AUTONABIJACKA
Moderátoři: Blue Lanos, pejee, lomngi
AUTONABIJACKA
moze mi niekto poslat el. schemu udrziavacej autobaterie dakujem
- Reklama
Re: AUTONABIJACKA
Předpokládám, že se ti jedná o tzv. udržovací nabíjení autobaterie. Jestli ano, tak věz, že jde o pěknou blbost. Dlouhodobé dobíjení nízkým proudem baterii ničí - dochází k pomalému rozpadu desek. Klasický akumulátor potřebuje činnost. Při delším stání (nečinnosti) je ho třeba sem tam vybít a znovu nabít. Nebudu rozebírat a diskutovat o velikostech vybíjecích a nabíjecích proudů - teorií je více, vybíjet alespoň 50 W a nabíjet samoregulovací nabíječkou (dnes většina). Zpočátku nabíjejí proudem téměř rovným kapacitě a s rostoucím nabitím proud klesá do cca 2 A. Je nabito.moze mi niekto poslat el. schemu udrziavacej autobaterie dakujem
stará Škoda OCTAVIE, 2xMB W123, manželka Š100, Olcit (děs a hrůza), Opel Kadet combi, Toyota Yaris (automat), nyní náhodně Leganza přezdívaná "Legolanza" tmavá modrozelená metalíza
Re: AUTONABIJACKA
Ako moze neustale nabijanie slabym prudom nicit viac nez kopu cyklov, ktore podporuju tvorbu krystalov siranu a teda rozpad dosiek ? A to vybijanie ako pises kazdy akumulator nici. Sice mozno formuje ale nici. Kazdy akumulator ma konstrukciou a vyrobnym procesom dany isty pocet cyklov, ktore zvladne. Cim su tieto cykly miernejsie, napriklad namiesto vybitia az na 20% (teda v akumulatore ostane len 20% povodneho naboja) je to vybitie len na 80%, tym viac cyklov znesie. Exponencialne viac. Preto je logicke ze dobijanie slabym prudom je sice mnoho milionov ale zase velmi malickych cyklov. Takze aj krystaly siranu budu take male ze sa este zvladnu nabijanim rozpustit cele.
Zase sa nejaky novinar niekde realizoval? Sice som si povedal ze uz na povery ohladne akumulatorov a alternatorov nebudem reagovat ale ked musim tak musim .
Zase sa nejaky novinar niekde realizoval? Sice som si povedal ze uz na povery ohladne akumulatorov a alternatorov nebudem reagovat ale ked musim tak musim .