motor skape nedrzi otacky
Moderátor: Blue Lanos
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
..no..kedze si pisal ze boladole hlava,..
tak urcite bol dole aj rozdelovac, kedze menili cievku..
a urcite boli aj rozvody "rozhadzane"..
(pre info, ked sa remen na rozvodoch oputrebuvava, natahuje, tak sa meni aj casovanie a aj predzapal)
Rodelovac ma byt "na nule"..
cize remenica ma byt takto -> http://195.168.25.155/dohc/motor/images/DSCN2522.jpg
a rozdelovac ma byt takto -> http://195.168.25.155/dohc/rozdelovac/dscn5631.jpg
("jazycky" oproti sebe PEVNA CAST = ROTOR)
tak urcite bol dole aj rozdelovac, kedze menili cievku..
a urcite boli aj rozvody "rozhadzane"..
(pre info, ked sa remen na rozvodoch oputrebuvava, natahuje, tak sa meni aj casovanie a aj predzapal)
Rodelovac ma byt "na nule"..
cize remenica ma byt takto -> http://195.168.25.155/dohc/motor/images/DSCN2522.jpg
a rozdelovac ma byt takto -> http://195.168.25.155/dohc/rozdelovac/dscn5631.jpg
("jazycky" oproti sebe PEVNA CAST = ROTOR)
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Opravy vašich plechových miláčikov
- Reklama
Re: motor skape nedrzi otacky
Pusti si diagnostiku PC a povedz, čo si zistil!retep7 píše:caute problem s esperom.. idem na nom a sem tam sa stane ze ked vyhodim rychlost napr z 5 alebo 4 na neutral klesnu otacky na 500 nevydrzi a skape... neviete prosim co to moze byt??
nejake vstrekovanie alebo voda niekde?? -------- som sakra amater vopred upozornujem...
vdaka za kazdu radu
Re: motor skape nedrzi otacky
odvčera mám problém s vozom, počas dlhšej cesty po dialnici mi po zastavení na pumpe zhasol motor. Naštartovať nešlo, podarilo sa naštartovať len s otvorenou klapkou - t.j. pod plynom. Nedrží voľnobeh, naštartovať sa dá len so stlačeným plynom (otvorená klapka) a otáčky musím držať zdvihnuté pomocou plynového pedála, inak mi to zdochne. Už sa mi to stalo 3x, prvý raz pred cca 5tkm potom pred cca 3tkm a chcem ten problém konečne vyriešiť. Pri prvom raze som po chvíľke naštartoval a išiel som ďalej. Pri 2. raze musel prísť na rad servis. Keď nedrží voľnobeh tak ani pri zvýšených otáčkach však motor nešiel optimálne, nemal optimálny ťah a zvuk a akoby cukal (citeľne do cca 2000rpm). Čím vyššie boli otáčky/otvorenejšia klapka tým motor bežal kultivovanejšie. Motor pri vyradení zdochýnal, podarilo sa mi dojsť do cieľa a na moje veľké prekvapenie po vcelku adrenalínovom dojazde motor odrazu začal ísť normálne a aj voľnobeh sa držal ako má byť. Minule to v servise zvalili na nejaké relé, ale neviem celkom presne aké relé má vplyv na kultúru chodu motora a voľnobeh. Kontrolka check engine sa nerozsvietila počas týchto problémov ani raz (prirodzene s výnimkou okamihov keď zdochol motor). Vie niekto poradiť na čo sa zamerať? Uvedená porucha sa mi vždy stala keď bol motor dlhšiu dobu v záťaži (diaľničné tempo, cca 3000-3200rpm). Na čo sa mám zamerať? Elektrika ani palivo to asi nebude, lebo do motora zmes ide, iskru to hádže tak ako má, ECU nehlási chybu. Krokáč, rozdelovač, hadičky, EGR ??? Poraďte
Re: motor skape nedrzi otacky
Toto je najlepsie napichnut na kabel ked to blbne, ale nic za to nedas, ked nabuduce skusis odpojit lambdu, aj ked start by sa mal podarit aj bez lambdy.
Podla popisu ak nemas 100rocnu niektoru zo suciastok ohladne zapalovania a/alebo dodavky paliva, tak je problem v tom, ze mas prilis chudobnu alebo naopak bohatu zmes, takze ti to vynechava.
Ak chces nejake tipy, tak ma napada uz len diera v sani alebo nieco so vstrekmi, ale tie vstreky sa asi budu dost tazko zistovat ci su ok.
Ten egr by to teoreticky mohol byt tiez, ale na otcovej nubire tiez motor netahal a absolutne som nezistil co mu bolo. Egr zaslepeny, vsetky udaje ok, len zrazu prestal vynechavat, co zaregistroval aj kyslikovy senzor ale preco to netusim. Vraj to uz nerobi, tak neviem.
Podla popisu ak nemas 100rocnu niektoru zo suciastok ohladne zapalovania a/alebo dodavky paliva, tak je problem v tom, ze mas prilis chudobnu alebo naopak bohatu zmes, takze ti to vynechava.
Ak chces nejake tipy, tak ma napada uz len diera v sani alebo nieco so vstrekmi, ale tie vstreky sa asi budu dost tazko zistovat ci su ok.
Ten egr by to teoreticky mohol byt tiez, ale na otcovej nubire tiez motor netahal a absolutne som nezistil co mu bolo. Egr zaslepeny, vsetky udaje ok, len zrazu prestal vynechavat, co zaregistroval aj kyslikovy senzor ale preco to netusim. Vraj to uz nerobi, tak neviem.
Re: motor skape nedrzi otacky
kábel by možno pomohol a možno nie. Chybu to nehlási žiadnu. Keby bola zlá lambda, tak by to hlásilo chybu. O nejakých dierach v saní tiež pochybujem, lebo cely jav zrazu z ničoho nič prestal, preto podozrievam nejakú mechanickú súčiastku na saní (škrtiaca klapka, krokáč, egr...) prípadne nejaké podtlakom regulované veci. Rozmýšľam že čo by to mohlo byť, bo som tú súčiastku najradšej vymenil za novú
Re: motor skape nedrzi otacky
Keby bola zla lambda, tak RJ na 99% ziadnu chybu nezahlasi ale cez kabel to zistis. Mam s tym iste skusenosti. Dokonca ked lambdu odpojis tak RJ ani nepipne a motor pobezi uplne bez problemov, ak teda bezal bez problemov aj pred odpojenim lambdy.
Nepises aky mas motor ale 16V ma nechutnu gumenu hadicu, ktora rada praska zospodu takze to nevidno. Po 15rokoch uz ma nielen narok ale dokonca povinnost byt minimalne popraskana a pravdepodobne v nej bude diera. Ale mne to na benzin neblblo ani ked som v nej dieru mal, takze preto to pisem len ako tip.
Skrtiaca klapka nepredpokladam, ta sa volnobehuani startu nezucastnuje. Egr tazko povedat, na espere ho nemam a na nubire sa po jeho zaslepeni nic nezmenilo.
Krokac, sa sice startu zucastnuje ale ak motor straca tah pri jazde tak ten s tym zase nema nic spolocne.
Kabel moze pomozt dost, lebo vidis ci su udaje zo snimacov ok a co lezie z lambdy pred a po probleme ok. Pocas problemu predpokladam nahlasi chudobnu alebo bohatu, uz si nepamatam aku, pretoze ked motor vynechava tak ide do vyfuku kopu nespaleneho kysliku a paliva.
Skutocny problme nastava ak kabel ukaze vsetko ok a stale to robi, to si potom tam kde ja s otcovou nubirou, u ktorej netusim v com bol a mozno este stale je problem.
Este ma u tvojho espera napada rozdelovac, mozno nejdu impulzy zo snimacej cievky, par ludi tu uz malo taky problem, ale toto fakt netusim ako premerat a preverit. Jedine snad pocas startu overit ci hadzu vsetky kable iskry.
Nepises aky mas motor ale 16V ma nechutnu gumenu hadicu, ktora rada praska zospodu takze to nevidno. Po 15rokoch uz ma nielen narok ale dokonca povinnost byt minimalne popraskana a pravdepodobne v nej bude diera. Ale mne to na benzin neblblo ani ked som v nej dieru mal, takze preto to pisem len ako tip.
Skrtiaca klapka nepredpokladam, ta sa volnobehuani startu nezucastnuje. Egr tazko povedat, na espere ho nemam a na nubire sa po jeho zaslepeni nic nezmenilo.
Krokac, sa sice startu zucastnuje ale ak motor straca tah pri jazde tak ten s tym zase nema nic spolocne.
Kabel moze pomozt dost, lebo vidis ci su udaje zo snimacov ok a co lezie z lambdy pred a po probleme ok. Pocas problemu predpokladam nahlasi chudobnu alebo bohatu, uz si nepamatam aku, pretoze ked motor vynechava tak ide do vyfuku kopu nespaleneho kysliku a paliva.
Skutocny problme nastava ak kabel ukaze vsetko ok a stale to robi, to si potom tam kde ja s otcovou nubirou, u ktorej netusim v com bol a mozno este stale je problem.
Este ma u tvojho espera napada rozdelovac, mozno nejdu impulzy zo snimacej cievky, par ludi tu uz malo taky problem, ale toto fakt netusim ako premerat a preverit. Jedine snad pocas startu overit ci hadzu vsetky kable iskry.
Re: motor skape nedrzi otacky
tiez som mal raz taky problem, ze pri vyradeni do neutralu mi zdochol motor. ale tak som to moc neriesil, pretoze to robilo iba raz a to bola teplota vonku -28°C. to som vnutri soferoval v zimnej bunde, sal, rukavice. sa nedokazal zohriat motor
Re: motor skape nedrzi otacky
myslim ze s nastavajucu zimou tento problem nesuvisi kedze sa mi uz v minulosti prihodil a to v dobe ked bolo cca 30 stupnov v tieni. Motor straca tah cim su nizsie otacky motora. cca od 1500 nizsie...jav so stracanim tahu prakticky uplne mizne pri otackach nad 2000 rpm. Btw. motor je samozrejme 1.5 16V A15MF. Ten rozdelovac neviem, to jedine asi preventivne vymenit tu cievku, narocnost opravy mi vsak nie je znama. ci staci dat dole dekel alebo treba dat rozdelovac dole a spravit komplet rozborku.