aj na nizkych
Re: Vysoke otacky - ano / ne?
uff, tak 50km/h na 5.stupni na trojvalci to chce v meste nervy z ocele, to nedavam ani dolu z kopca, to sa triasie este aj podznacnik pod ECV vzadusepo píše:Ja z Matizkom chodim po meste 50 na 5 stupni v pohode spotreba je super
mimo mesta pokial chcem predbehnut pri 100 podradim do 4 stupnika a vytocim ho aby som sa rychlo dostal
takze matizka treba drzat v otackach pri sportovejsej jazde inac chodi v pohode aj na nizkych
Chevy SPARK 0,8i '06 / 56 ps (manzelka) / Chevy SPARK 1.0i '10 (pani mama) / Matiz 0,8i '99 (ex)
Volvo V70 R AWD 2,4T 20V / 250 psss
Volvo V70 R AWD 2,4T 20V / 250 psss
Re: Vysoke otacky - ano / ne?
Ahoj,
s naším Matýskem rv.99 jeden z prvních toho roku dle čísla co mi říkali v Drafelu, mám nalítáno 30 tis převážně po dálnici.
Nyní stav 140 000 km jezdím sním 144-5 km/h (GPS) tachometr 175km/h otáčky těsně před omezovačem, proto těch 175 pač ve 180-ti mi vypne motor. Olej a filtry měním každý rok. Dávám tam nějakou lepší 10W40.
Mates nežere olej, nečoudí, neklepe, startuje, a neztrácí výkon. Takže pokud jezdíš tak jak píšeš tak bych to neřešil.
Ono motor mě vůbec mile překvapil pěkným chodem a spolehlivostí. Měli jsme teď Matesa prodávat, ale nakonec sem si ho tak oblíbil, že sním jezdím a Manželce sem nechal "nové" jestli něco trpí na dálnicích tak tlumiče.(D1)
s naším Matýskem rv.99 jeden z prvních toho roku dle čísla co mi říkali v Drafelu, mám nalítáno 30 tis převážně po dálnici.
Nyní stav 140 000 km jezdím sním 144-5 km/h (GPS) tachometr 175km/h otáčky těsně před omezovačem, proto těch 175 pač ve 180-ti mi vypne motor. Olej a filtry měním každý rok. Dávám tam nějakou lepší 10W40.
Mates nežere olej, nečoudí, neklepe, startuje, a neztrácí výkon. Takže pokud jezdíš tak jak píšeš tak bych to neřešil.
Ono motor mě vůbec mile překvapil pěkným chodem a spolehlivostí. Měli jsme teď Matesa prodávat, ale nakonec sem si ho tak oblíbil, že sním jezdím a Manželce sem nechal "nové" jestli něco trpí na dálnicích tak tlumiče.(D1)
Daewoo matiz 0,8 rv.1999
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: pon úno 07, 2011 22:24
Re: Vysoke otacky - ano / ne?
Ja toho svojho trochu setrim - teda hlavne motor lebo cim vyssie otacky - tym vacsie/rychlejsie opotrebenie. na 3-ke idem po 50, potom na 4 od 50 do 70 a na 5 po max 110-120 (snazim sa ist 80-90 kvoli spotrebe). Rychlejsie s nim radsej nejazdim
Re: Vysoke otacky - ano / ne?
chudak motor v zime ((Olej a filtry měním každý rok. Dávám tam nějakou lepší 10W40.
aspon ho ponechat trocha pretocit ked v zime nastartujes ? aspon30 sekund cakat ...
Re: Vysoke otacky - ano / ne?
Hele nezdá se mi, že by měl nějaký problém.
když sem matesa koupil tak do něj někdo nalil nějaký zahušťovadlo zřejmě kvůli hlučnosti a tím to celý zalepil je to plný černýho hnusu na ventilech a všude když sem to viděl poprvé tak mě málem omyli. Od té doby vyplachuji každý rok novým olejem.
Představte si maže to. a motorově je na tom mates velmi dobře vrtí na drc nekouří atd.
když sem matesa koupil tak do něj někdo nalil nějaký zahušťovadlo zřejmě kvůli hlučnosti a tím to celý zalepil je to plný černýho hnusu na ventilech a všude když sem to viděl poprvé tak mě málem omyli. Od té doby vyplachuji každý rok novým olejem.
Představte si maže to. a motorově je na tom mates velmi dobře vrtí na drc nekouří atd.
Daewoo matiz 0,8 rv.1999
Re: Vysoke otacky - ano / ne?
Ne zas tak docela.Podtáčení je pro motor mnohem horší než přetáčení.MatizekImprezaWRX píše:cim vyssie otacky - tym vacsie/rychlejsie opotrebenie.
Občas je potřeba tomu pořádně protáhnout komín aby vylítali saze
Matýsek z roku 99", odjeto 160 tkm, zrecyklováno :-(
Land Rover Discovery 3 2.7 - vé šestka v dechtu :-)
2x Land Rover Freelander Td4
Fábia HTP
Land Rover Discovery 3 2.7 - vé šestka v dechtu :-)
2x Land Rover Freelander Td4
Fábia HTP