Mne neznama elektronika

DaewooForum pro Nubiry 1 a 2 generace

Moderátoři: Blue Lanos, koniQ

Odpovědět
robovi
Příspěvky: 17
Registrován: čtv led 27, 2011 23:29
Bydliště: Hurbanovo SR

Mne neznama elektronika

Příspěvek od robovi »

Ahoj, viete prosim niekto, co za elektroniku ma namontovanu moja nubirka 1,6, pod prednou kapotou hned pod celnym sklom v strede vozidla? Je to taka mala cierna krabicka, ktora je pripevnena 6 kami skrutkami, vedie z nej hadicka na sacie potrubie a je na nej trojkontaktovy konektor. Prezeral som kamosovho lanosa 1.5 a ma to aj on, takze predpokladam, ze to bude mat vacsina daewoo vozov. Totiz mam taky problem, ze mi volnobezne otacky lezu na 3,5 tis za min. A ked som upchal hadicku, ktora vedie z tejto elektroniky, tak sa otacky pekne ustalili na 800 za min. Takze predpokladam, ze to ma na svedomi tato elektronika. Pripadne , ak viete co s nou, tak pomozte prosim. Este taka otazka, mozem docasne behat na aute tak, ze tuto elektroniku odpojim? Lebo vtedy auto ide skoro normalne, len nejak inak smrdia spaliny. Dakujem.
Reklama
 

Uživatelský avatar
seky
Příspěvky: 221
Registrován: sob pro 04, 2004 21:55
Bydliště: Lipany/ Spišské Podhradie
Kontaktovat uživatele:

Re: Mne neznama elektronika

Příspěvek od seky »

Je to MAP senzor .Pokiaľ nevieš na čo slúži tak tu je popis z TIS-u:
" Snímač absolutního tlaku sběrného potrubí (MAP) měří změny tlaku ve sběrném sacím potrubí, které jsou výsledkem změn zatížení motoru a otáček a převádí je na napěťový výstup.
Uzavřená škrticí klapka v motoru, který je ve volnoběžných otáčkách, vytváří poměrně nízký výstup MAP. MAP je opakem podtlaku. Pokud je tlak ve sběrném potrubí vysoký, je podtlak nízký. Snímač MAP se také používá k měření barometrického (atmosférického) tlaku. To je prováděno v rámci výpočtů snímače MAP. Se zapnutým zapalováním a s motorem v klidu odečítá řídící modul motoru (ECM) tlak ve sběrném potrubí jako barometrický tlak a podle toho nastavuje poměr směsi vzduch / palivo. Tato kompenzace pro nadmořskou výšku umožňuje systému udržovat jízdní výkon a současně zachovávat nízkou hladinu emisí. Barometrická funkce se periodicky aktualizuje při nepřetržité jízdě nebo za při plném otevření škrticí klapky. Při poruše v barometrické části snímače MAP nastaví ECM výchozí hodnotu."

Ja som mal vadný MAP a ten sa prejavoval kolísaním voľnobežných otáčok.
TACUMA 1.6/16V LPG Magic3 , strieborna 92U , JVC KD-R801
robovi
Příspěvky: 17
Registrován: čtv led 27, 2011 23:29
Bydliště: Hurbanovo SR

Re: Mne neznama elektronika

Příspěvek od robovi »

Dakujem za info, Este by som rad vedel, ze ci mozem docasne jazdit s vyradenym tymto MAP senzorom?
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: Mne neznama elektronika

Příspěvek od ppp »

Mozes, ale nez nezacne lambda sonda pracovat, tak si RJ cuca hodnoty zo vzduchu a moze to viac zrat a menej tahat. A ani zahriaty motor nie je zarukou, ze rj pojde podla lambdy, takze motor moze blbnut aj po zahriati ak ma map odpojeny. A este ostava otazkou, ci je lambda vobec funkcna, takze potom uz RJ riadi motor takmer naslepo. Uz jej ostava len teplomer v sani. A ak este nemas zniceny katalyzator, tak tymto ho pravdepodobne casom odrovnas, pretoze nespaleny benzin z vynechavanie sposobene chudobnou zmesou alebo prilis bohatej zmes ho pravdepodobne znici. Ale za kolko km to je vo hviezdach.
robovi
Příspěvky: 17
Registrován: čtv led 27, 2011 23:29
Bydliště: Hurbanovo SR

Re: Mne neznama elektronika

Příspěvek od robovi »

Tak som ten map senzor vymenil a nepomohlo ani prd. Otacky stale na 3.5 tis. Tak potom uz neviem. Vymenil som krokovy motorcek na sani, vymenil som map senzor. Resetoval som RJ. Co este moze sposobit take vysoke otacky na volnobehu? Teraz, ked je uz teplo, je to este horsie. Kontrolka RJ mi nesvieti pocas chodu motora. Zapne sa len ked zapnem zapalovanie. Akonahle nastartujem, zhasne. Skusal som stiahnut zo sania po jednom vsetky tie tenke hadicky a upchat otvory po nich. . Iba, ked som upchal otvor po hadicke. co ide do map-u, tak otacky zliezli dole.Inak Ziadna zmena. Otacky v nebesiach. Som sklamany z toho auta. Po troch tyzdnoch jeho vlastnictva taketo problemy.
Uživatelský avatar
blackjohn
Příspěvky: 559
Registrován: čtv čer 08, 2006 11:29
Bydliště: Soběslav

Re: Mne neznama elektronika

Příspěvek od blackjohn »

Když jsou volnoběžné otáčky moc vysoko, může si to někde přisávat vzduch, vypadlá nebo prasklá hadička nebo třeba těsnění pod sacím potrubím. Většinou oprava za pár korun, pokud najdeš, co je příčinou :)
Citroen C4 Grand Picasso 1.8i, 92kW
Daewoo Tacuma 1.8i, 66kW
Daewoo Espero 1.8i, 70kW ...opustilo nás v nedojetých 133tkm
robovi
Příspěvky: 17
Registrován: čtv led 27, 2011 23:29
Bydliště: Hurbanovo SR

Re: Mne neznama elektronika

Příspěvek od robovi »

Vsetky hadicky som prezrel, aj tie kolienka. Ked odpojim hadicku do map-u tak otacky lezu dole. Ale som si vlastne vsimol, ze tak po minute , ked som zastavil a nechal bezat motor, tak otacky zacali liezt hore, aj s odpojenym map-senzorom.
Odpovědět

Zpět na „NUBIRA“