Vysoke otacky - ano / ne?

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
Uživatelský avatar
st_Andy
Příspěvky: 87
Registrován: pon říj 25, 2010 11:26
Bydliště: Košice

Vysoke otacky - ano / ne?

Příspěvek od st_Andy »

zdravim pani :PP:

s mojim sparkom predposlednej generacie v poslednej dobe casto jadzim mimo mesto, kedy idem cca 110-130 km rychlostou permanentne na cca 4000 otackach, motor pradie krasne, na trojhrniec to je spica az mi je fakt trapne niekedy predbiehat SUV-cka ked mi brania vo vyhlade :D je od zaciatku dobre zajazdeny (48tis.) nikdy sa nepodtacal a s jednou osobou dokaze byt prekvapivo svizny ale za podmienok ze nespadne pod 3000 otacok...

chcem sa teda opytat ci je podla vas permanentnych 3tis. otacok v meste a mimo tycg 4tis. po dobu napr. 200km pre tento agregat vhodnych a robi mu to dobre :PP:
Chevy SPARK 0,8i '06 / 56 ps (manzelka) / Chevy SPARK 1.0i '10 (pani mama) / Matiz 0,8i '99 (ex)
Volvo V70 R AWD 2,4T 20V / 250 psss
Reklama
 

misojogi
Příspěvky: 458
Registrován: pon pro 13, 2010 15:05

Re: Vysoke otacky - ano / ne?

Příspěvek od misojogi »

podla prirucky uz pre Matiz1 plati ze idealne otacky su v rozmedzi 3000 az 4000 ot/min
cize vsetko je OK
napr z hladiska vykonu je odporucane na trojke jazdit az do 70km/hod
jedine ked ides zotrvacnostou po rovine alebo dolu kopcom zaradis stvorku
Uživatelský avatar
alvin
Příspěvky: 4359
Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoke otacky - ano / ne?

Příspěvek od alvin »

Samozrejme,že je to v pohode,motor ja práve živý a pružný nad 3000 otáčoka v kopcovitom teréme,aby nestrácal dych,vyžeduje umenie včas radiť,podobne ako kedysi wartburg,jediný rozdiel je,že s matizkom sa nemusi pohýňať človek na cca 2800 otáčok a pri jazde z kopca sa nevypína motor,ako na wartburgu,ale inak by som povedal,že ten motor má dosť podobné vlastnosti,čo sa týka dynamiky,veď ide o trojvalec rovnakého výkonu a Matizek je vyslovene odprevodovaný tak,že vyžaduje časté radenie,ale na svoj objem a výkon má až prekvapivo dobré dynamické vlastnosti,ale zas každý špás niečo stoji,svižnejšia jazda sa podpíše na spotrebe,pri takom štýle jazdy sa matizek pomaly vyrovnal ASTRE s objemom 1,4 l a výkonom 66kw,čo do spotreby :?:
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
Uživatelský avatar
st_Andy
Příspěvky: 87
Registrován: pon říj 25, 2010 11:26
Bydliště: Košice

Re: Vysoke otacky - ano / ne?

Příspěvek od st_Andy »

-i pokial to ma vplyv len na spotrebu tak to je uplne olrajt :PP:

i ked v podstate rozdiel v spotrebe 90 vs. 120/kmh su pekne 2 litriky, takze na 2x200km streke to nieje az tak uplne zanedbatelne.. kazdopadne snad moja otazka nevyznela amatersky, pri tychto rychlostiach tocim na druhom aute 5-valec na polovicnych otackach (2000-2200 rpm), takze som si chcel overit ci tymto permanentne "nakladacim" stylom nad 4000rpm prcka nevyhajtrujem, kedze je to moj mestsky milašek :D

Cudujem sa inak vsetkym recenziam kde matiza-sparka oznacuju za lenocha - zrejme to bude tym ze ho nad 2500 ani nevyhnali, lebo zabava zacina urcite vyssie, hlavne pod tych 3000 nepadat :twisted:
Chevy SPARK 0,8i '06 / 56 ps (manzelka) / Chevy SPARK 1.0i '10 (pani mama) / Matiz 0,8i '99 (ex)
Volvo V70 R AWD 2,4T 20V / 250 psss
Uživatelský avatar
Bobešek
Příspěvky: 71
Registrován: ned srp 05, 2007 12:31
Bydliště: Humpolecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoke otacky - ano / ne?

Příspěvek od Bobešek »

No tak k této otázce se nemůžu úplně fundovaně vyjádřit protože u Maťáka otáčkoměr nemáme. Než jsem ho dal manželce tak jsem s ním ale lítal na čtyřku bez problémů 110km/hod. a to se s ním krásně předjíždělo na okreskách. Určitě teda bude lepší držet otáčky výše. Nesmíš se ale moc ohlížet na spotřebu :D . Já mám teď Yarisa 1.0 taky 3 válec a při jízdě po dálnici ho musím držet na 4000 a víc. Pak na pětku jede a když klesnu pod 4000 tak do kopce musím někdy i podřadit. Takže malé vysokootáčkové motory určitě točit! :PP: :mrgreen:
Matiz 0.8, rok 2000, verze CD
Obrázek
Uživatelský avatar
st_Andy
Příspěvky: 87
Registrován: pon říj 25, 2010 11:26
Bydliště: Košice

Re: Vysoke otacky - ano / ne?

Příspěvek od st_Andy »

tak som to spocital, tu trasu som robil tento tyzden 5x cize dokopy 220km x 10 = 2200km pri 4 tis. rpm cca 110 spotreba 5,7L :PP:
+ zistil som, ze kopec Soroška viem za dobrej konstelacie prejst od Kosic na 4-ke ..:D s jednym pilotom na palube je to nezmar :twisted:
Chevy SPARK 0,8i '06 / 56 ps (manzelka) / Chevy SPARK 1.0i '10 (pani mama) / Matiz 0,8i '99 (ex)
Volvo V70 R AWD 2,4T 20V / 250 psss
sepo
Příspěvky: 148
Registrován: stř črc 04, 2007 17:28
Bydliště: ruzomberok

Re: Vysoke otacky - ano / ne?

Příspěvek od sepo »

Ja z Matizkom chodim po meste 50 na 5 stupni v pohode spotreba je super
mimo mesta pokial chcem predbehnut pri 100 podradim do 4 stupnika a vytocim ho aby som sa rychlo dostal

takze matizka treba drzat v otackach pri sportovejsej jazde inac chodi v pohode aj na nizkych :D :D
Uživatelský avatar
st_Andy
Příspěvky: 87
Registrován: pon říj 25, 2010 11:26
Bydliště: Košice

Re: Vysoke otacky - ano / ne?

Příspěvek od st_Andy »

sepo píše:Ja z Matizkom chodim po meste 50 na 5 stupni v pohode spotreba je super
mimo mesta pokial chcem predbehnut pri 100 podradim do 4 stupnika a vytocim ho aby som sa rychlo dostal

takze matizka treba drzat v otackach pri sportovejsej jazde inac chodi v pohode aj na nizkych :D :D
uff, tak 50km/h na 5.stupni na trojvalci to chce v meste nervy z ocele, to nedavam ani dolu z kopca, to sa triasie este aj podznacnik pod ECV vzadu :mrgreen:
Chevy SPARK 0,8i '06 / 56 ps (manzelka) / Chevy SPARK 1.0i '10 (pani mama) / Matiz 0,8i '99 (ex)
Volvo V70 R AWD 2,4T 20V / 250 psss
Uživatelský avatar
Robert08
Příspěvky: 224
Registrován: ned srp 23, 2009 12:14
Bydliště: Praha

Re: Vysoke otacky - ano / ne?

Příspěvek od Robert08 »

Ahoj,

s naším Matýskem rv.99 jeden z prvních toho roku dle čísla co mi říkali v Drafelu, mám nalítáno 30 tis převážně po dálnici.
Nyní stav 140 000 km jezdím sním 144-5 km/h (GPS) tachometr 175km/h otáčky těsně před omezovačem, proto těch 175 pač ve 180-ti mi vypne motor. Olej a filtry měním každý rok. Dávám tam nějakou lepší 10W40.
Mates nežere olej, nečoudí, neklepe, startuje, a neztrácí výkon. Takže pokud jezdíš tak jak píšeš tak bych to neřešil.
Ono motor mě vůbec mile překvapil pěkným chodem a spolehlivostí. Měli jsme teď Matesa prodávat, ale nakonec sem si ho tak oblíbil, že sním jezdím a Manželce sem nechal "nové" jestli něco trpí na dálnicích tak tlumiče.(D1)
Daewoo matiz 0,8 rv.1999
MatizekImprezaWRX
Příspěvky: 4
Registrován: pon úno 07, 2011 22:24

Re: Vysoke otacky - ano / ne?

Příspěvek od MatizekImprezaWRX »

Ja toho svojho trochu setrim - teda hlavne motor lebo cim vyssie otacky - tym vacsie/rychlejsie opotrebenie. na 3-ke idem po 50, potom na 4 od 50 do 70 a na 5 po max 110-120 (snazim sa ist 80-90 kvoli spotrebe). Rychlejsie s nim radsej nejazdim :-)
misojogi
Příspěvky: 458
Registrován: pon pro 13, 2010 15:05

Re: Vysoke otacky - ano / ne?

Příspěvek od misojogi »

Olej a filtry měním každý rok. Dávám tam nějakou lepší 10W40.
chudak motor v zime :-(((
aspon ho ponechat trocha pretocit ked v zime nastartujes ? aspon30 sekund cakat ...
Uživatelský avatar
Robert08
Příspěvky: 224
Registrován: ned srp 23, 2009 12:14
Bydliště: Praha

Re: Vysoke otacky - ano / ne?

Příspěvek od Robert08 »

Hele nezdá se mi, že by měl nějaký problém.
když sem matesa koupil tak do něj někdo nalil nějaký zahušťovadlo zřejmě kvůli hlučnosti a tím to celý zalepil je to plný černýho hnusu na ventilech a všude když sem to viděl poprvé tak mě málem omyli. Od té doby vyplachuji každý rok novým olejem.
Představte si maže to. a motorově je na tom mates velmi dobře vrtí na drc nekouří atd.
Daewoo matiz 0,8 rv.1999
Uživatelský avatar
Mikeš
Příspěvky: 329
Registrován: stř srp 29, 2007 08:37
Bydliště: B.n.P.
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysoke otacky - ano / ne?

Příspěvek od Mikeš »

MatizekImprezaWRX píše:cim vyssie otacky - tym vacsie/rychlejsie opotrebenie.
Ne zas tak docela.Podtáčení je pro motor mnohem horší než přetáčení. :)
Občas je potřeba tomu pořádně protáhnout komín aby vylítali saze :D
Matýsek z roku 99", odjeto 160 tkm, zrecyklováno :-(
Land Rover Discovery 3 2.7 - vé šestka v dechtu :-)
2x Land Rover Freelander Td4
Fábia HTP
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“