Cruze diesel - chladenie turba pred vypnutim motora

Moderátor: Blue Lanos

Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Cruze diesel - chladenie turba pred vypnutim motora

Příspěvek od palikx »

presne tak.
jen po vetsi zatezi kdyz jezdis po meste tak se nic nedeje nebo normalne(predpisove) po okreskach i po dalnici ve 100-130 je to taky v poho pokud to neni nejak dlouho do kopce a pak hned stop.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Reklama
 

Uživatelský avatar
PETO
Příspěvky: 1170
Registrován: ned pro 30, 2007 17:53
Bydliště: POPRAD

Re: Cruze diesel - chladenie turba pred vypnutim motora

Příspěvek od PETO »

Krtek píše:Se jim tlemte---- hlavně že turbobenála by chtěl každej a na toho to platí úplně stejně :D
palikx píše:na turbo benzin dvojnasob.uz jsem videl do ruda rozpalene turbo 1,8 T ktere v motoru funguje jako prenosna lampa.
TDI to nastesti tak pekne nedokaze.
nechat vychladnout to musis jen pokud jsi prave prijel ze sprintu na 1 km nebo po dalnici 150 (a vys) k pumpe.jinak obvykle po velkem zatizeni.
kdyz jedes ostre a treba po dalnici a pak z ni sjedes a jedes jeste chvili normalne k baraku nic chladit nemusis.diky vysokym otackam turbiny se taky zaroven rychle chladi.
casto ostre nejezdim ale byl jsem na dovolene na sumave a k penzionu to bylo 10 km do slusneho kopce v tomto pripade jsem ji taky dal par minut klidu.obvykle ale jen do vylozeni deti a nakladu.
na dalnici u pumpy se snazim zvolnit uz tak 2 km pred a je to v poho.
chce si to jen uvedomit .


:D Konečne niejaká zmyslu plná debata . :D :D -i
Daewoo Matiz SE,r.v.2001 -> ex
Chevrolet Aveo Sedan 1,2 8V Direct,r.v.2008 -> ex
Daewoo Tico SX,r.v.1996 -> ex
Chevrolet Aveo Sedan 1,2 16V,r.v.2011,edícia 100 -> ex
radgosk
Příspěvky: 323
Registrován: pon dub 25, 2011 19:33
Bydliště: Poprad

Re: Cruze diesel - chladenie turba pred vypnutim motora

Příspěvek od radgosk »

inac, piska vam tak jemne turbo? Pri zrychlovani mi to zacina vadit.
Cruze 2.0 163k LT, Velvet červená
Uživatelský avatar
odrifuk
Příspěvky: 302
Registrován: stř pro 01, 2010 20:32
Bydliště: Ilava Slovensko

Re: Cruze diesel - chladenie turba pred vypnutim motora

Příspěvek od odrifuk »

Nič som doteraz nepočul :lol: :lol:
Iba ak pneu na križovatkách. :lol: :lol: :lol:
CRUZE 120 kW BIELY LTZ 6 manuál+FÓLIE
radgosk
Příspěvky: 323
Registrován: pon dub 25, 2011 19:33
Bydliště: Poprad

Re: Cruze diesel - chladenie turba pred vypnutim motora

Příspěvek od radgosk »

tak ani mne to nerobilo, postupne sa zacal ozyvat. Nie je to nahlas ale pocut to, obavam sa najhorsieho :evil:
Cruze 2.0 163k LT, Velvet červená
Matsonic
Příspěvky: 587
Registrován: sob říj 01, 2011 14:45

Re: Cruze diesel - chladenie turba pred vypnutim motora

Příspěvek od Matsonic »

Turbo piska, to je znama vec.
Jinak chlazeni turba ma nejvetsi vyznam u VGT, kdy pri vypnuti rozpaleneho turba dochazi k zapekani lopatek,
ktere po case vede k zadreni systemu naklapeni a snizeni vykonu.
Naopak pokud jezdis vetsinou pod 2000 otacek a mas turbo VGT, tak je dobre jednou za cas turbo poradne roztocit aby se lopatky naklopily do maximalni polohy a nemely tendeci se zadirat.
PS: VGT - variabilni naklapeni lopatek na turbu
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Cruze diesel - chladenie turba pred vypnutim motora

Příspěvek od palikx »

castecne se da souhlasit ale moje VGT (a vsecky co jsem zatim videl)jsou naklopene na MAXIMUM ihned po nastartovani.
a jednotka uz pak jen reguluje vykon.
zapekani si nemyslim ze je hlavni duvod.
hlavni duvod chlazeni je lozisko.prehrate turbo zastavene ma tendenci kroutit se a poskozovat kluznou vrstvu loziska vydirat ho a tim se zhorsuje jeho ucinnos zvetsuje se vule a objevuje se PISKANI.
kazde turbo trosku piska ale zdrave temer neslysis jen zaberu slysis foukani vzduchu.pokud v zaberu slysis zanetelne piskani je jiz na lozisku vule.obvykle to nic neznamena a da se s tim normalne jezdit.vazne projevy poskozeni se objevi s unikem oleje
a k VGT
jsou tam 2 lopatky jedna ktera se toci a je nemenna- vrtule
druha ktera stoji a jen se naklapi resp nataci se aby vzduch prichazejici k vrtuli mel bud primy smer a nebo byl zablokovany - stizeny a tim se snizi vykon.
naklapeni te blokacni klapky je reseno podtlakem a jelikoz je to v litinovem turbu ktere se rozpina a castecne koroduje(lopatka je z nerezu nebo neceho co nekoroduje)tak tam je problem se zareznutim resp zatuhnutim spalinami.pokud to lehce zatuhne podtlak ji nedokaze spravne pohybovat a obvykle je chyba na svete.
protoceni a vypaleni je tedy nutne obcas ale ne z duvodu naklopeni lopatky ale z duvodu vypaleni a vyfoukani bordelu.
sorry za rozsahlo zpravu
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Kjub
Příspěvky: 1975
Registrován: ned kvě 16, 2010 16:50

Re: Cruze diesel - chladenie turba pred vypnutim motora

Příspěvek od Kjub »

Mne turbo skor sici ako pisti. Ale ked sa ide do maxima tak tak uz tak jemne pisti. Ale je to taky isty zvuk ako na Mustangovi GT (menej vyrazny samozrejme), ktory sa tu u nas odcas prehana a chalan ho moc nesetri. Tiez uz ked dlhsie toci, zacne to jemne pistat.
Ale vlastne neviem ani ci sa to da pistanim nazvat...
Chevy Cruze Black´n´ Black 2.0 diesel power LTZ
radgosk
Příspěvky: 323
Registrován: pon dub 25, 2011 19:33
Bydliště: Poprad

Re: Cruze diesel - chladenie turba pred vypnutim motora

Příspěvek od radgosk »

ano, skor je to svistanie vzduchu, ale nejak som si to zo zaciatku nevsimol, alebo sa ten zvuk objavil neskor ...
Cruze 2.0 163k LT, Velvet červená
Uživatelský avatar
Polgari
Příspěvky: 276
Registrován: stř črc 13, 2011 18:34
Bydliště: Dobšiná
Kontaktovat uživatele:

Re: Cruze diesel - chladenie turba pred vypnutim motora

Příspěvek od Polgari »

Takze ked jazdim tak, ze ked zasvieti shift, tak preradim, tak som za vodou jo ? :D
Nový lama majiteľ Cruze 2.0 VCDI 163k BLACK
Matsonic
Příspěvky: 587
Registrován: sob říj 01, 2011 14:45

Re: Cruze diesel - chladenie turba pred vypnutim motora

Příspěvek od Matsonic »

palikx píše: a k VGT
jsou tam 2 lopatky jedna ktera se toci a je nemenna- vrtule
druha ktera stoji a jen se naklapi resp nataci se aby vzduch prichazejici k vrtuli mel bud primy smer a nebo byl zablokovany - stizeny a tim se snizi vykon.
naklapeni te blokacni klapky je reseno podtlakem a jelikoz je to v litinovem turbu ktere se rozpina a castecne koroduje(lopatka je z nerezu nebo neceho co nekoroduje)tak tam je problem se zareznutim resp zatuhnutim spalinami.pokud to lehce zatuhne podtlak ji nedokaze spravne pohybovat a obvykle je chyba na svete.
protoceni a vypaleni je tedy nutne obcas ale ne z duvodu naklopeni lopatky ale z duvodu vypaleni a vyfoukani bordelu.
sorry za rozsahlo zpravu
Ty druhe lopatky reguluji aby turbo davalo stejne v co nejvetsim prubehu otacek, coz znamena ze na nizke otacky jsou lopatky otevreny a na vysoke privreny.
Od toho se odvozuje i to co jsem psal.
Je potreba to jednou za cas ohulit aby se lopatky naklopily do krajni polohy.
Nechavali jsme v praci repasovat turbo na Octavku a tam nam to primo rekli aby se to sem tam protacelo(staci jednou za mesic)
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Cruze diesel - chladenie turba pred vypnutim motora

Příspěvek od palikx »

jo neco na tom mozna je ale klapka se pri chcipnuti naklopi do MINIMA.po nastartovani do MAXIMA
takze asi tak k protaceni vysokymi otackami.s temi je to presne jak jsem napsal -vyhnat pavouky a bordel z nafty usazeny.

POLGARI-asi jsi v pohode a nemusis to nejak extra resit
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Matsonic
Příspěvky: 587
Registrován: sob říj 01, 2011 14:45

Re: Cruze diesel - chladenie turba pred vypnutim motora

Příspěvek od Matsonic »

... jinak protahnout to otackami az do cervenyho pole
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Cruze diesel - chladenie turba pred vypnutim motora

Příspěvek od palikx »

no u diesela to vetsinou nastesti nejde.
teda me ne :D
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Matsonic
Příspěvky: 587
Registrován: sob říj 01, 2011 14:45

Re: Cruze diesel - chladenie turba pred vypnutim motora

Příspěvek od Matsonic »

palikx píše:jo neco na tom mozna je ale klapka se pri chcipnuti naklopi do MINIMA.po nastartovani do MAXIMA
takze asi tak k protaceni vysokymi otackami.s temi je to presne jak jsem napsal -vyhnat pavouky a bordel z nafty usazeny.

POLGARI-asi jsi v pohode a nemusis to nejak extra resit
Pokud by naklapeni lopatek fungovalo jak pises bylo by k nicemu.
Naklapi se podle toho jake mnozstvi vyfukovych plynu proudi na lopatky turba
http://www.youtube.com/watch?v=KgVrpiFf ... re=related
Odpovědět

Zpět na „Diesel“