To mi přijde moc pěkná hodnota na velikost auta a jeho hmotnost ... už aby tady bylo.huzicka píše:
Spotreba počas cesty podľa palubného počítača 6,2 l/100km, podľa prepočtu 6,00 (po 483 km som dotankoval do plna 29 l nafty). Cesta z Trnavy do obce 12 km za Humenným s dvomi odbočkami z trasy a krátkymi zastávkami. Po dialnici tempomat na 130 (tam kde bola znížená rýchlosť, tak som ju doržiaval), mimo dialnice medzi 90-100, v obci medzi 50-60.
Poruchy orlanda
Moderátoři: Blue Lanos, mzprx, smire666
Re: Poruchy orlanda
Chevrolet Orlando 1.8 AT6 MY2014 LTZ + LPG
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG
- Reklama
Re: Poruchy orlanda
Mám 2300km a filtr se mi ještě na 100% nečistil.
Spotřeba minimální průměr (dosažitelný při dodržování rychlostnícvh limitů a předvídavé jízdě) 5,9l/100km
Spotřeba reálná 7,0 - 7,5 l/100km (po dálnici 2.500 otáček na šestku, což je na GPS nějakých 155km/hod a jinak zácpy a svyžná jízda.....
Stav oleje 65%
Spotřeba minimální průměr (dosažitelný při dodržování rychlostnícvh limitů a předvídavé jízdě) 5,9l/100km
Spotřeba reálná 7,0 - 7,5 l/100km (po dálnici 2.500 otáček na šestku, což je na GPS nějakých 155km/hod a jinak zácpy a svyžná jízda.....
Stav oleje 65%
___________
Fiat Ritmo 85S
Lancia Delta
Renault 5 1,7 GTI
Ford Sierra 2,3D
Škoda Felicia 1,6 100PS
VW Passat Variant HighLine 2.0TDI PD
... to bylo
a nyní... Orlando LT+ 163PS a Škoda Felicia 1,6
Fiat Ritmo 85S
Lancia Delta
Renault 5 1,7 GTI
Ford Sierra 2,3D
Škoda Felicia 1,6 100PS
VW Passat Variant HighLine 2.0TDI PD
... to bylo
a nyní... Orlando LT+ 163PS a Škoda Felicia 1,6
Re: Poruchy orlanda
svižná - so sorry
___________
Fiat Ritmo 85S
Lancia Delta
Renault 5 1,7 GTI
Ford Sierra 2,3D
Škoda Felicia 1,6 100PS
VW Passat Variant HighLine 2.0TDI PD
... to bylo
a nyní... Orlando LT+ 163PS a Škoda Felicia 1,6
Fiat Ritmo 85S
Lancia Delta
Renault 5 1,7 GTI
Ford Sierra 2,3D
Škoda Felicia 1,6 100PS
VW Passat Variant HighLine 2.0TDI PD
... to bylo
a nyní... Orlando LT+ 163PS a Škoda Felicia 1,6
Re: Poruchy orlanda
marwinn píše:Mám 2300km a filtr se mi ještě na 100% nečistil.
Spotřeba minimální průměr (dosažitelný při dodržování rychlostnícvh limitů a předvídavé jízdě) 5,9l/100km
Spotřeba reálná 7,0 - 7,5 l/100km (po dálnici 2.500 otáček na šestku, což je na GPS nějakých 155km/hod a jinak zácpy a svyžná jízda.....
Stav oleje 65%
Tak to sa mi nezdá. Ja som včera pozoroval už druhú regeneráciu (pri 2200 km, olej na 70%). Trvala 18 minút. Práve som sa pohyboval v kopcovitom teréne z Oľšavice do Levoče. Začiatok som si všimol náhodou, pri uberaní plynu autom jemne trhlo, dovtedy normálna spotreba a potom sa pohybovala medzi 10 až 20 l/100km, pri jazde dole kopcom so zaradenou rýchlosťou spotreba väčšinou 6 l/100km. Po 18 minútach spotreba zase OK. Potom cesta do Trnavy. Celkovo mám najazdené niečo nad 2500 km. Olej je na 70%. Spotreba na trase z Trnavy do Oľšavice a späť (cez Žilinu) 6,4 l/100 km podľa palubného počítača.
Vozidlo bolo obsadené 4 dospelými (priemerná hmotnosť nad 90 kg) a 2 deti (starší 45 kg a mladší 15 kg) + fúra batožiny, v podstate plne naložené vozidlo. Rýchlosti som dodržiaval. Diaľnica 130 tempomat, mimo dialnice 90-100, obce 50-60.
Orlando LTZ 163k, 6st. manuál, navi
Re: Poruchy orlanda
A je vidět reálně jak se vůz chová. Marwinn vytáčí motor do vyšších otáček , takže partik filtr není tak zanesený, proto dodnes nevypaloval, zato Huzicka jezdí s motorem v nižších otáčkách a filtr se dříve zanáší proto už dvakrát vypaloval , a spotřeba skutečně při vypalování stoupne až na 20 l .
A nyní počítejte zatímco Marwin jede rychleji a má vyšší spotřebu 7 - 7,5 l / 100 km tak Huzicka jede pohodvou jízdou a spotřebu má 6,4 l / 100 km , ale ve skutečnosti již spotřeboval na 2000 km o 10 litrů více pro vypalování partik filtru , ve skutečnosti je to ještě více. takže průměr se zvedá o 0,6 l na 100 km to je celkem 7 litrů při opatrné jízdě.
Ovšem pozor až začne vypalovat Marwinnovi partik filtr mu to bude trvat nejméně 30 minut obyčejně 35 minut a to bude koukat jak ta nafta povalí . Jen by mě zajímalo jestli to ten slavnej počítač započítá také do spotřeby.
Proto bych poprosil oba dva aby si v kompu zavedli svou tabulku a tankovali od plné nádrže do plné nádrže a zanamenali a spočítali skutečnou spotřebu a sledovali dlouhodobě. Pak budou hledět co to vypalování filtru ve skutečnosti vyvádí.
Počítač to asi počítá jinak a vy se přesvědčíte že si z vás dělá výrobce ovce co neumí počítat. Možná jinde ve světě to tak se vzděláním je, ale naštěstí u nás ještě i mladí uměj počítat. Uvidíme jak dlouho.
TAkže zapisovat kontrolovat prověřovat reklamovat.
A nyní počítejte zatímco Marwin jede rychleji a má vyšší spotřebu 7 - 7,5 l / 100 km tak Huzicka jede pohodvou jízdou a spotřebu má 6,4 l / 100 km , ale ve skutečnosti již spotřeboval na 2000 km o 10 litrů více pro vypalování partik filtru , ve skutečnosti je to ještě více. takže průměr se zvedá o 0,6 l na 100 km to je celkem 7 litrů při opatrné jízdě.
Ovšem pozor až začne vypalovat Marwinnovi partik filtr mu to bude trvat nejméně 30 minut obyčejně 35 minut a to bude koukat jak ta nafta povalí . Jen by mě zajímalo jestli to ten slavnej počítač započítá také do spotřeby.
Proto bych poprosil oba dva aby si v kompu zavedli svou tabulku a tankovali od plné nádrže do plné nádrže a zanamenali a spočítali skutečnou spotřebu a sledovali dlouhodobě. Pak budou hledět co to vypalování filtru ve skutečnosti vyvádí.
Počítač to asi počítá jinak a vy se přesvědčíte že si z vás dělá výrobce ovce co neumí počítat. Možná jinde ve světě to tak se vzděláním je, ale naštěstí u nás ještě i mladí uměj počítat. Uvidíme jak dlouho.
TAkže zapisovat kontrolovat prověřovat reklamovat.
- Hanzy
- Příspěvky: 7197
- Registrován: ned led 21, 2007 13:16
- Bydliště: Frýdek-Místek - Baška/Hodoňovice/Velké Karlovice
Re: Poruchy orlanda
Kdyby jste meli auta a ne traktory tak nemusite furt resit jakesi vypalovani kravinofiltru ani zadarmo klepacku ucmoudenou utrepanou do domu
Alhambra+Sharan 4x4 klepotřepčmoud Taxi Valach
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG
Re: Poruchy orlanda
Hanzy neni to takl dávno co se řešilo furt něco u benzináků se vstřikováním a katalizátory , jsou to dětské nemoci, asi to nepamatuješ ale bylo furt něco a furt to měly benzináky podělaný včetně řídících jednotek, takže tam bych to až tak nerozlišoval. spíše je to v proškolení mechaniků aby s tím uměli dělat to bývá začátek problémů , když prostě mechanici jsou shnilí to pořádně dotáhnout do vyřešeného konce. Protože oni jsou ti kteří dávají návrhy na řešení centrále do Chevrolata.
- Hanzy
- Příspěvky: 7197
- Registrován: ned led 21, 2007 13:16
- Bydliště: Frýdek-Místek - Baška/Hodoňovice/Velké Karlovice
Re: Poruchy orlanda
Toz to nevim a to asi nepamatuji ze by byl naky problem s benzinem zaden problem jsem nezaregistroval ba naopak meli jsme doma dva klepocmudy a posraly se na tom vzdy jen motory a to byly jeste klasika bez turba takze rachotiveho smradocha dokud bude jaky je tak nikdy do chalupy Miluju hory ticho a cisty vzduch tak dokud budou jake jsou tak NAFTA NEEE!
Alhambra+Sharan 4x4 klepotřepčmoud Taxi Valach
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG
Re: Poruchy orlanda
Maš recht Hanzy takže na Zafukane do Karlovic hezky vláčkem a zbytek ? pěkně čokla na řemen a bágl na záda a hurá do hor ťap ťap aspoň líp chutná to Valšské
Re: Poruchy orlanda
Nafta na vypaľovanie sa tiež ráta do celkového priemeru. Keďže resetujem celkovú spotrebu pred každou väčšou cestou, tak sa to dá odsledovať. Pred vypaľovaním som mal celkovú spotrebu 6,6 l/100km a po vypaľovaní mi celková spotreba poskočila až na 7,1 l/100km ale potom pomaly klesala až na hodnotu 6,4 po dorazení do Trnavy.dizl píše:A je vidět reálně jak se vůz chová. Marwinn vytáčí motor do vyšších otáček , takže partik filtr není tak zanesený, proto dodnes nevypaloval, zato Huzicka jezdí s motorem v nižších otáčkách a filtr se dříve zanáší proto už dvakrát vypaloval , a spotřeba skutečně při vypalování stoupne až na 20 l .
A nyní počítejte zatímco Marwin jede rychleji a má vyšší spotřebu 7 - 7,5 l / 100 km tak Huzicka jede pohodvou jízdou a spotřebu má 6,4 l / 100 km , ale ve skutečnosti již spotřeboval na 2000 km o 10 litrů více pro vypalování partik filtru , ve skutečnosti je to ještě více. takže průměr se zvedá o 0,6 l na 100 km to je celkem 7 litrů při opatrné jízdě.
Ovšem pozor až začne vypalovat Marwinnovi partik filtr mu to bude trvat nejméně 30 minut obyčejně 35 minut a to bude koukat jak ta nafta povalí . Jen by mě zajímalo jestli to ten slavnej počítač započítá také do spotřeby.
Proto bych poprosil oba dva aby si v kompu zavedli svou tabulku a tankovali od plné nádrže do plné nádrže a zanamenali a spočítali skutečnou spotřebu a sledovali dlouhodobě. Pak budou hledět co to vypalování filtru ve skutečnosti vyvádí.
Počítač to asi počítá jinak a vy se přesvědčíte že si z vás dělá výrobce ovce co neumí počítat. Možná jinde ve světě to tak se vzděláním je, ale naštěstí u nás ještě i mladí uměj počítat. Uvidíme jak dlouho.
TAkže zapisovat kontrolovat prověřovat reklamovat.
Teoreticky môžem vyrátať, koľko nafty sa použilo na vypaľovanie, vychádzam z týchto predpokladov: čas vypaľovania 18 minút (pre výpočet nedôležité), dĺžka trasy počas vypaľovania 14 km, odhad priemernej spotreby počas vypaľovania 20 l/100 km. Teda (20x0,14)-(6,4x0,14)=1,904 (vysvetlenie vzorca - v prvých zátvorkách je celková spotreba počas vypaľovania a v druhých zátvorkách spotreba, ktorá by bola aj tak a teda sa musí odrátať), teda keď predpokladám, že raz za 1000 km sa regeneruje filter a minie sa na to 2 l nafty, tak na 100 km to robí 0,2 l navyše oproti bežnej spotrebe bez DPF filtra (samozrejme, že bez DPF by bola spotreba ešte nižšia, pretože aj bez vypaľovania je to brzda pre výfukové plyny a teda nižšia účinnosť motora). S takouto ekodaňou sa dá žiť.
Orlando LTZ 163k, 6st. manuál, navi
Re: Poruchy orlanda
no tak neviem. mam 4300 km a ziadna regeneracia zatial neprebehla. po kolkych kilometroch by to malo prebehnut prvykrat?
Chevrolet Orlando, LT plus 2,0 diesel 120 kW, strieborne
Opel Astra G Caravan, 1,6 benzin automat, 74 kW, sedy - rok vyroby 1999, kupeny v roku 2007 v AAA
Trabant 601 Combi, 19 kW, biely
Nitra
Opel Astra G Caravan, 1,6 benzin automat, 74 kW, sedy - rok vyroby 1999, kupeny v roku 2007 v AAA
Trabant 601 Combi, 19 kW, biely
Nitra
Re: Poruchy orlanda
Je možné, že si si to iba nevšimol, je tam síce kontrolka, ktorá ma signalizovať regeneráciu filtra, ale pravdepodobne sa rozsvieti len vtedy, ak sa nepodarí automatické čistenie a hrozí poškodenie DPF filtra, resp. motora. (teda ja to tak logicky odvodzujem z toho, že už som pozoroval u seba dve regenerácie a kontrolka nesvietila). Pravdepodobne to ale nebude závisieť od km.Sajner píše:no tak neviem. mam 4300 km a ziadna regeneracia zatial neprebehla. po kolkych kilometroch by to malo prebehnut prvykrat?
Naposledy upravil(a) huzicka dne pát čer 03, 2011 08:55, celkem upraveno 1 x.
Orlando LTZ 163k, 6st. manuál, navi
Re: Poruchy orlanda
Mám najeto 5800 km. Motor 96Kw Pc hlasí olej 64%. Spotřeba 6l.Regenerace filtru se zatím nevšiml. Jinak zatím celková spokojenost.
Chevrolet Orlando, LT plus 2,0 diesel 96 kW,šedá smoke
Re: Poruchy orlanda
Pokud nejste moc citliví na chod motoru tak si toho ani nevšimnete protože kontrolka obyčejně nesvítí. Až pokud se nepodaří myslím po 3 řádně vypálit, ( třeba zastavíte chod motoru dříve než se vypálí filtr,) potom se kontrolka rozsvítí.
Ti co si toho nevšimnou tak vypalování proběhlo naštěstí někde na delší trase.
Ale jednou se vám stane že přijedete večer ke garáži a zjistíte že motor běží ve vyšších otáčkách cca 1000 ot/min a běží ventilátor chladiče potom je motor zátěžově zahříván vysokou dávkou paliva a právě to probíhá vypalování filtru, někdy i když stojíte na semaforu si všimněte že motor běží na vyšší otáčky, a nebo pokud sledujete otáčkoměr tak když vám jde ve volnoběhu na 1000 ot tak se při jízdě filtr vypaluje když je motor teplý.
V tomto režimu pokud právě probíhá vypalování filtru by jste správně podle výrobce vozidla neměly vypínat motor a měli by jste nejlépe pokračovat někde v jízdě minimálně na 3 rychlostní stupeň rychlostí nejméně 50 km/h, je to doporučeno výrobcem jelikož potom tolik netrpí filtr částic a není namáhín olej většími dávkami paliva.
To Huzicka : Jinak díky za ten postřeh se spotřebou při vypalování filtru. zase potřebná informace.
Potom je jednoznačně šance tuto záležitost upravit nastavením v řídící jednotce na kratší intervaly, nejlépe na 800 - 1000 km . V případě časově dlouhých vypalování 35 minut a kilometrově 2500 km je potřeba snížit nastavení hodnoty snímače v řídící jednotce o 30% níže než jak jsou nastaveny stávající špatné hodnoty. Tím by šlo snížit spotřebu paliva a opotřebení olejové náplně.
Pro ty co jim vypaluje časově i kilometrově správně , tj. cca 15 -18 minut a ujetých 1000 km od posledního vypalování filtru , to znamená že žádné úpravy provádět nemusí.
Ti co si toho nevšimnou tak vypalování proběhlo naštěstí někde na delší trase.
Ale jednou se vám stane že přijedete večer ke garáži a zjistíte že motor běží ve vyšších otáčkách cca 1000 ot/min a běží ventilátor chladiče potom je motor zátěžově zahříván vysokou dávkou paliva a právě to probíhá vypalování filtru, někdy i když stojíte na semaforu si všimněte že motor běží na vyšší otáčky, a nebo pokud sledujete otáčkoměr tak když vám jde ve volnoběhu na 1000 ot tak se při jízdě filtr vypaluje když je motor teplý.
V tomto režimu pokud právě probíhá vypalování filtru by jste správně podle výrobce vozidla neměly vypínat motor a měli by jste nejlépe pokračovat někde v jízdě minimálně na 3 rychlostní stupeň rychlostí nejméně 50 km/h, je to doporučeno výrobcem jelikož potom tolik netrpí filtr částic a není namáhín olej většími dávkami paliva.
To Huzicka : Jinak díky za ten postřeh se spotřebou při vypalování filtru. zase potřebná informace.
Potom je jednoznačně šance tuto záležitost upravit nastavením v řídící jednotce na kratší intervaly, nejlépe na 800 - 1000 km . V případě časově dlouhých vypalování 35 minut a kilometrově 2500 km je potřeba snížit nastavení hodnoty snímače v řídící jednotce o 30% níže než jak jsou nastaveny stávající špatné hodnoty. Tím by šlo snížit spotřebu paliva a opotřebení olejové náplně.
Pro ty co jim vypaluje časově i kilometrově správně , tj. cca 15 -18 minut a ujetých 1000 km od posledního vypalování filtru , to znamená že žádné úpravy provádět nemusí.
- Hanzy
- Příspěvky: 7197
- Registrován: ned led 21, 2007 13:16
- Bydliště: Frýdek-Místek - Baška/Hodoňovice/Velké Karlovice
Re: Poruchy orlanda
Kua chlape ty to mas prostudovane jeste ze mate ty klepocmudy jinak by ani tohle tema nemuselo byt
Alhambra+Sharan 4x4 klepotřepčmoud Taxi Valach
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG