![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Moderátor: Blue Lanos
1. Turbo sa toci stale, aj pri volnobehu. Turbina turbokompresora je pohanana vyfukovymi plynmi a aj pri relativne nizkych otackach (1300/min) je k dispozicii dostatocny tlak na strane kompresora, ak samozrejme na to slapnes a tym vytvoris v spalovacom priestore dostatocne mnozstvo vyfukovych plynov. A s otackami nizsimi ako 1300 nejazdim a uz vobec sa s takymi nerozbieham. A ak by som sa aj na nizkych otackach rozbehol, tak predsa preradim az v otackach vyssich, napriklad viac ako 2000 a vtedy ma turbina uz aj 100 tisic otacok (podla zataze motora/mnozstva vyfukovych plynov) a turbina sa za tu jednu sekundu pocas preradenia nestihne zastavit. Diesel na rozdiel od benzinu nema skrtiacu klapku, a preto kompresor pocas preradovania nie je brzdeny pretlakom v sacom potrubi. Pri benzinovom motore s turbom to samozrejme hrozi, a preto sa do benzinovych motorov s turbom na potlacenie turbodiery zvyknu dodatocne montovat Blow-off ventily. http://www.motortuning.sk/clanky/55-nac ... entil.htmlmzprx píše: 1. Mal som na mysli otacky daleko nizsie, pred vyraznejsim roztocenim turba. (take v tych grafoch ani nemas).
2. Stojim si za tym, ze minimalne u 150k 2.0VCDI je turboefekt vyrazny, mozno je mensi, ako je na inych autach, ale oproti benzinu je to vyrazne.
(preco asi automat drzi diesle pri vyssich otackach ?)
3. Mozes, ked stlacis spojku, klesnu ti otacky pod otacky, ked zabera turbo a si v keli - aj s pruznostou.
Co je novy diesel?Jezdil jsem s Captivou slapnu na plyn pak napisu sms a pak se az rozjeduDimco Nubira 97 píše:To nééé ale keď vieš na dieseli jazdiť tak na tom novom turbodieru nikdy nepocítiš
Naše další fóra: | astra-g.cz | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | hyundaiclub.net | club-fiat.com | kia-club.net | suzuki-forum.cz |