Mám originálne 16" disky a na skrutkách nie su žiadne krytky (samozrejme okrem bezpečnostnej skrutky). Predpokladám, že na 17" diskoch nie sú iné skrutky.
Peter
prt píše:CHci se zeptat, mě k alu na zimu 16" přišli i se šroubama, ale v příručce je psáno, že na originálních litých 17" jsou na šroubech nějaké krytky, které se mají sundat, už to někdo sundával, mě to nechce jít, nebo jsou to přímo šrouby bez krytek?
Škoda 130 Rapid
Škoda Fabia Combi 1.4 16V
Škoda Fabia Combi II 1.6 16V
Chevrolet Orlando 1.8 LT+ biela
to Sajner: ocelové disky reznou hrozně rychle,na jaře je vždycky opláchnu wapkou,oblepím gumu a trošku stříknu černým sprayem.Jinak šrouby si koupím zvlášť,nebudu tam dávat z liťáků,stojí to pár korun.
este som nasiel tento link, kde je trosku popisane o vyhodach a nevyhodach: http://auto.sme.sk/c/3561438/elegancia- ... disky.html
rad by som poprosil tych z vas, ktori by vedeli dat dalsie linky na tuto temu. rad by som si utvoril ucelenejsiu predstavu. este chvilu casu na disky mam, len sa fakt neviem rozhodnut
Chevrolet Orlando, LT plus 2,0 diesel 120 kW, strieborne
Opel Astra G Caravan, 1,6 benzin automat, 74 kW, sedy - rok vyroby 1999, kupeny v roku 2007 v AAA
Trabant 601 Combi, 19 kW, biely
Nitra
Sajner píše:pozeram ceny plechovych a hlinikovych diskov a vychadza mi, ze hlinikovy by som vedel kupit cca o 20 eur/ks drahsie. viete mi niekto vysvetlit v com je pridana hodnota za tych 20 eur? okrem toho, ze hlinikovy disk je podstatne krajsi. je tam aj nejaka technicka vyhoda?
Krome esteticke, tam u normalniho auta jake tu vsichni mame tak neni vyhoda znatelne zadna.
Nebo je tady nekdo, kdo behem jizdy na stejnych plastich pozna zda jede na plechacich ci na elektronech?
A ceny jsou tak nizke z duvodu, ze se jich dela jiz mraky a hafo vyrobcu.
Jeste pred par lety nebyly pod 3000,-
Naposledy upravil(a) Matsonic dne pát říj 07, 2011 12:35, celkem upraveno 2 x.
Rozhodování o typu disků na zimu může být složité, já ale preferuji plechové, protože alu disky jsou:
- více náchylné na poškrábání vrchního krycího laku. Poškození laku má pak za následek korozi, která se šíří pod nástřikem, zimní solanka to ještě zhoršuje!
- sice lehčí a pevnější než plechové disky, ale když dojde k jejich poškození vlivem nárazu, špatně se rovnají (výrobci vůbec nedoporučují opravy ALU kol)
- umožňují lepší ochlazování brzd, což není na zimu až tak potřeba
- dobře vypadají (jediné zimní plus)
vasek píše:Rozhodování o typu disků na zimu může být složité, já ale preferuji plechové, protože alu disky jsou:
- více náchylné na poškrábání vrchního krycího laku. Poškození laku má pak za následek korozi, která se šíří pod nástřikem, zimní solanka to ještě zhoršuje!
- sice lehčí a pevnější než plechové disky, ale když dojde k jejich poškození vlivem nárazu, špatně se rovnají (výrobci vůbec nedoporučují opravy ALU kol)
- umožňují lepší ochlazování brzd, což není na zimu až tak potřeba
- dobře vypadají (jediné zimní plus)
neviem, ci sa mylim, ale myslel som si, ze hlinik nekoroduje. teda aspon zatial som ziadny skorodovany hlinik nevidel. ako je to so snehom na diskoch? vraj z tych hlinikovych vdaka povrchovej uprave sa sneh a lad odstranuje podstatne lepsie a tiez pristup do vnutra disku je lahsi. pri plechovych k ladu a snehu pristup nemam pokial nezdvihnem auto na zdvihaku - takze v podstate stale jazdim na nevyvazenych diskoch. neviem, ci uvazujem spravne, ale ak nie, opravte ma.
Chevrolet Orlando, LT plus 2,0 diesel 120 kW, strieborne
Opel Astra G Caravan, 1,6 benzin automat, 74 kW, sedy - rok vyroby 1999, kupeny v roku 2007 v AAA
Trabant 601 Combi, 19 kW, biely
Nitra
Jazdiť sa dá aj na "hrdzavých."
Ja som mal na Espere pôvodné, pätnásťročné a pohoda, iba sem-tam
nejaký "lišiak." Nevraviac o rozdiele medzi vzhľadom poškriabaného
alu-disku a plechu s puklicou.....
Chevrolet Orlando LT benzín, olympic white EAGLE SQUADRON Portal-Orlando-Forum.de ( premium Mitglied )
jj dá se jezdit na ledasčem, 15 let staré Alu kola s korozí to je expres lístek na krchov (cintorýn).
Jsou i tací, které si nechají vyvařit pěkné, tak trošku nabourané disky na ně obují skoro nové pneu ze šroťáku a pak vyrazí na na tuning párty.
To ale naštěstí nejsou naše případy, jak to tu čtu, všichni k tomu přistupují velmi odpovědně a tak to má byt!
vasek píše:jj dá se jezdit na ledasčem, 15 let staré Alu kola s korozí to je expres lístek na krchov (cintorýn).
Jsou i tací, které si nechají vyvařit pěkné, tak trošku nabourané disky na ně obují skoro nové pneu ze šroťáku a pak vyrazí na na tuning párty.
To ale naštěstí nejsou naše případy, jak to tu čtu, všichni k tomu přistupují velmi odpovědně a tak to má byt!
Alu nekoroduje, nanajvýš sa "stěhuje du Humpolce"
Btw. "goodrich-e" sú už na balkóne a poctivo čakajú, kedy nadíde ich čas.
Súdiac podľa počasia to bude čoskoro
Chevrolet Orlando LT benzín, olympic white EAGLE SQUADRON Portal-Orlando-Forum.de ( premium Mitglied )