Svíčky BOSCH Super 4 vs NGK BPR6ES

Diskusní forum Daewoo Lanos Clubu.

Moderátor: Blue Lanos

Kdybych měl na výběr z dvou druhů svíček, koupil bych:

BOSCH Super 4
1
8%
NGK BPR6ES
12
92%
 
Celkem hlasů: 13

pekrtek
Příspěvky: 741
Registrován: úte bře 02, 2004 18:34

Re: Svíčky BOSCH Super 4 vs NGK BPR6ES

Příspěvek od pekrtek »

Taky bych něco přidal:

1/ Origo filtr pro Lanos je sice "suchý", ale je také bavlněný. Papírovou náhražku bych tam opravdu nedával. Měl jsem v Lanosu a dříve v Raceru mokrou bavlněnou vložku, ale nějak mě to nenadchlo. Zlepšení žádné, pouze ve vyšších otáčkách větší hluk.
Když jsem vyndal svíčky, u obou jsem měl pocit, jako když jsou "chlupaté". Chci tím říct, že jsem měl dojem, že na kontaktech je zapečený prach.

2/ Svíčky: Racer nejel ani na Brisk, ani na Bosch a ani na NGK. Pouze na svíčky Denso. Lanos: nejel na Brisk, Denso jsem zkoušel i iridiové a nejlépe jel na NGK. Lacetti, ani Denso, když Palikx viděl vyndané svíčky NGK z Lacetti, prohlásil, že chtěly vyměnit. Ve skutečnosti tam byly pouhých 8 tis. km. Vyměnil jsem je za Brisk DOR 14 LGS a zdá se mi, že auto zatím jede perfektně.

Závěr: co člověk, to názor. Někomu chutná víno, někomu pivo nebo slivovice a někomu whisky (já mám nejraději to poslední :D ). Hezký zbytek dne.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

Re: Svíčky BOSCH Super 4 vs NGK BPR6ES

Příspěvek od Serpico »

...no nic Jirko samozřejmě můžeme mít každý jiný názor, nicméně to jestli je motor chlazený vzduchem nebo vodou nehraje až tak velkou roli pro " tepelnou hodnotu svíčky " - ta je závislá na zátěži, výkonnové špičce, kompresním poměru aj. Prostě vzduchem chlazený motor se naopak dříve ohřeje na pracovní teplotu s malou připomínkou HONDA 250ccm čtyřtakt, vzduchem chlazený 6válec 2 OHC ( hodinový strojek! ) s Luigi Taverim švýcar mistr světa na konci 60let , vodník má lepší tepelnou stálost, jinak motocyklové svíčky od 600ccm a více jsou krapet jiné pracují s vyššími kompresními poměry a s víceventilovou technikou ( s litrovým výkonem hodně přes 100HP a to stále píši o běžných sériových motocyklech viz. Haybusa 1,3 obsah a výkon k 180 HP ), vzduchem chlazené motory se mnohdy navíc více chladí olejem, přídavné olejové chladiče...
...přiznávám, máš pravdu v reklamních otázkách, prostě " propagace " tý, který značky je všude a musí být je to v přímé závislosti na prodejnosti...
...k mokrým filtrům tzv. sportovním preferovaná - udávaná účinnost 98% je otázkou, odpor mají ale opravdu malý jednoduše se můžeme přesvědčit sami - stačí nad rukou fouknout na filtr a cítíte to, papírák prostě neprofouknete...

nepřu se a tak přeji příjemný den
Naposledy upravil(a) Serpico dne pát dub 15, 2011 12:11, celkem upraveno 2 x.
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Uživatelský avatar
paTaNiNho
Příspěvky: 76
Registrován: úte pro 07, 2010 19:10
Bydliště: Dobruška
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky BOSCH Super 4 vs NGK BPR6ES

Příspěvek od paTaNiNho »

Přesně, jak krásně řekl pekrtek, každý na tuto věc bude mít jiný názor, protože to by ani nebylo normální a proto jsem rád, že zde vznikla i tato malinká diskuze a každý si může udělat názor sám. Neboť toto auto nemám dlouho, potřeboval jsem vědět vaše názory a rady, které jistě pomohou kdejakému člověčinovi a proto jsem včera Lanoska osadil svíčkami NGK a hned cítím takový čistější tah, prostě zdá se mi, jako by to šlapalo lépe, i když předtím tam byly BOSH a taky to šlo, jen teď je to ještě lepší, buď se mi to zdá a nebo to je tím, že jsou čerstvé. . .čas ukáže

Proto musím říci, že po 150 km s NGK jsem zatím spokojen. . .a ještě k tomu filtru, jak řekl Serpico, koukal jsem a filtr stojí kolem 2000,- Kč (např. http://www.tuning-centrum.cz/katalog/7768-lanos ), tak uvažuji nad palikxovou nabídkou, i když nyní tam mám už strčený nový papírák. . .čekám nabídku, podle které bych se rozhodl, pokuď to tedy má cenu (co myslíte?)

zatím díky. . .
Daewoo Lanos 1.5i - rok 1998 - najeto 107 000 km
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

Re: Svíčky BOSCH Super 4 vs NGK BPR6ES

Příspěvek od Serpico »

...palikx Tě cenou rozhodně nezklame, naopak
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Uživatelský avatar
paTaNiNho
Příspěvky: 76
Registrován: úte pro 07, 2010 19:10
Bydliště: Dobruška
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky BOSCH Super 4 vs NGK BPR6ES

Příspěvek od paTaNiNho »

Věřím v to. . .jen bych rád ještě jednou zdůraznil, že je to motor 1.5i 63 kW, zda-li je to filtr přímo na 1.5, protože nevím, jak vypadají boxy u ostatních obsahů
Daewoo Lanos 1.5i - rok 1998 - najeto 107 000 km
Uživatelský avatar
krowman
Příspěvky: 252
Registrován: pon lis 27, 2006 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky BOSCH Super 4 vs NGK BPR6ES

Příspěvek od krowman »

ppp píše:to brisky tak podrazeli? ved pred rokom ci dvoma stali 1bodaky akurat s medenym jadrom 40sk a ngk 100. Ja som mal s briskami dobre skusenosti ale len so silverami,, lenze jazdim ako dochodca :) takze by u mna fungovali asi aj sviecky uplne nevhodnej telepnej hodnoty :). A skusenosti mam len so silverami kvoli tomu, ze som tu nevedel brisky zohnat (beru su asi lacnejsie, ked to sekaju v indii a cine), takze som bral radsej ngk, a ked som konecne zohnal na pokus trojbodove brisky tak som mal problem s prisavanim vzduchu a nez som to zistil tak som hladal pricinu okrem ineho aj vymenou sviecok a tak sa v motore dlho neohriali.
No asi proto, že kvalita šla hore :) tyhle Brisky jsou 3bodaky
Daewoo Lanos, tudor HB, 1.5, ´97
Uživatelský avatar
krowman
Příspěvky: 252
Registrován: pon lis 27, 2006 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky BOSCH Super 4 vs NGK BPR6ES

Příspěvek od krowman »

paTaNiNho píše:Přesně, jak krásně řekl pekrtek, každý na tuto věc bude mít jiný názor, protože to by ani nebylo normální a proto jsem rád, že zde vznikla i tato malinká diskuze a každý si může udělat názor sám. Neboť toto auto nemám dlouho, potřeboval jsem vědět vaše názory a rady, které jistě pomohou kdejakému člověčinovi a proto jsem včera Lanoska osadil svíčkami NGK a hned cítím takový čistější tah, prostě zdá se mi, jako by to šlapalo lépe, i když předtím tam byly BOSH a taky to šlo, jen teď je to ještě lepší, buď se mi to zdá a nebo to je tím, že jsou čerstvé. . .čas ukáže

Proto musím říci, že po 150 km s NGK jsem zatím spokojen. . .a ještě k tomu filtru, jak řekl Serpico, koukal jsem a filtr stojí kolem 2000,- Kč (např. http://www.tuning-centrum.cz/katalog/7768-lanos ), tak uvažuji nad palikxovou nabídkou, i když nyní tam mám už strčený nový papírák. . .čekám nabídku, podle které bych se rozhodl, pokuď to tedy má cenu (co myslíte?)

zatím díky. . .
Tak ja si myslim, ze je to naprosta blbost vyhazovat 2000,- za filtr. Nemas Formuli 1 abys potreboval takovej filtr, vykon ti to neprida, spotrebu ti to nesnizi, filtruje to vzduch uplne stejne (ne li hur) jako original GM. Tim mam na mysli originalni vlozku do boxu, na kterou sem ti tady hazel odkaz. Radsi si za ty 2000,- natankuj :)
Daewoo Lanos, tudor HB, 1.5, ´97
Uživatelský avatar
HusarJan
Příspěvky: 1386
Registrován: čtv led 15, 2009 01:07
Bydliště: MARTIN

Re: Svíčky BOSCH Super 4 vs NGK BPR6ES

Příspěvek od HusarJan »

krowman píše:
paTaNiNho píše:Přesně, jak krásně řekl pekrtek, každý na tuto věc bude mít jiný názor, protože to by ani nebylo normální a proto jsem rád, že zde vznikla i tato malinká diskuze a každý si může udělat názor sám. Neboť toto auto nemám dlouho, potřeboval jsem vědět vaše názory a rady, které jistě pomohou kdejakému člověčinovi a proto jsem včera Lanoska osadil svíčkami NGK a hned cítím takový čistější tah, prostě zdá se mi, jako by to šlapalo lépe, i když předtím tam byly BOSH a taky to šlo, jen teď je to ještě lepší, buď se mi to zdá a nebo to je tím, že jsou čerstvé. . .čas ukáže

Proto musím říci, že po 150 km s NGK jsem zatím spokojen. . .a ještě k tomu filtru, jak řekl Serpico, koukal jsem a filtr stojí kolem 2000,- Kč (např. http://www.tuning-centrum.cz/katalog/7768-lanos ), tak uvažuji nad palikxovou nabídkou, i když nyní tam mám už strčený nový papírák. . .čekám nabídku, podle které bych se rozhodl, pokuď to tedy má cenu (co myslíte?)

zatím díky. . .
Tak ja si myslim, ze je to naprosta blbost vyhazovat 2000,- za filtr. Nemas Formuli 1 abys potreboval takovej filtr, vykon ti to neprida, spotrebu ti to nesnizi, filtruje to vzduch uplne stejne (ne li hur) jako original GM. Tim mam na mysli originalni vlozku do boxu, na kterou sem ti tady hazel odkaz. Radsi si za ty 2000,- natankuj :)
ten športový Ta prežije :D a ešte prerobíš na tých orginálnych
Skús si ho kúpit a potom uvidíš :D To je zas názor moj ;)
Uživatelský avatar
krowman
Příspěvky: 252
Registrován: pon lis 27, 2006 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky BOSCH Super 4 vs NGK BPR6ES

Příspěvek od krowman »

HusarJan píše:
krowman píše:
paTaNiNho píše:Přesně, jak krásně řekl pekrtek, každý na tuto věc bude mít jiný názor, protože to by ani nebylo normální a proto jsem rád, že zde vznikla i tato malinká diskuze a každý si může udělat názor sám. Neboť toto auto nemám dlouho, potřeboval jsem vědět vaše názory a rady, které jistě pomohou kdejakému člověčinovi a proto jsem včera Lanoska osadil svíčkami NGK a hned cítím takový čistější tah, prostě zdá se mi, jako by to šlapalo lépe, i když předtím tam byly BOSH a taky to šlo, jen teď je to ještě lepší, buď se mi to zdá a nebo to je tím, že jsou čerstvé. . .čas ukáže

Proto musím říci, že po 150 km s NGK jsem zatím spokojen. . .a ještě k tomu filtru, jak řekl Serpico, koukal jsem a filtr stojí kolem 2000,- Kč (např. http://www.tuning-centrum.cz/katalog/7768-lanos ), tak uvažuji nad palikxovou nabídkou, i když nyní tam mám už strčený nový papírák. . .čekám nabídku, podle které bych se rozhodl, pokuď to tedy má cenu (co myslíte?)

zatím díky. . .
Tak ja si myslim, ze je to naprosta blbost vyhazovat 2000,- za filtr. Nemas Formuli 1 abys potreboval takovej filtr, vykon ti to neprida, spotrebu ti to nesnizi, filtruje to vzduch uplne stejne (ne li hur) jako original GM. Tim mam na mysli originalni vlozku do boxu, na kterou sem ti tady hazel odkaz. Radsi si za ty 2000,- natankuj :)
ten športový Ta prežije :D a ešte prerobíš na tých orginálnych
Skús si ho kúpit a potom uvidíš :D To je zas názor moj ;)
Nevidím jedinej důvod si ho kupovat :D
Daewoo Lanos, tudor HB, 1.5, ´97
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky BOSCH Super 4 vs NGK BPR6ES

Příspěvek od palikx »

jirko
bpr 6 es je normalni bezna svicka do motoru.kazdy motor ma svou specifikaci.pokud je tam napsana tahle svicka tak je jedno jestli je to vodnik nebo vzduch.vyrobce ji vyzkousel a funguje tam
navic tyhle svicky se samozrejme bezne pouzivaji do aut dnes sem je menil v KIA RIU.starej ceed ma taky neco podobnyho.
k filtru on ten sportovni propousti vic vzduchu a to je jeho princip.proste se do motoru dostane vic vzduchu.
zas tak zasadni vliv to u motoru s MAP senzorem mit ale nebude.pokud je ale na motoru VAHA tedy MAF senzor tam uz to nejaky vliv bude mit.
kazdy motor se chova jinak a kazdemu to pomuze jinak.
u matize to podle me zrovna moc neudela jelikoz ten motor je tak malinkej a moc si toho nevdechne tak ani nepozna takovy rozdil.
u nubiry s 1,6 nebo 2,0 uz to asi poznat bude.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
lomngi
Příspěvky: 4540
Registrován: čtv bře 19, 2009 09:19
Bydliště: okr.Galanta . Slovensko

Re: Svíčky BOSCH Super 4 vs NGK BPR6ES

Příspěvek od lomngi »

Prepačte mi že sa tu zapajam do tejto témy. Ale ohľadne vzduchoveho filtra by som chcel niečo. Sedlackým rozumom chcem povedať iba že na kvalite filtra dosť záleží. Skúste vybehnuť na 10poschodie po schodoch a ako sa zadýchate. Potom to zopakujte s plynovou maskov. Myslím že to bude dosť podstatny rozdiel. A v motoru ci je to 1.2ka alebo 2.0 je to to iste. Kvalitný filter prepúšťa viac vzduchu a tým padom motor má menší odpor prí nasávani , tým má lepší výkon. Čím lepší a čistejší vzduch dostáva motor tým lepšie ide a zníži aj spotrebu paliva.
Aveo sedan 1.2 16 V
2DIN rádio -7" obrazovka, , cúvacia kamera,
handsfree, cúvacie senzory,
GPS, tmavé fólie, interier - Red and Black.
exterier podsvietený

Aveaci pridajte sa a rozšírte aveofanclubb


Kód: Vybrat vše

http://aveofanclub-sk.webnode.sk/o-nas
Uživatelský avatar
HusarJan
Příspěvky: 1386
Registrován: čtv led 15, 2009 01:07
Bydliště: MARTIN

Re: Svíčky BOSCH Super 4 vs NGK BPR6ES

Příspěvek od HusarJan »

lomngi píše:Prepačte mi že sa tu zapajam do tejto témy. Ale ohľadne vzduchoveho filtra by som chcel niečo. Sedlackým rozumom chcem povedať iba že na kvalite filtra dosť záleží. Skúste vybehnuť na 10poschodie po schodoch a ako sa zadýchate. Potom to zopakujte s plynovou maskov. Myslím že to bude dosť podstatny rozdiel. A v motoru ci je to 1.2ka alebo 2.0 je to to iste. Kvalitný filter prepúšťa viac vzduchu a tým padom motor má menší odpor prí nasávani , tým má lepší výkon. Čím lepší a čistejší vzduch dostáva motor tým lepšie ide a zníži aj spotrebu paliva.
Lomngi moj názor máš uplnú pravdu -i
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

Re: Svíčky BOSCH Super 4 vs NGK BPR6ES

Příspěvek od Serpico »

...to Husar i Lomngi - logika ( logický myšlení ), to je základ všeho lidského konání i vývoje

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky BOSCH Super 4 vs NGK BPR6ES

Příspěvek od palikx »

nikdo netvrdi ze to neni pravda.
je to jasne
ale u motoru matize je prumer sani asi 5 cm a u leganzy je to skoro 10.a proto rikam ze u matize nebude rozdil tak patrny jako u leganzy.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

Re: Svíčky BOSCH Super 4 vs NGK BPR6ES

Příspěvek od Serpico »

...a proč se tedy Pavle, dříve u silničních závodních motocyklů kubatury 125 až 500ccm čtyřtakt vůbec nepoužíval filtr sání aneb i malej chce dejchat a dostalo se do válců tam toho víc v určitém poměru vzduch - benzín u čtyřtaktu samozřejmě podle objemu, u dvoutaktu se to řešilo šoupátkem ale nehledělo se na výdrž samozřejmě, ty motory nasály vše a proto se pak měnily písty a válce...

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Odpovědět

Zpět na „LANOS“